Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 1480 D na odcinku od miejscowości Dobroszyce do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1472 D km 0+770-4+100

Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 56-400 Oleśnica, ul. Wojska Polskiego 52c
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3981667, 3993244
  • Data zamieszczenia: 2010-03-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy
    ul. Wojska Polskiego 52c 52c
    56-400 Oleśnica, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3981667, 3993244
    REGON: 93196321000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 1480 D na odcinku od miejscowości Dobroszyce do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1472 D km 0+770-4+100
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 1480 D na odcinku od miejscowości Dobroszyce do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1472 D km 0+770-4+100. Droga poza terenem zabudowy Przebudowywany odcinek drogi powiatowej w km 0+770 do km 4+100 poza terenem zabudowy projektuje się jako drogę klasy Z Podstawowe przyjęte parametry: Droga jednojezdniowa dwu pasowa Prędkość projektowa: Vp = 60 km/h - teren niezabudowany (z ograniczeniami prędkości do 30 km/h przy terenach trudnych - małe promienie dla łuków poziomych) Vp = 50 km/h - teren zabudowany (z ograniczeniami prędkości do 30 km/h w terenach trudnych) Prędkość miarodajna Vm = Vp km/h Szerokość jezdni - 6,5 m Szerokość poboczy gruntowych (z kruszywa kamiennego) - 1 m Kilometraż budowlany (początek) przyjęto od połączenia z drogą wojewódzką nr 340. na terenie poza zabudową projektuje się wykonanie poszerzenia jezdni, do szerokości ok. 6,5 wraz z odpowiednimi ewentualnymi przechyłkami i poszerzeniami jezdni. Jezdnia posiada pobocza o szerokości 1 m z kruszywa kamiennego. Chodnik zostanie wykonany jako wydzielony (odrębny) element zagospodarowania mogący zostać wykonany niezależnie od wykonania jezdni głównej. PROJEKTOWANE ZAGOSPODAROWANIE TERENU Ukształtowanie trasy drogowej w planie Odcinek poza terenem zabudowanym Jezdnia na tym odcinku będzie o szerokości 6,5 m, jezdnia będzie miała obustronne pobocza o szerokości 1 m z kruszywa łamanego. Wzdłuż drogi jako alternatywne rozwiązanie zostanie wykonany jako odrębne zadanie nie objęte przedmiotem zamówienia (wykonany niezależnie od głównej przebudowy drogi). Odwodnienie Odwodnienie drogi projektuje się za pomocą rowów na terenie niezabudowanym Przekroje konstrukcyjne jezdni Konstrukcje jezdni przyjęto dla kategorii ruchu KR3. Na podstawie badań ugięć sprężystych istniejącej jezdni wykonano ocenę wzmocnienia nawierzchni. ROBOTY ZIEMNE W odcinkach przebudowywanej drogi 1480 D roboty polegają na wykonaniu wykopów wzdłuż projektowanych poszerzeń jezdni tzn. następuje zdjęcie warstw gruntu leżącego wzdłuż korpusu drogowego na skarpach i wykonanie koryta na głębokość wykonywanej konstrukcji jezdni. Oczyszczenie terenu z humusu, roślinności należy także wykonać w miejscu wykonywania skarp drogi. W przypadku pełnej wymiany konstrukcji należy wykonać koryto pod jezdnię na całej szerokości jezdni i chodników. Nasypy pod korpus drogowy należy wykonać z gruntu niewysadzinowego G1, współczynnik zagęszczenia min. Is > =1.0 i wtórny moduł odkształcenia E2 >=120 MPa. Nasypy pod korpus drogowy należy wykonać z gruntu niewysadzinowego G1. Na warstwy nasypów można wykorzystać materiał z rozbiórki konstrukcji drogowej (podbudowy z kruszywa łamanego) po odpowiedniej selekcji. ROWY PRZYDROŻNE, PRZEPUSTY Dla celów odwodnienia drogi odtwarza się rowy przydrożne. Obecnie z uwagi na zły stan techniczny - rowy zarośnięte, wypłacone itp. nie spełniają swej funkcji. W ramach odtworzenia nastąpi ich oczyszczenie oraz pogłębienie. Minimalne zagłębienie rowu - poniżej poziomu terenu 0,4 m, szerokość dna rowu 0,4 m. Skarpy rowów należy wzmocnić poprzez obsianie mieszanką traw. W przypadku odkrycia w trakcie robót niezidentyfikowanego przepustu pod wjazdami, należy taki obiekt odtworzyć poprzez: ułożenie podbudowy z betonu C8/10 o gr. 10 cm pod rurę betonową przepustu, ułożenie rury przepustu o średnicy fi 400 mm, ułożenie ścianek czołowych przepustu (prefabrykowany) dla rur o średnicy fi 400, ścianki ułożyć na ławie betonowej z betonu C8/10 o gr. 10 cm, wykonanie zasypki z piasku, do spodu grubości konstrukcji wjazdu. ROZBIÓRKI ISTNIEJĄCEJ NAWIERZCHNI Rozbiórki istniejącej nawierzchni Istniejąca nawierzchnia drogi 1480 D zgodnie z wykonaną dokumentacją geotechniczną jest zbudowana na wszystkich odcinkach objętych poniższym projektem z różnego układu warstw konstrukcyjnych, różniących się miąższością oraz stanem w jakim się obecnie znajduje. Warstwa ścieralna wykonana jest z warstw bitumicznych o gr. od 2 do 4 cm, są to warstwy powstałe w wyniku wykonanych nakładek drogowych, układanych cienkich dywaników bitumicznych. Ogólnie są to w-wy w stanie technicznym złym. Poniżej warstwy ścieralnej zlokalizowano także w-wy wiążące, bitumiczne różnego pochodzenia. Ogólnie w-wy bitumiczne posiadają cechy zniszczenia, rozwarstwień oraz występuje brak związania pomiędzy warstwami. Jako podbudowę zinwentaryzowano kruszywo stabilizowane bitumem. Do rozbiórki (frezowania) przewidziano w-wy istniejącej nawierzchni bitumicznej, w miejscach gdzie jest to niezbędne rozbiórce ulegnie cała istniejąca konstrukcja jezdni. Rozbiórki w miejscach połączenia wykonanej nawierzchni z istniejącą Powiązanie istniejącej jezdni z końcem lub początkiem wykonywanej jezdni na końcu odcinków należy wykonać na długości ok. 20 m, zwężając lub poszerzając istniejącą jezdnię do odpowiednich szerokości projektowanych. Powiązanie polega na odpowiednio wykonanym frezowaniu istniejących w-w bitumicznych i ułożeniu na całej powierzchni połączenia nowych projektowanych w-w bitumicznych odpowiednio wzmocnionych geosyntetykiem oraz dobudowie ewentualnych poszerzeń jezdni na skosach. Elementy dróg - wzmocnienie Geosiatka i elementy bitumiczne: Jako geosyntetyku należy użyć materiału poliestrowego powleczonego bitumem, przeznaczonym do zbrojenia warstw z mieszanek mineralno-asfaltowych o parametrach: Masa powierzchniowa >=280 g/m2 Wytrzymałość na rozciąganie wzdłuż / w poprzek >=60/55 Względne wydłużenie przy obciążeniu max. wzdłuż / w poprzek w % = 3% / 3% Geosiatkę należy układać w pasach o szerokości 2 m (zakład na konstrukcję nową jak i starą ma wynosić 1 m) minimalna zakładka na pasmach równolegle do jezdni 0,5 m. Jako taśmy bitumicznej uszczelniającej należy użyć materiału o parametrach: Punkt mięknienia metodą Pik > 90stopniC Penetracja za pomocą stożka ok. 30 1/10 min Odporność na naciągania ok. 24% Gięcie na zimno przy 0stopniC Grubość używanej taśmy - 8 mm Szerokość używanej taśmy - 50 mm Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: Dokumentacja projektowa- załącznik do siwz, która obejmuje: - organizacja zastępcza i docelowa - projekt zagospodarowania terenu - specyfikacja techniczna - projekt wykonawczy-drogi - przedmiar - na podstawie którego wybrany Wykonawca jest zobowiązany sporządzić i przedstawić kosztorys ofertowy dla Zamawiającego w dniu zawarcia umowy. - roboty ziemne- przekroje Przedmiot zamówienia opisują następujące kody CPV: 45233140-2 - roboty drogowe 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45233220-7 - roboty w zakresie nawierzchni dróg 45233252-0 - roboty w zakresie nawierzchni ulic Wymagania stawiane Wykonawcy: Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, a także zdobył , na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca Wykonawca na wykonany przedmiot umowy udzieli 36-miesięcznej rękojmi i gwarancji
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 60 000 zł, słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://zdp-olesnica.pl/cms02/index.php?option=com_docman&Itemid=35
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach