Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadań realizowanych w ramach projektu Uregulowanie gospodarki ściekowej na terenie aglomeracji Stanowice w gminie Oława

Gmina Oława ogłasza przetarg

  • Adres: 55200 Oława, pl. Marsz. Józefa Piłsudskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 133 044 , fax. 713 130 199
  • Data zamieszczenia: 2017-02-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Oława
    pl. Marsz. Józefa Piłsudskiego 28
    55200 Oława, woj. dolnośląskie
    tel. 713 133 044, fax. 713 130 199
    REGON: 93193486800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadań realizowanych w ramach projektu Uregulowanie gospodarki ściekowej na terenie aglomeracji Stanowice w gminie Oława
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji Projektu pn.: „Uregulowanie gospodarki ściekowej na terenie aglomeracji Stanowice w gminie Oława”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 działanie 2.3. ”Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach” (dalej Projekt) składającego się z następujących kontraktów: 1.1. Skanalizowanie miejscowości Siedlce i Zakrzów. 1.2. Skanalizowanie miejscowości Marszowice, Gaj Oławski i Jaczkowice. 1.3. Skanalizowanie miejscowości Godzinowice, Niwnik, Bolechów, Drzemlikowice i Siecieborowice. 2. Usługa Wykonawcy będzie polegała na: a. sprawowaniu funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego – w rozumieniu i zgodnie z zapisami polskiego Prawa Budowlanego w branży sanitarnej, elektrycznej, drogowej; b. koordynowaniu i nadzorze czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami prawa; c. opracowywaniu danych, w szczególności określających postęp rzeczowy i finansowy projektu, wymaganych do sporządzenia wniosków o płatność wraz z niezbędnymi załącznikami i przekazywaniu je Zamawiającemu w terminie umożliwiającym spełnienie warunków dotyczących rozliczeń z Instytucją Wdrażającą Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie projektu dla gminy Oława; d. monitorowaniu przebiegu inwestycji w okresie realizacji inwestycji i uczestniczeniu w uzyskaniu pozwoleń na użytkowanie (tam gdzie wymagane), weryfikowaniu kosztorysów i protokołów odbioru robót częściowych i końcowych wykonawców robót budowlanych, koordynowanie procesu inwestycyjnego w zakresie dokumentacji projektowej dla każdego z wykonawców oraz współpraca z nadzorami autorskimi; e. uczestniczeniu w przygotowywaniu i przeprowadzaniu postępowań przetargowych na kontrakty podlegające nadzorowi. 3. Zakres rzeczowy Projektu podlegającego dofinansowaniu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 działanie 2.3 „Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach”: 1.1. Skanalizowanie miejscowości Siedlce i Zakrzów. W ramach zadania planowana jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno – tłocznej wraz z kanałami bocznymi o długości ok. 7,04 km i pompowniami szt. 5. Planowany termin wszczęcia procedury wyłonienia wykonawcy robót budowlanych do 31.03.2017 r. Planowane wykonanie robót budowlanych wstępnie do 31.12.2018 r. 1.2. Skanalizowanie miejscowości Marszowice, Gaj Oławski i Jaczkowice. W ramach zadania planowana jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno – tłocznej wraz z kanałami bocznymi o długości ok. 7,49km i pompowniami szt. 3. Planowany termin wszczęcia procedury wyłonienia wykonawcy robót budowlanych do 28.04.2017 r. Planowane wykonanie robót budowlanych wstępnie do 30.06.2019 r. 1.3. Skanalizowanie miejscowości Godzinowice, Niwnik, Bolechów, Drzemlikowice i Siecieborowice. W ramach zadania planowana jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno – tłocznej wraz z kanałami bocznymi o długości ok. 6,75km i pompowniami szt. 6. Planowany termin wszczęcia procedury wyłonienia wykonawcy robót budowlanych do 30.06.2017 r. Planowane wykonanie robót budowlanych wstępnie do 31.10.2019 r. 4. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy zwłaszcza: 1) wykonywanie obowiązków określonych dla Inspektora Nadzoru w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.), - w branży sanitarnej, elektrycznej i drogowej, 2) pobyt na terenie realizowanej inwestycji oraz bieżące reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z postanowieniami umowy oraz projektu, przepisami prawa; czas pracy inspektora powinien być dostosowany do czasu pracy wykonawcy robót, 3) sporządzanie wszystkich dokumentów niezbędnych do prowadzenia nadzoru nad robotami budowlanymi i montażowymi, objętych przedmiotem zadania oraz rozliczeń finansowych zgodnie z odpowiednimi wytycznymi dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, a także obowiązującymi przepisami prawa polskiego, 4) weryfikacja kosztów realizacji robót budowlanych, objętych kontraktami zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie zadania, wytycznymi w sprawie kwalifikowalności wydatków, zgodnie z warunkami umowy o dofinansowanie Projektu, 5) nadzorowanie zgodności zakresu wykonywanych robót budowlanych z przedmiotem umów zawartych z ich wykonawcami, 6) składanie Zamawiającemu raportów na temat postępu robót budowlanych będących przedmiotem zadania, umożliwiających wczesną analizę ewentualnych zagrożeń oraz przedkładanie zaleceń i propozycji rozwiązań w tym zakresie w formie sprawozdań miesięcznych i kwartalnych do oceny Zamawiającego, 7) bieżące informowanie Zamawiającego o obowiązujących uregulowaniach prawnych, w tym zmianie wytycznych w zakresie warunków i zasad realizacji zadania, będącego przedmiotem dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, 8) całkowite końcowe rozliczenie rzeczowe i finansowe zadania zgodnie z umową dofinansowania i ustalonymi zasadami rozliczania inwestycji, 9) przestrzeganie wytycznych i wymagań oraz opracowywania wszelkich dokumentów i rozliczeń z dotacji (w tym sporządzanie odpowiednich okresowych i ostatecznych sprawozdań wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami), a także do rozliczeń w innych umowach zawartych przez Zamawiającego na okoliczność prowadzonego zakresu inwestycji, zgodnie z obowiązującymi wytycznymi w tym zakresie, 10) uczestnictwo w procesie przekazania placu budowy, 11) potwierdzenie obecności na budowie wpisem do dziennika budowy oraz na liście obecności, 12) dopuszczenie do pracy sprzętu, urządzeń i narzędzi przewidzianych do realizacji robót w oparciu o obowiązujące przepisy, normy techniczne, dokumentację projektową, specyfikacje techniczne, przepisy BHP i p/poż., 13) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem, pozwoleniem na budowę, przepisami i obowiązującymi Normami Polskimi, Normami UE, zasadami wiedzy technicznej, 14) organizowanie i uczestniczenie w naradach technicznych, problemowych i innych organizowanych przez którąkolwiek ze stron procesu inwestycyjnego, 15) współpraca z Zamawiającym, jednostką projektową i Wykonawcą robót, w tym stałe konsultowanie i fachowe doradztwo, przy jak najlepszym wykorzystaniu posiadanej wiedzy, na rzecz Zamawiającego celem wspólnego poszukiwania rozwiązań bieżących problemów, 16) wydawanie wykonawcy robót poleceń do wykonania robót lub podjęcia niezbędnych przedsięwzięć jakie mogą być konieczne, aby uniknąć lub zmniejszyć ryzyko w przypadku jakiejkolwiek awarii mającej wpływ na bezpieczeństwo życia lub przylegającego majątku oraz powiadamianie o tym Zamawiającego, 17) wydawanie poleceń i instrukcji Wykonawcy robót budowlanych celem prawidłowego i rzetelnego wykonania prac określonych w umowie z Wykonawcą robót, 18) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych, nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, w tym kontrola jakości używanych materiałów zgodnie z prawem, 19) żądanie dodatkowych badań jakościowych, a w szczególności obowiązkowy odbiór przedstawionych przez Wykonawcę certyfikatów i deklaracji zgodności materiałów przed ich wbudowaniem, 20) zatwierdzanie materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z dokumentacją projektową dla wszystkich asortymentów robót, 21) opiniowanie wniosków od Wykonawcy o przesunięciu terminu wykonania prac (przedłużeniu lub skróceniu), 22) wnioskowanie o wykonanie niezbędnych badań technicznych i ekspertyz, 23) wydawanie poleceń kierownikowi budowy dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, które skutkować mogłyby zagrożeniem bezpieczeństwa lub spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem czy pozwoleniem na budowę, 24) żądanie usunięcia przez Wykonawcę ujawnionych wad w jakości prac oraz odnotowywanie ujawnionych wad i wyznaczania terminu na usunięcie tych wad, 25) potwierdzanie faktyczne wykonywanych robót oraz usunięcia wad, 26) wnioskowanie w sprawie niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej, 27) koordynowanie prowadzenia nadzoru autorskiego przez projektantów, stwierdzanie konieczności pobytu projektanta na budowie oraz potwierdzanie wykonania nadzoru, 28) udzielanie opinii i sprawdzanie dokumentacji projektowej w zakresie przyjętych rozwiązań projektowych, ich wykonalności, szczegółowych Specyfikacji Technicznych dla robót, technologii robót, zastosowania materiałów, 29) prawo wstrzymania robót jeśli jest to konieczne dla ich prawidłowego wykonania oraz w przypadku, gdy Wykonawca nie wypełnia swych obowiązków z należytą starannością, wiedzą techniczną i postanowieniami zawartej z nim umowy, w tym zlecanie usunięcia robót niewłaściwych i wykonanych poniżej obowiązującego standardu, 30) na żądanie Zamawiającego udział w komisji powołanej przez Zamawiającego do określenia ewentualnych robót zamiennych, sprawdzenie pod względem merytorycznym konieczności wykonania robót zamiennych, 31) kontrolowanie rozliczeń zadania podstawowego, ewentualnych zamówień dodatkowych, w tym opiniowanie wniosków Wykonawcy robót w sytuacji, kiedy wystąpi konieczność wykonania robót nieprzewidzianych w umowie (zamówienia dodatkowe, zamienne) warunkujących jednak zakończenie zadania inwestycyjnego, weryfikowanie kosztorysów ofertowych Wykonawcy na powyższe zakresy, 32) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych itd. oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania, 33) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, 34) dokonywanie odbiorów robót potwierdzanych stosownymi zapisami w dzienniku budowy, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, normami budowlanymi oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych inwestycji, 35) potwierdzanie w dzienniku budowy zapisu kierownika budowy o gotowości obiektów budowlanych lub robót budowlanych do odbioru (po zakończeniu robót budowlanych i wykonaniu niezbędnych prób i sprawdzeń przewidzianych w przepisach odrębnych) oraz nadzór nad należytym urządzeniem i uporządkowaniem terenu inwestycji przez Wykonawcę robót, 36) kontrolowanie prawidłowego prowadzenia Dziennika Budowy i Ksiąg Obmiaru, prawidłowego gromadzenia atestów materiałów, orzeczeń o jakości materiałów, kontrolnych wyników badań i innych dokumentów, 37) w uzasadnionych przypadkach żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, 38) nadzorowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót zasad bhp, 39) uczestniczenie w kontrolach przeprowadzanych przez Nadzór Budowlany i inne organy uprawnione do kontroli oraz sprawdzanie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas tych kontroli, 40) udział w czynnościach odbioru końcowego, gwarancyjnego i pogwarancyjnego (w ramach tych czynności inspektor zobowiązany jest do stwierdzenia gotowości do odbioru), 41) konsultacje i udział w przeglądach gwarancyjnych – do odbioru ostatecznego, 42) uczestnictwo w końcowym rozliczeniu inwestycji, 43) zapewnienie we własnym zakresie transportu w celu dotarcia na place budowy. 5. Szczegółowy zakres nadzorowanych robót, określony został w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, stanowiących załączniki do SIWZ. 6. Integralną część przedmiotu zamówienia stanowi: wzór umowy – zał. nr 6 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71540000-5

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium na etapie składania ofert w wysokości 10 000 PLN (dziesięć tysięcy złotych), w jednej lub w kilku następujących formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 2. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być co najmniej gwarancją: bezwarunkową, nieprzenośną, nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 3. Gwarancja ma być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b)oznaczenie postępowania, c)określenie przedmiotu postępowania, d)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, e)kwotę gwarancji, f)termin ważności gwarancji, g)zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności przewidzianych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późniejszymi zmianami). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu (PLN) należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Oławie nr: 2295850007 0010 0003 4340 0038. Na przelewie powinien być umieszczony tytuł: „Wadium – Inżynier Kontraktu, sprawa nr RG.271.1.2017.ZP”. Kopię przelewu zaleca się dołączyć do oferty. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 6. W przypadku wadium wnoszonego w formie poręczenia lub gwarancji, oryginał dokumentu należy złożyć w kasie Zamawiającego (pok. nr 14), a kopię z potwierdzeniem złożenia w kasie Wykonawca może dołączyć do oferty. Zamawiający dopuszcza również dołączenie oryginału dokumentu wadium bezpośrednio do oferty lub w osobnej kopercie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach