Przetargi.pl
Pełnienie obowiązków Inżyniera Projektu przy realizacji zadania rozbudowa drogi powiatowej Nr 1243 N Ostróda - Tułodziad w km 0+921 - 2+122

Powiat Ostródzki z siedzibą w Ostródzie ogłasza przetarg

  • Adres: 14-100 Ostróda, ul. Jana III Sobieskiego 5
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 6429800 , fax. 089 6429817
  • Data zamieszczenia: 2013-03-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Ostródzki z siedzibą w Ostródzie
    ul. Jana III Sobieskiego 5 5
    14-100 Ostróda, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 6429800, fax. 089 6429817
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.ostroda.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie obowiązków Inżyniera Projektu przy realizacji zadania rozbudowa drogi powiatowej Nr 1243 N Ostróda - Tułodziad w km 0+921 - 2+122
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Inżynier Projektu: Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1243 N Ostróda - Tułodziad w km 0+921 - 2+122 (dalej: Projekt) zobowiązany jest do wykonywania obowiązków jakie obciążają Zamawiającego: 1)przestrzegania ustaleń zawartych w umowie o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013, Oś priorytetowa: 5 Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna, Działanie: 5.1 Rozbudowa i modernizacja infrastruktury transportowej warunkującej rozwój regionalny, Poddziałanie: 5.1.6. Infrastruktura drogowa warunkująca rozwój regionalny. 2)wywiązywania się z tytułu niniejszej umowy oraz obowiązków wynikających z prawa administracyjnego w związku z realizacją inwestycji, a w szczególności przepisów Ustawy Prawo Budowlane i Ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym. 3)Inżynier Projektu na zasadach określonych w kodeksie cywilnym ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzone szkody będące następstwem nienależytego wykonania czynności objętych niniejszym zamówieniem publicznym do wysokości faktycznie poniesionych strat. 2.Do podstawowych obowiązków Inżyniera Projektu w toku świadczenia usługi należy: a)gdziekolwiek Inżynier pełni obowiązki lub korzysta z uprawnień wymienionych lub wynikających z Projektu, tam uważa się, że działa on w imieniu Zamawiającego; b)Inżynier nie ma uprawnienia do zwolnienia żadnej ze Stron z żadnego obowiązku, zobowiązania ani odpowiedzialności objętej Projektem; c)wszelkie zatwierdzenia, sprawdzenia, świadectwa, zgody, badania, inspekcje, polecenia, powiadomienia, oferty, żądania, próby, lub podobne działania Inżyniera, włącznie z brakiem sprzeciwu, nie zwalniają Wykonawcy Robót z żadnej odpowiedzialności ponoszonej przez niego na mocy Projektu, włącznie z odpowiedzialnością za błędy, pominięcia, rozbieżności i niedopełnienia; d)Inżynier i przedstawiciel Inżyniera nie mają prawa do następujących działań, bez wiedzy i stosownej zgody Zamawiającego: -dokonywania zmian w Projekcie innych niż zmian realizacyjnych wynikających z postanowień Umowy z Wykonawcą Robót; -wprowadzając zmiany przewidziane postanowieniami umowy, spowodowania zwiększenia Kwoty Umowy z Wykonawcą Robót; -dopuszczenia do zwiększenia Kwoty Umowy z Wykonawcą Robót z innych powodów. 2.1.na etapie od wyboru wykonawcy inwestycji do rozpoczęcia budowy: a)przejęcie od Wykonawcy uzgodnionego harmonogramu przedstawiającego cykl realizacji inwestycji, b)udział w przekazaniu Wykonawcy terenu budowy, a także dokumentów formalno- prawnych wraz z dziennikiem budowy, c)sprawdzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz schematu organizacji ruchu przed przekazaniem Zamawiającemu do zatwierdzenia. 2.2.na etapie prowadzenia robót budowlano-montażowych: a)prowadzenie ogólnego nadzoru nad realizacją robót i ich finansowaniem zgodnie z harmonogramem wykonawcy, b)Inżynier jest obowiązany do organizowania w odstępach 90-dniowych spotkań z Wykonawcą Robót i jego personelem oraz z Zamawiającym w celu przedyskutowania stanu wykonania Robót objętych Projektem. Celem tych spotkań będzie przegląd osiągniętego postępu, przegląd harmonogramów wykonania robót i planów odnośnie dalszej działalności, stanu załogi, sprzętu, bezpieczeństwa, wyposażenia, dostaw materiałów, płatności, obecnych i przewidywanych trudności, powiązań z Podwykonawcami, wzajemnych roszczeń ze szczególnym uwzględnieniem dodatkowych kosztów, które mogłyby spowodować przekroczenie kwoty kontraktowej, itp. Z każdego spotkania Inżynier sporządzi protokół, który przedstawi Zamawiającemu, c)Inżynier jest zobowiązany do wydawania Wykonawcy Robót w formie pisemnej, z kopią do Zamawiającego, kolejno numerowanych poleceń Inżyniera mających na celu ochronę interesów Zamawiającego, d)podejmowanie wszelkich racjonalnych działań umożliwiających prawidłową realizację harmonogramu, e)prowadzenie nadzoru technicznego nad realizacją robót, zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane, f)stałe konsultowanie i fachowe doradzanie na rzecz Zamawiającego, g)prowadzenie rozliczeń związanych z realizacją projektu, opracowywanie dokumentów rozliczeniowych, h)współpraca z Zamawiającym i Wykonawcą Robót w okresie realizacji inwestycji, i)sprawowanie nadzoru nad kompleksową realizacją inwestycji zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane (Rozdział 3 art. 25, 26) oraz zasadami działania inspektora nadzoru, j)kontrola jakości wykonanych prac budowlano-montażowych, zgodności robót z dokumentacją, zaleceniami nadzoru, przepisami techniczno-budowlanymi, normami państwowymi, zasadami bezpieczeństwa w toku budowy i przyszłego użytkowania, k)sprawdzenie posiadania przez wykonawcę odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań ) dotyczących materiałów i urządzeń, l)kontrola wyników badań sprawdzających jakość materiałów proponowanych przez Wykonawcę Robót, zleconych przez Wykonawcę Robót niezależnemu Laboratorium Drogowemu, zaakceptowanemu przez Zamawiającego oraz kontrola badań i pomiarów kontrolnych wykonanych elementów obiektu; m)kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego wykonania i wyceny robót, n)kontrola jakości wykonanych prac, o)uczestniczenie w prowadzonych próbach i odbiorach technicznych, p)rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzenia robót, a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu bądź rzeczoznawców, q)wyznaczenie do wykonania ww. funkcji odpowiednich specjalistów, posiadających uprawnienia i doświadczenie w nadzorowaniu inwestycji, r)bieżące prowadzenie rozliczeń finansowych z Wykonawcą Robót, oraz sprawdzanie kalkulacji wycen i faktur, s)bieżące informowanie Zamawiającego o postępie robót na budowie i ewentualnych trudnościach w jej realizacji, t)udział w odbiorach częściowych i końcowym, u)sporządzenie wniosków o potrącenia z tytułu wad i usterek, których nie można usunąć przez Wykonawcę Robót, v)opracowanie wraz z Wykonawcą Robót końcowego rozliczenia robót budowlanych oraz przedłożenie Zamawiającemu oświadczenia o usunięciu przez wykonawcę robót ewentualnych usterek stwierdzonych przy odbiorze. 2.3.Po zakończeniu robót budowlano-montażowych: a)wykonanie czynności wynikających z praw i obowiązków gwarancji i rękojmi łącznie z uczestnictwem w komisjach powołanych przez Zamawiającego do oceny jakości robót w okresie rękojmi i gwarancji, b)udział w rozliczeniu końcowym. Przed podpisaniem umowy Inżynier Projektu wyznaczy spośród wskazanych inspektorów nadzoru osobę, która będzie pełniła funkcję Inżyniera Zarządzającego. Inżynier Zarządzający będzie przedstawicielem Inżyniera projektu. W skład zespołu Inżyniera Projektu musi wchodzić osoba, która posiada doświadczenie w rozliczaniu projektów z dofinansowaniem ze środków unijnych. Projekt obejmuje wykonanie robót budowlanych w zakresie rozbudowy drogi powiatowej Nr 1243N Ostróda - Tułodziad od km 0+921 do km 2+122. Droga przebiega przez grunty miejscowości Ostróda i Kajkowo, powiat ostródzki, województwo warmińsko-mazurskie. W ramach inwestycji zostaną wykonane następujące prace: Branża drogowa: -przebudowa jezdni oraz podbudowy do parametrów drogi powiatowej klasy Z, -sfrezowanie nawierzchni jezdni w rejonie skrzyżowania z DK Nr 16, -przebudowa istniejących skrzyżowań z drogami bocznymi, -przebudowa sygnalizacji świetlnej wraz z programem sterowania, -przebudowa i budowa chodników, -przebudowa i budowa zjazdów do działek, -przebudowa i budowa zatok autobusowych, -przebudowa parkingów, -wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, -wycinka drzew kolidujących z inwestycją, -plantowanie i obsianie nasionami traw zieleńców. Branża energetyczna -przebudowa kolizji z kablami energetycznymi średniego napięcia i niskiego napięcia, -przebudowa kolizji z kablami i słupami oświetleniowymi, -przebudowa istniejącego słupa napowietrznej linii energetycznej nN 0,4 kV, -zabezpieczenie istniejących kabli energetycznych nn 0,4kV i SN 15kV, -zabezpieczenie istniejących kabli oświetleniowych. Branża sanitarna -przebudowa i budowa odwodnienia drogi (ulicy) w tym: budowa zintegrowanego osadnika i separatora, budowa kanału deszczowego wraz z wpustami odprowadzającymi wodę deszczową z rozbudowywanej ulicy, -przebudowa kolizji z istniejącej sieci wodociągowej, -przebudowa kolizji kanału sanitarnego, -przebudowa sieci gazowej na odcinku kolizyjnym. Branża teletechniczna -przebudowa kolizji kanalizacji telefonicznej, -przebudowa istniejącego kabla podziemnego, -przebudowa istniejących kabli światłowodowych, magistralnych i rozdzielczych w kanalizacji teletechnicznej. Dokumentacja projektowa na rozbudowę drogi powiatowej Nr 1243N Ostróda - Tułodziad od km 0+921 do km 2+122 znajduje się na stronie internetowej www.bip.powiat.ostroda.pl przy ogłoszeniu o zamówieniu pn. Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1243N Ostróda - Tułodziad od km 0+921 do km 2+122. Rozliczenie za pełnienie usługi będącej przedmiotem niniejszej umowy następować będzie w okresach kwartalnych, proporcjonalnie do postępu robót budowlanych w danym kwartale. W 2013 r. wykonanie usługi do kwoty 37 638,00 zł (w przypadku, gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty, wartość jaka zostanie przekroczona będzie dorzucona do 2014 r. Zamówienie jest współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013, Oś priorytetowa: 5 Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna, Działanie: 5.1 Rozbudowa i modernizacja infrastruktury transportowej warunkującej rozwój regionalny, Poddziałanie: 5.1.6. Infrastruktura drogowa warunkująca rozwój regionalny. Na okres trwania umowy na realizację zadania Wykonawca zobowiązany jest posiadać ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715410002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości 1 967,00 zł, słownie: jeden tysiąc dziewięćset sześćdziesiąt siedem złotych 00/100; Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie spowoduje wykluczenie Wykonawcy z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1.pieniądzu, 2.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3.gwarancjach bankowych, 4.gwarancjach ubezpieczeniowych, 5.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 , z późn zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. Oddział Operacyjny w Ostródzie, nr 58 2030 0045 1110 0000 0184 6620 z adnotacją: Wadium- nr sprawy DT.2610.7.2013.MT - Pełnienie obowiązków Inżyniera Projektu przy realizacji zadania rozbudowa drogi powiatowej Nr 1243 N Ostróda - Tułodziad w km 0+921 - 2+122. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. W przypadku wnoszenia wadium w formach, o których mowa w pkt 2-5 oryginał dokumentu należy złożyć u Głównej Księgowej (pok. nr 3 w Siedzibie Podmiotu reprezentującego Zamawiającego). Dokumenty wymienione w pkt 2-5 muszą zachować ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. W/w poręczenia i gwarancje muszą być bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego zgodnie z przesłankami utraty wadium określonymi w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 2.Zwrot wadium 1)Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem Roz. VIII pkt 3 ppkt 1. 2)Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3)Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4)Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5)Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 3.Utrata wadium 1)Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp (Roz. VI pkt 9 SIWZ), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 2)Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1.odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2.zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, w szczególności jeżeli wykonawca nie spełni wymagań formalnych, o których mowa w Roz. XIV pkt 4 SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat.ostroda.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach