Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Borki

Gmina Borki ogłasza przetarg

  • Adres: 21-345 Borki, ul. II Armii WP 41
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 8574208 , fax. 081 8574229
  • Data zamieszczenia: 2014-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Borki
    ul. II Armii WP 41 41
    21-345 Borki, woj. lubelskie
    tel. 081 8574208, fax. 081 8574229
    REGON: 43101988500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugborki.bip.lubelskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Borki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: 1)odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, w tym miejsc publicznych, w szczególności placów, ulic, przystanków, na terenie gminy Borki z wyłączeniem odpadów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - przemysłowych i poprzemysłowych. Obowiązywać będzie system mieszany workowo- pojemnikowy. 2)zapewnienie mieszkańcom gminy Borki worków na odpady komunalne na warunkach opisanych w niniejszej specyfikacji. 3)zorganizowanie, prowadzenie, wyposażenie w niezbędny sprzęt i urządzenia (wynikające z obowiązujących przepisów) Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK); do zorganizowania PSZOK-u Zamawiający może udostępnić teren, na zasadach umowy dzierżawy, z możliwością zaadaptowania istniejących pomieszczeń, koszt dzierżawy zgodnie z ceną określoną Zarządzeniem Nr 79 Wójta Gminy Borki z 31.12.2004 r., tj. 6 zł miesięcznie za 1 m2. 4) zorganizowanie (w systemie akcyjnym) dwukrotnie w ciągu roku odbioru odpadów z terenu nieruchomości na których zamieszkują i nie zamieszkują mieszkańcy tj.: zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon , styropianu budowlanego i opakowaniowego. 5)zagospodarowanie odpadów przyjętych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych /PSZOK/ i formach akcyjnych. Zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych w PSZOK będzie się odbywało poprzez przekazanie do instalacji przetwarzania odpadów, z którym Wykonawca zawrze umowę i przedstawi ją przed zawarciem umowy na przedmiotowe zamówienie. Odpady komunalne z PSZOK powinny być zagospodarowane w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn.zm.) oraz zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Borki, zwanym dalej Uchwałą. 6)transport odpadów odebranych w trybie pkt 1 (poza przyjętymi w PSZOK) do instalacji zastępczej, tj. Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych Adamki w Białej /ZZOK/. 7) transport odpadów przyjętych w PSZOK oraz podczas zbiórek akcyjnych do instalacji, z którą Wykonawca zawarł umowę o ich zagospodarowanie. 2. Koszty wszystkich powyższych świadczeń ponosi Wykonawca, a zaoferowana przez niego cena uwzględnia w swej kalkulacji te koszty. 3. Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, w tym miejsc publicznych /w szczególności placów, ulic, przystanków/ na terenie Gminy Borki, obejmuje, z zastrzeżeniem ust. 4, odbieranie odpadów komunalnych (zgodnie z Uchwałą) następujących frakcji odpadów: a) 200301 - Niesegregowane odpady komunalne, (wszystkie poza tymi można zawieźć do PSZOK) b) 150106 - Zmieszane odpady opakowaniowe z: papieru, tektury, tworzyw sztucznych, metalu, c) opakowania wielomateriałowe oraz papier nieopakowaniowy i tektura, d) 150107 - Opakowania ze szkła, e) 200201 - Odpady ulegające biodegradacji , f) 100101 - Popioły paleniskowe, g) 200199 - inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny, 4. W Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) będą przyjmowane nieodpłatnie następujące grupy odpadów, które zostaną dostarczone do punktu własnym kosztem i staraniem: 1) Zużyty i zbędny sprzęt elektryczny i elektroniczny. 2) Baterie i akumulatory. 3) Przeterminowane i zbędne leki. 4) Chemikalia (farby, lakiery, impregnaty, rozpuszczalniki itp.) oraz opakowania po nich. 5) Środki ochrony roślin, ich pozostałości i opakowania po nich. 6)Opakowania po nawozach i ich pozostałości. 7)Świetlówki, żarówki, lampy fluorescencyjne. 8) Opony. 9)Złom metali z odpadów pochodzących z gospodarstw domowych. 10)Oleje i smary. 11) Odpady gabarytowe, bez względu na ilość materiałów, z których są zbudowane, a których gabaryty nie pozwalają na umieszczenie ich w pojemnikach lub workach przeznaczonych do odbioru frakcji zmieszanej lub frakcji z selektywnej zbiórki. 12) Gruz i materiały z remontów i rozbiórek, z wyjątkiem materiałów zawierających azbest. 5. W PSZOK poza odpadami wymienionymi w pkt. 4 (przyjmowane są w ramach opłaty wszystkie rodzaje odpadów zbieranych selektywnie, wymienione w pkt. 3 b)-g), w okresach pomiędzy wyznaczonymi i ogłoszonymi terminami zbiórki z nieruchomości, jeśli sytuacja właściciela nieruchomości tego wymaga. PSZOK powinien funkcjonować przez cały okres obowiązywania umowy, 1 dzień w tygodniu uzgodniony z Zamawiającym w godz. od 900 do 1700. Obsługa PSZOK winna być przeszkolona, posiadać wiedzę na temat zasad segregacji odpadów obowiązującej na terenie Gminy Borki. 6. Wszystkie rodzaje odpadów z pkt 3 i 4 przyjmowane są w PSZOK w ilościach faktycznie powstałych w gospodarstwach domowych, niewskazujących na ich przemysłowy, usługowy oraz produkcyjny charakter. 7. Wykonawca dbać będzie o czystość i porządek na terenie PSZOK i terenie bezpośrednio przyległym, a zebrane odpady winne być na bieżąco po zapełnieniu kontenerów/pojemników przekazywane do instalacji. 8. Wykonawca przekazywać będzie informację miesięczną, do 5-tego dnia następnego miesiąca z PSZOK, zawierającą: wykaz posesji, z których dostarczono odpady, ich rodzaj i ilość oraz sposób zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji do której zostały przekazane. 9. Wykonawca zapewnia worki do gromadzenia odpadów w sposób selektywny, przy każdym odbiorze w takiej samej ilości i rodzaju, jakie zostały odebrane. 10. Szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów w okresie trwania zamówienia (24 m-ce) to 1300 ton. Ilość odpadów podana powyżej jest orientacyjna i wynika ze sprawozdań za lata ubiegłe i bieżących szacunków. Wielkości te podane są w celu sporządzenia oferty. Na terenie Zamawiającego występuje około 1601 nieruchomości objętych systemem (6300 mieszkańców), a orientacyjna długość trasy przejazdu śmieciarki przy jednej zbiórce obejmującej wszystkie nieruchomości to 200 km. Z 1312 nieruchomości zadeklarowało formę selektywną, a 289 zadeklarowało niesegregowane odpady. Zmiana ilości wskazanych w zdaniach poprzednich w okresie obowiązywania umowy nie ma wpływu na zmianę ceny jednostkowej. 11. Odbieranie odpadów selektywnych i niesegregowanych odpadów komunalnych zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości w pojemnikach i workach, w miejscach publicznych w pojemnikach zewnętrznych i koszach, następować będzie według ustalonego harmonogramu sporządzonego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Zamawiającego (Zamawiający wymaga opracowania harmonogramu odbioru przed podpisaniem umowy, który to harmonogram stanowić będzie załącznik do umowy), z częstotliwością: 1) niesegregowane odpady komunalne -1 raz w miesiącu, 2) zmieszane odpady opakowaniowe - 1 raz w miesiącu, 3) opakowania ze szkła - 1 raz w kwartale, 4) odpady ulegające biodegradacji - w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2 razy w miesiącu a od 1 października do 31 marca 1 raz w miesiącu, 5) popioły paleniskowe - 4 razy w roku, 6) inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny - 1 raz w miesiącu. 7) pojemniki zewnętrzne, kosze uliczne - 2 razy w miesiącu i na każdorazowe zlecenie Zamawiającego. 8) Wykonawca w wyjątkowych sytuacjach ma obowiązek odbierać, na zgłoszenie Zamawiającego, odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców. 12. Odbiór odpadów z cmentarzy następować będzie każdorazowo po zgłoszeniu przez Zamawiającego. 13. Poniżej przedstawiono formę i metodę gromadzenia i przekazywania odpadów (pojemniki i worki): 1) niesegregowane odpady komunalne - pojemnik 120 l, 2) zmieszane odpady opakowaniowe - worek przezroczysty koloru żółtego pojemność 60 l, 3) opakowania ze szkła - worek koloru zielonego pojemności 60 l, 4) odpady ulegające biodegradacji - worek biodegradowalny koloru brązowego pojemności 60 l, 5) popioły paleniskowe - pojemnik 120 l, 6) inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny- pojemnik 120 l, 7) odpady z miejsc publicznych (place, ulice, przystanki) - kosze metalowe mocowane do podłoża o pojemności 40 l. Wszystkie rodzaje worków do gromadzenia odpadów winne być wykonane z folii LDPE z nadrukiem określających grupę odpadów w kolorystyce wskazanej powyżej. 14. Odbiór odpadów selektywnych od mieszkańców gminy, którzy zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów prowadzony będzie według następujących zasad: 1) Odpady selektywne i odpady zmieszane będą odbierane w różne dni, nie dopuszczając do zmieszania poszczególnych rodzajów odpadów. Poszczególne frakcje odpadów selektywnie zbieranych winne być odbierane w różne dni. 2) Wykonawca sprawdzi losowo, lecz nie mniej niż 5 na 100 nieruchomości, worki z odpadami selektywnie zbierane pod kątem rzetelności segregacji odpadów przez mieszkańców. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych. W przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji Wykonawca przyjmuje te odpady, jako zmieszane. Przed zakwalifikowaniem odpadów selektywnych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca sporządza na tę okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną) i przekazuje Zamawiającemu. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień umowy. 15. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zrealizuje dwukrotny w ciągu roku odbiór odpadów z terenu nieruchomości, na których zamieszkują i nie zamieszkują mieszkańcy zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, styropianu budowlanego i opakowaniowego. Termin zbiórki i odbioru zostanie podany przez Zamawiającego z miesięcznym wyprzedzeniem. 16. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy, na jego koszt. 17. Wymagania w zakresie transportu odpadów : 1) Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do rodzaju odbieranych odpadów oraz terenu, z którego będą one odbierane. 2) Orientacyjna długość tras komunikacyjnych odbioru odpadów wynosi 200 km. 3) Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne może zapoznać się z terenem, na którym działalność będzie prowadzona. 4) Zamawiający nie dopuszcza odbierania odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z jakimikolwiek innymi odpadami niewiadomego pochodzenia, z działalności gospodarczej lub z innych gmin. 5) Wykonawca nie może łączyć selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz łączyć ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, 6) Wykonawca zdaje odpady do instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych w ZZOK Adamki w Białej lub innych instalacjach w zakresie odpadów odebranych z PSZOK oraz zbiórek akcyjnych. Fakt ten udokumentowany zostanie poprzez przedstawienie zamawiającemu raz w miesiącu dokumentów potwierdzających odebranie odpadów poprzez przekazanie Kart przekazania odpadów. Zagospodarowanie odpadów w ZZOK nie stanowi przedmiotu umowy. Koszt związany z zagospodarowaniem odpadów ponosi Zamawiający na podstawie umowy ZZOK Adamki w Białej. 7)Wykonawca ponosi odpowiedzialność za nieprawidłową ocenę dotyczącą kwalifikowania odpadów komunalnych i w przypadku zakwestionowania odbioru ich przez ZZOK Adamki w Białej winien je odpowiednio posegregować. Wykonawca ponosi wszelkie, powstałe w związku z powyższym koszty. 8)Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę. 18. Wykonawca przekaże Zamawiającemu: 1) comiesięczny raport z systemu GPS, zamontowanego w pojazdach przeznaczonych do zbierania odpadów, dokumentujący przebieg pracy pojazdów na terenie gmina - ZZOK w Adamkach, do 5-tego dnia następnego miesiąca; 2) przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania okresowe zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 630 z późn. zm.). 3) Wykonawca będzie przygotowywał sprawozdania kwartalne zgodnie ze wzorem z Rozporządzenia i przekazywał Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. 19. W zakresie wymagań dot. worków na odpady komunalne zbierane selektywnie i odbierane bezpośrednio z nieruchomości, Wykonawca zobowiązany jest do: 1) zaopatrywania właścicieli nieruchomości w worki na odpady zbierane selektywnie na zasadach określonych w SIWZ i Uchwałą; 2) uzupełnianie po każdorazowym odbiorze odpadów od właścicieli nieruchomości worków do selektywnego zbierania poprzez pozostawienie przy wejściu na nieruchomość nowych worków w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków. 3) worki na odpady komunalne przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom, winny zawierać napis określający rodzaj i frakcję odpadów, dla których są przeznaczone,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: zatrudnienie osoby bezrobotnej
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugborki.bip.lubelskie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach