Przetargi.pl
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu

Samorząd Województwa Pomorskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 3261555 , fax. 058 3261556
  • Data zamieszczenia: 2013-03-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samorząd Województwa Pomorskiego
    ul. Okopowa 21/27 21/27
    80-810 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 058 3261555, fax. 058 3261556
    REGON: 19168644300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomorskie.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    §1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Zgodnie z Planem Działania dla Priorytetu VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, przyjętym Uchwałą Nr 34 108 12 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 5 stycznia 2012 roku w sprawie zatwierdzenia Planów Działania na rok 2012 dla Województwa Pomorskiego w ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki PO KL, zmienioną Uchwałą Nr 398 136 12 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 12 kwietnia 2012 roku, Uchwałą Nr 779 157 12 z dnia 3 lipca 2012 r. oraz Uchwałą Nr 1176 184 12 z dnia 3 października 2012 r., Departament Europejskiego Funduszu Społecznego został wskazany jako Beneficjent projektu systemowego w ramach Poddziałania 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie. W dniu 11 października 2012 roku Zarząd Województwa Pomorskiego Uchwałą Nr 1214 186 12 wyraził wolę przystąpienia do realizacji przewidzianego w Planie Działania na rok 2012 projektu systemowego System Inteligencji Regionalnej kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu w ramach Poddziałania 8.1.2 PO KL 2007-2013. Następnie dnia 13 listopada 2012 roku Zarząd Województwa Pomorskiego podjął Uchwałę nr 1322 193 12 w sprawie zatwierdzenia projektu pt. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 i przyznania dofinansowania na jego realizację oraz określenia praw i obowiązków Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego jako Beneficjenta tego projektu. W obliczu oddziałujących na rynek pracy negatywnych efektów procesów restrukturyzacyjnych oraz kolejnych możliwych dynamicznych zmian w tym obszarze, istotną kwestią dla efektywnego planowania wsparcia w obszarze zatrudnienia i adaptacyjności jest dysponowanie przez władze regionu aktualną wiedzą o kierunkach i zakresie potencjalnych przekształceń. Zjawiska kryzysowe, których negatywne oddziaływanie dotknęło gospodarkę województwa pomorskiego, w szczególności duże zakłady przemysłowe i produkcyjne, pokazały, że w odczytywaniu zagrożeń i kierunków zmian niewystarczające jest doraźne opieranie się na statystycznych modelach analiz społeczno - gospodarczych głównie na standardowych danych generowanych przez statystykę publiczną. Znaczna część problemów związanych z adaptacyjnością firm i pracowników w województwie pomorskim nie zostaje bowiem w ogóle bądź jest niewystarczająco odzwierciedlona w dostępnych statystykach. Zaktualizowana Strategia Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020 wśród kluczowych kwestii związanych z adaptacyjnością w województwie pomorskim, które wymagają dalszych i pogłębionych analiz wymienia: niski poziom zatrudnienia i aktywności zawodowej; niską mobilność zawodową i przestrzenną mieszkańców; niską skuteczność oferty dla inwestorów zewnętrznych; niewykorzystany potencjał naukowy, niską efektywność współpracy sektora B R z gospodarką oraz słabo wykorzystany potencjał wsparcia przedsiębiorczości. Jak wynika z raportu Regionalne systemy badań społecznych i gospodarczych możliwości i zasadność tworzenia na przykładzie województwa pomorskiego Gdańsk 2010 kolejnym problemem utrudniającym efektywne przeciwdziałanie negatywnym zmianom gospodarczym jest brak spójnego i jednolitego systemu badań i analiz gospodarczych, a co za tym idzie brak zintegrowanego źródła przetwarzania informacji i danych służących za podstawę do podejmowania decyzji w zakresie zarządzania zmianami gospodarczymi przez władze Samorządu Województwa Pomorskiego SWP. Potwierdza to analiza przeprowadzona przez SWP na potrzeby Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w ramach prac nad utworzeniem w województwach Regionalnych Obserwatoriów Terytorialnych 2011, która wskazuje m.in. następujące problemy, dotyczące monitorowania zjawisk i zmian społeczno - gospodarczych w województwie pomorskim: -brak dostępu do danych aktualnych i na odpowiednim poziomie agregacji - niezbędnym do potrzeb zarządzania rozwojem regionu, -brak przepływu danych i informacji pomiędzy jednostkami samorządowymi oraz instytucjami regionalnymi, -osobne prowadzenie obserwatoriów tematycznych w różnych instytucjach, w różny sposób, o różnym zakresie, nieciągłych czasowo, -brak procedur i rozwiązań formalnych, obligujących jednostki samorządowe do współpracy i wymiany informacji. Jak wynika z ww. zestawień wspólnym problemem w zakresie przewidywania i zarządzania zmianami gospodarczymi jest brak mechanizmów realizacji badań wdrożeniowych i syntezy wniosków z takich działań na poziomie regionalnym. Ze względu na dynamikę zmian i wielowymiarowość zjawisk społecznych i gospodarczych działania realizowane w tym zakresie muszą mieć charakter skoordynowany, ale jednocześnie sieciowy i otwarty. Żaden ekspert ani żadna instytucja nie jest w stanie tej roli spełnić samodzielnie. W związku z tym, jak wynika z rekomendacji z raportu System Inteligencji Regionalnej jako odpowiedź na wyzwania przyszłości Gdańsk 2011, na szczeblu regionalnym konieczne jest realizowanie przez SWP zintegrowanych i multidyscyplinarnych działań badawczych dotyczących zmian gospodarczych, opartych przy tym o wykorzystanie wiedzy i partycypację partnerów społeczno - gospodarczych. Taki system musi być w stanie przetwarzać informacje i wiedzę ilościową i jakościową w syntetyczne kompleksowe diagnozy i rekomendacje wdrożeniowe. Celem tak określonych prac analitycznych jest nadanie mierzalnego charakteru wynikom badań oraz określenie ich wpływu na działania podejmowane regionalnie w obszarze zmian gospodarczych i adaptacyjności. Weryfikacja trafności wniosków i rekomendacji zostanie zapewniona poprzez różne narzędzia partycypacyjne i partnerskie, włączające szerokie grono regionalnych aktorów społeczno - gospodarczych w tym praktyków i ekspertów w tworzenie polityki opartej na faktach. Jest to także istotne dla określenia w regionie kształtu interwencji ze środków UE w latach 2014-2020. Narzędziem, które pozwoli odpowiedzieć na ww. problemy i potrzeby będzie sformułowana w ramach projektu koncepcja realizacji działań badawczo - analitycznych w ramach modelu Pomorskich Sieci Tematycznych PST i Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych POPA pod nazwą Systemu Inteligencji Regionalnej SIR. Dzięki realizacji działań badawczo - analitycznych w zaproponowanej formule Zarząd Województwa Pomorskiego uzyska narzędzie wspomagające realizację Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020 SRWP 2020 oraz identyfikację kluczowych trendów adaptacyjnych i gospodarczych. Celem głównym projektu jest wzrost efektywności i skuteczności zarządzania regionalnymi zmianami gospodarczymi przez władze SWP poprzez wykorzystanie w okresie od 01.11.2012 r. do 31.05.2015 r. partycypacyjnego modelu narzędzi prognostycznych i informacyjnych SIR, generującego wymierne rezultaty analityczne i badawcze, wspierające proces realizacji SRWP 2020. Zakres działania Pomorskich Sieci Tematycznych PST, utworzonych w ramach projektu, wynika bezpośrednio z celów operacyjnych SRWP 2020, tj. - cel operacyjny 1.1 Wysoka efektywność przedsiębiorstw kierunki 1.1 - 1.5 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw, - cel operacyjny 2.1 - Wysoki poziom zatrudnienia kierunki 2.1.1, 2.1.2 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiego poziomu zatrudnienia, - cel operacyjny 2.1 - Wysoki poziom zatrudnienia kierunek 2.1.3 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego. §2. Przedmiot zamówienia obejmuje łącznie dwa segmenty: 1. Segment I: obsługa merytoryczna 3 Pomorskich Sieci Tematycznych zwanych dalej PST, 2. Segment II: opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych zwanego dalej POPA w ramach projektu systemowego SWP pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu, w celu pozyskania wiedzy na temat kierunków rozwoju Województwa Pomorskiego jako podstawy do decyzji Zarządu Województwa Pomorskiego. §3. Segment I. OBSŁUGA MERYTORYCZNA POMORSKICH SIECI TEMATYCZNYCH 1. Szczegółowa charakterystyka PST. W ich skład w liczbie ok. 20 osób w jednej PST wejdą w szczególności: reprezentanci organizacji pracodawców i pracobiorców, przedstawiciele samorządu gospodarczego, przedsiębiorcy, eksperci merytoryczni z danych dziedzin, przedstawiciele środowisk naukowych i akademickich, instytucji badawczych i analitycznych, reprezentanci instytucji rynku pracy, szkolnictwa zawodowego i ustawicznego, przedstawiciele firm szkoleniowych, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego z regionu. Dodatkowo w posiedzeniach PST będą uczestniczyć przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Do celów i zadań merytorycznych każdej PST należeć będzie: 1) Prowadzenie dialogu i konsultacji w obrębie ekspertów i środowisk związanych z problemami adaptacyjności przedsiębiorstw i rynku pracy; 2) Generowanie, w szczególności na potrzeby POPA, eksperckiej i praktycznej informacji na temat zjawisk, procesów i problemów związanych z adaptacyjnością pomorskiej gospodarki w obszarze właściwym dla zakresu prac danej PST; 3) Identyfikacja bieżących i najistotniejszych trendówprocesów zjawisk i problemów społeczno - gospodarczych, związanych z adaptacyjnością pomorskich przedsiębiorstw i ich pracowników - w obszarach tematycznych danej PST; 4) Wypracowanie wniosków do sprawozdań analitycznych sporządzanych po każdym posiedzeniu przez moderatora-eksperta PST, zawierających opis i analizę wybranego zagadnienia zjawiska procesu oraz rekomendacje i propozycje wskazujące na wagę priorytetowość danego problemu, ewentualną konieczność jego dalszej analizy i badania, potencjalne możliwości rozwiązania lub zniwelowania, w szczególności poprzez narzędzia i kompetencje pozostające w gestii SWP; 5) Identyfikacja potrzeb w zakresie przedmiotu i zagadnień objętych analizami eksperckimi o charakterze sektorowym zlecanymi na potrzeby danej PST, które analizują wybrane aspekty problematyki pozostające w gestii danej PST; 6) Systematyczne przekazywanie do POPA sprawozdań analitycznych z prac PST. Formą aktywności każdej z trzech PST będą posiedzenia jej członków, z których każde zostanie podsumowane sporządzanym przez moderatora-eksperta PST protokołem z przebiegu dyskusji, jak również sprawozdaniem analitycznym, zawierającym opinie i rekomendacje eksperckie. Liczba planowanych posiedzeń PST po 5 posiedzeń dla każdej PST łącznie 15 posiedzeń dla 3 PST w okresie od kwietnia 2013 r. do grudnia 2014 r. oraz jedno wspólne dodatkowe posiedzenie wszystkich PST w pierwszym kwartale 2015 r., czyli łącznie 16 posiedzeń. Szczegółowe terminy poszczególnych posiedzeń zostaną określone przez moderatorów-ekspertów w porozumieniu z członkami każdej PST, zgodnie z ramowym harmonogramem projektu przygotowanym przez Zamawiającego. 2. Zamawiający zastrzega, że wszystkie PST zostaną utworzone przez SWP. Opracowanie całościowej, szczegółowej i ostatecznej koncepcji funkcjonowania PST, w tym obsługa organizacyjno - techniczna ich prac, jak również stworzenie i zapewnienie ich składu instytucjonalnego i osobowego nie są przedmiotem działań Wykonawcy. 3. Przedmiotem niniejszego segmentu zamówienia jest moderowanie i koordynowanie prac merytorycznych trzech PST, działających w następujących obszarach związanych z adaptacyjnością przedsiębiorstw i ich pracowników w województwie pomorskim tj.: 1) Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw obejmuje kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości, 2) Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiego poziomu zatrudnienia obejmuje kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw, 3) Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego obejmuje kwestie: poprawa jakości ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego. 4. W zakresie niniejszego segmentu zamówienia do szczegółowych obowiązków Wykonawcy zamówienia należy: 1) Zapewnienie na rzecz każdej z trzech PST, o których mowa w ust. 3 pracy trzech stałych moderatorów-ekspertów po jednym dla każdej PST, do zadań których należeć będzie: a) merytoryczna obsługa i nadzór nad funkcjonowaniem każdej z trzech istniejących PST poprzez: - wybór i przygotowywanie w uzgodnieniu z Zamawiającym tematów i zagadnień poddanych dyskusji i analizie na danym posiedzeniu PST; - osobiste prowadzenie i moderowanie dyskusji w ramach poszczególnych posiedzeń PST w oparciu o wcześniej stworzone założenia; - sporządzanie protokołów z przebiegu dyskusji w ramach każdego posiedzenia danej PST; - sporządzanie sprawozdań analitycznych z każdego posiedzenia danej PST, dotyczących tematyki danego posiedzenia oraz bazujących przede wszystkim na wypracowanych w jego trakcie ustaleniach i wnioskach w szczególności ujętych w treści podpisanych przez moderatora-eksperta i zaakceptowanych przez Zamawiającego protokołów z posiedzeń PST oraz opracowanych na potrzeby danego posiedzenia analizach eksperckich. Każdorazowo podpisany przez moderatora-eksperta i zaakceptowany przez Zamawiającego protokół z posiedzenia danej PST stanowi załącznik do sprawozdania analitycznego z danego posiedzenia PST. b) udział we wszystkich posiedzeniach POPA organizowanych w okresie realizacji usługi, w tym prezentacja na każdym posiedzeniu POPA sprawozdania analitycznego z ostatniego posiedzenia danej PST. c) udział w przygotowaniu materiałów promocyjnych i upowszechniających rezultaty projektu, w szczególności w postaci wypowiedzi na temat wyników prac PST do filmu promocyjnego zaplanowanego do realizacji w ramach projektu. 2) Zapewnienie na potrzeby każdego z posiedzeń PST udziału ekspertów w tym spośród członków danej PST, sporządzających i prezentujących na forum PST analizy eksperckie w tematach zgodnych z zakresem prac PST i tematyką poszczególnych posiedzeń. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia opracowania i zaprezentowania na każdym posiedzeniu PST min. 2 analiz eksperckich przez odrębnych ekspertów, tym samym każda analiza ekspercka jest prezentowana na forum PST przez jej autora. Wymogi względem analiz eksperckich określa ust. 6. 5.Wymagania względem analiz eksperckich, o których mowa w ust. 4. pkt 2: 1) Analizy eksperckie, o których mowa w ust. 4. pkt 2) uwzględniać powinny obszary merytoryczne adekwatne do zakresu działania danej PST, tj. w odniesieniu do: a)PST ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw obejmować powinny następujące kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry; wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych; zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości; b)PST ds. wysokiego poziomu zatrudnienia obejmować powinny następujące kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw; c)PST ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego obejmować powinny następujące kwestie: poprawa jakości ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego. 2) Wymagane obligatoryjnie minimum metodologiczne powyższych analiz eksperckich każdorazowo obejmuje analizę danych zastanych Desk research. 3) Tekst główny każdej analizy eksperckiej nie powinien liczyć więcej niż 15 stron i nie mniej niż 10 stron z wyłączeniem streszczenia i ewentualnych załączników, przyjmując średnio 2 300 znaków na stronę. 4) Analiza ekspercka powinna mieć następującą strukturę: a) streszczenie najważniejsze wyniki analizy, wypunktowanie wniosków wraz z rekomendacjami; b) spis treści; c) wprowadzenie opis przedmiotu, głównych założeń i celów analizy eksperckiej; d) opis zastosowanej metodologii oraz źródła informacji wykorzystywane w analizie eksperckiej; e) opis wyników analizy eksperckiej oraz ich interpretację; f) wnioski i powiązane z nimi rekomendacje, fakultatywnie proponowany sposób ich wdrożenia; g) załączniki (fakultatywnie). 5) Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest przesłać analizę ekspercką Zamawiającemu, celem weryfikacji spełniania wymogów o których mowa w pkt. 1) - 4). 6) W ramach realizacji zamówienia, w odniesieniu do wszystkich posiedzeń PST Wykonawca jest zobowiązany do pozyskania łącznie 48 analiz eksperckich. §4. Segment II OPRACOWANIE 5 DOKUMENTÓW TYPU POLICY PAPER W OPARCIU O EFEKTY I WNIOSKI Z PRAC POMORSKICH SIECI TEMATYCZNYCH I Z UDZIAŁEM POMORSKIEGO OBSERWATORIUM PROCESÓW ADAPTACYJNYCH 1. Szczegółowa charakterystyka POPA. W skład POPA wejdą w szczególności: 1) Ekspert odpowiadający za opracowanie dokumentów typu policy paper; 2) Moderatorzy-eksperci PST; 3) Przedstawiciele każdej z trzech PST - opcjonalnie, wg potrzeb; 4) Członek Członkowie Zarządu Województwa Pomorskiego; 5) Przedstawiciele (Dyrektorzy) poszczególnych, adekwatnych merytorycznie Departamentów UMWP; 6) Przedstawiciele WUP w Gdańsku; 7) Eksperci merytoryczni zapraszani fakultatywnie do udziału w poszczególnych posiedzeniach POPA - przedstawiciele środowisk naukowych i akademickich, instytucji badawczych i analitycznych - publicznych i niepublicznych. Cele i zadania POPA: 1) Głównym celem funkcjonowania POPA będzie tworzenie - w szczególności na bazie sprawozdań analitycznych i opinii przekazanych przez poszczególne PST - rekomendacji do formułowania polityk i działań SWP, dotyczących życia gospodarczego województwa pomorskiego w zakresie procesów adaptacyjnych przedsiębiorstw i ich pracowników; 2) Generowanie inspiracji i tematów dla merytorycznej debaty prowadzonej w ramach PST; 3) Inspirowanie, formułowanie i zatwierdzanie tematów badań, a następnie wykorzystywanie w swej pracy (przy tworzeniu rekomendacji dla SWP) powstałych w ich wyniku opracowań i raportów analityczno - badawczych, dotyczących zagadnień związanych z adaptacyjnością przedsiębiorstw i zmianami gospodarczymi; 4) Przyjęcie 4 dokumentów sektorowych typu policy paper zawierających konkretne rekomendacje wdrożeniowe dla władz szczebla regionalnego w zakresie adaptacyjności przedsiębiorstw i ich pracowników; 5) Przyjęcie 1 dokumentu typu policy paper złożonego z rekomendacji dla władz regionalnych w zakresie programowania interwencji ze środków UE w obszarze zmian gospodarczych i adaptacyjności (ze szczególnym uwzględnieniem celów i priorytetów Strategii Europa 2020). Sposób i formy działania POPA: 1) POPA będzie obradowała pod przewodnictwem powołanego do jej składu członka Zarządu Województwa Pomorskiego. 2) Aktywność POPA będzie sprzężona i oparta o efekty prac PST poprzez fakt, iż ma ono za zadanie czerpać z opinii ich uczestników, a jednocześnie wskazywać - gdy zidentyfikuje taką konieczność - dodatkowe (poza wybranymi przez same PST) tematy dla merytorycznej debaty prowadzonej w ich ramach. 3) W ramach POPA będzie dokonywana analiza i weryfikacja zawartości sprawozdań analitycznych przygotowywanych i kierowanych kwartalnie do POPA przez każdą z PST. Na ich podstawie, jak również w oparciu o wyniki badań i analiz zleconych w oparciu o decyzję POPA oraz o konsultacje merytoryczne z pozostałymi członkami POPA, będą przygotowywane projekty dokumentów typu policy paper zawierających rekomendacje działań dla Zarządu Województwa Pomorskiego (łącznie 5 dokumentów). 4) Dyskusje nad zawartością i projektami tych dokumentów będą prowadzone podczas posiedzeń członków POPA, która ostatecznie przyjmuje wszystkie dokumenty typu policy paper. 2. Zamawiający zastrzega, że POPA zostanie utworzone przez SWP. Opracowanie szczegółowej i ostatecznej koncepcji funkcjonowania POPA, w tym obsługa organizacyjno - techniczna jego prac, jak również stworzenie i zapewnienie jego składu instytucjonalnego i osobowego nie są przedmiotem działań Wykonawcy. 3. Przedmiotem niniejszego segmentu zamówienia jest: 1) opracowanie łącznie 4 dokumentów sektorowych typu policy paper, zawierających rekomendacje dla Zarządu Województwa Pomorskiego w zakresie adaptacyjności przedsiębiorstw i pracowników z Pomorza w ramach obszarów merytorycznych adekwatnych do zakresu działania danej PST, w tym: - 2 dokumenty sektorowe typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiej efektywności przedsiębiorstw (obejmuje kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry; wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych; zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości); - 1 dokument sektorowy typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiego poziomu zatrudnienia (obejmuje kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw); - 1 dokument sektorowy typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego (obejmuje kwestie: poprawa jakości Ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego); 2) opracowanie 1 dokumentu typu policy paper w zakresie wdrażania interwencji ze środków Unii Europejskiej w perspektywie 2014-2020 z uwzględnieniem kwestii zmian gospodarczych i adaptacyjności przedsiębiorstw i pracowników z województwa pomorskiego, ze szczególnym uwzględnieniem celów i priorytetów Strategii Europa 2020 oraz treści rozporządzeń UE, dotyczących polityki spójności na lata 2014 - 2020. 3) opracowane przez Wykonawcę dokumenty sektorowe typu policy paper, o których mowa w pkt. 1) i 2) podlegać będą akceptacji POPA; 4) zapewnienie udziału min. 1 eksperta reprezentującego Wykonawcę (nie pełniącego jednocześnie funkcji moderatora-eksperta PST) w 5 posiedzeniach POPA, organizowanych w trakcie realizacji zlecenia. Ekspert jest zobowiązany do aktywnego uczestnictwa merytorycznego we wszystkich posiedzeniach POPA organizowanych w trakcie realizacji zlecenia oraz prezentacji założeń i ostatecznych wersji dokumentów typu policy paper. 4. Wymagania względem każdego z 5 dokumentów policy paper, o których mowa w ust. 3 pkt. 1) i 2): 1) Wymagane obligatoryjnie minimum metodologiczne dokumentów sektorowych typu policy paper każdorazowo obejmuje analizę danych zastanych (Desk research) obejmującą m.in. obligatoryjnie: - protokoły i sprawozdania analityczne z posiedzeń PST, - analizy eksperckie sporządzane na potrzeby PST, - wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu - w przypadku ich dostępności na dzień piątego posiedzenia POPA, - Strategię Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020, - Regionalne Programy Strategiczne. 2) Tekst główny każdego z 5 dokumentów policy paper, o których mowa w ust. 3 pkt. 1) i 2) nie powinien liczyć więcej niż 15 stron i nie mniej niż 7 stron z wyłączeniem streszczenia i ewentualnych załączników, przyjmując średnio 2 300 znaków na stronę. Oprócz definicji problemu, omówienia potencjalnych rozwiązań, każdy z dokumentów musi zawierać rekomendacje oraz wstępny zarys monitoringu i ewaluacji. 3) Wykonawca zobowiązany jest przesłać 5 dokumentów policy paper Zamawiającemu, celem weryfikacji spełniania wymogów o których mowa w pkt. 1) - 2). §5. Szczegółowe uregulowania dotyczące sposobu wykonania zamówienia zostały wskazane w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Dodatkowo Zamawiający informuje, że: 1) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 2) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 3) Zamawiający nie przewiduje dokonywania zamówień uzupełniających. 4) Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN. 5) Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 6) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu. 7) Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 8) Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 9) Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne. 10) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712410009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Metodologia i sposób realizacji zamówienia
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pomorskie.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach