Przetargi.pl
Rewitalizacja Śródmieścia w Zgorzelcu III etap – inżynier kontraktu

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59900 Zgorzelec, ul. Domańskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 77 56 988 , fax. 075 77 56 988
  • Data zamieszczenia: 2018-06-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    ul. Domańskiego 7
    59900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 77 56 988, fax. 075 77 56 988
    REGON: 23082154600000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja Śródmieścia w Zgorzelcu III etap – inżynier kontraktu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inżyniera Kontraktu w ramach projektu pn.: „Rewitalizacja Śródmieścia w Zgorzelcu – III etap”. Przedmiotem zamówienia jest również opracowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami, w tym projektem umowy kontraktu, według szczegółowych warunków kontraktu do warunków kontraktowych FIDIC dla robót drogowych polegających na przebudowie ul. Bohaterów Getta, a także opracowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami, w tym projektem umowy, dla robót budowlano-remontowych polegających na modernizacji elewacji oraz remoncie klatki schodowej budynku przy ul. Warszawskiej 1 w Zgorzelcu. 2) Zamawiający określa następujący skład zespołu Inżyniera Kontraktu: a) Inspektor nadzoru inwestorskiego w branży inżynieryjnej drogowej wraz z pełnieniem funkcji koordynatora czynności zespołu Inżyniera Kontraktu, b) Inspektor nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno-budowlanej, c) Inspektor nadzoru inwestorskiego w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, d) Inspektor nadzoru inwestorskiego w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, e) Specjalista ds. zamówień publicznych. 3) Zasadnicze elementy projektowanej rewitalizacji ulic: a) Przewiduje się przebudowę drogi ul. Boh. Getta od skrzyżowania z ul. Langiewicza, E. Plater do skrzyżowania z ul. Warszawską, Staszica, Daszyńskiego i Okrzei. Na przedmiotowym odcinku drogi ustanawia się strefę zamieszkania, gdzie pieszy może poruszać się swobodnie po całej szerokości jednego pasa drogowego i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W środkowej części ulicy zaprojektowano szykanę, która dodatkowo uspokoi ruch samochodowy. Aby uporządkować przestrzeń, w granicach pasa drogowego wyznacza się ciąg pieszo-jezdny, dwukierunkową ścieżkę rowerową oraz miejsca postojowe czasowe dla okolicznych usług i sklepów. b) Skrzyżowanie ulic Bohaterów Getta, Daszyńskiego, Warszawskiej, Okrzei i Staszica zostało zaprojektowane jako rondo semi-turbinowe z fontanną. Dla zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów całe skrzyżowanie projektuje się o tarczy wyniesionej. Wokół tarczy ronda projektuje się dwukierunkową ścieżkę rowerową. c) Zaprojektowano trzy główne typy oświetlenia: oświetlenie słupowe, oświetlenie na linkach oraz oświetlenie punktowe. Latarnie na słupach zaprojektowano wzdłuż ulic. Oświetlają one chodniki, miejsca parkingowe i postojowe, oraz ulice bez rzucania światła na okna zabudowy mieszkalnej. Nad ulicami przewieszone zostaną oprawy na linkach. Oświetlenie iluminacyjne oświetla obiekty handlowe, fontannę oraz zieleń. d) Wyposażenie terenu obejmuje ławki, kosze na odpady, stojaki na rowery, tablicę informacyjną, donice z ławkami. Wszystkie elementy są spójne pod względem materiałowym i stylistycznym. Na rondzie projektuje się fontannę. e) Na terenie objętym zagospodarowaniem rozmieszcza się obiekty budowlane pełniące funkcję pawilonów handlowych. f) Pawilon z zielonym dachem widokowym i z murem oporowym zlokalizowany będzie w północno-wschodniej części ronda przy ul. Bohaterów Getta. Pod każdym zadaszeniem lokalizuje się modułowe pawilony tymczasowe mające przejąć rolę obecnych kwiaciarni. g) Wzdłuż ul. Bohaterów Getta zaprojektowano ciąg pojedynczych pawilonów handlowych w postaci przeszklonych modułowych obiektów z zielonymi dachami. Zgodnie z zapisem MPZP dla miasta Zgorzelec obiekty budowlane zaprojektowano z materiałów wysokogatunkowych, takich jak stal, szkło i drewno. h) Realizacja przewiduje wycinkę drzew kolidujących z nowym zagospodarowaniem, usunięcie rabat z obszaru skrzyżowania ulic Bohaterów Getta, Daszyńskiego, Warszawskiej, Okrzei i Staszica. Zakłada się wprowadzenie zieleni wysokiej wzdłuż ulicy Bohaterów Getta. Drzewa posadzone zostaną w donicach z ławkami i podsadzone będą ozdobnymi krzewami oraz bylinami. Projektuje się również nasadzenia drzew wokół ronda. i) Teren objęty rewitalizacją zlokalizowany jest w strefie obserwacji archeologicznej miasta Zgorzelec (sygn. AZP 78-9) oraz w strefie układu urbanistycznego, ujętych w wykazie zabytków. j) Szczegółowy opis i wskazany powyżej zakres przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej opracowanej przez firmę PALMETT-MARKOWE OGRODY s.c., z siedzibą w Warszawie, przy ul. Wybiegu 4, stanowiącej Załącznik Nr 1 do SIWZ. W skład dokumentacji projektowej wchodzi: - projekt budowlany, - projekt wykonawczy, - ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, - przedmiar robót, - decyzja pozwolenia na budowę D3.2017 z dnia 04.01.2017r. - zatwierdzenie docelowej organizacji ruchu nr 8/S/2016 z dnia 15.04.2016r. - opinia geotechniczna, - pozostałe dokumenty i uzgodnienia. 4) Kontrakt z wykonawcą robót budowlanych, o których mowa w ppkt 3 niniejszego punktu, prowadzony będzie według warunków kontraktowych FIDIC – Warunki Kontraktowe dla budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych, projektowanych przez Zamawiającego, 4 wydanie angielsko-polskie, niezmienione 2008 (tłumaczenie 1 wydania 1999) Stowarzyszenie Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców SIDiR. 5) Zasadnicze elementy remontu elewacji i klatki schodowej budynku zlokalizowanego przy ul. Warszawskiej 1: a) remont klatki schodowej: przewiduje się remont klatki schodowej i odchodzących od niej poszczególnych kondygnacjach korytarzy poprzez demontaż części wyeksploatowanej stolarki drzwiowej i zabezpieczenia stolarki okiennej, odspojenie powłok żywicznych i malarskich od podłoża, odbicie uszkodzonych tynków oraz wykonanie przetarć pozostałych tynków. Projekt zakłada także naprawę miejscową podłoży ścian i sufitów oraz remont stolarki okiennej i drzwiowej. W ramach prac należy wykonać wymianę instalacji domofonowej. Po pracach demontażowych i naprawczych należy przeprowadzić uzupełnienie oraz wykonanie nowych tynków cementowo-wapiennych, wapiennych i renowacyjnych dedykowanych do obiektów zabytkowych. Pracom naprawczo-renowacyjnym należy poddać balustrady schodowe wraz z poręczami oraz schody. Pracami końcowymi jest częściowy montaż nowej stolarki, wykonania powłok malarskich z farb silikatowych i emulsyjnych, wykonanie powłok malarskich stolarki i balustrad z poręczami, montaż lamp oświetlenia podstawowego wraz z czujnikami ruchu, montaż urządzeń instalacji domofonowej oraz oznakowanie pomieszczeń tabliczkami z numerami zapisanymi alfabetem Braille’a. Budynek usługowy zlokalizowany jest na dz. nr 1 AM-3 Obr. VI położonej w Zgorzelcu przy ul. Warszawskiej 1. Przedmiotowy budynek jest wpisany do rejestru zabytków pod nr 1255/J z dnia 21.02.1996r. Szczegółowy opis i wskazany powyżej zakres przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej opracowanej przez firmę Biuro Projektowe Witold Jaśkiewicz, z siedzibą w Łagowie przy ul. Spacerowej 1c, stanowiącej Załącznik Nr 1 do SIWZ. W skład dokumentacji projektowej wchodzi: - projekt budowlany, - ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, - szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, - przedmiar robót, - decyzja pozwolenia na budowę 373/2017 z dnia 04.10.2017r. - pozostałe dokumenty i uzgodnienia. b) remont elewacji: założeniem remontu elewacji jest usunięcie technicznych przyczyn zniszczenia tynków i detali architektonicznych, usunięcie zniszczeń konstrukcyjnych i powierzchniowych w zakresie murów, wypraw i detali, przywrócenie obiektowi dawnej świetności poprzez zastosowanie współczesnych środków: farb, zapraw i rozwiązań sprawdzonych w długoletniej praktyce budowlanej. Zakłada się do realizacji: konserwacje tynków, reparacje spękań tynków i podłoża, zabiegi biobójcze, konserwację detalu architektonicznego opracowanego w tynku i wystroju rzeźbiarskiego opracowanego w narzucie. Szczegółowy opis i wskazany powyżej zakres przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej opracowanej przez firmę Biuro Projektowe MDS-Projekt z siedzibą w Zgorzelcu przy ul. Kulczyńskiego 3 (Ułańska 3), stanowiącej załącznik Nr 1 do SIWZ. W skład dokumentacji projektowej wchodzi: - projekt budowlany, - ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, - szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, - przedmiar robót, - decyzja pozwolenia na budowę 81/2017 z dnia 03.04.2017r. - pozostałe dokumenty i uzgodnienia. 6) Wykonawcy poszczególnych zakresów robót budowlanych wyłonieni zostaną w przetargach nieograniczonych, przeprowadzonych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. 7) Zakres obowiązków i czynności Wykonawcy pełniącego funkcję Inżyniera Kontraktu i sprawującego nadzór inwestorski obejmuje w szczególności: a) nadzór nad robotami drogowymi polegającymi na przebudowie ul. Bohaterów Getta należy pełnić według standardów FIDIC. Inwestycja będzie realizowana w oparciu o Warunki Kontraktowe dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego, 4 wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008r. (tłumaczenie 1. wydania 1999), b) pełnienie nadzoru budowlanego zgodnie z obowiązującym polskim Prawem budowlanym, c) wydzielenie z dokumentacji projektowej pn. „Rewitalizacja Śródmieścia w Zgorzelcu – III etap”, etapu robót przewidzianego do realizacji tj. przebudowy drogi ul. Bohaterów Getta wraz ze skrzyżowaniem ul. Warszawskiej, Staszica, Daszyńskiego, Okrzei i Bohaterów Getta. Wydzielenie polegać będzie na sporządzeniu kosztorysów inwestorskich wszystkich branży oraz rysunków przedmiotowego etapu, d) przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia wg standardów FIDIC oraz istotnych postanowień Kontraktu o roboty budowlane, który zostanie zawarty z Wykonawcą robót budowlanych, w celu przeprowadzenia postępowania w trybie przetargu nieograniczonego – dotyczy zakresu przebudowy drogi ul. Boh. Getta wraz ze skrzyżowaniem ul. Warszawskiej, Staszica, Daszyńskiego, Okrzei i Boh. Getta, e) przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia w celu przeprowadzenia postępowania w trybie przetargu nieograniczonego dla robót dotyczących remontu elewacji oraz remontu klatki schodowej budynku zlokalizowanego przy ul. Warszawskiej 1 w Zgorzelcu, f) opracowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z wszelkimi załącznikami, w tym projektem umowy kontraktu/umowy dla ww. postępowań, g) udzielenie wszelkich niezbędnych informacji, wyjaśnień i odpowiedzi na zapytania wpływające podczas toczących się postępowań dotyczących opracowanych dokumentacji przetargowych oraz przeprowadzonych postępowań przetargowych instytucjom kontrolującym i dofinansowującym, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, h) zapewnienie prawidłowego przepływu informacji dotyczących umowy kontraktu/umowy na roboty między Zamawiającym, wykonawcami robót i Inżynierem Kontraktu, i) udział w pracach komisji przetargowej, w ramach postępowań na wyłonienie wykonawców robót budowlanych, j) koordynację prac zespołu nadzoru inwestorskiego, k) współpracę z nadzorem autorskim, l) informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania robót koniecznych/zamiennych i innych zgodnie z umową kontraktu/umową na roboty budowlane i z zachowaniem zasad ustawy Prawo zamówień publicznych, m) sprawdzanie i zatwierdzanie wniosków o przejściowe Świadectwa Płatności wystawione przez wykonawców robót, n) sprawdzanie faktur pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym oraz przekazywanie ich Zamawiającemu do realizacji, po uprzednim sprawdzeniu płynności finansowej pomiędzy wykonawcami robót i jego podwykonawcami, o) rozliczenie wykonawców robót pod względem rzeczowym i finansowym poprzez: - sprawdzanie kosztorysów ofertowych oraz kosztorysów na roboty konieczne/zamienne, sporządzonych przez wykonawcę robót budowlanych, przed ich zatwierdzeniem przez Zamawiającego, - potwierdzanie konieczności wykonania robót koniecznych/zamiennych oraz sprawdzanie kosztorysów powykonawczych tych robót, przed ich zatwierdzeniem przez Zamawiającego, - sporządzenie protokołów odbioru poszczególnych etapów robót, - sprawdzanie przejściowych świadectw płatności oraz końcowego świadectwa płatności przed ich zatwierdzeniem przez Zamawiającego, p) inżynier kontraktu zobowiązany jest przygotować wzór umowy/aneksu na roboty konieczne/zamienne, jeżeli zajdzie konieczność ich udzielenia, wraz z: - uzasadnieniem faktycznym, formalnym, rzeczowym dowodzącym bezsporne spełnienie przesłanek do udzielenia takiego zamówienia, - dokonaniem szacowania wartości lub/i weryfikacja już oszacowanej wartości tych robót, - przedłożeniem w/w dokumentów Zamawiającemu w terminie zgodnym z kontraktem na roboty budowlane, q) przekazanie wykonawcom robót budowlanych dzienników budowy oraz bieżące pisemne weryfikowanie zapisów w dziennikach budowy oraz zapisów w prowadzonej przez wykonawcę robót budowlanych, książce obmiarów, r) zgłoszenie rozpoczęcia robót budowlanych zgodnie z ustawą Prawo budowlane oraz ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, s) udział w protokolarnym przekazaniu wykonawcom robót terenu budowy, przez Zamawiającego, t) koordynacja badań archeologicznych, u) nadzór nad prawidłowością dokumentowania robót związanych z wywożeniem i składowaniem lub utylizacją materiałów odpadowych i pochodzących z rozbiórki w ramach realizowanych robót budowlanych. Nadzór nad przedstawieniem Zamawiającemu przez wykonawcę robót budowlanych potwierdzenia zagospodarowania odpadów, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, v) wydawanie wszystkich poleceń na piśmie, w) współudział w przejmowaniu przez wykonawców terenów przejętych od poszczególnych właścicieli na okres czasowy, x) współudział po zakończeniu robót w przekazaniu użytkownikowi terenów przejętych na okres czasowy, y) przejęcie, sprawdzenie i przekazanie wykonawcy punktów głównych geodezyjnych, z) przynajmniej jednokrotną w ciągu tygodnia obecność koordynatora czynności zespołu Inżyniera Kontraktu na terenie budowy w okresie trwania budowy, aa) obecność inspektorów poszczególnych branż na terenie budowy na każde wezwanie Zamawiającego lub wykonawców robót nie rzadziej niż raz w tygodniu oraz w okresie trwania prac branżowych właściwych dla specjalności inspektora nadzoru, bb) rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w trakcie realizacji zadania, cc) akceptację ubezpieczeń, dd) opiniowanie i akceptowanie szczegółowych harmonogramów do poszczególnych robót, ee) monitorowanie postępu prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z zaaprobowanymi harmonogramami robót, ff) pisemne opiniowanie wystąpień wykonawców robót np. o przedłużenie czasu na ukończenie robót, wraz z pisemną analizą skutków finansowych, formalnych i prawnych dla umowy kontraktu/umowy na roboty budowlane. Inżynier przekaże wykonawcom robót decyzje Zamawiającego w terminie 7 dni, liczonych od dnia wystąpienia wykonawców robót, gg) upewnienie się przed rozpoczęciem robót, że spełnione zostały wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu (obejmujące też poruszanie się po terenie budowy) oraz że prace budowlane zorganizowano z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, hh) wyegzekwowanie zabezpieczenia przeciw pożarowego na terenie budowy oraz utrzymania ogólnego porządku na budowie, ii) wyegzekwowanie wprowadzenia i stosowania tymczasowej organizacji ruchu, jj) zapewnienie aby były przestrzegane przedsięwzięcia dla ochrony środowiska w czasie budowy i po wykonaniu obiektów stałych, kk) zatwierdzenie ewentualnych rysunków roboczych wykonawców robót i niezbędnych korekt tych rysunków, ll) zatwierdzenie rysunków zamiennych i uzupełniających wykonanych w ramach nadzoru autorskiego, mm) opracowanie protokołu konieczności na roboty konieczne/zamienne oraz przedstawienie ich do akceptacji Zamawiającemu, nn) Kontrolę źródeł pozyskania materiałów oraz uprawnień i świadectw potwierdzających umiejętność personelu realizującego roboty, np. obsługę maszyn, oo) zatwierdzenie atestów i receptur przedstawionych przez wykonawcę robót, pp) sprawdzenie przed wbudowaniem stosowanych materiałów w zakresie dopuszczenia do stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami określonymi w art. 5 ustawy z dnia 16.04.2004r. o wyrobach budowlanych, qq) czuwanie nad jakością wykonywanych robót, rr) wydawanie poleceń usuwania efektów robót wykonanych niewłaściwie lub poniżej standardu, ss) kontrolę jakości robót w zakresie zgodności z dokumentacją projektową, normami i specyfikacjami technicznymi, tt) dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu wraz z powołaniem komisji odbiorowej w skład której wchodzić będą przedstawiciele zarządców oraz administratorów dróg i sieci zlokalizowanych na odbieranym terenie oraz archeolog, uu) przygotowywanie dla Zamawiającego miesięcznych raportów oraz końcowych raportów zawierających informacje dotyczące ilości i zakresu realizowanych robót oraz działalności nadzoru inwestorskiego, RAPORTOWANIE: - raporty przygotowywane będą z uwzględnieniem na dzień sporządzenia raportu wskaźników monitoringu rzeczowego i finansowego na poziomie Kontraktu oraz umowy na roboty budowlane, - wszystkie raporty Inżynier Kontraktu przekazywać będzie Zamawiającemu w formie papierowej w 2 egz., - Zamawiający w terminie 7 dni od dnia przekazania raportu poinformuje Inżyniera Kontraktu o jego przyjęciu bądź odrzuceniu, - w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego błędów w raportach Wykonawca zobowiązany jest je usunąć a także dokonać niezbędnych uzupełnień wskazanych przez Zamawiającego w terminie 7 dni od daty powiadomienia o nich, - Raport miesięczny – obejmujący każdy kolejny następujący po sobie miesiąc kalendarzowy będzie składany w terminie do 10 dnia miesiąca, następującego po miesiącu, którego dotyczy raport. Pierwszy raport miesięczny zostanie złożony za następny pełny miesiąc od daty podpisania umowy, - Raport końcowy – zostanie złożony do 30 dni od dnia wystawienia świadectwa przejęcia, vv) sporządzanie wspólnie z wykonawcami robót budowlanych informacji o zmianach w realizacji robót, ww) organizowanie minimum raz w tygodniu, rad budowy dotyczących postępu robót z udziałem Zamawiającego, wykonawców robót, koordynatora czynności zespołu Inżyniera Kontraktu i inspektorów nadzoru inwestorskiego odpowiedniej branży oraz sporządzenie protokołu, xx) prowadzenie korespondencji i dokumentacji, yy) pisemne zaakceptowanie przedłożonego przez wykonawcę robót programu zapewnienia jakości wynikającego ze STWiOR w tym zakresie, wymaganych prób i badań w zaakceptowanym laboratorium dla potwierdzenia osiągnięcia zakładanych parametrów przy odbiorach częściowych i końcowym w terminie 5 dni roboczych, zz) weryfikację rysunków powykonawczych dostarczonych przez wykonawców robót, aaa) weryfikację robót zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych, bbb) weryfikację przygotowanych przez wykonawców robót budowlanych dokumentów, wymaganych do zgłoszenia zakończenia budowy do nadzoru budowlanego, ccc) organizację oraz przeprowadzenie odbiorów częściowych i końcowych tj. podjęcie wszelkich niezbędnych czynności dla prawidłowego przeprowadzenia odbiorów, przez koordynatora czynności zespołu Inżyniera Kontraktu i inspektorów nadzoru inwestorskiego odpowiedniej branży, ddd) w okresie gwarancji, raz w roku dokonanie przeglądu technicznego przez koordynatora czynności zespołu Inżyniera Kontraktu i inspektorów nadzoru inwestorskiego odpowiedniej branży, łącznie z wykonawcami poszczególnych robót i Zamawiającym. Po wykryciu wad i usterek Inżynier nadzoruje ich usunięcie przez Wykonawców oraz dokonuje odbioru po ich usunięciu, eee) przygotowanie świadectw wykonania i przejęcia, fff) sprawdzanie i zatwierdzanie wniosku o Przejściowe Świadectwa Płatności, wystawiane przez wykonawców robót, ggg) sporządzanie wniosków o naliczenie kar umownych, hhh) dostarczanie Zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego ustalonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji inwestycji, iii) przygotowanie materiałów i udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego z przedstawicielami mediów, jjj) prowadzenie rozliczeń związanych z realizacją, zgodnie z wymogami Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego, kkk) sporządzanie planów strategicznych i planów pracy, zgodnie z wymogami RPO WD, lll) współpraca przy opracowaniu sprawozdań oraz innej korespondencji, zgodnie z wymogami RPO WD, mmm) współpraca przy przygotowaniu danych, w zakresie: - wnioskowania Beneficjenta o płatności, - okresowego i końcowego sprawozdania z realizacji projektu, - innych informacji wymaganych przez instytucję zarządzającą, Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Regionalnego Programu Operacyjnego http://www.rop.dolnyslask.pl/ nnn) nadzorowanie umowy kontraktu/umowy na roboty budowlane zgodnie z umową o dofinansowanie projektu, ooo) wyegzekwowanie wprowadzenia projektu stałej organizacji ruchu, przekazanej przez Zamawiającego, ppp) kompletowanie dokumentacji odbiorowych, qqq) uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszystkich odbiorów wymaganych przepisami ustawy Prawo budowlane, ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, rrr) reprezentowanie Zamawiającego w rozmowach z Zarządcami Wspólnot Mieszkaniowych, w przypadkach wystąpienia problemów na granicy własności nieruchomości, sss) bieżące informowanie Zarządców Wspólnot Mieszkaniowych o utrudnieniach wynikających z realizacji inwestycji, ttt) nadzór nad odzyskaniem materiału z rozbiórki – płyty granitowe, kostka granitowa, krawężniki granitowe, uuu) przeprowadzenie sprawdzających pomiarów geodezyjnych oraz sprawdzających badań laboratoryjnych wykonanych przez niezależne od Wykonawcy robót laboratorium drogowe w następującym zakresie: - wytrzymałość na ściskanie dla stabilizacji (po 7 i 28 dniach), - wskaźnik zagęszczenia dla stabilizacji oraz podbudowy z betonu, - badanie płytą VSS lub płytą dynamiczną podbudowy (moduły odkształcenia), - pierwotny i wtórny, ich stosunek, ilość badań należy przyjąć zgodnie z wytycznymi normowymi, wytrzymałość na ściskanie betonów cementowych (po 7 i 28 dniach), vvv) informowanie Zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność prowadzonych przez wykonawców robót budowlanych oraz zaistnienia okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, www) sporządzenie pisemnych opinii dotyczących wad obiektu, przyczyn niedotrzymania terminu na realizację robót budowlanych, w terminie 7 dni roboczych od dnia ich zaistnienia, xxx) w przypadku odstąpienia od umowy przez strony umowy o roboty budowlane: - nadzorowanie robót budowlanych będących kontynuacją umowy na roboty budowlane, - przeprowadzenie inwentaryzacji robót w toku, a także wycena kosztów tych robót w celu ostatecznego ich rozliczenia, - pełnienie nadzoru nad przejęciem placu budowy, nad robotami zabezpieczającymi, itp. yyy) w przypadku sporów sądowych i innych sporów oraz spraw związanych z realizacją zamówienia, przekazanie w ustalonym terminie dokumentów i informacji, o które wystąpi Zamawiający. 8) Od Inżyniera Kontraktu wymaga się uzyskania każdorazowo aprobaty Zamawiającego przed podjęciem działań wynikających z następujących klauzul Warunków Kontraktu z wykonawcą robót: a) klauzula 2.1 (Prawo dostępu do terenu budowy) b) klauzula 3.2 (Pełnomocnictwa wydane przez Inżyniera) c) klauzula 4.4 (Podwykonawcy) d) klauzula 5 (Wyznaczeni podwykonawcy) e) klauzula 8.4 (Przedłużenie czasu na ukończenie) f) klauzula 8.8 (Zawieszenie robót) g) klauzula 8.11 (Przedłużone zawieszenie) h) klauzula 10.3 (Zakłócanie prób końcowych) i) klauzula 12.2 (Metody obmiaru) j) klauzula 13 (Zmiany i korekty) k) klauzula 17.4 (Następstwa ryzyka Zamawiającego) l) klauzula 19.4 (Następstwa siły wyższej) 2. Jeżeli w dokumentacjach projektowych powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów. 3. Podwykonawstwo: 1) W przypadku, gdy Wykonawca zamierza realizować przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania nazw (firm) tych podwykonawców, zgodnie z treścią Formularza nr 1 do SIWZ. W przypadku, kiedy Wykonawca nie wskaże w ofercie części, którą zamierza powierzyć podwykonawcom, Zamawiający uzna, że Wykonawca zrealizuje zamówienie samodzielnie. 2) Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3) Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, o których mowa w art. 36 ust. 2 pkt. 11 ustawy Pzp, zostały określone w projekcie umowy, stanowiącym Formularz nr 5 do SIWZ. 4. Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. Zamawiający nie określa wymagań zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, stosowanie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, gdyż wykonanie tych czynności nie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71540000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający ustala wadium w wysokości 5.100,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. z 2016r. Dz.U. poz. 359 z zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 75 1240 3464 1111 0010 6448 8461, z dopiskiem "Wadium do postępowania Nr WZP.271.1.20.2018" 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą, bez względu na sposób jego wniesienia. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin (data oraz godzina) uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na podanym wyżej rachunku bankowych. 6. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pierwsze, pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie Pzp. Oryginał gwarancji lub poręczenia należy dołączyć do oferty w osobnej kopercie, opatrzonej nazwą i adresem Wykonawcy z informacją: Wadium w formie niepieniężnej do postępowania Nr WZP.271.1.20.2018. 7. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ust. 4a zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ust. 5 zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium określa przepis art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz ofertowy - Formularz Nr 1 do SIWZ, 2) pełnomocnictwo do podpisania oferty i jej załączników, zgodnie z zapisami pkt 12 ppkt. 2-3 rozdziału X SIWZ, o ile prawo do podpisywania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 3) Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej http://bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/ informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu w oryginale, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (wzór oświadczenia stanowi Formularz Nr 3 do SIWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z wykonawców. 4) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami odpowiednio na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. UWAGA odnośnie wypełnienia wykazu osób: Wykonawca zobowiązany jest złożyć wykaz osób stanowiący Formularz Nr 4A do SIWZ, w zakresie spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 2 ppkt 2 rozdziału IV SIWZ - Część A oraz w zakresie kryterium oceny ofert - Część B (zgodnie z zakresem danych wskazanym w przedmiotowym wykazie).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach