Przetargi.pl
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów kompetencji i umiejętności społeczno - życiowych

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 63-400 Ostrów Wielkopolski, al. Juliusza Słowackiego 1C
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0 62 735 51 52 , fax. 0 62 735 02 05
  • Data zamieszczenia: 2014-06-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
    al. Juliusza Słowackiego 1C 1C
    63-400 Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie
    tel. 0 62 735 51 52, fax. 0 62 735 02 05
    REGON: 25086417800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcpr.powiat-ostrowski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów kompetencji i umiejętności społeczno - życiowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wykonawca w ramach projektu pt. TWOJA SZANSA zorganizuje i przeprowadzi: Warsztaty kompetencji i umiejętności społeczno-życiowych dla: a) 115 osób w tym 98 osób niepełnosprawnych w jedenastu grupach, każda z grup (I-XI) po 3 dni przez 5 godzin dziennie, b) 10 osób z otoczenia uczestników - jedna grupa (XII) 3 dni przez 5 godzin dziennie. Wymagania dotyczące przeprowadzenia Warsztatów kompetencji i umiejętności społeczno-życiowych. 1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać Warsztaty w terminie: od 1 do 13 sierpnia 2014r. w następujących grupach: a) dla 115 osób w tym 98 osób niepełnosprawnych 1) PCPR w Ostrowie Wielkopolskim - grupa I, II, III, IV, V, VI - grupa I i II - 1,4,5 sierpnia 2014r. w godz. od 8.00 do 13.00 - grupa III i IV - 1,4,5 sierpnia 2014r. w godz. od 13.00 do 18.00 - grupa V i VI - 6,7,8 sierpnia 2014r. w godz. od 8.00 do 13.00 - grupa XII - 11,12,13 sierpnia 2014r. w godz. od 8.00 do 13.00 2) GOPS w Ostrowie Wielkopolskim - grupa VII, VIII - grupa VII - 1,4,5 sierpnia 2014r. w godz. od 9.00 do 14.00 - grupa VIII - 6,7,8 sierpnia 2014r. w godz. od 9.00 do 14.00 3) GOPS w Sośniach - grupa IX - 1,4,5 sierpnia 2014r. w godz. od 9.00 do 14.00 4) GOPS w Przygodzicach - grupa X - 1,4,5 sierpnia 2014r. w godz. od 9.00 do 14.00 5) MGOPS w Odolanowie - grupa XI - 1,4,5 sierpnia 2014r. w godz. od 9.00 do 14.00 b) 10 osób z otoczenia uczestników 1) PCPR w Ostrowie Wielkopolskim - grupa XII - 11,12,13 sierpnia 2014r. w godz. od 8.00 do 13.00 2. Dokumentację przeprowadzenia Warsztatów Wykonawca oznakuje stosownymi logotypami, 3. Wykonawca przygotuje program ww. Warsztatów uwzględniając m.in. zagadnienia: A. Blok pracownika służb społecznych powinien zawierać: 1) Oparcie społeczne w ustawie o pomocy społecznej dla osób niepełnosprawnych, rodzin zastępczych, osób nieaktywnych zawodowo i bezrobotnych - świadczenia niepieniężne, system świadczeń rodzinnych. 2) Prawa i obowiązki pracownika socjalnego wobec klienta. 3) Specyfika problemów osób niepełnosprawnych, rodzin zastępczych /kobiet i mężczyzn/, osób nieaktywnych zawodowo i bezrobotnych w kontekście udzielanego wsparcia socjalnego. 4) Placówki pomocy społecznej świadczące usługi dla mieszkańców w Powiecie Ostrowskim /DPS, POW, ŚDS itp./. 5) Pomoc instytucjonalna w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej, rodzinie zastępczej oraz osób nieaktywnych zawodowo i bezrobotnych - Gmina, Powiat /OPS, PCPR itp./. 6) Pomoc instytucjonalna osobom niepełnosprawnym, rodzinie zastępczej, osób nieaktywnych zawodowo i bezrobotnych na poziomie województwa i kraju. 7) Dostęp osób niepełnosprawnych do instytucji świadczących bezpłatne usługi rehabilitacyjne i zdrowotne. 8) Programy terapeutyczne, badania profilaktyczne i specjalizacyjne w związku z możliwością podjęcia zatrudnienia. 9) Organizowanie i finansowanie usług wsparcia i aktywizacji rodzin marginalizowanych, w tym koszty zatrudnienia asystenta rodzinnego. B. Blok ekonomiczny powinien zawierać: 1) Finansowanie zadań z zakresu aktywizacji i rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych. 2) Dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych oraz klientów pomocy społecznej. 3) Refundacja składek na ubezpieczenie społeczne osobom niepełnosprawnym prowadzącym działalność gospodarczą i niepełnosprawnym rolnikom - wzory wniosków. 4) Rodzaje pracodawców uprawnionych do dofinansowań pracowników niepełnosprawnych. 5) Domowy system finansowy. 6) Programy do zarządzania finansami osobistymi. C. Blok pedagoga powinien zawierać: 1) Aktywizacja społeczna klientów pomocy społecznej, w tym kobiet - przykładowe projekty aktywizacji. 2) Organizacje pozarządowe i grupy samopomocowe w Powiecie Ostrowskim - zasady działania i ich charakterystyka. 3) Rola wolontariatu, jako metody aktywizacji zawodowej. 4) Adresy internetowe przydatne osobom niepełnosprawnym, rodzinom zastępczym oraz osobom nieaktywnym zawodowo i bezrobotnym. 5) Oblicza dyskryminacji osób niepełnosprawnych w Polsce - dyskusja. 6) Dostęp osób niepełnosprawnych, rodzin zastępczych oraz osób nieaktywnych zawodowo i bezrobotnych (i ich otoczenia) do szerokiej jakości usług o charakterze społecznym. 7) Podmioty działające na rzecz aktywności społecznej osób niepełnosprawnych. 8) Organizacja i finansowanie usług wspierających osoby niepełnosprawne, np. koszt zatrudnienia języka migowego, asystenta osoby niepełnosprawnej, psa asystującego. 9) Kształcenie ustawiczne - formy i proces, instytucje/organizacje. 10) Ochotniczy Hufiec Pracy. 11) 10 zasad uczącej się osoby dorosłej. 4. Miejscem przeprowadzenia Warsztatów jest: - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostrowie Wielkopolskim, Al. Słowackiego 1c, - Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Odolanowie, ul. Gimnazjalna 8c, - Sala Konferencyjna Urzędu Gminy w Ostrowie Wielkopolskim, al. Powstańców Wielkopolskich 12, - Sala Wiejska w Sośniach, ul. Wielkopolska 29 - Gminny Ośrodek Kultury w Przygodzicach, ul. Wrocławska 52 5. Zamawiający zabezpieczy dostęp do miejsca przeprowadzenia Warsztatów wraz z zapleczem sanitarnym dla osób niepełnosprawnych, 6. Miejsce realizacji Warsztatów Zamawiający oznaczy informacją o współfinansowaniu przez Unię Europejską z zastosowaniem stosownych logotypów, 7. Wykonawca zobowiązuje się prowadzić listę obecności uczestników Warsztatów (w przypadku nieobecności uczestnika należy niezwłocznie powiadomić koordynatorów lub kierownika projektu), 8. Wykonawca zobowiązuje się wydać uczestnikom Warsztatów dokument, potwierdzający udział w Warsztatach wraz z zakresem programowym i godzinowym, 9. Wykonawca zobowiązuje się przeprowadzić anonimową ankietę oceny Warsztatów przez uczestników, 10. Wykonawca zapewni kadrę posiadającą odpowiednie wykształcenie, doświadczenie zawodowe i uprawnienia, 11. Wykonawca podczas Warsztatów zapewni jego uczestnikom poczęstunek (kawa, herbata, ciastka, napoje), 12. Zamawiający w losowych przypadkach uniemożliwiających realizację Warsztatów w zakładanym terminie dopuszcza przesunięcie terminu jego realizacji, 13. Wykonawca w terminie 7 dni od dnia zakończenia Warsztatów przekaże do siedziby PCPR następujący komplet dokumentów, dot. przeprowadzenia Warsztatów: - oryginały list obecności uczestników ww. Warsztatów, - sprawozdanie z realizacji zadania, zawierające wnioski - podsumowanie - oznakowane stosownymi logotypami, - anonimową ankietę oceny Warsztatów dokonaną przez uczestników, - zdjęcia, - kserokopię dokumentów potwierdzonych za zgodność z oryginałem, potwierdzających udział uczestników w Warsztatach wraz z zakresem programowym i godzinowym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pcpr.powiat-ostrowski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach