Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Drelów

Gmina Drelów ogłasza przetarg

  • Adres: 21-570 Drelów, ul. Szkolna 12
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 83 372 32 21 , fax. 83 372 32 20
  • Data zamieszczenia: 2013-06-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Drelów
    ul. Szkolna 12 12
    21-570 Drelów, woj. lubelskie
    tel. 83 372 32 21, fax. 83 372 32 20
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.drelow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Drelów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Drelów w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późniejszymi zmianami, a także zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Lubelskiego nr XXIV/396/12 z dnia 30.07.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Lubelszczyzny na lata 2012-2017 z uwzględnieniem do roku 2019 z późniejszymi zmianami. 2.Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór z przed posesji indywidualnie od każdego gospodarstwa domowego całej masy odpadów komunalnych zarówno zmieszanych jak i gromadzonych w sposób selektywny, bez względu na warunki atmosferyczne, transport i unieszkodliwianie odpadów w instalacjach, zgodnie z art. 9e ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późniejszymi zmianami i Uchwałą Nr XXIV/396/12 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30.07.2012 r. w sprawie Planu Gospodarki Odpadami dla Lubelszczyzny na lata 2012-2017 z uwzględnieniem do roku 2019. Zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania, należy przekazać do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych zgodnie z wyżej wymienioną Uchwałą oraz zmianami Uchwały. 3.Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje: 1Wykonawca zobowiązany jest bez względu na warunki atmosferyczne do odbioru i zagospodarowania każdej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości - gromadzonych w sposób opisany w załączniku nr 11 do SIWZ - Jak prawidłowo segregować odpady - z terenu Gminy Drelów. 2Worki o pojemności min. 110 l z folii LDPE - grubość min. 60 mikronów na: odpady komunalne (zmieszane), odpady segregowane dla poszczególnych posesji bezpłatnie zapewnia Wykonawca. Komplet worków składa się z 6 sztuk z podziałem na frakcje: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - worki czarne b) papier i opakowania wielomateriałowe - worki niebieskie c) szkło - worki zielone d) tworzywa sztuczne - worki żółte e) odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji i odpady zielone- worki brązowe f) metale - worki różowe 3. W przypadku zgłoszenia przez gospodarstwo domowe zapotrzebowania na pojemniki na odpady komunalne (zmieszane) i odpady ulegające biodegradacji o poj. 120 l oraz zgłoszenia zapotrzebowania na pojemniki na odpady zbierane w sposób selektywny (wskazane jak wyżej) koszt zakupu lub najmu pokrywa właściciel nieruchomości. 4. Wykonawca do dnia 15 lipca 2013 roku wyposaży właścicieli nieruchomości wskazanych przez Zamawiającego w worki z folii LDPE - grubość min. 60 mikronów o poj. min. 110 l w szacowanej ilości ok. 1505 kompletów przeznaczonych na gromadzenie odpadów tj: odpady komunalne (zmieszane), odpady segregowane oraz odpady ulegające biodegradacji. Komplet worków składa się z 6 sztuk z podziałem wyszczególnionym w załączniku do SIWZ : Jak prawidłowo segregować - z terenu Gminy Drelów. 5. Wraz z workami Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości szczegółowy harmonogram odbioru odpadów zaakceptowany przez Zamawiającego. 6. Worki/pojemniki powinny być w kolorach wskazanych w SIWZ. Sposób segregacji oraz oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadach. 7. Worki należy przekazywać na bieżąco właścicielowi nieruchomości w systemie: za każdy odebrany napełniony worek danej frakcji odpadów Wykonawca na posesji pozostawia worek pusty. 8. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych - odpady komunalne z częstotliwością zawartą w załączniku nr 10 do SIWZ - Harmonogram odbioru odpadów. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wnoszenia zmian do harmonogramu odbioru odpadów, po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą. 10. Wykonawca w dniu odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ma obowiązek sprawdzić przyjmowane odpady pod kątem selektywnej zbiórki, w przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji Wykonawca niezwłocznie zawiadomi Zamawiającego. 11. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych, wynikającym z niedopełnienia przez mieszkańców obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tę okoliczność dokumentację identyfikującą właściciela nieruchomości (notatkę, oświadczenie, zdjęcia), umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. 12. Obowiązkiem Wykonawcy będzie wyposażyć wskazany przez Zamawiającego punkt selektywnej zbiórki w specjalnie oznakowane kontenery - co najmniej 2 kontenery o pojemności min. 5 m3 przeznaczone do zbierania odpadów takich jak: chemikalia; odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, oraz opróżniać je niezwłocznie po ich wypełnieniu. 13. Ponadto Wykonawca zaopatrzy Wspólnotę Mieszkaniową z siedzibą przy ul. Szkolnej 1 w Drelowie w pojemniki stacjonarne do selektywnej zbiórki odpadów oraz co najmniej 1 kontener o pojemności min. 5 m3 przeznaczony do zbierania odpadów zmieszanych. 4. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: 1) Charakterystyka Gminy Drelów: Powierzchnia gminy - 22 813 ha. Liczba mieszkańców gminy - 5.773 osób 2) Szacunkowa liczba nieruchomości(gospodarstw domowych), z których będą odbierane i zagospodarowane odpady komunalne wynosi: 1.505 nieruchomości. 3) Szczegółowy wykaz miejscowości stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. 4) W trakcie zamówienia przewiduje się wzrost liczby gospodarstw domowych oraz liczby mieszkańców o 5%. Liczba worków do gromadzenia odpadów pozostałych i worków do selektywnej zbiórki odpadów za pół roku wynosi: ok. 54 360 sztuk. 5) Ponadto Zamawiający wymaga zabezpieczenia worków w poszczególnych kolorach w ilości 20% podstawowego zamówienia, które zostanie zdeponowane w siedzibie Zamawiającego. Ilość wytworzonych odpadów na terenie gminy Drelów nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez gospodarstwa domowe. 6) Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki i transportu wynosi: Odpady zmieszane - 230 Mg/12 miesięcy; odpady segregowane 440 Mg/12 miesięcy, Meble i odpady wielkogabarytowe 10 Mg/12 miesięcy; Odpady budowlane i rozbiórkowe 30 Mg/12 miesięcy; Chemikalia 0,1 Mg/12 miesięcy. 5. Wykonawca zobowiązany jest: 1) posiadać co najmniej jeden pojazd przystosowany do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej jeden pojazd przystosowany do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych. 2) dysponować specjalnie oznakowanymi pojemnikami/kontenerami przeznaczonymi do zbierania odpadów, celem wyposażenia punku selektywnej zbiórki - co najmniej 2 kontenery o poj. min. 5 m3. 3) zapewnić, aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, 4) zabezpieczyć pojazdy i urządzenia przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, 5) dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenia do ważenia odpadów komunalnych. 6) Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku jego niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odebrane odpady komunalne jako zmieszane odpady komunalne oraz pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną (poczta e-mail) powiadomić o tym Zamawiającego, niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 5 dni. 7) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań, zgodnych z art. 9n ust.1-3 z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.). 8) w przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej, 9) Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wszystkich wymagań Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 08.07.2013r. do godz. 12:00 wnieść wadium w wysokości: 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty określone w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.1158 z późn. zm.). 3. Wadium w formie pieniężnej wykonawca wpłaci przelewem na konto Urzędu Gminy w Drelowie BS Międzyrzec Podlaski O/Drelów Nr, 778039 0006 0010 0100 0840 0005 z dopiskiem: Wadium: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Drelów. 4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeżeli, w podanym w pkt. 1 terminie, znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Zaleca się załączenie do oferty kserokopii bankowego dowodu wpłaty / przelewu wadium w formie pieniężnej, z zastrzeżeniem że skuteczne wniesienie wadium oceniane jest zgodnie z pkt. 3. 6. Zaleca się wniesienie wadium z odpowiednim wyprzedzeniem. 7. Wadium wnoszone w innej formie jak pieniądze Wykonawca zamieszcza w kopercie i składa w oryginale w Urzędzie Gminy, w miejscu wyznaczonym na składanie ofert, w godzinach od 7:30 do 15:30, do upływu terminu składania ofert. 8. Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą, (pod rygorem wykluczenia wykonawcy z postępowania) oraz umożliwiać zamawiającemu otrzymanie określonej kwoty wadium bez jakichkolwiek warunków wstępnych i na jego pierwsze wezwanie. 9. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji (lub poręczenia) musi wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne zadanie Zamawiającego - w terminie związania ofertą - zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 uPzp. 10. Brak wniesienia wadium na warunkach jak wyżej spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.drelow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach