Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości niezamieszkałych, na których znajduje się domek letniskowy lub inna nieruchomość wykorzystywana na cele rekreacyjno-wypoczynkowe z terenu Gminy Postomino w okresie od dnia 01.01.2020 r. do dnia 31.12.2020 r.

Gmina Postomino ogłasza przetarg

  • Adres: 76-113 Postomino, Postomino
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-59 810 85 93 , fax. 0-59 810 85 84
  • Data zamieszczenia: 2019-11-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Postomino
    Postomino 30
    76-113 Postomino, woj. zachodniopomorskie
    tel. 0-59 810 85 93, fax. 0-59 810 85 84
    REGON: 77097989000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.postomino.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości niezamieszkałych, na których znajduje się domek letniskowy lub inna nieruchomość wykorzystywana na cele rekreacyjno-wypoczynkowe z terenu Gminy Postomino w okresie od dnia 01.01.2020 r. do dnia 31.12.2020 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości niezamieszkałych, na których znajduje się domek letniskowy lub inna nieruchomość wykorzystywana na cele rekreacyjno-wypoczynkowe z terenu Gminy Postomino w okresie od dnia 01.01.2020 r. do dnia 31.12.2020 r. 3.2. Przedmiot zamówienia został podzielony na następujące z90adania: zadanie 1: odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych zadanie 2: odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, na których znajduje się domek letniskowy lub inna nieruchomość wykorzystywana na cele rekreacyjno-wypoczynkowe 3.3. Zakres zamówienia obejmuje: 1) odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy bądź znajduje się domek letniskowy lub inna nieruchomość wykorzystywana na cele rekreacyjno- wypoczynkowe, 2) powyższe odbiory odbywać się będą zarówno z pojemników i worków dostarczonych przez Wykonawcę, jak i z pojemników i worków będących własnością właściciela nieruchomości, 3) transport odebranych odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, do instalacji komunalnych bądź instalacji zastępczych, 4) ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, 5) osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowanie do ponownego użycia papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych, 6) dostarczanie do nieruchomości niezamieszkałych, na których znajduje się domek letniskowy lub inna nieruchomość wykorzystywana na cele rekreacyjno-wypoczynkowe worków lub pojemników z logo firmy do selektywnej zbiórki odpadów na frakcje: papier, szkło, tworzywa sztuczne, metale, bioodpady stosownie do potrzeb oraz dostarczenie worków z logo firmy na odpady zmieszane, w przypadku gdy właściciel nie posiada pojemnika, a deklaruje zbiórkę odpadów zmieszanych w workach, 7) dostarczanie do nieruchomości zamieszkałych worków z logo firmy do selektywnej zbiórki odpadów na frakcje: papier, szkło, tworzywa sztuczne, metale, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, bioodpady, 8) wyposażenie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w pojemniki z logo firmy służące do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz utrzymywania tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, 9) organizację odbioru zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytych opon, w formie tzw. „wystawek”. 3.4. Ogólna charakterystyka gminy w zakresie zadania 1: 1) Powierzchnia Gminy Postomino: 22724 ha 2) Liczba mieszkańców Gminy zameldowanych na pobyt słały i pobyt czasowy wg stanu na dzień 30.06.2019 r.: 7192 osoby 3) Liczba mieszkańców wykazanych w deklaracjach o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wg stanu na dzień 28.11.2019 r.: 5893 osoby 4) Liczba nieruchomości zamieszkałych wg deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wg stanu na dzień 28.11.2019 r.: 1950 5) Od 01.01.2020 r. wszyscy właściciele nieruchomości zobowiązani są do zbierania odpadów w sposób selektywny. 6) Ilość odpadów komunalnych odebrana z nieruchomości zamieszkałych w okresie 01.01.2018 r. – 31.12.2018 r. (na podstawie sprawozdań otrzymanych od przedsiębiorcy odbierającego odpady z nieruchomości zamieszkałych): a) odpady zmieszane (200301) – 746,76 Mg, b) papier i tektura (150101) – 2,07 Mg, c) opakowania z tworzyw sztucznych (150102) – 86,68 Mg, d) opakowania ze szkła (150107) – 96,9 Mg, e) tworzywa sztuczne (200139) – 1,14 Mg, f) odpady wielkogabarytowe (200307) – 71,98 Mg, g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (200123, 200135, 200136) – 16,74 Mg, h) odpady budowlane (170101, 170107, 170380, 170405, 170604, 170904) – 82,7 Mg, i) odpady ulegające biodegradacji (200201) – 59,12 Mg 7) W trakcie trwania zamówienia przewiduje się wzrost liczby nieruchomości zamieszkałych o 2 %, co wiąże się z ryzykiem Wykonawcy. Wzrost liczby nieruchomości niezamieszkałych nie może stanowić podstaw do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń. 8) Szacunkową liczbę nieruchomości zamieszkałych, z których będą odbierane odpady komunalne wraz z liczbą osób zamieszkujących zawiera załącznik nr 7 do SIWZ. 3.5. Ogólna charakterystyka gminy w zakresie zadania 2: 1) Powierzchnia Gminy Postomino: 22724 ha, 2) Liczba nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, na których znajduje się domek letniskowy lub inna nieruchomość wykorzystywana na cele rekreacyjno-wypoczynkowe: ok. 340 nieruchomości 3) Ilość odpadów komunalnych odebrana z nieruchomości niezamieszkałych na których znajduje się domek letniskowy lub inna nieruchomość wykorzystywana na cele rekreacyjno-wypoczynkowe w okresie 01.01.2019 r. – 30.09.2019 r. (na podstawie zestawień otrzymanych od przedsiębiorcy odbierającego odpady z w/w nieruchomości): a) papier i tektura (150101) – 0,17 Mg, b) opakowania z tworzyw sztucznych (150102) – 2,26 Mg, c) opakowania ze szkła (150107) – 10,09 Mg, d) odpady biodegradowalne (200201) – 3,93 Mg, e) odpady zmieszane (200301) – 71,18 Mg, 4) W trakcie trwania zamówienia przewiduje się wzrost liczby nieruchomości niezamieszkałych o około 2-5%, co wiąże się z ryzykiem Wykonawcy. Wzrost liczby nieruchomości niezamieszkałych nie może stanowić podstaw do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń. 5) Szacunkową liczbę nieruchomości niezamieszkałych, na których znajduje się domek letniskowy lub inna nieruchomość wykorzystywana na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, z których będą odbierane odpady komunalne zawiera załącznik nr 8 do SIWZ, 3.6. Ogólne informacje dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) Mapa poglądowa Gminy Postomino stanowi załącznik nr 10 do SIWZ, 2) Wykaz nieruchomości, z których Wykonawca będzie zobowiązany odebrać odpady może ulec zmianie – wykaz będzie na bieżąco aktualizowany w trakcie świadczenia usługi i przekazywany Wykonawcy drogą elektroniczną. Jednakże z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje prawo do zwiększenia wynagrodzenia, 3) W przypadku oddania do użytku nieruchomości, Wykonawca odbierze z nich odpady komunalne w pierwszym terminie wynikającym z harmonogramu (dla miejscowości/ulicy), począwszy od dnia umieszczenia ich w bazie danych gminy. 3.7. Prognozowana ilość odpadów komunalnych do odbioru i zagospodarowania w okresie od dnia 01.01.2020 r. do dnia 31.12.2020 r. z terenu Gminy Postomino: Zadanie 1: odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych Kod odpadu Rodzaj odpadu Prognozowana ilość odpadów komunalnych do odbioru i zagospodarowania w okresie od dnia 01.01.2020 r. do dnia 31.12.2020 r. w Mg 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 7,000 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 90,000 15 01 07 Opakowania ze szkła 100,000 16 01 03 Zużyte opony 20,000 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 12,000 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 10,000 17 03 80 Odpadowa papa 2,000 17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02, 17 09 03 60,000 17 06 04 Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03 4,000 17 04 05 Żelazo i stal 5,000 20 01 23 Urządzenia zawierające freony 6,000 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 1,000 20 01 33 Baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie 0,500 20 01 34 Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 0,500 20 01 35 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 4,000 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 10,000 20 01 39 Tworzywa sztuczne 5,000 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 50,000 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 750,000 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 100,000 Zadanie 2: odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, na których znajduje się domek letniskowy lub inna nieruchomość wykorzystywana na cele rekreacyjno-wypoczynkowe Kod odpadu Rodzaj odpadu Prognozowana ilość odpadów komunalnych do odbioru i zagospodarowania w okresie od dnia 01.01.2020 r. do dnia 31.12.2020 r. w Mg 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 1,000 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 4,000 15 01 07 Opakowania ze szkła 15,000 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 4,000 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 80,000 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 6,000 3.8. Warunki odbioru odpadów komunalnych 1) Wykonawca zobowiązany jest do odebrania każdej ilości wytworzonych na terenie wszystkich nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych, na których znajduje się domek letniskowy lub inna nieruchomość wykorzystywana na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach, w workach oraz wszystkich odpadów, które znajdują się bezpośrednio przy pojemnikach (tzw. dostawek) i odpadów, które zostały wysypane z pojemników w trakcie dokonywania odbioru, 2) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych: a) przy pomocy specjalistycznych pojazdów, przeznaczonych wyłącznie do tego celu, b) w sposób wykluczający mieszanie opadów zebranych selektywnie, c) w sposób ciągły nie zakłócający spoczynku nocnego, wyłączając dni ustawowo wolne od pracy, d) w terminach określonych w zatwierdzonym harmonogramie odbioru odpadów komunalnych, o którym mowa w pkt 3.10 ppkt 5 niniejszej specyfikacji, e) niezależnie od warunków atmosferycznych i uciążliwości komunikacyjnych. 3) Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji usługi również w przypadku, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony, tzn. nieruchomości oddalone będą od głównej drogi dojazdowej, braku drogi dojazdowej lub będą występowały wąskie dojazdy itp. 4) Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania odbioru odpadów z nieruchomości niezamieszkałych, na których znajduje się domek letniskowy lub inna nieruchomość wykorzystywana na cele rekreacyjno-wypoczynkowe w taki sposób, aby wykluczyć odbiór tym samym kursem i przekazanie ich do zagospodarowania razem z odpadami zebranymi z nieruchomości zamieszkałych, nieruchomości nieobjętych systemem odbierania odpadów komunalnych prowadzonym przez gminę oraz z nieruchomości stanowiących własność Gminy Postomino i nieruchomości zarządzanych przez Gminę Postomino. W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami oraz postanowieniami umowy Zamawiający może odmówić lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 5) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności do: a) zapobiegania wysypywania się odpadów z pojemników, w tym worków, podczas dokonywania odbioru, b) uprzątnięcia i odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach, c) zebrania i odebrania odpadów z miejsc gromadzenia odpadów (osłon śmietnikowych) w przypadku, gdy ich wysypanie nie nastąpiło w trakcie odbierania. 6) W przypadku, gdy odpady nie są gromadzone w pojemnikach, w tym workach, odpowiadających wymaganiom określonym w Regulaminie utrzymania czystości na terenie Gminy Postomino, Wykonawca jest zobowiązany do ich odebrania i niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o niezgodnym z Regulaminem sposobie gromadzenia odpadów przez właściciela tej nieruchomości, 7) Odbiorem zostaną objęte następujące frakcje odpadów: 1) odpady zbierane selektywnie: papier, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, szkło, bioodpady, 2) zmieszane odpady komunalne, 3) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 4) odpady wielkogabarytowe, np. meble, zużyte opony z samochodów osobowych, 5) odpady budowlane i rozbiórkowe, stanowiące odpady komunalne 6) przeterminowane leki, 7) zużyte baterie i akumulatory. 3.9. Wyposażenie w worki lub pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych. 1) Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres świadczenia usługi wyposażać nieruchomości objęte przedmiotem zamówienia w pojemniki przeznaczone do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych oraz utrzymywać te pojemniki w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Pojemniki powinny być oznaczone nazwą, adresem oraz numerem telefonu Wykonawcy. Wykonawca zapewni pojemniki o pojemności 110 l, 120 l, 140 l, 240 l, 1100 l lub 2500 l w niezbędnej ilości uzależnionej od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość. 2) Wykonawca zobowiązany jest do dnia 24.01.2020 roku lub w przypadku tzw. domków letniskowych po zgłoszeniu przez właściciela takiej nieruchomości faktu przebywania na nieruchomości Wykonawcy lub Zamawiającemu, na własny koszt oznakować wszystkie pojemniki do gromadzenia odpadów będące zarówno własnością Wykonawcy jak i należące do właściciela nieruchomości elektronicznymi znacznikami w technologii RFID lub indywidualnym kodem kreskowym przypisanym do danej nieruchomości oraz prawidłowo wszystkie ewidencjonować w elektronicznej i analogowej ewidencji. 3) Obowiązkiem Wykonawcy jest z odpowiednim wyprzedzeniem, zapewnić mieszkańcom pojemniki, tak aby mogli z nich korzystać od pierwszego dnia realizacji umowy. W trakcie trwania umowy, Wykonawca jest zobowiązany dostarczać pojemniki w ciągu 3 dni roboczych, od zgłoszenia Zamawiającego (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy). 4) Najpóźniej do dnia 17.01.2020 roku lub w przypadku tzw. domków letniskowych po zgłoszeniu przez właściciela takiej nieruchomości faktu przebywania na nieruchomości Wykonawcy lub Zamawiającemu, Wykonawca wyposaży nieruchomości, wskazane przez Zamawiającego w załącznikach nr 7 i nr 8 do SIWZ, w worki i pojemniki. 5) W przypadku utraty/zniszczenia pojemnika na odpady zmieszane, Wykonawca jest zobowiązany do podstawienia nowego pojemnika w miejsce utraconego/zniszczonego w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego. Dostawa/wymiana pojemnika na odpady zmieszane powinna zostać potwierdzona przez właściciela nieruchomości, pokwitowanie dostawy/wymiany zawierające co najmniej takie dane jak: adres nieruchomości, dane osobowe i podpis właściciela nieruchomości oraz datę realizacji zgłoszenia, należy przedłożyć Zamawiającemu niezwłocznie. 6) Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres świadczenia usługi wyposażać nieruchomości objęte przedmiotem zamówienia w worki lub pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów: a) w kolorze niebieskim oznaczone napisem „Papier” na papier i tekturę, b) w kolorze zielonym oznaczone napisem „Szkło” na odpady ze szkła, c) w kolorze żółtym oznaczone napisem „Metale i tworzywa sztuczne” na metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, d) w kolorze brązowym oznaczone napisem „Bio” na bioodpady. Wykonawca zapewni worki o pojemności od 60 l do 120 l z folii polietylenowej w niezbędnej ilości uzależnionej od potrzeb właściciela nieruchomości. Wykonawca zapewni, aby worki lub pojemniki oznaczone były w informację o rodzaju gromadzonych w nich odpadach, nazwę, adres oraz numer telefonu Wykonawcy. 7) Pojemniki na odpady zmieszane mogą stanowić własność właścicieli nieruchomości objętych systemem odbioru odpadów. Odpady zmieszane mogą być gromadzone w pojemnikach o pojemności 110 l, 120 l, 240 l, 1100 l, 2200 l oraz w workach koloru czarnego o pojemności 120 l. W przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie posiada worków lub pojemników na odpady zmieszane, Wykonawca jest zobowiązany, przez cały okres świadczenia usługi, wyposażać właścicieli nieruchomości w pojemniki lub worki na odpady zmieszane w niezbędnej ilości uzależnionej od potrzeb właściciela nieruchomości. 8) Wykonawca zobowiązany jest do dnia 17.01.2020 roku, na własny koszt dostarczyć właścicielom nieruchomości, wskazanym przez Zamawiającego w załączniku nr 7 do SIWZ, indywidualne kody kreskowe przypisane do danej nieruchomości w ilości 66 szt. (24 – tworzywa sztuczne i metale, 12 – szkło, 12 – bioodpady, 6 – papier i tektura, 12 niesegregowane odpady komunalne wystawiane w workach tzw. dostawki) W przypadku wyczerpania przez właściciela nieruchomości indywidualnych kodów kreskowych, Wykonawca zobowiązany jest umożliwić właścicielowi nieruchomości ich odbiór w swojej siedzibie. 9) Zestaw czterech wymienionych w pkt 3.9 ppkt 6 worków stanowi tzw. „zestaw startowy”. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia rozdysponuje „zestawy startowe” dla wszystkich właścicieli nieruchomości objętych systemem. Wykonawca zapewni również „zestawy startowe” dla właścicieli nieruchomości zgłoszonych do systemu w trakcie trwania umowy, w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego. Wykonawca zapewnia wyposażenie w worki, o których mowa powyżej, każdorazowo podczas odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych w ilości zgodnej z liczbą odebranych worków z każdej frakcji. Pierwszy „zestaw startowy” należy dostarczyć w terminie do dnia 17.01.2020 r. lub w przypadku tzw. domków letniskowych po zgłoszeniu przez właściciela takiej nieruchomości faktu przebywania na nieruchomości Wykonawcy lub Zamawiającemu. 10) Szczegółowy wykaz nieruchomości objętych przedmiotem zamówienia wraz z adresami Zamawiający dostarczy Wykonawcy przed zawarciem umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów. Zamawiający w okresie trwania umowy zobowiązuje się informować Wykonawcę o zmianach danych objętych niniejszym wykazem w ciągu miesiąca od powzięcia informacji o takiej zmianie. 11) W przypadku zmian w wykazie, o którym mowa w pkt 3.9 ppkt 6, skutkujących rozszerzeniem listy punktów wywozowych lub pojemników nie ujętych w wykazie, Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od tygodnia następującego po tygodniu, w którym otrzymał informację o umieszczeniu w systemie informacji o złożeniu deklaracji. 12) W przypadku zmian w wykazie, o którym mowa w pkt 3.9 ppkt 6, skutkujących zmniejszeniem listy punktów wywozowych, Wykonawca zobowiązany będzie do zakończenia świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od tygodnia następującego po tygodniu, w którym otrzymał informację o wykreśleniu punktu wywozowego z wykazu. 3.10. Częstotliwość i harmonogram odbioru odpadów. 1) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania pojemników, worków na odpady wystawionych przed teren posesji lub z miejsc gromadzenia odpadów z minimalną częstotliwością wskazaną w załączniku nr 9 do SIWZ. 2) Odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego – Wykonawca dwa razy w roku zobowiązany jest zorganizować odbiór odpadów komunalnych obejmujących odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych oraz co najmniej jeden raz w roku z nieruchomości niezamieszkałych, na których znajduje się domek letniskowy lub inna nieruchomość wykorzystywana na cele rekreacyjno-wypoczynkowe (tzw. wystawki). W przypadku stwierdzenia, że wystawiony przed nieruchomością zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny jest niekompletny, wykonawca zobowiązany jest go odebrać. Następnie Wykonawca jest zobowiązany w ciągu 3 dni roboczych, zawiadomić Zamawiającego o tym fakcie na piśmie, załączając dokumentację fotograficzną (powiadomienie powinno zawierać wskazanie dnia odbioru odpadów komunalnych oraz adres nieruchomości, z której odebrano odpady). 3) Odbiór przeterminowanych leków - Wykonawca po uzgodnieniu z właścicielem zobowiązany jest wyposażyć apteki i placówki służby zdrowia zlokalizowane na terenie Gminy Postomino, o których mowa w załączniku nr 11 do SIWZ, w specjalnie oznakowane pojemniki przeznaczone do zbierania przeterminowanych leków oraz opróżniać je po zgłoszeniu o ich wypełnieniu. Pojemniki powinny zawierać zabezpieczenia uniemożliwiające wyjmowanie ich zawartości przez osoby trzecie. 4) Odbiór zużytych baterii i akumulatorów - Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć placówki oświaty i kultury zlokalizowane na terenie Gminy Postomino, o których mowa w załączniku nr 12 do SIWZ, w specjalnie oznakowane pojemniki przeznaczone na zbieranie zużytych baterii i akumulatorów, innych niż przemysłowe i samochodowe, oraz opróżniać je po zgłoszeniu o ich wypełnieniu. 5) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania odrębnych Harmonogramów odbierania poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych, na których znajduje się domek letniskowy lub inna nieruchomość wykorzystywana na cele rekreacyjno-wypoczynkowe na terenie gminy Postomino. 6) Harmonogramy obejmujące okres od dnia 1 stycznia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. powinny zostać opracowane i przedłożone Zamawiającemu do zaakceptowania najpóźniej do 31.12.2019 r. Zamawiający w terminie do 3 dni od otrzymania Harmonogramów zweryfikuje je. W przypadku wystąpienia uwag Wykonawca w terminie do 3 dni przedstawi harmonogramy do ponownej akceptacji, uwzględniając uwagi Zamawiającego. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu projekty harmonogramów w formie elektronicznej na adres ug@postomino.pl. 7) Wszelkie zmiany harmonogramów będą wymagały zgody Zamawiającego. 8) Wykonawca powinien umieścić harmonogramy na własnej stronie internetowej w terminie do dnia 10.01.2020 roku i eksponować je przez cały okres na jaki zostały przygotowane. Zamawiający opublikuje harmonogramy na własnej stronie internetowej. 9) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z zaakceptowanym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu, z zastrzeżeniem, że odbiór odpadów musi odbywać się w sposób ciągły nie zakłócający spoczynku nocnego. 10) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany częstotliwości odbioru odpadów komunalnych, w przypadku zmian wprowadzonych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 3.11. Kontrola obowiązku segregowania odpadów: 1) Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych. 2) W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. 3) W przypadku, w którym właściciel nieruchomości nie dopełni obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, gdzie monitorowaniu podlegają zarówno frakcje segregowana, jak i odpady zmieszane, Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji do pisemnego (lub drogą elektroniczną) poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. W opisanej powyżej sytuacji, przed odebraniem odpadów wykonawca sporządza dokumentację poprzez wykonywanie zdjęć lub zapisów wideo, w sposób umożliwiający jednoznaczne potwierdzenie nieprawidłowości i identyfikację miejsca, daty oraz właściciela nieruchomości. Powiadamianie, o którym mowa powyżej, Wykonawca realizuje poprzez przekazywanie raportów, o których mowa w pkt 3.15 ppkt 2. 3.12. Zagospodarowanie odpadów Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych bezpośrednio do instalacji komunalnej oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach; (Dz. U. z 2018 r. poz. 992). Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, w tym instalacji komunalnych, do których przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, jest obowiązany przekazać odebrane odpady. 3.13. Obowiązki Wykonawcy w zakresie pojazdów, jakimi powinien dysponować w celu prawidłowej realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest: 1) posiadać co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej; co najmniej dwa w/w pojazdy mają być wyposażone w kamery rejestrujące jakość wykonywanych usług na terenie gminy Postomino oraz czytniki elektroniczne znaczników RFID i kodów kreskowych, 2) trwale i czytelnie oznakować pojazdy, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady od właścicieli nieruchomości, 3) zapewnić, aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, 4) wyposażyć pojazdy w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, umożliwiający weryfikację tych danych 5) wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, 6) zapewnić, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, 7) zabezpieczyć pojazdy i urządzenia przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, 8) myć i dezynfekować pojazdy i urządzenia z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, 9) prowadzić dokumentację potwierdzającą wykonanie czynności w zakresie mycia i dezynfekcji pojazdów i urządzeń, 10) na koniec każdego dnia roboczego opróżnić pojazdy z odpadów i parkować je wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej Wykonawcy. Dane pochodzące z systemu monitoringu i systemu czujników, o których mowa ppkt 4) powinny być przechowywane w siedzibie podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości przez okres 2 lat od dnia ich zapisania. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację i weryfikację przechowanych danych. Dane powinny być udostępniane na każde żądanie Zamawiającego. 3.14. Obowiązki Wykonawcy w zakresie bazy magazynowo - transportowej, jaką powinien dysponować w celu prawidłowej realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo – transportową usytuowaną w Gminie Postomino lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Postomino na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo – transportowa musi spełniać następujące warunki: 1) teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, 2) miejsce przeznaczone na parkowanie pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, 3) miejsce magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz przed działaniem czynników atmosferycznych, 4) baza musi być wyposażona w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo Wodne, 5) baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo – transportowej, a także w miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, 6) w przypadku braku w bazie magazynowo - transportowej punktu bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów, Wykonawca zobowiązany jest udokumentować wykonywanie tych usług przez uprawnione podmioty zewnętrzne (dokumenty potwierdzające wykonywanie usług konserwacji i napraw oraz mycia i dezynfekcji pojazdów powinny być przechowywane w siedzibie Wykonawcy przez okres 2 lat), 7) na terenie bazy magazynowo – transportowej muszą znaleźć się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, urządzenia te powinny być utrzymywane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. 3.15. Obowiązki informacyjne. 1) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca odrębnych dla każdego z zadań raportów miesięcznych zawierających: a) informacje o masie poszczególnych frakcji odebranych odpadów komunalnych w Mg oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane, b) kopię kart przekazania odpadów oraz kwitów wagowych, pozwalających jednoznacznie określić pochodzenie odpadów, c) wykaz nieruchomości, z których odebrano odpady komunalne w formie elektronicznego odczytu kodów kreskowych lub znaczników RFID umieszczonych na pojemnikach i workach, d) dokumentację potwierdzającą wykonanie czynności w zakresie mycia i dezynfekcji pojazdów i urządzeń. Raporty miesięczne, o których mowa powyżej muszą być przekazane w formie elektronicznej w pliku PDF. Raport miesięczny jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. 2) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego przekazywania w formie papierowej raportów o stwierdzonych przez Wykonawcę nieprawidłowościach, które to raporty zawierają: a) nr raportu, b) dane kontaktowe sporządzającego raport, c) datę sporządzenia raportu, d) identyfikator punktu wywozowego (np. adres nieruchomości), e) datę i godzinę stwierdzenia nieprawidłowości, f) opis stwierdzonej nieprawidłowości, g) opis sposobu postępowania z odpadami, których gromadzenie zostało zakwestionowane, h) opis sposobu udokumentowania nieprawidłowości, i) liczbę załączników do raportu. 3) Odpady komunalne, które zostaną wystawione przez właściciela nieruchomości w worku nieoznakowanym indywidualnym kodem kreskowym przypisanym do danej nieruchomości, nie podlegają odbiorowi. Odpady takie należy pozostawić z informacją o treści „NIE ODEBRANO Z POWODU BRAKU KODU KRESKOWEGO” 3.16. Inne obowiązki Wykonawcy. 1) Pobór opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w formie inkasa, na zasadach określonych przez Radę Gminy Postomino. 2) Wykonawca, stosownie do treści art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010) zobowiązany jest do sporządzania sprawozdań i przekazywania ich Wójtowi Gminy Postomino w terminie i zakresie wynikającym z tej ustawy. 3) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167). 4) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), 5) Wykonawca jest zobowiązany do realizacji „reklamacji” (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, nie pozostawienie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 24 godzin od otrzymania telefonu, wiadomości SMS lub e maila od Zamawiającego. O załatwieniu reklamacji należy niezwłocznie powiadomić Zamawiającego poprzez wiadomość e–mail lub w wersji papierowej. 6) Wykonawca będzie prowadził usługi odbioru z należytą starannością, w taki sposób by nie uszkodzić pojemników do zbierania odpadów należących do właścicieli nieruchomości. Wykonawca będzie odpowiadał za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego. 7) W toku realizacji umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania Zamawiający rozliczać się będzie z Wykonawcą za wykonane usługi w oparciu o miesięczny raport z usług wykonanych w ramach niniejszego zamówienia, sporządzony na podstawie kart przekazania odpadów, kwitów wagowych, elektronicznego odczytu kodów kreskowych lub znaczników RFID i innych posiadanych dokumentów, zaakceptowany każdorazowo przez przedstawiciela Zamawiającego. 8) W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami oraz postanowieniami umowy Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 9) Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub ponoszenia kosztów napraw szkód wyrządzonych podczas lub w związku z wykonywaniem usługi. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu lub zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas lub w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 10) Wykonawca zobowiązany jest w terminie 14 dni od podpisania umowy, do sporządzenia wykazu wszystkich pojazdów służących do prawidłowej realizacji usługi, z oznaczeniem, którą frakcję odpadów odbiera dany pojazd oraz informacją odnośnie parametrów pojazdów. Wykaz powinien być na bieżąco aktualizowany i przekazywany do Zamawiającego. 11) Wykonawca tak opracuje „trasówki” by odpady były zbierane tylko na terenie gminy. Nie dopuszcza się zbierania odpadów (dopełnianie pojazdu odpadami) z terenu innej gminy. 12) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania w ciągłości ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w czasie trwania umowy. 13) W przypadku zmiany przepisów prawnych, dotyczących odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych w tym prawa lokalnego, Wykonawca zobowiązany jest stosować się do zmienionych przepisów prawa. 14) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia, o którym mowa w SIWZ. Zamawiający nie przewiduje organizacji wizji lokalnej. Wykonawcy w każdym czasie mogą dokonać wizji lokalnej na terenie gminy w celu zapoznania się z jego specyfiką, strukturą, typami zabudowy. Jakiekolwiek koszty związane z wizją lokalną ponosi Wykonawca. 3.17. Opis przedmiotu zamówienia za pomocą kodów CPV Wspólnego Słownika Zamówień: 90511000-2 usługi wywozu odpadów;9 90512000-9 usługi transportu odpadów; 90533000-2 usługi gospodarki odpadami 3.18. Wykonawca winien realizować zamówienie zgodnie z obowiązującymi przepisami ze szczególnym uwzględnieniem: 1) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), 2) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2028), 3) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), 4) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 z późn. zm.), 5) ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1895), 6) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), 7) ustawy z dnia 12 października 2017 r. o zmianie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2017, poz. 2056 z późn.zm), 8) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), 9) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), 10) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), oraz innymi aktami prawnymi i wytycznymi obowiązującymi w trakcie realizacji zamówienia, w tym prawem lokalnym i aktami zmieniającymi w/w przepisy prawne. Niniejszy wykaz aktów prawnych i wytycznych ma charakter pomocniczy. Załączniki: 1) Szacunkowa liczba nieruchomości zamieszkałych dla których została złożona deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wg stanu na dzień 28.11.2019 r. – załącznik nr 7 do SIWZ, 2) Szacunkowa liczba nieruchomości niezamieszkałych, z których będą odbierane odpady komunalne – załącznik nr 8 do SIWZ, 3) Minimalna częstotliwość odbioru odpadów komunalnych – załącznik nr 9 do SIWZ, 4) Mapa Gminy Postomino – załącznik nr 10 do SIWZ, 5) Wykaz aptek i placówek służby zdrowia – załącznik nr 11 do SIWZ, 6) Wykaz placówek oświaty i kultury – załącznik nr 12 do SIWZ. 3.19. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. Kodeksu pracy, co najmniej jednej osoby kierującej pojazdem do wywozu odpadów wykonującej czynności polegające na faktycznym wykonywaniu usługi w zakresie wywozu odpadów przez cały okres realizacji zamówienia. 3.19.1. Przed przystąpieniem do realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia, w którym potwierdzi, że zatrudnił na podstawie umowy o pracę co najmniej jedną osobę wykonującą czynności, o których mowa w pkt 3.19. 3.19.2. W przypadku konieczności zmiany - w okresie trwania umowy z Wykonawcą - osób zatrudnionych na umowę o pracę wykonujących wskazane czynności, wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu oświadczenia dotyczącego zatrudnienia nowych osób. 3.19.3. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej wskazane w punkcie 3.19. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.19.4. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający może, w wyznaczonym terminie, żądać przedłożenia przez Wykonawcę dowodów w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.19. czynności w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko nie podlega anonimizacji. 3.20. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej wskazane w punkcie 3.19. czynności, zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.19. czynności. 3.21. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 3.22. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu usług podobnych do usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia, tj. w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, o których mowa w Opisie przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada: a) Zezwolenie na transport odpadów w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, zgodnie z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz. 701 z późn. zm.), b) Wpis do rejestru działalności regulowanej, o której mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010) prowadzonego przez właściwy organ, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.1. Dokumenty oraz załączniki do SIWZ składane przez wszystkich Wykonawców w terminie składania ofert: 1) Formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ, 3) Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ, 4) Pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy, 5) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o realizację zamówienia – jeżeli dotyczy, 6) Oryginał zobowiązania, o którym mowa w pkt 8.2. – jeżeli dotyczy. 5.2. Załącznik do SIWZ składany w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert: Oryginał oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 4 do SIWZ)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach