Przetargi.pl
Przebudowa ulic Moniuszki i Nyskiej w Białej w celu podwyższenia standardu drogi powiatowej

Starostwo Powiatowe w Prudniku ogłasza przetarg

  • Adres: 48-200 Prudnik, ul. Tadeusza Kościuszki 76
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 077 4381 700 , fax. 077 4381 701
  • Data zamieszczenia: 2010-01-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Prudniku
    ul. Tadeusza Kościuszki 76 76
    48-200 Prudnik, woj. opolskie
    tel. 077 4381 700, fax. 077 4381 701
    REGON: 53142102900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatprudnicki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ulic Moniuszki i Nyskiej w Białej w celu podwyższenia standardu drogi powiatowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 1526 O relacji Korfantów-Biała , na odcinku obejmującym ulice Moniuszki i Nyska w Białej (długości 1166m). Zakres robót obejmuje: -przebudowa istniejącej nawierzchni bitumicznej - 7228,90m2 -przebudowa wjazdów - 265,80m2 -wykonanie przepustów pod zjazdami z rur bet. śr. 50cm - 4szt. (32m) -przebudowa i budowa chodników - 1642,80m2 -wykonanie żelbetowego muru oporowego - 25m -regulacja pionowa studzienek dla: włazów kanałowych - 38szt., studzienek telefonicznych - 6szt., kratek ściekowych ulicznych - 22szt., zaworów wodociągowych i gazowych - 18szt. wykonanie stalowych barier ochronnych - 60m -wykonanie oznakowania pionowego i poziomego -ścinanie poboczy - 2275,00m2 -humusowanie skarp z obsianiem - 2931,90m2 -modernizacja systemu odwodnienia: - kanały rury PVC 200mm - 51m, PVC 500mm-184,5m - studzienki ściekowe śr. 500mm - 22szt. - studnie rewizyjne śr. 1000mm - 21szt., - piaskowniki do separatorów śr.1500mm - 4szt., separatory lamelowe śr. 1500mm - 4szt. - ścieki korytkowe - 114,0m. Wykonanie zadania obejmuje również: -Organizację i zagospodarowanie placu budowy -Sporządzenie projektu organizacji ruchu na czas robót. Wykonanie dokumentacji powykonawczej z pełnymi i niezbędnymi pomiarami, certyfikatami zgodności, aprobatami technicznymi, deklaracjami zgodności i innymi dokumentami dopuszczającymi do stosowania na zastosowane materiały i urządzenia wraz z ich wykazem, Wywóz materiałów porozbiórkowych nie nadających się do odzysku na miejsce składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Wywóz materiałów porozbiórkowych nadających się do odzysku na miejsce składowania wskazane przez Zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: 1) Projekt techniczny. 2) Przedmiar robót. 3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. Zamówienie należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną i obowiązującymi przepisami. W trakcie realizacji inwestycji Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi w celu uzyskania stosownej decyzji Starosty Prudnickiego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie zamiennych (równoważnych) materiałów względem ujętych w dokumentacji projektowej. We wszystkich miejscach Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w załącznikach do SIWZ, w których wskazano konkretnego producenta lub nazwę własną materiałów, zamawiający dodaje zapis lub równoważne. Celem podania nazw własnych materiałów, produktów lub producenta jest przedstawienie standardów jakościowych oczekiwanych przez Zamawiającego. Materiały równoważne przedstawione przez oferenta musza gwarantować co najmniej takie same warunki i parametry, jakie posiadają materiały przedstawione w dokumentacji projektowej. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy z Wykonawcą w zakresie ilości robót budowlanych oraz nieistotnych odstępstw od projektu budowlanego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331426
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Pzp oraz wykażą, że spełniają warunki określone w przepisie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności wykażą, że posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 2. Wykonawcy muszą spełniać następujące warunki: a) Posiadają doświadczenie z ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, wyrażające się tym, że wykonali roboty odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia i łączną wartością minimum 1 000 000,00 PLN. Za roboty odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia zamawiający będzie uznawał wykonanie robót budowlanych polegających na: budowie lub rozbudowie lub przebudowie lub remoncie dróg. b) dysponują lub będą dysponować następującymi osobami do kierowania robotami: - kierownik budowy, posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami drogowymi - kierownik robót, posiadający uprawnienia do kierowania robotami sieci kanalizacyjnych Kierownik budowy i kierownik robót winni posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej OIIB. c) Posiadają potencjał finansowy do realizacji przedmiotu zamówienia tj. środki finansowe własne na kwotę nie mniejszą niż 800 000,00 zł lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 800 000,00 zł lub łącznie środki finansowe i zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 800 000,00 zł. 3. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełnienia wyżej wymienionych warunków Wykonawca dołączy do oferty oświadczenia i dokumenty wymienione w rozdziale 1.6 SIWZ. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wymienionych w rozdziale 1.6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Wykonawca, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, zobowiązany jest wykazać nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, oraz brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp (art. 26 ust. 2a ustawy Pzp). 4. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy Pzp). 5. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku (art. 26 ust. 2c ustawy Pzp). 6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (art. 23 ust. 1 ustawy Pzp). Za podmioty występujące wspólnie uważa się spółki cywilne oraz konsorcja. W tym przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika (art. 23 ust. 2 ustawy Pzp). Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie niniejszego zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność względem Zamawiającego za należyte wykonanie umowy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dla udokumentowania spełnienia wymaganych warunków udziału w postępowaniu, do Formularza oferty (Formularz nr 1 ) Wykonawcy dołączą następujące dokumenty: - w formie oryginału: 1. Oświadczenie złożone zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (wzór - Formularz nr 2). 2. Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 ustawy Pzp (wzór - Formularz nr 3 ). - w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (z zastrzeżeniem dokumentów, o których mowa w pkt 7, 9 i 11, które muszą zostać przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez podmioty je wystawiające): 3. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 6. Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykaz ma potwierdzać spełnianie warunku określonego w rozdz. 1.5 pkt 2 a); - wzór stanowi Formularz nr 4 . 7. W przypadku oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów wiedzy i doświadczenia innych podmiotów (art. 26 ust. 2 b ustawy Pzp), tj. przedstawienia w Wykazie, o którym mowa w pkt 6 doświadczenia innych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest do udowodnienia Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności dołączając do oferty pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 8. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - wzór stanowi Formularz nr 5. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganych uprawnień do kierowania robotami oraz posiadanie aktualnego zaświadczenia o przynależności do OIIB. Wykaz ma potwierdzać spełnianie warunku określonego w rozdz. 1.5 pkt 2 b). 9. Jeżeli w Wykazie, o którym mowa w pkt 8, Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, zobowiązany jest do dołączenia do oferty pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia tych osób. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów winno zawierać wyraźne oświadczenie innego podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów osobowych na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (art. 26 ust. 2 b ustawy Pzp). W sytuacji, gdy podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający wymaga przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia, o którym mowa w rozdz. 1.6 pkt 2 SIWZ. 10. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Informacja ma potwierdzać spełnianie warunku określonego w rozdz. 1.5 pkt 2 c). 11. Jeżeli Wykonawca, wskazując spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. 1.5 pkt 2 c), polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się przedłożenia informacji, o której mowa w pkt 10, dotyczącej tych podmiotów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatprudnicki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach