Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Susiec

Gmina Susiec ogłasza przetarg

  • Adres: 22-672 Susiec, ul. Tomaszowska 2
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 084 6654868 , fax. 084 6654893
  • Data zamieszczenia: 2013-05-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Susiec
    ul. Tomaszowska 2 2
    22-672 Susiec, woj. lubelskie
    tel. 084 6654868, fax. 084 6654893
    REGON: 95036897700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.susiec.akcessnet.net
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Susiec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z Odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych z terenu gminy Susiec w zakresie według poniższego opisu: I. Charakterystyka gminy Susiec: 1. Powierzchnia gminy Susiec - 190,52 km. 2 2. Liczba miejscowości - 19 3. Liczba posesji w poszczególnych miejscowościach: Według zapisu: Nazwa Miejscowości - Liczba nieruchomości zamieszkałych - Liczba nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne 1. Ciotusza Nowa 123 7 2. Ciotusza Stara 85 8 3. Grabowica 155 5 4. Huta Szumy 57 15 5. Kunki 130 5 6. Łasochy 28 3 7. Łosiniec 166 10 8. Łuszczacz 114 5 9. Majdan Sopocki Pierwszy 140 30 10. Majdan Sopocki Drugi 140 40 11. Maziły 70 4 12. Nowiny 73 9 13. Oseredek 158 5 14. Paary 225 6 15. Róża 52 3 16. Rybnica 75 5 17. Susiec 388 20 18. Wółka Łosiniecka 108 15 19. Zawadki 30 5 Razem: 2317 200 4. Liczba mieszkańców stałych na dzień 31 grudnia 2012r. - 7 978 mieszkańców zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej. 5. Liczba gospodarstw domowych - 2317 6. Orientacyjna długość trasy przejazdu śmieciarki w skali miesiąca to 560 km. 7. Na terenie gminy Susiec obowiązywać będzie system mieszany workowo- pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne -kod: 20 03 01- będą gromadzone w pojemnikach 120 l. Pojemniki zabezpiecza Wykonawca na własny koszt i ustawi je w miejscach wskazanych przez właścicieli nieruchomości. poszczególnych nieruchomości. 8. Rodzaje odpadów komunalnych, w tym rodzaje selektywnie odbieranych odpadów komunalnych oraz częstotliwość i sposób odbierania odpadów komunalnych. 8.1. Ustala się częstość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych, z obszarów zabudowy wielorodzinnej, obiektów użyteczności publicznej oraz pozostałych nieruchomości niezamieszkałych: 8.2. odpady zmieszane - nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu, 8.3. zbierane selektywnie papier i tektura, szkło bezbarwne i kolorowe, metale - nie rzadziej niż jeden raz na dwa miesiące, 8.4. tworzywa sztuczne i wielomateriałowe - raz na dwa miesiące, 8.5. na cmentarzach i miejscach pamięci narodowej - w miarę potrzeb, nie rzadziej niż jeden raz na trzy miesiące, 9.Wymogi dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych: 9.1. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów. 9.2. Odpady, których nie udało się podać odzyskowi powinny być tak unieszkodliwiane aby składowane były wyłącznie te, których unieszkodliwienie w inny sposób było niemożliwe z przyczyn technologicznych lub nieuzasadnione z przyczyn ekologicznych lub ekonomicznych. 9.3. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do przekazywania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych jedynie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania. 9.4. Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości. 9.5. Wykonawca odbierający odpady komunalne, w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym Gminę. 10.Rodzaje i ilość odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości z terenu gminu Susiec w skali roku: 10.1. papier i tektura - ok. 12 Mg 10.2. metale - ok. 3 Mg 10.3. tworzywa sztuczne i wielomateriałowe - ok. 30 Mg 10.4. szkło opakowaniowe bezbarwne i kolorowe - ok. 55 Mg 10.5. przeterminowane leki i chemikalia - wg potrzeb 10.6.meble i odpady wielkogabarytowe - wg potrzeb 10.7. zużyte baterie i akumulatory - wg potrzeb 10.8.zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - wg potrzeb 10.9. zużyte opony - wg potrzeb, 10.10. odpady budowlane i rozbiórkowe - wg potrzeb 10.11.odpady ulegające biodegradacji - wg potrzeb. 11. Charakterystyka worków do selektywnej zbiorki odpadów: 11.1. materiał: folia polietylenowa LDPE, 11.2. pojemność: -120 l. 11.3. kolor: żółty, niebieski, zielony i czarny. 11.4. grubość: min 0,06 mm. 12. Liczba i rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów zmieszanych: 12.1.pojemniki o pojemności 120l. - 2 300 szt. 12.2. pojemniki o pojemności 80 l. - 217 szt. 13. Liczba worków do selektywnej zbiórki odpadów: 13.1.żółte (opakowania z tworzyw sztucznych) - 12 000 szt. 13.2.niebieskie (papier i tektura) - 8 000 szt. 13.3.zielone -opakowania ze szkła - ok. 10 000 .szt.. 13.4.czarne -opakowania z metali - ok. 6000 szt. 14. Zaopatrzeniem w pojemniki do odbioru niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz w odpowiednie worki do zbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych zajmie się Wykonawca usługi zajmującej się Odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych z terenu gminy Susiec Zaopatrzenie w pojemniki i worki może nastąpić poprzez: 1. Sprzedaż przez wykonawcę usługi, 2. Wydzierżawienie przez wykonawcę usługi; 3. Użyczenie przez wykonawcę usługi. Ilość wytwarzanych odpadów komunalnych na terenie gminy Susiec nie jest zależna od Zamawiającego. Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki i transportu wynosi ok. 400 Mg co wynika ze sprawozdań za 2012 rok. Wyżej wymienione ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb. 15. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem: 15.1. Wykonawca będzie dostarczać Zamawiającemu raz na kwartał sprawozdanie z ilości odebranych i poddanych unieszkodliwianiu odpadów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. W terminie składania pierwszego sprawozdania Wykonawca przekaże Zamawiającemu wykaz wszystkich posesji od których zostały odebrane odpady komunalne, wraz ze wskazaniem ilości pojemników. 15.2. Wykonawca zobowiązany jest do udokumentowania osiąganych poziomów recyklingu w szczególności następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz osiąganego poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 15.3. Wykonawca jeden raz w miesiącu przekazuje Zamawiającemu informację o ilości zebranych na terenie gminy Susiec odpadów komunalnych zbieranych selektywnie oraz niesegregowanych -zmieszanych- odpadów komunalnych. 15.4. Wykonawca jeden raz w miesiącu przekaże Zamawiającemu wykaz zamieszkałych nieruchomości gminy Susiec oraz wykaz właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują na stałe mieszkańcy ale powstają odpady komunalne -działki rekreacyjne, osoby prowadzące działalność gospodarczą-, którzy nie segregują odpadów komunalnych oraz wykaz nieruchomości, od których zaprzestano odbierać odpady komunalne. 15.5. Wraz ze sprawozdaniem kwartalnym Wykonawca dostarczy Zamawiającemu kopie dowodów dostarczenia odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania tj. karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów. 16. Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości: 16.1. Wykonawca zobowiązany jest spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. z 2013 r., poz. 122 między innymi: a- posiadać bazę magazynowo transportową usytuowaną na terenie gminy Susiec lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Susiec, do którego posiada tytuł prawny Baza magazynowo - transportowa musi spełniać następujące warunki: - teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, - miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów muszą być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, - miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisja zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, - teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145, 951 i 1513 oraz z 2013 r. poz. 21-). b-baza magazynowo - transportowa powinna być wyposażona w: - miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, - pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, - miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych,- legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na ternie bazy następuje magazynowanie odpadów. 2- Wykonawca zobowiązany jest posiadać co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej oraz samochód dostawczy lub terenowy przystosowany do odbioru odpadów komunalnych z możliwości wjazdu na drogi gminne o szerokości od 2,4 m do 3,0 m i masie rzeczywistej do 5 ton. Pojazdy muszą spełniać następujące warunki: a- posiadać trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwę firmy wraz z danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, b- być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, c- być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, d)-wyposażone w monitoring bazujący na systemie pozycjonowania -GPS-umożliwiający trwale zapisywanie przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, e- konstrukcja pojazdów musi zabezpieczać przed niekontrolowanym wydostawaniem na zewnątrz odpadów podczas magazynowania, przeładunku a także transportu oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. 17. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska: Wykonawca obowiązany jest utrzymywać odpowiedni stan sanitarny pojazdów i urządzeń poprzez wykonywanie następujących czynności: 17.1. mycie i dezynfekcję z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu Sanitarnego, nie rzadziej niż 1 raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie. 17.2. opróżnianie pojazdów z odpadów i parkowanie na koniec każdego dnia roboczego wyłącznie na terenie bazy magazynowo- transportowej, 17.3. dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenia do ważenia odpadów komunalnych. 18. Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi zebranymi z terenu gminy Susiec. 19. Wykonawca ma obowiązek na własny koszt wyposażenia właścicieli wszystkich nieruchomości objętych zbiórką odpadów w pojemniki i worki niezbędne do gromadzenia odpadów segregowanych przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym. 20. Wykonawca ma obowiązek odbioru wszystkich odpadów komunalnych segregowanych i niesegregowanych -zmieszanych- odpadów komunalnych. Ilość niesegregowanych mieszanych)odpadów komunalnych szacuje się na i około 400 Mg w skali roku. 21. Wykonawca przed podpisaniem umowy wskaże zamawiającemu nazwę, rodzaj i adres instalacji do której będą dostarczane odebrane z terenu gminy Susiec odpady komunalne. 22. Wykonawca zobowiązany jest do udokumentowania osiąganych poziomów recyklingu w szczególności następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz osiąganego poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w wysokości określonej w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz.645) Wykonawca zobowiązany będzie wykonać zamówienie zgodnie z opisem przedmiotu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości 5 000,00 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.susiec.akcessnet.net
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach