Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 1350D: Dębnica (od węzła S5) - Skokowa (DW342)

Gmina Prusice ogłasza przetarg

  • Adres: 55110 Prusice, Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 126 224 , fax. 713 126 229
  • Data zamieszczenia: 2018-09-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Prusice
    Rynek 1
    55110 Prusice, woj. dolnośląskie
    tel. 713 126 224, fax. 713 126 229
    REGON: 93193510600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.prusice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 1350D: Dębnica (od węzła S5) - Skokowa (DW342)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pn. Przebudowa drogi powiatowej nr 1350D: Dębnica (od węzła S5) - Skokowa (DW342) współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 5 Transport Działanie nr 5.1. Drogowa dostępność transportowa Poddziałanie 5.1.1 Drogowa dostępność transportowa – konkursy horyzontalne. 2. Zadanie jest realizowane na podstawie porozumienia pomiędzy Gminą Prusice a Starostwem Powiatowym w Trzebnicy na potrzeby przekazania zarządzania drogą powiatową nr 1350D. 3. Wszędzie gdziekolwiek przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie, należy rozumieć, iż wskazaniu takiemu towarzyszy wyraz „lub równoważny”. W przypadku wystąpienia w specyfikacji technicznej zastrzeżonych nazw własnych oraz znaków towarowych producentów lub produktów, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy pzp, dopuszcza się oferowanie produktów równoważnych do wymaganych przy pełnym zagwarantowaniu przez Wykonawcę spełnienia parametrów nie niższych niż opisanych w dokumentacji projektowej. Użyte w dokumentacji projektowej i specyfikacji nazwy marek (firm), wyrobów budowlanych czy technologii, należy traktować w myśl art. 29 ust. 3 ustawy pzp, jako informację na temat oczekiwanego standardu poziomu jakości, a nie ściśle jako wyrób konieczny do użycia. 4. Zamówienie zostało podzielone na 3 części/zadania w ramach każdego z zadań zostanie zawarta odrębna umowa. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych zgodnie z poniższym podziałem: 1) Zadanie nr 1 -„Przebudowa drogi powiatowej nr 1350D na odcinku 0+000,00 Dębnica – 2+550,00 Krościna Wielka w ramach projektu przebudowa drogi powiatowej nr 1350D: Dębnica (od węzła S5)– Skokowa (DW342)”; 2) Zadanie nr 2 -„Przebudowa drogi powiatowej nr 1350D na odcinku 2+550,00 Dębnica – 5+800,00 Skokowa w ramach projektu przebudowa drogi powiatowej nr 1350D: Dębnica(od węzła S5)– Skokowa (DW342)”; 3) Zadanie nr 3 -„Przebudowa drogi powiatowej nr 1350D na odcinku 5+800,00 Krościna Wielka – 7+760,00 Skokowa w ramach projektu przebudowa drogi powiatowej nr 1350D: Dębnica (od węzła S5)– Skokowa (DW342)”. 5. Zamawiający poniżej wskazuje szczególne uwarunkowania przedmiotu zamówienia w odniesieniu do poszczególnych zadań: 1) Zadanie nr 1- „Przebudowa drogi powiatowej nr 1350D na odcinku 0+000,00 Dębnica – 2+550,00 Krościna Wielka w ramach projektu przebudowa drogi powiatowej nr 1350D: Dębnica (od węzła S5)– Skokowa (DW342)” W ramach zadania należy wykonać roboty budowlane na podstawie dokumentacji projektowej. Zakres zadania obejmuje roboty przygotowawcze, roboty rozbiórkowe w tym frezowanie warstw bitumicznych, roboty ziemne, budowę odcinków odwodnienia i kanalizacji deszczowej, ciągów pieszo-rowerowych i ciągów pieszo jezdnych oraz zjazdów, przebudowę skrzyżowań z drogami gminnymi oraz odcinków dróg gminnych, likwidację kolizji branżowych, przebudowę i budowę rowów przydrożnych oraz przepustów, budowę odcinków chodnika, roboty porządkowe i odtworzenie terenów zielonych. 2) Zadanie nr 2 - „Przebudowa drogi powiatowej nr 1350D na odcinku 2+550,00 Dębnica – 5+800,00 Skokowa w ramach projektu przebudowa drogi powiatowej nr 1350D: Dębnica (od węzła S5)– Skokowa (DW342)” W ramach zadania należy wykonać roboty budowlane na podstawie dokumentacji projektowej. Zakres zadania obejmuje roboty przygotowawcze, roboty rozbiórkowe w tym frezowanie warstw bitumicznych, roboty ziemne, budowę odcinków odwodnienia i kanalizacji deszczowej, ciągów pieszo-rowerowych i ciągów pieszo jezdnych oraz zjazdów, przebudowę skrzyżowań z drogami gminnymi oraz odcinków dróg gminnych, likwidację kolizji branżowych, przebudowę i budowę rowów przydrożnych oraz przepustów, budowę odcinków chodnika oraz kilku punktów oświetleniowych, roboty porządkowe i odtworzenie terenów zielonych. 3) Zadanie nr 3- „Przebudowa drogi powiatowej nr 1350D na odcinku 5+800,00 Krościna Wielka – 7+760,00 Skokowa w ramach projektu przebudowa drogi powiatowej nr 1350D: Dębnica (od węzła S5)– Skokowa (DW342)”. W ramach zadania należy wykonać roboty budowlane na podstawie dokumentacji projektowej. Zakres zadania obejmuje roboty przygotowawcze, roboty rozbiórkowe w tym frezowanie warstw bitumicznych, roboty ziemne, budowę odcinków odwodnienia i kanalizacji deszczowej, ciągów pieszo-rowerowych i ciągów pieszo jezdnych oraz zjazdów, przebudowę skrzyżowań z drogami gminnymi oraz odcinków dróg gminnych, likwidację kolizji branżowych, przebudowę i budowę rowów przydrożnych oraz przepustów, budowę odcinków chodnika, roboty porządkowe i odtworzenie terenów zielonych. Zadanie nr 1 oraz zadanie nr 3 mają taki sam zakres. W ramach zadania nr 2 ponad zakres określony dla zadania nr 1 i zadania 3 należy wykonać kilka punktów oświetleniowych w miejscowości Krościna Wielka. Dokumentacja projektowa dotyczy szerszego zakresu aniżeli objęty przedmiotowym postępowaniem. Uwzględnia również elementy, które nie będą realizowane w ramach inwestycji m.in. wykonanie kanału technologicznego oraz wykonanie oświetlenia na całym odcinku przebudowanej drogi powiatowej 1350D 0+000,00 Dębnica – 7+760,00 Skokowa (poza punktami wskazanymi w ramach zadania nr 2). 6. Obowiązkiem Wykonawcy w ramach realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia jest: 1) zapewnienie kierownika budowy oraz kierowników robót poszczególnych branż do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi do ustawy zwanymi łącznie dalej prawem budowlanym w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. Przy czym Zamawiający wymaga, aby: a) osoba pełniącą funkcje kierownika budowy była obecna na budowie minimum 3 dni w tygodniu przez 2 godziny dziennie, b) osoby pełniące funkcje kierowników robót poszczególnych branż były obecne na budowie w trakcie realizacji robót obejmujących dane branże minimum 2 dni w tygodniu przez 2 godziny dziennie, c) obowiązkiem kierownika budowy oraz kierowników robót będzie uczestniczenie w radach budowy, które odbywać będą na wniosek którejś ze stron w miarę bieżących potrzeb; 2) złożenie na podstawie udzielonego przez Zamawiającego pełnomocnictwa do właściwego organu nadzoru budowlanego zawiadomień: a) zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, b) o zakończeniu wykonywania robót budowlanych bądź uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie (w przypadku nałożenia niniejszego obowiązku przez właściwy organ wydający decyzję pozwolenie na budowę) wraz z niezbędnymi dokumentami zgodnie z wymogami prawa budowlanego, c) uzyskanie decyzji pozwolenie na użytkowanie obiektu lub potwierdzenia możliwości przystąpienia do użytkowania wydanego przez właściwy organ Nadzoru Budowlanego jeśli jest wymagane przepisami prawa, d) przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz dokumentacji powykonawczej, geodezyjnej z naniesieniem obiektów w terenie i inwentaryzacji. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia odpowiednio dla każdego z zadań określa dokumentacja projektowa w tym projekt budowlany oraz projekty wykonawcze, przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót z tym zastrzeżeniem, iż w przypadku rozbieżności pomiędzy elementami dokumentacji projektowej lub innymi dokumentami postępowania pierwszeństwo w stosowaniu mają: projekt umowy a następnie projekt budowalny, projekty wykonawcze oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót). Przedmiary robót stanowią wyłącznie materiał pomocniczy, a ryzyko nieujęcia w nich jakiejkolwiek pozycji obciąża Wykonawcę. 8. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia określone zostały w projektach umów odpowiednio dla każdego z zadań. 9. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r. poz. 1666 t.j.). Zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. –Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: 1) roboty z zakresu wykonania warstw konstrukcyjnych drogi, 2) roboty z zakresu wykonania poboczy i rowów. 10. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: 1) Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności określone w pkt. 9, tj. pisemnego oświadczenia Wykonawcy lub pisemnych oświadczeń pracowników wraz z podaniem imion i nazwisk osób zatrudnionych przez Wykonawcę potwierdzających, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku zmian w tym zakresie Wykonawca powiadomi Zamawiającego w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia zmiany. 2) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia w/w osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. 11. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia. 1) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w pkt. 10.1) i 10.2) w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane, jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o prace oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości 5.000 zł, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną; 2) W przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku wskazanego w pkt. 10.1) i 10.2) SIWZ, Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy i naliczyć Wykonawcy dodatkowo karę umowną za odstąpienie od umowy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2. ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2) Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Prusice nr 27 9583 1019 0200 1300 2002 0005 Bank Spółdzielczy w Obornikach Śląskich O/ Prusice, przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w przypadku przelewu bankowego uważa się datę i godzinę wpływu środków na konto Zamawiającego. Niewniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 4) Wymaga się, aby w gwarancji wadialnej zawarte były informacje, na podstawie, których możliwe byłoby zidentyfikowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 5) Określa się wysokość wadium na równowartość kwoty w zakresie: a) części nr 1- 11 000,00 zł, b) części nr 2- 12 000,00 zł, c) części nr 3- 13 000,00 zł. 6) Okoliczność wniesienia wadium powinna być weryfikowalna dla Zamawiającego, tj. np. wgląd w/w rachunek bankowy bądź zapoznanie się z właściwym dokumentem w ofercie Wykonawcy. 7) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego, tj. beneficjentem gwarancji jest: Gmina Prusice, ul. Rynek 1 55-110 Prusice, gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z gwarancji powinno wynikać, że dotyczy ona wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, c) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją d) kwotę gwarancji, e) termin ważności gwarancji, f) zobowiązanie gwaranta do: „bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:  odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub  nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub  zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy",  zobowiązanie gwaranta do: „bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art, 25 ust, 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3) ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej.", 8) Postanowienia pkt 7 stosuje się odpowiednio do poręczeń określonych powyżej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Nie określa się minimalnych standardów. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach