Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Trawniki

Gmina Trawniki ogłasza przetarg

  • Adres: 21-044 Trawniki, Trawniki 605
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 5856018 , fax. 81 5856018
  • Data zamieszczenia: 2015-10-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Trawniki
    Trawniki 605 605
    21-044 Trawniki, woj. lubelskie
    tel. 81 5856018, fax. 81 5856018
    REGON: 43101984000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.trawniki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Trawniki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Trawniki. 1. CHARAKTERYSTYKA GMINY TRAWNIKI. 1) Powierzchnia Powierzchnia Gminy Trawniki wynosi 84,16 km?. 2) Liczba mieszkańców Liczba mieszkańców Gminy Trawniki objętych systemem odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych wynosi 7 760 w tym ok. 500 w zabudowie wielorodzinnej. 2. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Trawniki, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013r. poz.1399 z późn. zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 lipca 2012 r. Nr XXIV/396/2012 w sprawie uchwalenia planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017 z późniejszymi zmianami i załącznikami, oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Trawniki. Urządzenia do gromadzenia odpadów: pojemniki, kontenery i worki, które zostaną ustawione w miejscach gromadzenia odpadów wskazanych przez Zamawiającego, zapewnia Wykonawca. Właścicielem pojemników i kontenerów do gromadzenia odpadów jest Wykonawca. Szczegółowe dane dotyczące ilości budynków jednorodzinnych i wielorodzinnych, ilości miejsc do gromadzenia odpadów, ilości i rodzaju niezbędnych pojemników, worków do selektywnej zbiórki odpadów przedstawiono w pkt. 3. 1) Zabudowa wielorodzinna a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zbierane będą do pojemników ustawionych w przeznaczonych do tego miejscach. Pojemniki zapewnia Wykonawca i są one własnością Wykonawcy. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych - co najmniej 1 raz na tydzień w godzinach 7.00 - 20.00. b) Selektywnie zbierane odpady komunalne (kody 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie do specjalistycznych pojemników. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zbieranych w sposób selektywny - raz na tydzień w godzinach: 7.00 - 20.00. Pojemniki zapewnia Wykonawca i ustawia je w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Pojemniki są własnością Wykonawcy. c) Odpady budowlane Odbieranie odpadów budowlanych i remontowych nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia. W wypadku stwierdzenia przez pracowników Wykonawcy bezpośrednio dokonujących odbioru odpadów zapełnienia pojemnika lub worka służącego do gromadzenia odpadów segregowanych odpadami budowlanymi lub remontowymi Wykonawca nie ma obowiązku odbioru odpadów. d) Wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 23, 20 01 35 i 20 01 36). Dwa razy do roku w terminach uzgodnionych z Zamawiającym (1 raz na wiosnę, 1 raz na jesieni), Wykonawca odbierze wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny po wcześniejszym powiadomieniu mieszkańców o terminie zbiórki (ilość odbiorów może ulec zmianie w przypadku zadeklarowania przez wykonawcę większej częstotliwości odbiorów - kryterium oceny ofert Częstotliwość odbioru wskazanych odpadów). e) Odpady zielone (kod 20 02 01) Odbiór odpadów zielonych (liści, trawy) nie jest przedmiotem zamówienia. W związku z zastosowanym kryterium Częstotliwość odbioru wskazanych odpadów odbiór odpadów zielonych może zostać objęty przedmiotem zamówienia. 2) Zabudowa jednorodzinna Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany workowo-pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewni Wykonawca i ustawi je w miejscach wskazanych przez właścicieli nieruchomości. Pojemniki są własnością Wykonawcy. Ilość budynków jednorodzinnych, miejsc do gromadzenia odpadów, ilość i rodzaj niezbędnych pojemników podano w pkt. 3. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę - 1 raz na miesiąc w godzinach 7.00- 20.00. b) Selektywnie zbierane odpady komunalne (kody 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej odbywać się będzie w systemie workowym. Wprowadza się trzy rodzaje worków: - niebieski - papier i tektura - żółty - tworzywa sztuczne - zielony - szkło Worki zapewnia Wykonawca. Ilość niezbędnych worków podano w pkt. 3, charakterystyka worków w pkt 3 lit. a. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę - 1 raz na miesiąc w godzinach 7.00- 20.00. Przy jednorazowym odbiorze worków na odpady segregowane z każdego punktu odbioru w zabudowie jednorodzinnej Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia tej samej ilości worków danego rodzaju. Większe ilości worków odbierane są przez właścicieli nieruchomości bezpośrednio w biurze Wykonawcy po uzgodnieniu z Zamawiającym. c) Odpady budowlane Odbieranie odpadów budowlanych i remontowych nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia. W wypadku stwierdzenia przez pracowników Wykonawcy bezpośrednio dokonujących odbioru odpadów zapełnienia pojemnika lub worka służącego do gromadzenia odpadów segregowanych odpadami budowlanymi lub remontowymi Wykonawca nie ma obowiązku odbioru odpadów. d) Wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 23, 20 01 35 i 20 01 36). Dwa razy do roku w terminach uzgodnionych z Zamawiającym (1 raz na wiosnę, 1 raz na jesieni), Wykonawca odbierze wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny po wcześniejszym powiadomieniu mieszkańców o terminie zbiórki (ilość odbiorów może ulec zmianie w przypadku zadeklarowania przez wykonawcę większej częstotliwości odbiorów - kryterium oceny ofert Częstotliwość odbioru wskazanych odpadów). e) Odpady zielone (kod 20 02 01) Odbiór odpadów zielonych (liści, trawy) nie jest przedmiotem zamówienia. W związku z zastosowanym kryterium Częstotliwość odbioru wskazanych odpadów odbiór odpadów zielonych może zostać objęty przedmiotem zamówienia. 3) Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów i sprzętu technicznego. a) Urządzenia do gromadzenia odpadów Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: * materiał - folia polietylenowa LDPE, * pojemność - 120 L, * kolor - żółty, niebieski, zielony, * grubość - co najmniej 60 mikronów. Ilość i rodzaj urządzeń do gromadzenia odpadów: pojemników, kontenerów oraz ilość worków podano w pkt. 3. b) Sprzęt techniczny Sprzęt niezbędny do realizacji zamówienia wskazano w § 5 SIWZ 3. SZCZEGÓŁOWE DANE CHARAKTERYZUJĄCE ZAMÓWIENIE. 1) Liczba budynków: - liczba budynków jednorodzinnych - 2 260 - liczba budynków wielorodzinnych - 13 - liczba miejsc do gromadzenia odpadów zmieszanych - 2000 2) Liczba i rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów zmieszanych o poszczególnych pojemnościach: a) 120 l - 1180 szt., b) 240 l - 1350 szt., c) 800 l - 4 szt., d) 1.100 l - 9 szt.; 3) Charakterystyka specjalistycznych pojemników do gromadzenia odpadów segregowanych na terenach zabudowy wielorodzinnej: a) pojemność co najmniej 600 l, zaopatrzenie w specjalne (małe) otwory wrzutowe, w ilości: * pojemniki koloru zielonego z napisem Szkło - 5 szt., * pojemniki koloru niebieskiego z napisem Papier - 5 szt., * pojemniki koloru żółtego z napisem Plastik - 5 szt.; b) pojemność co najmniej 1100 l, zaopatrzone w specjalne (małe) otwory wrzutowe, w ilości: * pojemniki koloru zielonego z napisem Szkło - 2 szt., * pojemniki koloru niebieskiego z napisem Papier - 2 szt., * pojemniki koloru żółtego z napisem Plastik - 2 szt. 4) Liczba worków do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności 120 l.: * żółte - 2 400 szt. miesięcznie (28 800 szt. w całym okresie zamówienia), * niebieskie - 1200 szt. miesięcznie (14 400 szt. w całym okresie zamówienia), * zielone - 1200 szt. miesięcznie (14 400 szt. w całym okresie zamówienia). 5) Dane dotyczące odbioru odpadów w 2014 r. oraz za I i II kwartał 2015 r., w rozbiciu na poszczególne rodzaje odpadów przewidzianych do odbierania: 5.1) Ilość odpadów komunalnych odebranych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Trawniki w 2014 r. a.Kod odpadu 200301 - 460,69 Mg b.Kod odpadu 100101 - 188,6 Mg c.Kod odpadu 191212 - 44,50 Mg d.Kod odpadu 200399 - 39,90 Mg e.Kod odpadu 150102 - 67,60 Mg f.Kod odpadu 200102 - 63,84 Mg g.Kod odpadu 150107 - 18,22 Mg h.Kod odpadu 191202 - 2,95 Mg i.Kod odpadu 150101 - 8,41 Mg j.Kod odpadu 200136 - 0,83 Mg 5.2) Ilość odpadów komunalnych odebranych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Trawniki w I i II kwartale 2015 r. a.Kod odpadu 200301 - 193,23 Mg b.Kod odpadu 150102 - 16,27 Mg c.Kod odpadu 150107 - 60,00 Mg d.Kod odpadu 200136 - 0,76 Mg e.Kod odpadu 170405 - 1,62 Mg f.Kod odpadu 200140 - 1,00 Mg g.Kod odpadu 150104 - 0,40 Mg h.Kod odpadu 150101 - 19,00 Mg 4. OBOWIĄZKI WYKONAWCY PRZED ROZPOCZĘCIEM I W TRAKCIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA. 1) Na 45 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów oraz miejsc do gromadzenia odpadów wraz z określeniem ilości i wielkości pojemników dla każdej nieruchomości. 2) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia właścicieli nieruchomości w niezbędne pojemniki, będące własnością Wykonawcy, oraz w worki do dnia 21.12.2015 r. Na potwierdzenie dostarczenia pojemników Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia od właścicieli nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela bądź jego przedstawiciela. W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. Za dowód mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas i przebieg tras pojazdów takich jak GPS. Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można będzie uznać, w szczególności, co najmniej trzykrotne nie zastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach, co najmniej 3 dniowych w godzinach 7.00 - 20.00. 3) Pojazdy powinny być wyposażone w GPS umożliwiający odczytanie trasy odbierającego odpady pojazdu. Zapisy powinny być przechowywany przez okres 2 lat przez Wykonawcę i udostępniane Zamawiającemu na jego wezwanie. 4) Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informację o ilości i rodzaju wydanych pojemników i worków w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca. 5) W trakcie wykonywania umowy wyposażenie, zgłoszonych przez Zamawiającego, nowych miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki następuje najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych, na zasadach opisanych w pkt 2. 6) Wykonawca odpowiada za informowanie mieszkańców o terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu sporządza zatwierdzane przez Zamawiającego harmonogramy odbioru, które przekazuje Zamawiającemu do umieszczenia na stronie internetowej www.trawniki.pl, oraz w formie kolorowych wydruków przekaże właścicielom nieruchomości. 7) Wykonawca odpowiada za stan techniczny i sanitarny pojemników i kontenerów do gromadzenia odpadów. Zobowiązany jest do ich napraw, systematycznych konserwacji, mycia i dezynfekcji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników. 8) Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów leżących obok pojemników, jeśli jest to wynikiem jego działalności. 9) Odbiór i transport odpadów zmieszanych (kod 20 03 01) i zbieranych w sposób selektywny (kody 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39), wykonywany będzie w jednym terminie, w sposób uniemożliwiający ich mieszanie. 10) Wykonawca będzie przekazywał sprawozdania z wykonywanych usług zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 11) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 12) Wykonawca będzie prowadził ewidencję odbieranych odpadów z zaznaczeniem nieruchomości nie zbierających odpadów w sposób selektywny. Zestawienie adresów takich nieruchomości Wykonawca winien dostarczać Zamawiającemu za dany miesiąc do dnia 10 kolejnego miesiąca. 13) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a. ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz 21 późn. zm.), b. ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 r. poz.1399 -z późn. zm.), c. uchwały Rady Gminy Trawniki nr XXI/153/13 z dnia 21 marca 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Trawniki (Dz. Urz. Woj. Lub. z 2013 r.poz. 2357) . 14) Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Trawniki Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem, oraz przedstawić Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowody potwierdzające wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. Posegregowane frakcje (papier i tektura, szkło, plastik) nie mogą być ponownie zmieszane. 15) Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012 r., poz. 645), oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r. poz. 676). 16) Zamówienie nie obejmuje odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy. 17) Określenie rodzaju zamówienia zgodnie ze wspólnym słownikiem zamówień CPV: 90500000-2 Usługi związane z odpadami 90533000-2 Usługi gospodarki odpadami 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów 90511000-2 Usługi wywozu odpadów 90512000-9 Usługi transportu odpadów 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych, 18) Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy - załącznik nr 2 do SIWZ znajduje się w komplecie materiałów przetargowych. 19) Harmonogram odbioru odpadów na rok 2016 r. zostanie przekazany do uzgodnienia Zamawiającemu do dnia 1 grudnia 2015 r. 20) Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę przed podpisaniem umowy przedłożyć umowy z odbiorcami odpadów, uwzględniające sposób zagospodarowania odpadów. 21) Zamawiający zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122) zobowiązuje Wykonawcę przed podpisaniem umowy do przedstawienia dokumentów potwierdzających: a) zamontowanie w pojazdach odbierających odpady GPS umożliwiający odczytanie trasy odbierającego odpady pojazdu np. faktury potwierdzające montaż lub serwis. b) dokumenty potwierdzające prawo do dysponowania własną bazą w odległości nie większej niż 60 km od granic Gminy Trawniki, np. akt własności, odpis z księgi wieczystej, umowa najmu, umowa użyczenia lub inne. c) dokumenty potwierdzające prawo do dysponowania samochodami, np. dowody rejestracyjne, umowy kupna, umowy użyczenia lub inne
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 13.000 zł (słownie złotych: trzynaście tysięcy 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Częstotliwość odbioru wskazanych odpadów
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ugtrawniki.bip.lubelskie.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach