Przetargi.pl
Przebudowa drogi w m. Mechowo wraz z przebudową istniejącego skrzyżowania z drogą powiatową nr 3140Z Umowa nr 32/2020/A/26 o dofinansowanie środkami pochodzącymi z Funduszu Dróg Samorządowych z dnia 08.05.2020r. wraz z remontem sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej i zabezpieczeniem sieci TP

Gmina Płoty ogłasza przetarg

  • Adres: 72-310 Płoty, Pl. Konstytucji 3 Maja
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 913 851 415 , fax. 913 851 866
  • Data zamieszczenia: 2020-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Płoty
    Pl. Konstytucji 3 Maja 1
    72-310 Płoty, woj. zachodniopomorskie
    tel. 913 851 415, fax. 913 851 866
    REGON: 85718232420000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ploty.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi w m. Mechowo wraz z przebudową istniejącego skrzyżowania z drogą powiatową nr 3140Z Umowa nr 32/2020/A/26 o dofinansowanie środkami pochodzącymi z Funduszu Dróg Samorządowych z dnia 08.05.2020r. wraz z remontem sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej i zabezpieczeniem sieci TP
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Planowana inwestycja znajduje się w miejscowości Mechowo na dz. 97, 99, 100, 34, 33/11, 35 121/11 obręb Mechowo. Projekt obejmuje wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni jezdni, chodników, przejść dla pieszych, przystanków komunikacyjnych oraz zjazdów na pola uprawne i do posesji mieszkalnych. Zaprojektowano również wykonanie nowej nawierzchni oraz przebudowę skrzyżowania z drogą powiatową. W ramach inwestycji przewiduje się także wymianę istniejących zniszczonych krawężników oraz obrzeży, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz usunięcie kolidujących z inwestycją drzew i krzewów i wykonanie nasadzeń zastępczych. Stan projektowany: Parametry techniczne a. jezdnia • droga klasy „D” • prędkość projektowa Vp = 30 km/h • szerokość jezdni dwukierunkowej 3,75m - 5.00m • szerokość jezdni jednokierunkowej 3.50m • kategoria ruchu KR2 • pochylenie poprzeczne na dr. dwukierunkowej - daszkowe 2% • pochylenie poprzeczne na dr. jednokierunkowej - jednostronne 2% • pobocze szerokości 0,75m b. chodniki • szerokość od 1.25 do 2.00m • pochylenie poprzeczne jednostronne 2% Konstrukcje nawierzchni: Konstrukcje wszystkich nawierzchni przewidziane w opracowaniu zostały zaprojektowane w oparciu o Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U.2016.0.124 t.j.) 1. nawierzchnia z betonu asfaltowego • Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC5S 50/70 grub. 4,0cm • Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W 50/70 grub. 8,0 cm • Podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie #0/31,5mm, grub. 22cm • Warstwa gruntu stabilizowanego cementem Rm=5,00MPa, grub. 20cm 2. Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej • Warstwa ścieralna z kostki brukowej betonowej, grub. 8cm, kolor grafitowy • Podsypka cementowo-piaskowa 1:4, grub. 5,0mm, • Podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie #0/31,5mm, grub. 15cm • Warstwa gruntu stabilizowanego cementem Rm=5,00MPa, grub. 15cm 3. Nawierzchnia z kostki brukowej kamiennej (zabruk) • Warstwa ścieralna z kostki brukowej kamiennej o wym. 15x17cm • Podsypka cementowo-piaskowa 1:4, grub. 5,0mm, • Podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie #0/31,5mm, grub. 20cm • Warstwa gruntu stabilizowanego cementem Rm=5,00MPa, grub. 20cm 4. Wjazdy • Kostka betonowa POLBRUK grub. 8,0 cm, kolor czerwony, • Podsypka cementowo-piaskowa 1:4, grub. 5,0mm, • Podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie #0/31,5mm o grub. 15cm, • Warstwa gruntu stabilizowanego cementem Rm=5,00MPa, grub. 15cm 5. Zjazdy z kruszywa łamanego • Warstwa kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie #0/31,5mm grub. 15cm • geokrata o małych komórkach wys. 10cm • Warstwa gruntu stabilizowanego cementem Rm=5,00MPa, grub. 10cm 6. Chodnik • płytka betonowa o wymiarach 50x50x7cm, kolor jasno szary • Podsypka cementowo-piaskowa 1:4, grub. 5,0cm, • Grunt stabilizowany cementem Rm=5.00MPa grub. 15cm. Materiały dodatkowe: • Krawężnik betonowy 15x30x100 cm na ławie betonowej z betonu C12/15, • Krawężnik betonowy 15x22x100 cm na ławie betonowej z betonu C12/15, • Opornik drogowy 12x25x100 cm na ławie betonowej z betonu C12/15, • Obrzeże betonowe 8x30x100 cm na ławie betonowej z betonu C12/15, Projektowana trasa w planie Projektuje się drogę gminna klasy „D” o długości całkowitej 941,36m. Droga składa się z 4 odcinków. -Odcinek 1 Istniejące przepusty znajdujące się wzdłuż odcinka nr 1 w km 0+015,79 i km 0+072,30 będą rozebrane a w ich miejsce będą ułożone nowe z rur PEHD o średnicy 400mm o SN8. Projektowany chodnik będzie posiadał szerokość o od 1.25 do 2.00m. Projektowany odcinek będzie posiadał długość 680,30m - Odcinek 2 Projektowany odcinek będzie posiadał długość 137,31m, od połączenia z drogą powiatowa do skrzyżowania w km 0+094.74 odcinka nr 2 z odcinkiem nr 3. Droga dwukierunkowa o szerokości 5,00m, natomiast od km 0+094,74 do końca opracowania droga będzie jednokierunkowa o szerokości 3,50m. Projektowane chodniki będą posiadać szerokość od 1,50 do 2,00m. Na skrzyżowaniu odcinka 2 i 3 oraz odcinaka 2 i 1 zostaną wykonane zabruki . - Odcinek 3 Projektowany odcinek posiadać będzie długość 73,58m, na całej długości będzie odbywał się ruch jednokierunkowy. Droga będzie posiadać szerokość 3,50m, natomiast chodniki o szerokości od 1,50 do 2,00m. Na skrzyżowaniu odcinka 3 z odcinkiem nr 1 zostaną wykonane zabruki. - Odcinek 4 Projektowany odcinek będzie posiadał długość 50,17m i szerokość 4,50m będzie wykonany z kostki brukowej betonowej. W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie następujących urządzeń bezpieczeństwa ruchu: progi wyspowe, aktywne solarne elementy odblaskowe LED oraz słupki betonowe – półkula. W ramach inwestycji przewiduje się remont sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej i zabezpieczeniem sieci TP w dz. dr nr 100,99, 43, 97 i 127/102 obręb Mechowo. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej na miejscu. Wykonawcy, którzy są zainteresowani przeprowadzeniem wizji lokalnej w celu zapoznania się z obiektem, zobowiązani są zgłosić chęć uczestniczenia w wizji lokalnej do w formie pisemnej lub faksowej (nr faksu 91 38 51 866) bądź za pośrednictwem mail na adres: i.majewska@ploty lub a.porebska@ploty.pl O terminie przeprowadzenia wizji lokalnej Wykonawcy chętni do udziału w niej zostaną poinformowani pisemnie, faksem lub e-mailem. Realizacja zadania będzie dofinansowana w ramach Rządowego Programu Funduszu Dróg Samorządowych. Zakres robót określony został w dokumentacji budowlanej – Załącznik nr 8 do SIWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa – załącznik nr 8 do SIWZ: a) Projekt budowlany, b) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiOR), c) Przedmiary robót - jako materiał pomocniczy. Zakres robót przedstawiony w przedmiarze przekazanym przez zamawiającego nie jest podstawą do obliczenia ceny oferty, jak również nie będzie miał znaczenia przy rozliczaniu wykonywanych robót. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową, w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji, nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze pewnych robót, nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania w cenie umownej. 2. Uwagi dotyczące wykonywania robót budowlanych: 1) Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji robót i w jego okolicy w celu dokonania weryfikacji dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego. 3. Główny kod CPV: 45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych 4. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495) osoby, które będą wykonywały prace związane z przedmiotem zamówienia tj.: pracownicy ogólnobudowlani, pracownicy obsługujący sprzęt i maszyny budowlane z wyjątkiem osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami tj. kierownika budowy lub robót. 1) W trakcie realizacji umowy Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 4. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2) W trakcie realizacji umowy na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 4. czynności w trakcie realizacji Umowy: a) Oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) Zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 3) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt. 4, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy stanowiącym zał. do SIWZ. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów, w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt. 4. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233200-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: 60.000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy 00/100) . 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 45, ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) Pieniądzu; 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) Gwarancjach bankowych; 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 poz. 299). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto Gminy Płoty w BS Wolin O/Płoty 44 9393 1023 3900 0257 2000 0510 4. W ofercie należy złożyć w oryginale dokument potwierdzający wniesienie wadium. Oferta niezabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona bez rozpatrywania. 5. Wadium musi być wniesione nie później niż w terminie składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin wniesienia wadium przyjmuje się dzień uznania rachunku bankowego zamawiającego. 6. Zamawiający przechowuje wadium wniesione w pieniądzu na rachunku bankowym. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 10. Zgodnie z ustawą Pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienia omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, również wtedy gdy wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. UWAGA: Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego”. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 (Dz. U z 2019 poz. 2357 z późn. zm.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ łącznie z TER załącznikiem nr 1A i TER załącznikiem nr 1B; 2. zobowiązanie innego podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny dokument, który udowodni Zamawiającemu rzeczywisty dostęp Wykonawcy do zasobów innego podmiotu na potrzeby należytego wykonania zamówienia. Jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, w szczególności dokument określający: zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Wzór przykładowego zobowiązania innego podmiotu stanowi załącznik nr 8 do SIWZ; Ww. dokument należy złożyć w oryginale. 3. pełnomocnictwo do podpisania oferty cenowej i załączników oraz poświadczania „za zgodność z oryginałem” dokumentów składanych wraz z ofertą (w przypadku gdy dokumenty te podpisuje osoba nie wymieniona w dokumencie rejestrowym lub ewidencyjnym) Ww. pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. 4. Potwierdzenie wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach