Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Tuplice

Urząd Gminy w Tuplicach ogłasza przetarg

  • Adres: 68-219 Tuplice, ul. Mickiewicza 27
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 3625720 , fax. 068 3625721
  • Data zamieszczenia: 2014-10-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Tuplicach
    ul. Mickiewicza 27 27
    68-219 Tuplice, woj. lubuskie
    tel. 068 3625720, fax. 068 3625721
    REGON: 00054846500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tuplice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Tuplice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Tuplice. a. Zmieszane odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01 oraz 10 01 01) - za wyjątkiem 10 01 04 a) Urządzenia do gromadzenia odpadów (pojemniki, worki) zostaną ustawione w miejscach gromadzenia odpadów wskazanych przez Zamawiającego. Właściciele/zarządzający nieruchomościami mają obowiązek zaopatrzenia się w urządzenia do gromadzenia odpadów (pojemniki) lub mogą wydzierżawić je od Wykonawcy za odrębnym wynagrodzeniem. b) Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki do gromadzenia odpadów zapewni właściciel nieruchomości i ustawi je w miejscach utwardzonych lub altanach śmietnikowych. Liczbę budynków oraz liczbę mieszkańców podano w załączniku nr 8 do niniejszego SIWZ. W przypadku migracji mieszkańców gminy Zamawiający przekaże uaktualniony wykaz Wykonawcy. c) Wykonawca odbierze odpady wystawione przed wejściem na teren nieruchomości lub bezpośrednio z terenu nieruchomości, pod warunkiem pozostawienia miejsca gromadzenia odpadów dostępnego z drogi. d) Wykonawca zobowiązany będzie do zaoferowania, a na wniosek właściciela nieruchomości dostarczenia i ustawienia na terenie nieruchomości, za dodatkową opłatą, pojemników na odpady na czas realizacji przedmiotowego zamówienia, nie później niż do 1 stycznia 2015 r. e) Pojemniki na odpady zmieszane powinny odpowiadać wymaganiom określonym w Uchwale Nr XX/130/2013 Rady Gminy Tuplice z dnia 6 marca 2013 r. w sprawie: wprowadzenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Tuplice oraz Uchwale Nr XXVIII/198/2014 Rady Gminy Tuplice z dnia 28 marca 2014 r. w sprawie: zmian w uchwale Nr XX/130/2013 z dnia 6 marca 2013 r. w sprawie: wprowadzenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Tuplice (Dz. Urz. z 2014 r., poz. 886). f) W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia pojemnika z winy Wykonawcy, będzie on zobowiązany do dostarczenia nowego pojemnika na swój koszt. g) W przypadku wystąpienia zmian w trakcie realizacji zamówienia spowodowanej migracją mieszkańców Wykonawca zobowiązany jest do wymiany pojemnika w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia. h) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji wskazanej w uchwale Nr XXXIII/351/12 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa lubuskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą do 2029 tj. Zakład Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. w Marszowie. Do czasu wybudowania ZZO w Marszowie Wykonawca ma obowiązek transportować odpady do Sortowni Odpadów Zmieszanych w Żarach przy ul. Żurawiej 32, prowadzonej przez Zakład Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. z siedzibą ul. Górnośląska 2, 68-200 Żary. i) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania jak również do oczyszczenia odpadów selektywnie zebranych oraz przekazania do Sortowni Odpadów Zmieszanych w Żarach przy ul. Żurawiej 32 prowadzonej przez Zakład Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. z siedzibą ul. Górnośląska 2, 68-200 Żary, do czasu wybudowania ZZO w Marszowie. j) Wykonawca na koniec każdego miesiąca przedłoży Zamawiającemu zestawienie ilości ton przekazanych do ww. Instalacji. k) Dezynfekcję pojemników na zmieszane odpady komunalne Wykonawca wykona w ramach niniejszego zamówienia 2 razy w roku, w tym co najmniej raz w sezonie letnim. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu harmonogram usługi do akceptacji. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 20:00 oraz w soboty w godzinach od 6:00 do 14:00. b. Selektywnie zbierane odpady komunalne (kody 15 01 01, 20 01 01, 15 01 07, 20 01 02, 15 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 15 01 04, 15 01 05, 20 01 08, 20 02 01, 20 01 35, 20 01 36, 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych będzie odbywać się w systemie workowym jak również pojemnikowym. Liczbę budynków oraz liczbę mieszkańców prowadzących selektywną zbiórkę odpadów komunalnych podano w załączniku nr 9 do SIWZ. Wprowadza się 4 kolory worków o pojemności 120 l lub pojemników o pojemności, co najmniej 80 l. Worki do selektywnej zbiórki dostarcza bezpłatnie Wykonawca, przez cały okres trwania umowy 1. biały: szkło, w tym szkło bezbarwne i kolorowe, 2. żółty: plastik, metal i opakowania wielomateriałowe, np. kartony po mleku, sokach, 3. niebieski: papier, tektura, 4. czarny: odpady biodegradowalne i zielone. Worki o pojemności co najmniej 120 l, z tworzywa LDPE, w odpowiednim kolorze i oznakowaniu zapewnia Wykonawca. Worki powinny posiadać odpowiednią trwałość i szczelność przystosowaną do odpadu w nim przechowywanego. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia 2 kompletów worków do zbiórki selektywnej przy pierwszym odbiorze odpadów u źródła. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie - nie rzadziej niż raz w miesiącu od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 20:00 oraz w soboty w godzinach od 6:00 do 14:00. Po każdorazowym odbiorze segregowanych odpadów Wykonawca zobowiązany jest pozostawić worki w ilości odpowiadającej odebranym workom. Wykonawca jest zobowiązany, w sezonie letnim, poza wyznaczonym harmonogramem, do odbioru odpadów biodegradowalnych i zielonych, w przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego takiej konieczności. c. Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) Odpady wielkogabarytowe - to odpady komunalne powstające w gospodarstwach domowych, które ze względu na duże rozmiary lub wagę nie mieszczą się w standardowych kontenerach na śmieci. Do tej grupy odpadów zaliczamy: stoły, krzesła, szafy, tapczany, łóżka, fotele, dywany, materace, pierzyny, rowery, zabawki dużych rozmiarów itp. Do odpadów wielkogabarytowych nie należą wszelkiego rodzaju części budowlane i sanitarne takie jak deski drewniane, belki, panele, ramy okienne, drzwi, płoty, wanny, umywalki, muszle toaletowe lub spłuczki, grzejniki, płytki, rolety jak również części samochodowe, motorowery, kosiarki spalinowe, odpady remontowe, odpady ogrodowe, zużyty sprzęt elektryczny czy elektroniczny, worki na śmieci lub kartony z odpadami domowymi itp. Odbiór odpadów wielkogabarytowych będzie się odbywać dwa razy do roku wiosną i jesienią (Wykonawca zawiadomi mieszkańców o szczegółowych terminach uzgodnionych z Zamawiającym). d. Odpady budowlane Odpady budowlane oraz rozbiórkowe powstałe w wyniku budowy niewymagającej zgłoszenia lub zezwolenia na budowę Wykonawca odbierać będzie z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: ul. Przemysłowa 1, 68-219 Tuplice. Odpady budowlane powstałe w wyniku budowy wymagającej zgłoszenia lub pozwolenia na budowę, nie są przedmiotem niniejszego zamówienia i odbywać się będzie w oparciu o indywidualne umowy cywilno-prawne, związane pomiędzy podmiotami wykonującymi prace remontowo-budowlane i właścicielami nieruchomości lub między właścicielami a uprawnionymi do odbioru odpadów przedsiębiorcami. e. Przeterminowane leki (20 01 32) i leki cytostatyczne (20 01 31) Przeterminowane leki będą przyjmowane w dwóch wyznaczonych przez Zamawiającego punktach na terenie gminy: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Świerczewskiego 3, 68-219 Tuplice Apteka Łużycka, ul. 9 Maja 5 a, 68 - 219 Tuplice Wykonawca zapewni pojemniki do zbiórki przeterminowanych leków. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę - raz na kwartał w godzinach pracy ww. punktów oraz dodatkowo na zgłoszenie telefoniczne Zamawiającego w przypadku przepełnienia pojemnika. a) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia naruszenia powyższego zakazu będzie obciążony karą w wysokości 30 000 zł wynikającą z art. 9 x. ust. 1 pkt. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.) za każde potwierdzone naruszenie powyższego obowiązku. b) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) i w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji informuje Zamawiającego o niewywiązywaniu się właściciela z obowiązku zgodnym ze złożoną deklaracją. Do powyższej informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację - sporządzoną za pomocą przenośnych urządzeń rejestrujących (obraz wraz z datą) umożliwiających identyfikację zdarzenia (zawartość worka, pojemnika, identyfikacja posesji) wraz ze sporządzonym protokołem. c) Zgodnie z Lubuskim Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami Województwa Lubuskiego na lata 2012-2017 z perspektywą do 2020 roku (uchwała Sejmiku Województwa Lubuskiego Nr XXX/280/12 z dnia 10 września 2012 r.) oraz uchwała Nr XXXIII/351/12 z dnia 19 grudnia 2012 r. zmieniająca uchwałę w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubuskiego na lata 2012-2017 z perspektywą do 2020r. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 oraz art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 21). 2.Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych Tuplice, ul. Przemysłowa 1. 1. Wykonawca wyposaży Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w urządzenia niezbędne do prawidłowego przyjmowania odpadów komunalnych zbieranych selektywnie tj. pojemniki, kontenery, które pozostają własnością Wykonawcy. 2. Wykaz przyjmowanych frakcji wraz ze wskazaniem typu pojemników, kontenerów oraz optymalnej wielkości stanowi załącznik nr 10 do SIWZ. 3. W punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będą przyjmowane odpady segregowane od mieszkańców Gminy Tuplice. 4. Ponadto Wykonawca dostarczy do PSZOK zapasowe worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na wymianę dla mieszkańców oddających śmieci segregowane do ww. punktu w ilości: - białe lub zielone z napisem szkło - w ilości 2 700 szt - niebieskie z napisem papier - w ilości 2 700 szt - żółte z napisem plastik - w ilości 2 700 szt - czarne z napisem odpady zielone- w ilości 2 700 szt 5. Jednocześnie Zamawiający zaznacza, iż w trakcie realizacji zamówienia podane ilości mogą ulec zmianie. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów segregowanych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych - nie rzadziej niż raz w miesiącu w godzinach pracy PSZOK: częściej, w ramach potrzeb zgłaszanych telefonicznie przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.wrota.lubuskie.pl/ugtuplice/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach