Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Stanin

Wójt Gminy Stanin ogłasza przetarg

  • Adres: 21-422 Stanin, 62/5
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 025 7961551 , fax. 025 7981118
  • Data zamieszczenia: 2013-06-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Stanin
    62/5 62/5
    21-422 Stanin, woj. lubelskie
    tel. 025 7961551, fax. 025 7981118
    REGON: 00054345600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.stanin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Stanin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy położonych w granicach administracyjnych Gminy Stanin ( teren gminy jest jednym sektorem). Przedmiot zamówienia należy wykonać w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowanie odpadów do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych musi być zgodne z hierarchią postępowania z odpadami określoną w art. 4 ust. Dyrektywy Ramowej UE w sprawie odpadów 2008.98.WE. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych wytworzonych na nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy i przekazanych przez właścicieli nieruchomości na zasadach określonych w regulaminie utrzymania i porządku w gminie Stanin Szacunkowa masa odpadów, które mogą zostać odebrane i zagospodarowane w czasie trwania zamówienia tj. od 1 lipca 2013r. do 31 grudnia 2014r. to odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) - 490,00 ton, odpady komunalne segregowane - 1 400,00 ton, Zakres przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest bez względu na warunki atmosferyczne do odbioru i zagospodarowania każdej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w tym: niesegregowanych ( zmieszanych) odpadów komunalnych, odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny z podziałem na frakcje papier i opakowania wielomaterialowe, tworzywa sztuczne i metal, szkło kolorowe i bezbarwne, odpady biodegradowalne kuchenne i z pielęgnacji terenów zielonych przeterminowane leki, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe powstałe w wyniku drobnych prac remontowych nie wymagających zgłoszenia lub pozwolenia budowy. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów z gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, pochodzących z gospodarstw domowych: meble i odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady remontowe i rozbiórkowe, które powstają w wyniku drobnych prac remontowych nie wymagających zgłoszenia lub pozwolenia budowy. Zużyte opony, Chemikalia, Przeterminowane leki, Odpady niebezpieczne (świetlówki, akumulatory, baterie itp Popiół Odbieranie odpadów z nieruchomości zamieszkałych: na terenie zabudowy jednorodzinnej odpady będą gromadzone w workach oraz w pojemnikach wrzutowych o pojemności 120l lub 240 l. Pojemniki i worki w ustalonym dniu odbioru odpadów będą odbierane sprzed posesji, za wyjątkiem zabudowań wielorodzinnych, gdzie odbiór odpadów wykonywany będzie z terenu posesji. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania od właścicieli nieruchomości zamieszkałych o zabudowie jednorodzinnej następujących frakcji odpadów komunalnych z częstotliwością: raz w miesiącu - odpady niesegregowane lub pozostałości po segregowaniu, gromadzone w workach z folii LDPE grubości min 60 mikronów o pojemności min. 120 l- worek czarny, lub pojemnik raz w miesiącu - odpady segregowane gromadzone w workach z folii LDPE grubości min. 60 mikronów o pojemności do 120 l takie jak: papier i odpady wielomateriałowe - worek niebieski, tworzywa sztuczne i metal - worek żółty, szkło kolorowe i bezbarwne - worek zielony odpady biodegradowalne - worek brązowy. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych o zabudowie wielorodzinnej następujących frakcji odpadów komunalnych z częstotliwością: raz na dwa tygodnie - odpady niesegregowane gromadzone w pojemnikach KP-5, KP-7, KP-10, 240 l. raz na dwa tygodnie - odpady segregowane gromadzone w pojemnikach o pojemności od 240l do 7000 l takie jak : papier i odpady wielomateriałowe - pojemnik niebieski, tworzywa sztuczne i metale -pojemnik żółty, szkło kolorowe i bezbarwne - pojemnik zielony odpady biodegradowalne - pojemnik brązowy. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić w okresie trwania zamówienia jednokrotny odbiór bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych ( z tzw. wystawek) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz popiołu. Wykonawca bezpłatnie dostarczy do dnia 30 czerwca 2013r. właścicielom nieruchomości zamieszkałych o zabudowie jednorodzinnej worki na odpady zmieszane i segregowane w ilości co najmniej 2 kompletów. Worki do selektywnej zbiórki odpadów będą w odpowiedniej kolorystyce i zostaną oznaczone napisami określającymi rodzaj odpadów na jaki są przeznaczone. Wykonawca przy każdorazowym odbiorze worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki oraz na odpady zmieszane pozostawi nowe worki w ilości i rodzaju odpowiadającym odebranym workom. Wykonawca dostarczy do dnia 1 lipca 2013r. do siedziby Zamawiającego worki przeznaczone na odpady komunalne ( zmieszane) oraz odpady posegregowane - po 300 szt. na każdy rodzaj odpadów, na które będą wydawane właścicielom nieruchomości w miarę potrzeb. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę a zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia harmonogramu wywozu odpadów, a następnie dostarczenia właścicielom nieruchomości w ciągu 14 dni od dnia przekazania informacji przez Zamawiającego o jego akceptacji. Za dostarczenie harmonogramu należy uznać jego pozostawienie w skrzynce pocztowej lub razem z pojemnikiem na odpady komunalne. Wszelkie zamiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmienionych harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00- 20.00. Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady itp.) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem lub telefonicznie na adres Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji pomiarów Zamawiającemu w okresach miesięcznych. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii Zamawiającemu w terminie do 7 dnia następnego miesiąca. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania co miesiąc w terminie do 7 dnia następnego miesiąca Zamawiającemu ewidencji nieruchomości z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane odpady. Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych , a w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni ( art. 9f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację filmową lub zdjęciową umożliwiającą identyfikację nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych Regionalnej Instalacji przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) w Adamkach wskazanej w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2017 oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r., o odpadach ( Dz. U. z 2013r. poz. 145). Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Stanin. Wykonawca zobowiązany jest do dokonywania odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do gromadzenia odpadów należących do właściciela nieruchomości powstałych w związku z realizacją przedmiotu umowy, na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. Wykonawca ma obowiązek zapewnienia przez cały okres realizacji zamówienia w uzgodnieniu z Zamawiającym systemu monitorowania pracy sprzętu obejmującego: bieżące śledzenie pozycji pojazdów w oparciu o wykorzystanie systemu GPS i komunikowanie się z nimi w dowolnym momencie w celu odczytu ww. danych; pamięć danych powinna być przechowywana i odczytywalna minimum przez okres 30 dni, przy czym odczytanie danych nie może powodować kasowania zawartości pamięci urządzenia monitorującego, odwzorowanie aktualnej pozycji i przebytej trasy pojazdu na mapie Gminy Stanin, z dokładnością umożliwiającą jednoznaczne określenie miejsca (adresu) wykonywania prac, odtwarzanie i analizę historii pracy sprzętu z okresu realizacji umowy oraz prowadzenie jej rozliczenia na podstawie danych odczytanych z urządzeń monitorujących pracę sprzętu. wyposażenia wszystkich pojazdów wykorzystywanych do realizacji przedmiotu zamówienia w urządzenia monitorujące ich pracę, utrzymywanie i wyposażenie stanowiska dyspozytorskiego w odpowiedni sprzęt komputerowy i telekomunikacyjny umożliwiający wykonywanie funkcji opisanych w pkt 3, a także zapewnienie nieprzerwanego dostępu Zamawiającemu w dowolnym czasie do danych opisanych w pkt 3 poprzez sieć internetową (aktualizacja danych: w trakcie prowadzenia odbierania i zagospodarowania odpadów nie rzadziej niż co minutę, w pozostałym okresie nie rzadziej niż raz na dobę na godzinę 8.00), wyposażenie stanowiska dyspozytora w niezbędne dla funkcjonowania systemu elementy zapewniające ciągłą i niezawodną pracę, w szczególności w zasilanie awaryjne np. typu UPS umożliwiające pracę systemu przez min. 0,5 godz. po zaniku napięcia w sieci energetycznej, wyposażenie Zamawiającego na czas trwania umowy w oprogramowanie zainstalowane na co najmniej 1 stanowisku komputerowym będącym własnością Zamawiającego obsługującego Gminę Stanin oraz umożliwiające: bieżącą kontrolę pracy sprzętu wykorzystywanego przez Wykonawcę do wykonywania usług związanych z odbieraniem i transportem odpadów komunalnych, z odwzorowaniem na monitorze na aktualnej mapie Gminy Stanin miejsca prowadzenia prac, w zakresie obejmującym co najmniej informacje o których mowa w pkt 3, poprzez odczyt i analizę danych bezpośrednio z urządzeń monitorujących zamontowanych na sprzęcie, za pośrednictwem sieci internetowej z komputera bazowego (serwera), codzienne archiwizowanie danych, przeszkolenie osób wybranych przez Zamawiającego w ilości wskazanej przez Zamawiającego jednak nie większej niż 3 osób w zakresie obsługi oprogramowania, o którym mowa w punkcie 6; szkolenie musi odbyć się w siedzibie Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań, zgodnych z art. 9n ust.1-3 z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm. W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej, Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wszystkich wymagań Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. z 2013r. poz. 122 Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialności ponosi Wykonawca. wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy a dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (tj.: Dz. U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150 z późni. zm. oraz rozporządzeniem wydanym na podstawie art. 9 d ust. 2 ustawy z dnia 13 września 2012 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 zapewnienie, aby wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia były wyposażone w urządzenia monitorujące umożliwiające automatyczne zapisywanie w nieulotnej pamięci czasu pracy, aktualnej lokalizacji i przebytej drogi pojazdów z rzeczywistym, jednoznacznie wykazanym wykonywaniem czynności (załadowanie odpadów, wyładowanie odpadów) co 6 sekund lub częściej; pamięć danych powinna być przechowywana i odczytywalna minimum przez okres 30 dni, przy czym odczytanie danych nie może powodować kasowania zawartości pamięci urządzenia monitorującego, wykonanie przedmiotu umowy w sposób sprawny, ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu drogowym, korzystaniu z nieruchomości oraz niedogodności dla mieszkańców Gminy Stanin, zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, jak również odpowiedniego personelu, okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa, Zagospodarowania odpadów z zachowaniem wskaźników odzysku lub unieszkodliwiania zebranych odpadów komunalnych zgodnie z ustawą o odpadach oraz ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie: osiągnięcia wskaźnika w wysokości 12% w 2013 roku i 14 % w 2014 roku w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych, poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła, oraz innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości 36% w 2013 roku i 38 % w 2014 roku w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych, poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r.w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012r. Poz. 645); osiągnięcia wskaźnika w wysokości 50% dopuszczalnego poziomu masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995r. w roku rozliczeniowym, zgodnie z Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów Dz. U. z 2012r. poz. 676 Do wystawienia comiesięcznej faktury przez Wykonawcę będzie brana pod uwagę rzeczywista masa odebranych i zagospodarowanych odpadów
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 24.06.2013r. do godz. 10.00 wnieść wadium w wysokości: 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty określone w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.1158 z późn. zm.). 3.1. Wadium w formie pieniężnej wykonawca wpłaci przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Łukowie O.Stanin Nr konta 90 9204 1011 0000 0101 2000 0020, z dopiskiem: Wadium: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Stanin. 3.2. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeżeli, w podanym w pkt 1 terminie, znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 3.3. Zaleca się załączenie do oferty kserokopii Bankowego dowodu wpłaty-przelewu wadium w formie pieniężnej, z zastrzeżeniem, że skuteczne wniesienie wadium oceniane jest zgodnie z pkt 3.2. Zaleca się wniesienie wadium z odpowiednim wyprzedzeniem. 4.1. Wadium wnoszone w innej formie jak pieniądze Wykonawca zamieszcza w odrębnej kopercie i składa w oryginale w Urzędzie Gminy, w miejscu wyznaczonym na składanie ofert, w godzinach od 7.45 do 15.45, do upływu terminu składania ofert. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 4.2. Zaleca się załączenie do oferty kserokopii dokumentu wadialnego, z zastrzeżeniem, że skuteczne wniesienie wadium oceniane jest zgodnie z pkt 4.1. 5. Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą, (pod rygorem wykluczenia wykonawcy z postępowania) oraz umożliwiać zamawiającemu otrzymanie określonej kwoty wadium bez jakichkolwiek warunków wstępnych i na jego pierwsze wezwanie. 6. Brak wniesienia wadium na warunkach jak wyżej spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy). 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz (jeśli dotyczy) wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy, tj. : a) gdy w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, b) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; c) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; d) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.stanin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach