Przetargi.pl
Przebudowa infrastruktury drogowej w Bolkowie przy ul. Szpitalnej, ul. Poprzecznej oraz parkingu i drogi wewnętrznej do zamku wraz z budową infrastruktury kanalizacyjnej przy ul. Bolka

Gmina Bolków ogłasza przetarg

  • Adres: 59-420 Bolków, ul. Rynek 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 7413213, 7413215 w. 15 , fax. 0-75 7413394
  • Data zamieszczenia: 2011-05-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bolków
    ul. Rynek 1 1
    59-420 Bolków, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 7413213, 7413215 w. 15, fax. 0-75 7413394
    REGON: 39076788300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bolkow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa infrastruktury drogowej w Bolkowie przy ul. Szpitalnej, ul. Poprzecznej oraz parkingu i drogi wewnętrznej do zamku wraz z budową infrastruktury kanalizacyjnej przy ul. Bolka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: I. W zakresie przebudowy nawierzchni drogi gminnej nr 112389 D ul. Poprzeczna w Bolkowie: Nawierzchnia jezdni: W ramach projektowanych robót przewiduje się wymianę krawężników, frezowanie istniejącej nawierzchni jezdni oraz ułożenie nowej nawierzchni, zachowując przebieg istniejącej drogi wraz z jej niweletą. Zadanie obejmuje przebudowę drogi wewnętrznej ul. Kraszewskiego wraz z łącznikami do ul. Świerczewskiego i do Rynku: Przebudowa nawierzchni w swym zakresie obejmuje wykonanie: - nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowo-żwirowych- warstwa ścieralna asfaltowa- grubość po zagęszczeniu, - krawężnik betonowy 15x30 na ławie betonowej. Nawierzchnia chodnika: W ramach robót przewiduje się rozebranie nawierzchni chodnika z płytek betonowych oraz ułożenie nowej nawierzchni chodnika. Projektowana konstrukcja: - profilowanie istniejącej podbudowy mieszanką kamienną 0-31,5 grubość do 7 cm, - nawierzchnia chodnika z kostki kolorowej POLBRUK grubość 6 cm na podsypce piaskowej, - nawierzchnia zjazdów z kostki szarej POLBRUK grubość 8 cm na podsypce piaskowej. Betony asfaltowe (mieszanki mineralno- bitumiczne grysowe) wykonać wg. PN-S-96025:2000, kruszywa mineralne używać zgodne z PN-B-06712, kruszywa naturalne do nawierzchni drogowych zgodnie z normami: żwir i mieszanki PN-B-11111, kruszywa łamane PN-B-11112. Zjazdy do posesji Przewiduje się wykonanie 5 zjazdów w tym dwa zjazdy w chodniku z kostki POLBRUK oraz trzy przy projektowanej drodze o szerokości 4,00-8,80 m II. W zakresie Przebudowy nawierzchni parkingu przy ul. Bolka wraz z drogą wewnętrzną do zamku Jezdnia i parking W ramach robót przewiduje się zerwanie starej nawierzchni z podbudową, wykonanie korytowania, wykonanie warstwy odsączającej, podbudowy i nawierzchni z kostki brukowej nieregularnej i szlifowanej (promieniowanej), zachowując przebieg istniejącej drogi wraz z jej niweletą. Projektowana konstrukcja: - warstwa odsączająca z piasku o grubości 10 cm, - podbudowa z tłucznia 25/63 lub niesort 0-31,5, grubość 25 cm, - warstwa podsypkowa z piasku o grubości 10 cm - warstwa nawierzchniowa z kostki nieregularnej o wysokości 10 cm, Kruszywa mineralne używać zgodne z PN-B-06712, kruszywa naturalne do nawierzchni drogowych zgodnie z normami: żwir i mieszanki PN-B-11111, kruszywa łamane PN-B-11112. Odwodnienie Z uwagi na spadek terenu projektuje się wykonanie odprowadzenia wód opadowych z powierzchni jezdni powierzchniowo zgodnie ze spadkiem poprzecznym w kierunku rowu opaskowego wykonanego po prawej stronie drogi. Wody opadowe z parkingu będą odprowadzane taj jak dotychczas powierzchniowo dwoma korytami wyprofilowanymi z kostki brukowej. Zjazdy do posesji Przewiduje się wykonanie trzech zjazdów do posesji przy projektowanej drodze o szerokości 3, 50 m i głębokości 1,10 m. Krawężniki i obrzeża Obramowanie projektowanych nawierzchni wykonać z krawężników kamiennych 15x 30 cm z podsypką cementowo-piaskową 5 cm, układanych na ławie betonowej z oporem- beton B10 III. W zakresie Przebudowy nawierzchni chodnika przy ul. Szpitalnej wraz z wymianą nawierzchni jezdni na odcinku od budynku Szpitalna nr 1 do skrzyżowania w kierunku ul. Świerczewskiego w Bolkowie Nawierzchnia jezdni: W ramach projektowanych robót przewiduje się wykonanie sfrezowania istniejącej nawierzchni na danym odcinku ulicy od budynku nr 1 są skrzyżowania w kierunku ul. Świerczewskiego a następnie ułożenie nawierzchni z masy mineralno- asfaltowej, zachowując przebieg istniejącej drogi wraz z jej niweletą. Projektowana konstrukcja: - frezowanie istniejącej nawierzchni na grubości 4 cm, - ułożenie w warstwy ścieralnej z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych 4 cm, Betony asfaltowe (mieszanki mineralno- bitumiczne grysowe) wykonać wg. PN-S-96025:2000 Nawierzchnia chodnika: W ramach projektowanych robót przewiduje się wykonanie nowej nawierzchni z kostki POLBRUK Projektowana konstrukcja; - wymiana krawężników drogowych, - rozebranie istniejącej nawierzchni bitumicznej, - ułożenie nowych obrzeży betonowych, - podbudowa z niesortu 0-31,5 grubość 15 cm, - nawierzchnia z kostki POLBRUK na podsypce z piasku Kruszywa mineralne używać zgodne z PN-B-06712, kruszywa naturalne do nawierzchni drogowych zgodnie z normami: żwir i mieszanki PN-B-11111, kruszywa łamane PN-B-11112. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca przedstawi Inwestorowi do zatwierdzenia projekt organizacji ruchu i zabezpieczenia robót w okresie trwania budowy. W czasie wykonywania robót Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające takie jak: zapory światła ostrzegawcze, sygnał, itp., zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów i pieszych. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji po wykonaniu robót oraz doprowadzeni terenu budowy po zakończeniu robót do stanu pierwotnego. Szczegółowy zakres i sposób wykonania robót wg dokumentacji technicznych. Dokładne parametry techniczne zostały zawarte w dokumentacji technicznej. W ramach ceny ofertowej Wykonawca zapewni wykonanie robót zgodnie z wymogami projektu budowlanego i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. IV. W zakresie infrastruktury kanalizacyjnej przy ul. Bolka Wykonanie sieci kanalizacyjnej (kanalizacja sanitarna i kanalizacja deszczowa) dla obiektów Zamku w Bolkowie (podłączenie sanitariatu przy budynku Straży) oraz podłączenie budynku nr 13 przy ulicy Bolka w Bolkowie: - sieć kanalizacyjna z rur PVC 160-200 - PVC 160- długość 64,80 m - PVC 200- długość 208,84 m - Wykonanie wpięcia do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Bolka w Bolkowie; - Wykonanie podłączenia budynku przy ulicy Bolka 13 oraz sanitariatu przy budynku straży na terenie Zamku w Bolkowie. Szczegółowy zakres i sposób wykonania robót wg dokumentacji technicznej. Dokładne parametry techniczne zostały zawarte w dokumentacji technicznej. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej oraz doprowadzenia terenu budowy po zakończeniu robót do stanu pierwotnego. W ramach ceny ofertowej Wykonawca zapewni wykonanie robót zgodnie z wymogami projektu budowlanego i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Realizacja zadania w zakresie budowy kanalizacji sanitarnej i deszczowej dla obiektów zamku w Bolkowie, dotyczy wyłącznie odcinka sieci kanalizacyjnej od miejsca wpięcia w rejonie ul. Bolka do sanitariatów przy Budynku Straży. Pozostały zakres objęty dokumentacją techniczną oraz decyzją o pozwoleniu na budowę nie wchodzi w zakres przedmiotowego zamówienia. Przedmiot zamówienia obejmuje również: - zagospodarowanie terenu wokół wykonanego obiektu; - zorganizowanie zaplecza budowy, w razie konieczności podłączenia wszystkich mediów niezbędnych do przeprowadzenia robót budowlanych we własnym zakresie i na swój koszt oraz pokrycie kosztów ich eksploatacji przez cały okres trwania budowy; - zabezpieczenie składowanych tymczasowo na placu budowy materiałów i urządzeń do czasu wybudowania przed zniszczeniem lub utrata jakości, właściwości lub parametrów; - zabezpieczenie terenu robót na czas ich wykonywania przed osobami postronnymi, a w szczególności do przeciwdziałania wypadkom z udziałem osób trzecich. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszystkie szkody wyrządzone osobom trzecim w wyniku przeprowadzonych prac, od dnia przekazania placu budowy, natychmiastowe usunięcie w sposób w sposób docelowy wszystkich szkód awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót, pokrycie kosztów związanych z bieżącą obsługą geodezyjna inwestycji, w tym odtworzenie na swój koszt znaków osnowy geodezyjnej w przypadku gdy ww. znaki znajdują się na terenie realizacji robót; - wykonanie wymaganymi przepisami prób i sprawdzeń (stopień zagęszczenia gruntu) zakończenie odcinka robót wraz z sporządzeniem protokołu robót ulęgających zakryciu, przekazanie zamawiającemu dokumentacji powykonawczej po sprawdzeniu jej kompletności przez Inspektora Nadzoru, najpóźniej w terminie do dnia podpisania protokołu końcowego. Poza wykonaniem robót określonych powyżej do obowiązków Wykonawcy należeć będzie: - powierzenie nadzoru nad robotami osobie uprawnionej do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie, przeszkolonej w zakresie oferowanych technologii; - dokonywanie poszczególnych odbiorów przy współudziale Inwestora, Inspektora Nadzoru i przyszłego użytkownika sieci; - prowadzenie robót ziemnych w pobliżu istniejącego uzbrojenia podziemnego i nadziemnego pod nadzorem odpowiednich służb takich jak: ZE, Zakład Gazowniczy, TPSA; - zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej wraz ze sporządzeniem inwentaryzacji powykonawczej; - prowadzenie i organizowanie prac (przez cały okres realizacji robót i w każdym rejonie w taki sposób, aby ograniczyć do minimum uciążliwości i zagrożenia z tym związane, w szczególności: zabezpieczyć teren przed dostępem osób postronnych; - usuwać na bieżąco i na własny koszt materiały zbędne, odpady i śmieci, utrzymywać na bieżąco porządek na terenie robót oraz w bezpośrednim sąsiedztwie, niezwłocznie usuwać na swój koszt wszelkie awarie powstałe w związku z wykonywaniem robót; - wykonywanie robót z należytą starannością, zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacja techniczną wykonywania i odbioru robót budowlanych, swoja ofertą oraz zasadami wiedzy technicznej, sztuką budowlaną, przepisami p. poż , bhp i przepisami prawa; - zapewnienie kompetentnego kierownictwa, siły roboczej, materiałów, sprzętu i innych urządzeń oraz wszelkich przedmiotów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy oraz usunięcia wad w taki zakresie, w jakim jest to wymienione w dokumentach umownych lub może być logicznie z nich wywnioskowane. - ponoszenie pełnej odpowiedzialności za zapewnienie warunków bezpieczeństwa oraz za metody organizacyjno techniczne stosowane na terenie robót, a także za szkody i straty w robotach spowodowane przy usuwaniu wad w okresie gwarancji i rękojmi. Na okres od daty rozpoczęcia do terminu ukończenia robót Wykonawca musi posiadać polisę ubezpieczeniową obejmująca: a) ubezpieczenie od zniszczenia wszelkich własności prywatnych spowodowany działaniem lub niedopatrzeniem Wykonawcy b) ubezpieczenie na wypadek śmierci lub kalectwa spowodowany działaniem lub niedopatrzeniem Wykonawcy w odniesieniu do : osób upoważnionych do osób upoważnionych do przebywania na terenie robót, c) ubezpieczenie od zniszczeń robót objętych umową, materiału i sprzętu oraz innego mienia podczas wykonywani robót. - zapewnienie nadzoru archeologicznego. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia posłużono się znakami towarowymi, patentem lub wykazano pochodzenie należy rozumieć i brać pod uwagę również rozwiązania lub produkty równoważne, co oznacza, że opis przedmiot zamówienia nie zmierza do ograniczenia konkurencji. Wszelkie koszty związane ze zmianą rozwiązań lub produktów ( w tym koszty ewentualnych opracowań i uzgodnień) ponosić będzie wyłącznie Wykonawca. Zamawiający oceniając ofertę za równoważne rozwiązania lub produkty uzna te, których właściwości lub parametry techniczne, użytkowe i jakościowe nie są gorsze od wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest w przypadku wprowadzenia zmian przedstawić przekonujące dokumenty o równoważności tychże zmian. Załączone wytyczne do przedmiarowania robót pełnią funkcję pomocniczą w stosunku do dokumentacji projektowej. Informację podane w przedmiarach nie mogą być podstawą do ewentualnych roszczeń. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji wynoszącej minimum 36- miesięcy na wykonywane roboty. Wykonawca zobowiązany jest do: sporządzenia i przekazania kompleksowej geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przyjętej od zasobów przez Powiatowy Ośrodek Geodezji (w 3 egzemplarzach) najpóźniej do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego, przekazania Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania protokołu końcowego odbioru robót zestawienia wykonanych obiektów, wbudowanych urządzeń wraz z podaniem ich wartości oraz podstawowych wielkości i jednostek charakterystycznych .(np .długości, średnice, typy, parametry). Forma zestawienia winna być uzgodniona z Zamawiającym, Wykonawca przygotuje oraz złoży w formie trwale spiętej wszelkie dokumenty na wykonany przedmiot zamówienia a zwłaszcza: dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urządzeń, protokoły z badania materiałów i urządzeń, dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, a odnosząc się do jego realizacji zwłaszcza rysunki z naniesionymi zmianami w trakcie realizacji zadania, protokoły odbioru, dokumentacje geodezyjna powykonawczą. Wykonawca zaopatrzy obiekt w oznaczenia wymagane obowiązującymi przepisami. Zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie, gdzie maja być wykonywane roboty oraz uzyskał wszelkie niezbędne informacje, w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy Związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy. Ogólna cena ofertowa powinna obejmować koszty wykonania robót bezpośrednio wynikających z dokumentacji technicznej i przedmiarów robót. Cena nie będzie podlegała waloryzacji ze względu na inflację. Podstawą do wystawienia faktury będzie harmonogram rzeczowo- finansowy wykonany przez wykonawcę oraz protokół wykonania i odbioru robót. Zamawiający uzna zamówienia za wykonane, jeżeli przedmiot zamówienia będzie odebrany bez usterek, spełniał będzie warunki jego przeznaczenia i Zamawiający uzyska decyzję pozwolenia na użytkowanie. Homogram rzeczowo - finansowy wykonywania robót opracowany przez wykonawcę musi być sporządzony według załączonego wzoru z uwzględnieniem kolejności i terminów zaakceptowanych przez Zamawiającego. Harmonogram ten będzie stanowił załącznik nr 1 do Umowy i musi zostać wypełniony i zaakceptowany przez zamawiającego przed jej podpisaniem. Wzór harmonogramu stanowi załącznik nr 2a do niniejszej SIWZ. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca przedstawi Inwestorowi do zatwierdzenia projekt organizacji ruchu i zabezpieczenia robót w okresie trwania budowy - zatwierdzony przez Starostwo Powiatowe w Jaworze. W czasie wykonywania robót Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające takie jak: zapory światła ostrzegawcze, sygnał, itp., zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów i pieszych. UWAGA! Wykonawca w trakcie prac w rejonie parkingu i drogi do zamku zobowiązany jest do zapewnienia ciągłego, bezpiecznego dojścia do zamku. Wykonawca zobowiązany jest do doprowadzenia terenu budowy po zakończeniu robót do stanu pierwotnego. Wykonawca winien przekazać Zamawiającemu przed przystąpieniem do ułożenia nowej nawierzchni drogi protokoły z prób sieci oraz badań zagęszczenia gruntu. Z uwagi na ryczałtową formę wynagrodzenia podstawą wyceny oferty jest dokumentacja projektowa tj. projekt budowlano - wykonawczy oraz przedmiary robót, STWiORB. W pierwszej kolejności ważność zachowuje projekt budowlano - wykonawczy, a w drugiej kolejności przedmiary robót. Jeżeli wystąpią różnice pomiędzy projektem, a przedmiarami - do wyceny należy przyjąć wielkości zawarte w projekcie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca wniesie wadium w wysokości 15.000,00 zł słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Gminy Bolków: Bank Spółdzielczy Jawor Oddział Bolków Nr: 84 8647 1059 0400 0518 2004 0005 z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy. Kserokopię dowodu przelewu należy dołączyć do oferty. Wadium w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy wnieść poprzez złożenie oryginału dokumentu razem z ofertą, w oddzielnej kopercie, a do oferty należy dołączyć jedynie kserokopię dokumentu. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. nie później jak do dnia 07 czerwca 2011 roku do godziny 09:00.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://umbolkow.bip.net.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach