Przetargi.pl
Przebudowa odcinków dróg powiatowych nr 1956D oraz 1960D – ul. Mikołaja Kopernika w miejscowości Wilczków, gmina Żórawina, w zakresie budowy jednostronnego chodnika od dz. nr 193/1 do dz. nr 47, obręb Wilczków

Powiat Wrocławski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Wrocławskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 50440 Wrocław, ul. Kościuszki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. +48 71 72 21 700 , fax. +48 71 72 21 706
  • Data zamieszczenia: 2018-06-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Wrocławski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Wrocławskiego
    ul. Kościuszki 131
    50440 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. +48 71 72 21 700, fax. +48 71 72 21 706
    REGON: 93193481600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatwroclawski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa odcinków dróg powiatowych nr 1956D oraz 1960D – ul. Mikołaja Kopernika w miejscowości Wilczków, gmina Żórawina, w zakresie budowy jednostronnego chodnika od dz. nr 193/1 do dz. nr 47, obręb Wilczków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia są roboty budowlane dla przebudowy odcinków dróg powiatowych nr 1956D oraz 1960D – ul. Mikołaja Kopernika w miejscowości Wilczków, gmina Żórawina w zakresie budowy jednostronnego chodnika od dz. nr 193/1 do dz. nr 47, obręb Wilczków. Przebudowa przewiduje prowadzenie prac w granicach działek drogowych nr 142, obręb Wilczków, stanowiącej własność Skarbu Państwa ze Starostą Powiatu Wrocławskiego jako podmiotem gospodarującym zasobem nieruchomości oraz nr 156/1, obręb Wilczków, stanowiącej własność Powiatu Wrocławskiego z Zarządem Powiatu Wrocławskiego jako podmiotem gospodarującym zasobem nieruchomości. W ramach opracowania przewidziano budowę jednostronnego chodnika o szerokości od 1,3 do 2,0 m, łączącego istniejący przystanek autobusowy zlokalizowany w pasie drogowym dz. nr 156/1 z dojściem do budynku szkoły podstawowej przy ul. Mikołaja Kopernika. Przy krawędzi projektowanego chodnika – odcinkowo – od strony jezdni przewidziano wykonanie ścieku przykrawężnikowego z kostki kamiennej rzędowej; przewidziano odcinek pobocza gruntowego ulepszonego warstwą kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o szer. 1,0 m. Uwzględniono również przebudowę nawierzchni na sześciu zjazdach indywidualnych na działkę nr 193/1 oraz jezdnym zjeździe publicznym stanowiącym dojazd do budynku szkoły. W zakresie opracowania ujęto wykonanie zabezpieczeń wybranych odcinków uzbrojenia podziemnego – kabli teletechnicznych – za pomocą rur osłonowych dwudzielnych. Przewidziano odwodnienie powierzchniowe poprzez nadanie spadków podłużnych i porzecznych projektowanego ścieku i nawierzchni chodnika, umożliwiających odprowadzanie wód opadowych do rowu otwartego, który zostanie odtworzony do stanu pierwotnego (rów drogowy trapezowy, bezodpływowy – chłonno-odporawujący). Uwzględniono także wykonanie dwóch przepustów o długości około 9,4 mb każdy, znajdujących się pod zjazdami. Przewidziano frezowanie technologiczne wraz z wykonaniem nowych warstw bitumicznych oraz pełnej konstrukcji nawierzchni jezdni na wybranych fragmentach. Przedmiotowe zamierzenie ma na celu polepszenie walorów funkcjonalnych i użytkowych drogi, a przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa pieszych. Dostosowano przebudowywany odcinek drogi do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez obniżenie krawężników chodnikowych oraz montaż kostki brukowej z wypustkami w rejonie planowanych przejść dla pieszych Zakres robót Zakres robót obejmuje: 1) wykonanie robót przygotowawczych, 2) wykonanie robót rozbiórkowych, 3) wykonanie oraz formowanie wykopów z wywozem i utylizacją, 4) ustawienie krawężników, oporników i obrzeży betonowych, 5) wykonanie podbudów i poboczy z kruszywa, 6) wykonanie chodnika, 7) wykonanie zjazdów, 8) wykonanie ścieku z kostki kamiennej, 9) wykonanie konstrukcji jezdni, 10) wykonanie nowej nawierzchni jezdni, 11) montaż rur osłonowych dwudzielnych, przełożenie odcinka kabla teletechnicznego, 12) oznakowanie pionowe i poziome, 13) wykonanie odwodnienia (odtworzenie rowu, przepusty pod zjazdami).. 3.3.3. Wymagania i obowiązki wykonawcy: 1) Wykonawca zobowiązuje się przejąć teren budowy w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy. 2) Wykonawca zobowiązany jest do rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy najpóźniej na 7 dni od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy. 3) Wykonawca na czas realizacji umowy zobowiązuje się do prowadzenia dziennika budowy. 4) Wykonawca zobowiązuje się wykonać zakres rzeczowy przedmiotu umowy zgodnie ze sztuką budowlaną oraz obowiązującymi przepisami. 5) Wykonawca zobowiązuje się, przed rozpoczęciem prac, sporządzić i przedstawić Zamawiającemu inwentaryzację stanu istniejącego wraz z dokumentacją fotograficzną oraz przedłożyć zestawienie elementów przeznaczonych do rozbiórki, przebudowy, regulacji itp., z podaniem ich ilości oraz parametrów charakterystycznych (np. długość, średnica, itp.). 6) W pobliżu drzew i krzewów Wykonawca zobowiązuje się prowadzić roboty bez użycia sprzętu mechanicznego z zachowaniem ostrożności i odpowiednim zabezpieczeniem drzewostanu. 7) Wykonawca zobowiązuje się zorganizować, zagospodarować oraz należycie zabezpieczyć teren budowy oraz teren zaplecza budowy w sposób zapewniający bezpieczeństwo wszystkich osób przebywających na terenie budowy i w bezpośrednim jego sąsiedztwie. Wykonawca zobowiązuje się skutecznie zabezpieczyć teren budowy przed dostępem osób trzecich. 8) Według suwerennej decyzji Wykonawcy ewentualnie wystąpić o: warunki przyłączenia energii elektrycznej dla terenu/zaplecza budowy, warunki obsługi komunikacyjnej placu budowy, doprowadzenie wody z wodociągu do terenu zaplecza/budowy, doprowadzenie energii ( np. do ogrzewania), zezwolenie na zrzut ścieków i inne media. W każdym takim przypadku Wykonawca ponosi wszelkie koszty zużycia, funkcjonowania, eksploatacji mediów. 9) Organizacja robót prowadzona będzie zgodnie z obowiązującymi wymogami BHP oraz p. poż., zachowaniem bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także przepisami dotyczącymi ochrony środowiska naturalnego. 10) Wykonawca zapewnia, że wszystkie osoby, przy pomocy których będzie realizowany przedmiot umowy, będą ubrane w odzież umożliwiającą ich identyfikację. 11) Wykonawca poinformuje wszystkich zainteresowanych o przystąpieniu do robót i ewentualnych utrudnieniach. 12) Wykonawca własnym staraniem zapewni ciągły, bezpieczny dojazd i dojście do posesji znajdujących się na odcinku objętym robotami. 13) Wykonawca zobowiązuje się powiadomić na piśmie Zamawiającego oraz wszystkich użytkowników obiektów i gestorów sieci o terminie rozpoczęcia prac i ich zakończenia z 14-dniowym wyprzedzeniem, celem inwentaryzacji istniejącej sieci i armatury, oceny stanu technicznego infrastruktury, sprawdzenia szczelności sieci, nadzoru nad prowadzonymi robotami, uczestnictwa w odbiorach i komisyjnej kontroli sieci i armatury. 14) Wykonawca zapewni czynny udział w odbiorach służb zewnętrznych odpowiednich gestorów sieci. 15) Wykonawca wykona wszystkie niezbędne próby, badania, uzgodnienia, nadzory i odbiory z użytkownikami infrastruktury. 16) Wykonawca sporządzi stosowne protokoły z przeprowadzonych prób i badań odbiorczych i przekaże je Zamawiającemu. 17) Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z obsługą nadzoru technicznego sieci uzbrojenia podziemnego, w tym również koszty wyłączeń, włączeń, prób eksploatacyjnych i innych pomiarów, a także koszty geodezyjnej inwentaryzacji tych sieci wraz z ewentualną dokumentacją techniczną przed- i powykonawczą w zakresie niezbędnym dla realizacji robót objętych umową z Zamawiającym. 18) Wykonawca z wyprzedzeniem co najmniej dwóch dni roboczych będzie skutecznie informować Zamawiającego o planowanym terminie zakrycia robót zanikających (ulegających zakryciu) celem przeprowadzenia/dokonania ich odbioru. Wykonawca zobowiązuje się uzyskać pisemną zgodę Zamawiającego na dalsze prowadzenie prac oraz uzyskać potwierdzenie Zamawiającego w dzienniku budowy ich prawidłowego wykonania. Jeżeli Wykonawca skutecznie nie poinformował o tych terminach Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest odkryć roboty zanikające lub wykonać otwory niezbędne do zbadania robót, a następnie przywrócić roboty do stanu zgodnego z wymogami technicznymi bez dodatkowego wynagrodzenia. 19) Bez uprzedniej zgody Zamawiającego wykonywane mogą być jedynie prace niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa i likwidacji zagrożeń oraz wynikające z konieczności zapobieżenia awarii. 20) Zgodnie z zapisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2003r. Nr 120, poz. 1126) Wykonawca zobowiązuje się przed rozpoczęciem robót sporządzić plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz przedstawić go do zatwierdzenia Zamawiającemu w dniu przekazania placu budowy. 21) Wykonawca zobowiązuje się przed przystąpieniem do robót sporządzić Program Zapewnienia Jakości oraz przedstawić go do zatwierdzenia Zamawiającemu w dniu przekazania placu budowy. 22) Wykonawca na terenie robót będzie prowadził gospodarkę odpadami. Każdy odpad musi być zagospodarowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca odpowiedzialny jest za przechowywanie dowodów potwierdzających ich zagospodarowanie. 23) Opłaty i kary za przekroczenie w trakcie realizacji robót norm określonych w odpowiednich przepisach dotyczących ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu poniesie wyłącznie Wykonawca, co oznacza, że nie są uwzględnione w wynagrodzeniu Wykonawcy. 24) Wykonawca na czas trwania robót zobowiązuje się zapewnić kierownictwo: kierownika budowy oraz innych osób wskazanych przez Wykonawcę, działających w granicach umocowania określonego przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, a w przypadku konieczności zmiany którejkolwiek osoby uzgodnić nowego kandydata z Zamawiającym. 25) Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania ładu i porządku na terenie budowy, a po zakończeniu robót usunięcia poza teren budowy wszelkich urządzeń tymczasowego zaplecza oraz pozostawienia całego terenu budowy i robót czystego oraz nadającego się do użytkowania. 26) Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia opłat za czasowe zajęcie działek i pokrycia wszystkich kosztów, które wynikają z czasowego ich zajęcia wraz z protokolarnym przekazaniem i odbiorem tych działek oraz doprowadzenia ich do stanu pierwotnego. 27) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji wszelkich zaleceń i poleceń wpisanych do dziennika budowy. 28) Wykonawca zobowiązany jest do czyszczenia opon sprzętu wyjeżdżającego z terenu budowy na drogę publiczną. 29) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie działania i zaniechania osób i podmiotów, przy pomocy których realizuje przedmiot umowy, odpowiada za bezpieczeństwo w trakcie wykonywania robót. 30) Wykonawca ponosi ryzyko obrażeń lub śmierci osób oraz utraty lub uszkodzeń mienia (w tym bez ograniczeń robót, urządzeń, materiałów, sprzętu, nieruchomości i ruchomości) Wykonawcy i osób trzecich. 31) Wykonawca odpowiada za szkody wynikłe na terenie budowy w terminie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty protokolarnego odebrania robót przez Zamawiającego oraz zobowiązuje się na własny koszt natychmiastowo usuwać w sposób docelowy wszelkie szkody i awarie powstałe podczas realizacji robót. 32) Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia zinwentaryzowanych urządzeń podziemnych uszkodzonych w trakcie prowadzenia prac, z tym że koszt ich napraw ponosi wyłącznie Wykonawca, co oznacza, że nie są uwzględnione w wynagrodzeniu Wykonawcy. 33) Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia Zamawiającemu o problemach lub okolicznościach mogących wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót. 34) Wykonawca winien niezwłocznie poinformować Zamawiającego o zaistniałych na terenie budowy kontrolach i wypadkach. 35) Wykonawca zobowiązuje się zabezpieczyć teren robót, zgodnie z wymogami przewidzianymi w polskim prawie, strzec mienia znajdującego się na tym terenie. 36) Wykonawca własnym staraniem i zgodnie z wyceną w złożonej ofercie wykona, uzyska zatwierdzenie i wdroży projekt docelowej organizacji ruchu zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 784). 37) Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt wykona, uzyska zatwierdzenie i wdroży projekt czasowej organizacji ruchu zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 784). 38) Wykonawca złoży w siedzibie Zamawiającego, celem zatwierdzenia, projekty organizacji ruchu tymczasowego (w 2 egz.) dla zabezpieczenia robót wraz z niezbędnymi załącznikami, w tym z wymaganymi opiniami, zgodnie z ww. rozporządzeniem w terminie do 14 dni od dnia zawarcia umowy. Zamawiający dla przedmiotowego zadania dopuszcza zastosowanie w projekcie czasowej organizacji ruchu powtarzalnego schematu umieszczenia na drodze znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. 39) Wykonawca wykona na własny koszt i zapewni należytą eksploatację oznakowania tymczasowego, stanowiącego zabezpieczenie robót i ruchu zastępczego przez cały okres realizacji robót, zgodnie z projektem, o którym mowa powyżej, na warunkach określonych w zatwierdzeniu organu zarządzającego ruchem na drogach powiatowych. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie i oznakowanie miejsca robót w sposób widoczny zarówno w dzień jak i w nocy oraz utrzymanie ich w należytym stanie przez okres trwania robót. 40) Wykonawca w cenie złożonej oferty zapewni obsługę geodezyjną w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania robót oraz ich odbioru w formie operatu kolaudacyjnego, pomiarów powykonawczych w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym. 41) Wykonawca dokona pomiarów rzędnych geodezyjnych istniejących. W przypadku zmiany rzędnych terenu Wykonawca zobowiązany jest do wyregulowania poziomu istniejących urządzeń infrastruktury podziemnej do projektowanej niwelety. 42) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania na własny koszt inwentaryzacji powykonawczej (w wersji elektronicznej) przez osobę uprawnioną. Wersja elektroniczna mapy zasadniczej, skalibrowana w formatach do wyboru: a) grafika wektorowa – DXF, SHAPE, b) grafika rastrowa – pliki TIF i TFW o takiej samej nazwie w jednym katalogu. 43) Wykonawca zobowiązuje się używać materiałów, wyrobów budowlanych i urządzeń odpowiadających wymogom dokumentacji przetargowej, a ponadto: a) dopuszczone do użytku na terenie kraju na podstawie odrębnych przepisów w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 305/2011 z 3 marca 2011r. ustanawiające zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylające dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. U. UE. 2011.88.5 z dnia 4 kwietnia 2011r.) i ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. 2016 poz. 1570 z późn. zm.) oraz odpowiednich norm technicznych i przepisów BHP, b) nadające się do zastosowania i gwarantujące odpowiednią jakość robót budowlanych będących przedmiotem umowy, a także bezpieczeństwo prowadzenia robót budowlanych i użytkowania obiektu budowlanego, c) zapewniające spełnienie przez obiekt budowlany wymogów podstawowych, odpowiednich dla przedmiotu umowy, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. 2017 poz. 1332 z późn. zm.). 44) Wykonawca przed wykonaniem robót lub wbudowaniem wszelkich wyrobów budowlanych przedstawi do akceptacji Zamawiającego wszystkie do akceptacji dokumenty dotyczące jakości wbudowywanego materiału np.: świadectwa, atesty itp. 45) Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany uczestniczyć w naradach i innych czynnościach w trakcie realizacji przedmiotu umowy oraz w okresie gwarancji i rękojmi. 46) Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumenty obrazujące realizację przedmiotu umowy: inwentaryzację fotograficzną ogrodzeń. 47) Wykonawca w 1 egz. w formie papierowej opracuje i przekaże Zamawiającemu dokumentację odbiorową i powykonawczą dla całego przedmiotu umowy (operat kolaudacyjny). 48) Wykonawca zgłosi Zamawiającemu w formie pisemnej gotowość do końcowego odbioru przedmiotu umowy i zobowiązuje się uczestniczyć w odbiorze do czasu podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego. 49) Wykonawca zdemontuje obiekty tymczasowe i uporządkuje teren po zakończeniu robót. 50) W dniu odbioru końcowego Wykonawca przekaże Zamawiającemu protokoły odbioru od właścicieli urządzeń obcych znajdujących się na obiekcie oraz oświadczenia właścicieli działek, z których korzystano podczas realizacji zadania. 51) Wykonawca w zakresie wykonania robót budowlanych zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy z nowych wyrobów budowlanych własnych, o których mowa w dokumentacji. 52) Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych wyrobów budowlanych dane potwierdzające spełnienie wymagań jakościowych. 53) Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest przed wbudowaniem wyrobów budowlanych uzyskać od Zamawiającego zatwierdzenie zastosowania tych materiałów, przedkładając próbki oraz okazując dokumenty wymagane ustawami: Prawo budowlane, o wyrobach budowlanych i dokumentacją. 54) Na każde żądanie Zamawiającego w zakresie dodatkowego zbadania jakości robót wykonanych z wyrobów budowlanych Wykonawcy, Wykonawca zapewni potrzebne oprzyrządowanie, fachowy zespół wykonawczy, oraz materiały do wykonania badań. Koszt wykonania ww. badań obciąża Wykonawcę. 55) Wykonawca wykona wszelkie badania laboratoryjne zgodnie ze specyfikacjami technicznymi i przekaże je Zamawiającemu. 56) Za ewentualne szkody powstałe w czasie prowadzenia robót odpowiada Wykonawca. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zakres prac i sposób realizacji, zostały określone w załącznikach do niniejszej SIWZ, tj.:, Załącznik 6.1. do SIWZ– Opis przedmiotu zamówienia, Załącznik 6.2. do SIWZ– Opis Techniczny, , Załącznik 6.3. do SIWZ – Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Załącznik 2.2. do SIWZ – Kosztorys ofertowy i Inne (DOC, PDF, JPEG) – stanowiące odrębne pliki.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 5.100,00 zł (słownie: pięć tysięcy sto złotych 00/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach