Przetargi.pl
Przebudowa ul. Popiełuszki w Krośnie

Gmina Krosno ogłasza przetarg

  • Adres: 38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4367956 , fax. 013 4368188
  • Data zamieszczenia: 2009-10-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krosno
    ul. Lwowska 28a 28a
    38-400 Krosno, woj. podkarpackie
    tel. 013 4367956, fax. 013 4368188
    REGON: 00052698900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krosno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ul. Popiełuszki w Krośnie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Remont nawierzchni ok. 5627 m2, 2. Poszerzenia jezdni ok. 617,75 m2, 3. Budowa chodnika ok. 1875 m2.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331426
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy: - nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, - wykonali co najmniej dwa zamówienia w zakresie wykonywania robót budowlanych odpowiadających rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości każdego z nich nie mniejszej niż 500.000 zł brutto. Sposób dokonywania oceny spełniania warunku - spełnia/nie spełnia, na podstawie: złożonego przez wykonawcę wykazu robót wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie (referencje, protokoły odbioru itp.) W przypadku oferty wspólnej wykonawców powyższy warunek musi spełniać przynajmniej jeden z wykonawców. Dokumenty potwierdzające należyte wykonanie należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. - dysponują co najmniej po 1 osobie posiadającej uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: a) drogowej, b) sanitarnej; Sposób dokonywania oceny spełniania warunku - spełnia/nie spełnia, na podstawie: - złożonego przez wykonawcę wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności; - pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa powyżej, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, - dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (decyzje o nadaniu uprawnień, dokumenty potwierdzające przynależność do Izby Budowlanej). W przypadku oferty wspólnej wykonawców powyższy warunek można spełnić łącznie. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia i przedłożą następujące dokumenty: 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) Oświadczenie o spełnianiu warunków wynikające z treści art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych. Dokument wymieniony w pkt 1) należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Dokument wymieniony w pkt 2) należy złożyć w oryginale. W przypadku oferty wspólnej wykonawców: dokument wymieniony w pkt 1) składa każdy z wykonawców, dokument wymieniony w pkt 2) składa każdy z wykonawców lub pełnomocnik wykonawców składających wspólną ofertę. Przez ofertę wspólną wykonawców należy rozumieć ofertę złożoną przez konsorcjum lub spółkę cywilną. W celu skutecznego potwierdzenia za zgodność z oryginałem złożonych kopii dokumentów wymagana jest formuła za zgodność z oryginałem lub inna równoważna, a także podpis osoby lub osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1) składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3) Wykaz wykonanych zamówień w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (Załącznik Nr 2). Warunkiem Zamawiającego jest, by wykonawca wykazał wykonanie co najmniej dwóch zamówień w zakresie wykonywania robót budowlanych odpowiadających rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości każdego z nich nie mniejszej niż 500.000 zł brutto. Sposób dokonywania oceny spełniania warunku - spełnia/nie spełnia, na podstawie: złożonego przez wykonawcę wykazu robót wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie (referencje, protokoły odbioru itp.) W przypadku oferty wspólnej wykonawców powyższy warunek musi spełniać przynajmniej jeden z wykonawców. Dokumenty potwierdzające należyte wykonanie należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 4) Wykaz personelu przewidzianego do realizacji zamówienia uwzględniający jego doświadczenie zawodowe oraz dokumenty potwierdzające, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia budowlane oraz przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego (Załącznik Nr 3). Warunkiem Zamawiającego jest, by wykonawca wykazał dysponowanie co najmniej po 1 osobie posiadającej uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: a) drogowej, b) sanitarnej; Sposób dokonywania oceny spełniania warunku - spełnia/nie spełnia, na podstawie: - złożonego przez wykonawcę wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności; - pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa powyżej, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, - dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (decyzje o nadaniu uprawnień, dokumenty potwierdzające przynależność do Izby Budowlanej). W przypadku oferty wspólnej wykonawców powyższy warunek można spełnić łącznie. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 5) Wypełniony formularz oferty przetargowej (Załącznik Nr 1). 6) Kalkulacja ofertowa w formie kosztorysu sporządzonego w oparciu o załączony przedmiar robót, projekt budowlany i wykonawczy oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, z opisem robót, podaniem jednostki miary, ilości, ceny jednostkowej i wartości wraz ze zbiorczym ich zestawieniem (zgodnie z wymaganiami opisanymi w dokumentacji przetargowej). Uwaga: podany przedmiar robót oraz zakres prac przewidziany zamówieniem wykonawca jest zobowiązany zweryfikować na podstawie załączonego projektu budowlanego i wykonawczego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz dokonanej wizji lokalnej przyszłego terenu prac. Wszelkie rozbieżności pomiędzy projektem budowlanym i wykonawczym, przedmiarem robót i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz inne roboty, jakie wykonawca uzna za konieczne do wykonania w ramach tego przedmiotu zamówienia, wykonawca zobowiązany jest zgłosić Zamawiającemu w celu ich akceptacji i potwierdzenia ich uwzględnienia przez wykonawców w cenie ofertowej. Niezgłoszenie przez wykonawcę ewentualnych rozbieżności pomiędzy projektem budowlanym i wykonawczym, przedmiarem robót i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót skutkować będzie prawem do egzekwowania przez Zamawiającego od wykonawcy wykonania robót zgodnie z projektem wykonawczym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, wiedzą techniczną i sztuką budowlaną, nawet gdy wymagane technologicznie do wykonania roboty nie zostały ujęte w przedmiarze robót, lub rozbieżności w opisie robót wymagałyby poniesienia wyższych kosztów przez wykonawcę na jego ryzyko. 7) Określenie stawki roboczogodziny, kosztów pośrednich i ich podstawy, kosztów zakupu materiałów, podstawy i stopy zysku, wynikające z kalkulacji ofertowej (Załącznik Nr 4). Wykonawca winien wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. Zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo termin składania ofert. Do ofert składanych przez dwóch lub więcej wykonawców (konsorcjum, spółka cywilna) wymaga się dołączenia pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Pełnomocnictwo winno być dołączone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie, bądź przez jego wystawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krosno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach