Przetargi.pl
„Przebudowa drogi ppoż. nr 76 i 77 w Leśnictwie Głębowice”

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Wołów ogłasza przetarg

  • Adres: 56-100 Wołów, ul. Leśna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 3809361 , fax. 71 3809361
  • Data zamieszczenia: 2017-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Wołów
    ul. Leśna 37
    56-100 Wołów, woj. dolnośląskie
    tel. 71 3809361, fax. 71 3809361
    REGON: 931024132
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wolow.wroclaw.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa drogi ppoż. nr 76 i 77 w Leśnictwie Głębowice”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest „Przebudowa drogi ppoż. nr 76 i 77 w Leśnictwie Głębowice” Lokalizacja: Droga leśna zlokalizowana jest w PGL LP Nadleśnictwie Wołów na terenie Leśnictwa Głębowice w gminie Wińsko - dz. nr 460/116; 459/113; 483/106; 482/105; 481/112. Opracowanie składa się z dwóch odcinków: Droga nr 76 – długość 1+733,84 km Droga nr 77 – długość 0+602,00 km Całkowita długość projektowanej drogi wynosi 2 km 335,84. Początek inwestycji tj. drogi nr 76 znajduje się na granicy działki nr 460/116 z działką drogową, drogi powiatowej, na granicy obrębów Głębowice oraz Nieszkowice. Projekt zakłada wykonanie nawierzchni drogi ppoż z tłucznia kamiennego. Stan istniejący: Istniejąca droga posiada nawierzchnię gruntową, nieutwardzoną. W chwili obecnej droga spełnia funkcje przeciwpożarowe i użytkowe (techniczna obsługa przyległych terenów leśnych). Szerokość pasa drogowego jest zmienna i oscyluje w granicach 2,6 – 3,9 m. Na całej długości trasy występują koleiny. Występowanie w/w ubytku w nawierzchni drogowej jest wynikiem osłabienia nośności konstrukcji drogi, niepoprawnego ukształtowania drogi w przekroju poprzecznym. Wzdłuż istniejącej drogi występują rowy odwadniające. Występują one miejscowo wzdłuż całej drogi, są to rowy płytkie, chłonne. Droga leśna jest połączona z drogą powiatową zjazdem o nawierzchni gruntowej. Droga powiatowa posiada jezdnię szerokości 4,8 m o nawierzchni bitumicznej, wzdłuż jezdni znajdują się płytkie rowy chłonne, porośnięte trawą. Droga leśna – rozwiązania projektowe: Projektuje się drogę w klasie drogi leśnej głównej pożarowej z następującymi elementami w planie drogi: o Zjazdy , skrzyżowania; o Mijanki; Opracowanie składa się z dwóch odcinków: Droga nr 76 – długość 1+733,84 km Droga nr 77 – długość 0+602,00 km Całkowita długość projektowanej drogi wynosi 2 km 335,84. Parametry techniczne drogi: o Prędkość projektowa - 30 km/h, o Szerokość korony drogi - 5,0 m o Szerokość jezdni - 3,50 m o Obustronne pobocza o szerokości - 0,75 m o Pochylenie poprzeczne drogi – jednostronne 4% o Pochylenie poprzeczne poboczy- 6% o Pochylenie poprzeczne mijanek - 6% o Klasa nawierzchni – 4-7 pojazdów ciężarowych o nacisku co najmniej 100 kN/oś na dobę w obu kierunkach drogi; o Promienie łuków poziomych w planie wynoszą od 30 m do 250 m; o Standard nawierzchni – 10 letni okres eksploatacji Droga w planie: Droga w planie odwzorowuje istniejący na chwilę obecną stan. Istniejąca droga przeznaczona do przebudowy składać się będzie z prostych, połączonych ze sobą, tworząc załomy. Wszystkie załomy, w których kąt zwrotu jest większy niż 5g wyokrąglono łukami poziomymi o promieniach dostosowanych do warunków terenowych. Dodatkowo w planie projektowana trasa posiada następujące elementy: o Mijanki – zastosowano w celu umożliwienia manewru mijania ciężkim pojazdom o dużych gabarytach. Wymiary mijanki: a) Szerokość 3,0 m b) Długość mijanki ( peron właściwy) – 23,0 m c) Długość skosu – 21,0m. Proste przejściowe - tj. odcinki zastosowane na łukach kołowych z poszerzeniami, umożliwiające wykonanie poszerzenia o wartości określonej dla konkretnej wartości promienia łuku kołowego. Długość prostych przejściowych wynosi 25,0 m i lub 30,0 m. Konstrukcja nawierzchni drogi, placu manewrowego i poboczy: Zjazdy, plac technologiczny oraz mijanki wykonywać w tej samej technologii, co konstrukcję drogi. Konstrukcja drogi: o Warstwa ścieralno - wzmacniająca z tłucznia frakcji 0-31,5 – grubość 10 cm (Wskaźnik zagęszczenia Is≥1,00) zamiałowana i zamulona miałem kamiennym frakcji 0 5 mm; o Podbudowa zasadnicza, z kamienia łamanego 0 - 63 – grubość 20 cm (Wskaźnik zagęszczenia Is≥1,00); Pobocza wykonać z następujących warstw: o Warstwa ścieralno - wzmacniająca z kruszywa naturalnego frakcji 0-31,5 – grubość 10 cm (Wskaźnik zagęszczenia Is≥1,00); o Warstwa gruntu nasypowego lub rodzimego. Zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonać badania zagęszczenia podłoża po ułożeniu każdej warstwy. Konstrukcje nawierzchni i poboczy drogi należy wykonać zgodnie z przekrojami normalnymi. UWAGA ! Krzywa uziarnienia musi odpowiadać normowej krzywej uziarnienia dla niesortów określonej wg normy branżowej. Próbki do badań należy pobierać min. 3 razy na każdy kilometr projektowanej drogi. Za jakość wbudowanego kruszywa odpowiada kierownik budowy! Wysokościowe ukształtowanie drogi: Przebieg niwelety drogi zaprojektowano tak aby maksymalnie dostosować się do istniejącego terenu. Pochylenia podłużne oscylują w granicach 0,39% - 7,30%. Takie ukształtowanie wysokościowe dojazdu w połączeniu z odpowiednim jej ukształtowaniem w przekroju poprzecznym pozwala na możliwie sprawne odprowadzenie wód opadowych i utrzymanie ich poza konstrukcją nawierzchni drogi. Projektowane odwodnienie: Woda opadowa z projektowanej drogi w całości odprowadzona jest do istniejących i projektowanych rowów trapezowych chłonnych. Rowy wykonać jako chłonne o głębokości 0,50m na całości opracowania. Szerokość dna koryta 0,3 m. Skarpy rowów zaprojektowano ze spadkami 1:1,5m. W celu spowolnienia spływu wód opadowych na drodze leśnej, na odcinkach o większym nachyleniu terenu, należy wybudować progi bitumiczne o wymiarach 3,50m x 1,0m x 8cm (posadowione na ławie betonowej gr. 50cm wykonanej z betonu C12/15), które powinny być usytuowane pod skosem do osi drogi, aby kierować wodę do projektowanych rowów przydrożnych. Zamawiający opisał w sposób szczegółowy przedmiot zamówienia na roboty budowlane za pomocą dokumentacji projektowej (załącznik nr 9 do SIWZ) i przedmiaru – załącznik nr 7 do SIWZ. W skład przedmiotu zamówienia wchodzi cały zakres dokumentacji projektowej znajdującej się w załączniku nr 9 do SIWZ i załączniku nr 7 do SIWZ. Opis całości prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia zawarty został w przedmiarze robót - załączniku nr 7 do SIWZ oraz w dokumentacji projektowej – załącznik nr 9 do SIWZ. Przedmiar dołączony jest wyłącznie w celu sporządzenia kalkulacji własnej. Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2017 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy zł i 00/100). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. z 29.02.2016 r. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO BP S.A nr rachunku: 50 1020 5242 0000 2502 0016 9748 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Przebudowę drogi ppoż. nr 76 i 77 w Leśnictwie Głębowice”, w terminie do 31.10.2017 r. do godz. 10:00. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. z 29.02.2016 r. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.) powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - sekretariat. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a PZP wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia, w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jedn. z 08.09.2016 r. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przynajmniej trzech pracowników wykonujących: prace budowlane (m. in. roboty ziemne, operator sprzętu), jako pracownicy fizyczni lub kierownika budowy lub inne osoby wykonujące czynności niezbędne do realizacji zamówienia. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w składzie brygady wykonującej prace Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego. Forma zatrudnienia nowych osób nie może ulec zmianie. Dane osób (imię i nazwisko, stanowisko) zostaną ujęte w formie wykazu i przekazane Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. Dotyczy to także pracowników podwykonawców

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach