Przetargi.pl
PEŁNIENIE FUNKCJI INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO DLA ZADANIA PN. POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATOWYCH POPRZEZ MODERNIZACJĘ DRÓG POWIATOWYCH ETAP II - CZĘŚCI I, II, III.

Powiat Chojnicki ogłasza przetarg

  • Adres: 89-600 Chojnice, ul. 31 Stycznia 56
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 052 3966533
  • Data zamieszczenia: 2015-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Chojnicki
    ul. 31 Stycznia 56 56
    89-600 Chojnice, woj. pomorskie
    tel. 052 3966533
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.chojnice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PEŁNIENIE FUNKCJI INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO DLA ZADANIA PN. POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATOWYCH POPRZEZ MODERNIZACJĘ DRÓG POWIATOWYCH ETAP II - CZĘŚCI I, II, III.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    PEŁNIENIE FUNKCJI INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO DLA ZADANIA PN. POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATOWYCH POPRZEZ MODERNIZACJĘ DRÓG POWIATOWYCH ETAP II - CZĘŚCI I, II, III. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w Rozdziale D.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA oraz Rozdziale E - SIWZ Istotnych postanowieniach do umowy. PEŁNIENIE FUNKCJI INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO DLA ZADANIA PN. POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATOWYCH POPRZEZ MODERNIZACJĘ DRÓG POWIATOWYCH ETAP II - CZĘŚCI I, II, III. Wartość robót objętych nadzorem - ok. 7 mln zł ( w tym kanalizacja deszczowa 312 tyś; oświetlenie 116 tyś ). 1.Przedmiot zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia na roboty budowlane zwane w dalszej treści również kontraktem, którego przedmiotem jest: POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATOWYCH POPRZEZ MODERNIZACJĘ DRÓG POWIATOWYCH ETAP II zwane w dalszej treści obiektem. Roboty budowlane obejmują 3 odrębne części, na które zamawiający zawarł umowy z różnymi wykonawcami. Usługa obejmuje: -zarządzanie i koordynację realizacji obiektu, -weryfikację dokumentacji projektowej, -świadczenie usług zarządzania kontroli i nadzoru inwestorskiego nad przebudową ulic w związku z umową na roboty budowlane zawartą w wyniku oddzielnego postępowania zwanego w dalszej części Kontraktem, -obsługę geodezyjną i laboratoryjną kontrolną. 2. Charakterystyka zadania budowlanego, nad którym sprawowany będzie nadzór. W w inwestycja zawiera następujące branże: -drogowa; -sanitarna; -elektryczna. Zakres robót obejmuje: Branża drogowa: -roboty przygotowawcze -roboty ziemne -podbudowy z kruszywa naturalnego łamanego 0 31,5 , betonu asfaltowego, ulepszonego podłoża z gruntu niespoistego stabilizowanego cementem, betonu cementowego B-20 -nawierzchnie z betonu asfaltowego, kostki kamiennej, kostki betonowej brukowej -elementy ulic - krawężniki betonowe, obrzeża betonowe, oporniki betonowe, ścieki z kostki betonowej, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, -budowę nowych i przebudowę istniejących zatok autobusowych oraz pętli autobusowych, -budowę, przebudowę lub korektę wjazdów indywidualnych, -wykonanie elementów organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego), -przebudowa parkingów, -korekta geometrii i niwelet dróg. Branża sanitarna: -przebudowa istniejącej kanalizacji deszczowej, -wykonanie wpustów Branża elektryczna: -budowa oświetlenia drogowego, -demontaż istniejącego oświetlenia drogowego, -sygnalizacja świetlna wzbudzana. Dokumenty posiadane przez zamawiającego - konieczne do realizacji zamówienia. -Projekty budowlane i wykonawcze przebudowy dróg i branżowe -Projekty docelowej organizacji ruchu, -STWiORB. 3. Zakres działań: 3.1. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy: 1)reprezentowanie Inwestora na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem, zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi, bhp, przeciw pożarowymi i normami oraz pozwoleniem na budowę 2)sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych materiałów budowlanych, co ma za zadanie zapobiegać zastosowania wadliwych i niedopuszczonych wyrobów budowlanych do stosowania w budownictwie, 3)sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających 4)uczestniczenie w prowadzonych próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych 5)przygotowanie i uczestniczenie w czynnościach odbioru gotowych elementów obiektu 6)przekazanie gotowego obiektu budowlanego do użytkowania 7)potwierdzenie faktycznie wykonanych robót 8)potwierdzenie usunięcia przez wykonawcę ewentualnych wad, usterek, niedoróbek 9)kontrolowanie końcowego rozliczenia budowy 10) zarządzanie realizacją postanowień umowy zawartej z wykonawcą robót budowlanych. 3.2. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATOWYCH POPRZEZ MODERNIZACJĘ DRÓG POWIATOWYCH ETAP II zwane w dalszej treści obiektem. jest zobowiązany do wykonywania obowiązków, jakie obciążają Zamawiającego - Inwestora Bezpośredniego, a w szczególności: 1) Wywiązywania się z tytułu zawartej umowy z wykonawcą robót oraz obowiązków wynikających z prawa administracyjnego w związku z realizacją inwestycji, a w szczególności przepisów Ustawy z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane (j. t. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.) 2)Opracowania harmonogramów rzeczowo-finansowych dla jednostek współfinansujących inwestycję. 3) Powiadomienia organu nadzoru budowlanego o terminie rozpoczęcia robot, z załączeniem oświadczeń kierownika budowy i inspektorów nadzoru, potwierdzającym przyjęcie obowiązków na budowie. 4) Uczestnictwa w przekazaniu terenu budowy Wykonawcy robót budowlanych. 5) Sprawowania kontroli nad zgodnością i prawidłowością realizacji robót z dokumentacją projektową i pozwoleniami na budowę, SIWZ, ofertą wykonawcy, zawartą umową, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej. 6) Sprawnego zarządzania inwestycją w sposób umożliwiający: - kontrolę i rejestrację postępu robót, - kontrolę finansowania, - rejestrację zmian. 7) Oceny użytych przez Wykonawcę materiałów budowlanych: - nadzorowanie badań materiałów budowlanych, - kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów, - zatwierdzanie receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót, - zatwierdzanie przed wbudowaniem materiałów i półwyrobów oraz dokonywanie ich oceny jakościowej i zgodności z wymaganiami obowiązujących norm - zlecanie Wykonawcy wykonania dodatkowych badań materiałów budzących wątpliwość co do ich jakości, - w przypadku użycia przez Wykonawcę materiałów zamiennych, jednakże spełniających parametry techniczne wymagane w dokumentacji projektowej, Wykonawca winien uzyskać pisemne: aprobatę Projektanta. 8) Kontroli robót: - prowadzenia regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonanych robót, - monitorowania realizacji zawartej umowy i składanie co miesięcznych raportów Zamawiającemu, - żądania od kierownika budowy lub robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, - podejmowania decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalna niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, - wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie, jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, - dokonywania obmiaru wykonanych robót, - odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu. 9) )Kontroli prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie wpisów. 10) Sporządzania i przechowywania dokumentacji dotyczącej prowadzonego nadzoru. 11) Badań, pomiarów, zlecenia i wykonania ekspertyz, kontrolnych badań laboratoryjnych i pomiarów geodezyjnych w razie potrzeb wykonanych robót. 12Udzielania Wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących danego zadania. 13)Współdziałania - porozumienia z autorem dokumentacji projektowej w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego i uzyskiwania od Projektanta zgody na zmiany w zakresie projektu budowlanego. -Organizowania, przeprowadzania i dokonywania po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego, czynności odbiorów częściowych oraz wstępnego i końcowego dla poszczególnych części zdania od Wykonawcy robót, a w szczególności: -sprawdzenia gotowości do odbioru, -przeprowadzenia komisyjnych odbiorów częściowych i wstępnych, -wystawienia świadectwa odbioru końcowego, -przekazania przedmiotu odbioru Zamawiającemu wraz z dokumentacją powykonawczą, -dokonania odbioru końcowego po upływie terminu gwarancji. 14)Sporządzania i przekazywania Zamawiającemu podpisanych protokołów odbiorów częściowych robót wraz ze sprawdzonym rozliczeniem finansowym tych prac, dokumentacji rzeczowo - finansowej - powykonawczej w sposób zapewniający sprawne i terminowe płatności Wykonawcy robót. 15)Egzekwowania od Wykonawcy robót obsługi geodezyjnej i inwentaryzacji powykonawczej robót. 16)Opracowania informacji niezbędnych Zamawiającemu do uzyskania dodatkowych środków finansowych, a w razie potrzeby fachowa pomoc Zamawiającemu przy ich sporządzaniu. 17)Prowadzenia bieżącej i analitycznej ewidencji kosztów przedsięwzięcia. 18)Kontrolowania prawidłowości treści protokołów odbioru oraz faktur sporządzanych przez wykonawcę robot w zakresie fakturowania robót finansowanych przez jednostki współfinansujące. 19)Sprawdzania faktur przejściowych i końcowych oraz dokonania rozliczenia finansowego i rzeczowego inwestycji w terminie 14 dni licząc od dnia bezusterkowego protokolarnego odbioru końcowego zadania inwestycyjnego wraz z sporządzeniem dowodów przekazania środków trwałych. 20)Monitorowania oraz pomiaru wskaźników produktu i rezultatu projektu w trakcie realizacji inwestycji oraz po jej zakończeniu. Kontrolowanie zgodności osiągnięcia wartości wskaźników założonych we wniosku aplikacyjnym 21)Rozliczenia umowy na roboty budowlane w przypadku jej rozwiązania. 22)Kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę robót zasad BHP oraz utrzymania porządku na terenie budowy. 23)Zachowania wymagań ochrony środowiska. Informowania z wyprzedzeniem i uzgadnianie z Zamawiającym odstępstw od zakresu podstawowego inwestycji/zmian technicznych, robotach dodatkowych/ powodujących wzrost kosztów inwestycji. 24)Zachowania zgodności przedmiotu umowy ze Specyfikacją Istotnych warunków zamówienia bądź pomoc Zamawiającemu w rozwiązaniu problemów z legalizacją ewentualnych zmian. 25)Zapobiegania roszczeniom Wykonawcy robót. 26)Identyfikowania wszędzie gdzie jest to możliwe ryzyk powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy robót i stron trzecich i informowania o tym Zamawiającego z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom. 27)Powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy. 28)Rozpatrywania roszczeń Wykonawcy robót i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich. 29)W przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a Wykonawcą robót dotyczący realizacji inwestycji, wsparcie Zamawiającego, poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska Wykonawcy co do przedmiotu sporu. 30)Udziału w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją inwestycji. 31)Sporządzania raportów, sprawozdań i informacji na etapie realizacji inwestycji wymaganych przez inne jednostki, np. GUS itp. 32)Znajomości wszystkich przepisów wydanych przez władze centralne i miejscowe oraz innych przepisów i wytycznych, które w jakikolwiek sposób są związane z robotami. Inspektor Nadzoru Inżynierskiego będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw, przepisów i wytycznych podczas realizacji inwestycji. 33)Sporządzania oceny technicznej zrealizowanej inwestycji, która winna zawierać opis - zawarte umowy, dane techniczne obiektu, zakres rzeczowy, tok realizacji, warunki realizacji, pomiary, badania kontrolne, wnioski końcowe. 34)Inspektor Nadzoru Inwestorskiego wraz z Wykonawcą przygotują na dzień odbioru końcowego niezbędną dokumentację i wniosek do PINB celem zgłoszenia zakończenia robót lub uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 35)Inspektor Nadzoru Inwestorskiego zobowiązany jest: - zapewnić zakwaterowanie dla zespołu i pokryć koszty podróży do miejsca zakwaterowania i z powrotem oraz podróży lokalnych, -zapewnić obsługę sekretarską i administracyjną. 3.3. Do obowiązków w zakresie obsługi okresu gwarancyjnego należy: 1)Nadzór nad usunięciem usterek stwierdzonych w trakcie końcowego odbioru i w trakcie okresu gwarancyjnego oraz protokolarne potwierdzenie ich usunięcia. 2)Przeprowadzenie przeglądów gwarancyjnych z udziałem Zamawiającego 3.4 Płatności: Zamawiający dokona płatności przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy w terminie do 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wypełnionych faktur częściowych (wystawianych nie częściej niż raz w miesiącu) i faktury końcowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający nie żąda od wykonawców wniesienia wadium. 2. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Ilość pobytów w tygodniu na budowie na każdej części robót budowlanych
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.chojnice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach