Przetargi.pl
ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI W GMINIE KARCZMISKA

Gmina Karczmiska ogłasza przetarg

  • Adres: 24-310 Karczmiska, ul. Centralna 17
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 8287026 , fax. 81 8287026 w. 25
  • Data zamieszczenia: 2013-05-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Karczmiska
    ul. Centralna 17 17
    24-310 Karczmiska, woj. lubelskie
    tel. 81 8287026, fax. 81 8287026 w. 25
    REGON: 43101968400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.karczmiska.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI W GMINIE KARCZMISKA
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Charakterystyka gminy Karczmiska. Powierzchnia gminy wynosi: 95 km2 - gęstość zaludnienia wynosi ok. 62,1 o/km2. Długość poszczególnych dróg na terenie gminy wynosi: drogi gminne - 34 km, drogi powiatowe - 44,7 km, drogi wojewódzkie - 12,3 km. Ilość mieszkańców: 5883. Ok. 1 % w zabudowie wielorodzinnej, pozostała część w zabudowie jednorodzinnej. Dominuje typ zabudowy zagrodowej, ok. 70 siedlisk oddalona jest od stref mieszkalnictwa. Ilość nieruchomości zamieszkałych: ok. 1550. Ilość nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne: ok. 40. Ilość wytworzonych odpadów komunalnych: w 2011 r. - 587,5 Mg, w 2012 r. - 409,7 Mg, I kw. 2013 r. - 71,1 Mg. Odległość od wskazanej w Wojewódzkim planie gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017 Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych - 31 km. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług odbioru wskazanych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady, w tym także nieruchomości mieszanych i z ogólnodostępnych miejsc zbiórki odpadów na terenie gminy Karczmiska oraz z PSZOK-u (Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zlokalizowanego na terenie byłego składowiska odpadów komunalnych w Rogowie) i ich transport do instalacji. W zakres usługi wchodzi odbiór z ww. nieruchomości w całym okresie realizacji zamówienia wszystkich: zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych gromadzonych w pojemnikach (kod odpadu 20 03 01), odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny, w pojemnikach lub workach, obejmujących: szkło opakowaniowe z wyłączeniem opakowań po środkach ochrony roślin, środkach medycznych i truciznach, papier i tektura, opakowania z tworzyw sztucznych z wyłączeniem opakowań po środkach ochrony roślin, środkach medycznych i truciznach, metal, z zastrzeżeniem, że odpady wymienione w ppkt b., c., i d. są zbierane łącznie w jednym pojemniku lub worku. odpadów zgromadzonych w PSZOK: przeterminowanych leków i chemikaliów (farby, kleje, lakiery, oleje, smary, w tym także opakowania po tych środkach), zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów wielkogabarytowych (mebli, dywanów, itp.), zużytych opon, odpadów budowlanych i remontowych, zmieszanych odpadów komunalnych. odpadów z ogólnodostępnych urządzeń do gromadzenia odpadów (pojemników, kontenerów): szkło opakowaniowe bezbarwne, szkło opakowaniowe kolorowe, papier i tektura, opakowania z tworzyw sztucznych, metal, z zastrzeżeniem, że odpady wymienione w ppkt a. i b. oraz d., i e. są zbierane łącznie w jednych pojemnikach. Obowiązkiem Wykonawcy jest comiesięczna dostawa po ok. 1590 worków w obu kolorach do każdego podanego punktu adresowego. Obowiązkiem Wykonawcy jest dostarczenie 4 kompletów po 3 pojemniki ogólnodostępnych pojemników do selektywnego zbierania odpadów komunalnych (tzw. dzwonów) we wskazane miejsca na terenie gminy. Realizując przekazywanie odebranych z terenu gminy odpadów komunalnych do odpowiednich instalacji podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania: zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczych, określonych dla regionu puławskiego w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2017, selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania - PSZOK w Rogowie, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, określoną w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r., art. 17, z zastrzeżeniem, że jeżeli przed przekazaniem odebranych selektywnie odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zostały one skierowane przez podmiot odbierający odpady do przesortowania, to pozostałości z sortowania - odpad o kodzie 19 12 12, przeznaczone do składowania, muszą zostać przekazane do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczych, o których mowa w ppkt 1. 3.2.5 Zamawiający posiada umowę z wskazaną w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2017 regionalną instalacją przetwarzania odpadów komunalnych, na przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Karczmiska i dostarczonych przez Wykonawcę. 3.2.6. Systematyczne opróżnianie pojemników oraz odbiór worków w budynkach jednorodzinnych z następującą częstotliwością: 1) na zmieszane odpady komunalne - 1 raz w ciągu miesiąca, 2) na odpady surowcowe - 1 raz w ciągu miesiąca, 3) na szkło - 1 raz w ciągu miesiąca, w godzinach 7-20. 3.2.7. Systematyczne opróżnianie pojemników/kontenerów/worków w budynkach wielorodzinnych z następującą częstotliwością: 1) na zmieszane odpady komunalne - 1 raz w ciągu miesiąca, 2) na odpady surowcowe - 1 raz w ciągu miesiąca, 3) na szkło - 1 raz w ciągu miesiąca, w godzinach 7-20. 3.2.8. Systematyczne opróżnianie pojemników kontenerów worków z nieruchomości niezamieszkałych typu szkoły, instytucje, punkty gastronomiczne, gdzie powstają odpady komunalne, z następującą częstotliwością: 1) na zmieszane odpady komunalne - 1 raz w miesiącu, 2) na odpady surowcowe - 1 raz w miesiącu, 3) na szkło - 1 raz w miesiącu, w godzinach 7-14. 3.2.9. Systematyczne odbieranie odpadów zgromadzonych w PSZOK : 1) przeterminowanych leków i chemikaliów (farby, kleje, lakiery, oleje, smary, w tym także opakowania po tych środkach), 2) zużytych baterii i akumulatorów, 3) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, 4) odpadów wielkogabarytowych (mebli, dywanów), 5) zużytych opon, 6) odpadów budowlanych i rozbiórkowych, 7) zmieszanych odpadów komunalnych, raz na kwartał - zgodnie z harmonogramem uzgodnionym przez Wykonawcę z Zamawiającym, a w przypadku zmieszanych odpadów komunalnych wg potrzeb. 3.2.10. Systematycznie opróżnianie ogólnodostępnych pojemników do gromadzenia odpadów raz na kwartał lub w przypadku zapełnienia wg potrzeb. 3.3. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: 1) liczba budynków jednorodzinnych (gospodarstw domowych) - 1545. 2) liczba budynków wielorodzinnych - 5. 3) liczba nieruchomości niezamieszkałych - 40. 4) charakterystyka specjalistycznych worków do gromadzenia odpadów surowcowych i szkła: a) pojemność worków: 120 l. b) wykonane z tworzywa LDPE w kolorze żółtym i zielonym, prześwitujące, o grubości co najmniej 60 mikronów, zawierające informację o odpadach, które można do poszczególnych worków wrzucać, poprzez jednostronny nadruk koloru czarnego, o powierzchni 1500cm2; treść nadruku zostanie przekazana Wykonawcy na 21 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia. 5) liczba specjalistycznych worków do gromadzenia odpadów surowcowych i szkła - po ok. 1590 miesięcznie w obu kolorach. 6) charakterystyka specjalistycznych ogólnodostępnych pojemników typu dzwon do gromadzenia odpadów segregowanych: a) pojemniki jednokomorowe, o pojemności 2m3, o dużej odporności oraz wytrzymałości na uszkodzenia mechaniczne oraz działanie czynników atmosferycznych, powinny posiadać gumowe stopki przymocowane do dna i otwór wrzutowy zabezpieczony gumą, a także w górnej części pojemnika posiadające zamontowane ocynkowane zaczepy połączone ze stabilnymi prętami służącymi do podnoszenia pojemnika, powinny być oznaczone herbem Gminy Karczmiska i napisem Gmina Karczmiska, 7) ilość specjalistycznych ogólnodostępnych pojemników typu dzwon do gromadzenia odpadów segregowanych: a) pojemnik koloru niebieskiego z napisem Papier - 4 szt., b) pojemnik koloru żółtego z napisem Metale, tworzywa sztuczne - 4 szt., c) pojemnik koloru zielonego z napisem Szkło - 4 szt. 8) Charakterystyka poszczególnych miejscowości: Bielsko 27, Chodlik 53, Głusko Duże 72, Głusko Małe 48, Górki 23, Jaworce 8 Karczmiska Drugie 275, Karczmiska Pierwsze 414, Mieczysławka 12, Noworąblów 52, Słotwiny 125, Słotwiny - Czerwone Łąki 10, Słotwiny - Pniaki -Kolonia 3, Uściąż 110, Uściąż Kolonia 17, Wolica 59, Wolica Kolonia 52, Wymysłów 54, Zaborze 46, Zaborze - Kolonia 31, Zagajdzie 31. 9) Punkty, do których dojazd jest utrudniony dla pojazdów specjalistycznych odbierających odpady i z których odpady muszą być odbierane innymi pojazdami: Uściąż Kolonia - 17, Słotwiny - Czerwone Łąki - 10, Karczmiska Pierwsze - 15, Karczmiska Drugie - 20, Karczmiska Pierwsze Kolonia - 5, w zabudowie rozproszonej. 3.4. Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia. 3.4.1. Wyposażenie wskazanych miejsc, o których mowa w 3.2.1. ppkt 4 (ogólnodostępne miejsca zbierania odpadów) w pojemniki do gromadzenia odpadów. 3.4.2. Dokładne uporządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników lub worków w trakcie realizacji usługi odbioru. 3.4.3. Sygnalizowanie Zamawiającemu o występujących odstępstwach od zapisów Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Karczmiska, w szczególności w zakresie: 1) braku wyposażenia nieruchomości w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych, 2) oznakowania worków przeznaczonych do gromadzenia odpadów w sposób selektywny, potwierdzającego ich przynależność do gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, 3) gromadzenia odpadów komunalnych poza pojemnikami i workami, 4) selektywnego sposobu gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości. 3.4.4. Wykonawca wyposaża nieruchomości zamieszkałe i niezamieszkałe w worki o pojemności 120 l przeznaczone do zbiórki selektywnej. Worki muszą: 1) być wykonane z tworzywa LDPE uniemożliwiającego ich rozerwanie podczas normalnej eksploatacji, 2) zawierać trwałe oznaczenie nazwy Gminy, 3) być oznaczone w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych frakcji selektywnej zbiórki odpadów, 4) na wniosek właściciela nieruchomości Wykonawca pozostawia dodatkowo ilość worków odpowiadającą zwiększonemu zapotrzebowaniu. 3.4.5. Wykonawca sporządza i przekazuje Zamawiającemu wraz z fakturą za miesiąc poprzedni zestawienia udokumentowanych wykonanych usług do końca następnego miesiąca, zawierające następujące zestawienia: 1) ilości i wagi dostaw odpadów do instalacji wraz z kartami przekazania odpadu, 2) przebieg tras sczytanych z zainstalowanych w samochodach systemach pozycjonowania satelitarnego GPS, 3) informacje o stwierdzonych nieprawidłowościach, o których mowa w ppkt 3.4.3. 3.4.6. Wykonawca sporządza i przekazuje Zamawiającemu sprawozdania określone ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie zawierające także informacje o rodzajach odpadów wysortowanych i przetworzonych z strumienia zmieszanych odpadów komunalnych przez instalacje, do których zostały przekazane oraz o odpadach o kodzie 19 12 12. 3.4.7. Wykonawca sporządza i przekazuje Zamawiającemu zestawienia wymienione w ppkt 3.4.5., 3.4.6. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej. 3.4.8. Raport o stwierdzonych przez Wykonawcę nieprawidłowościach, o których mowa w pkt 3.4.3., zawierał będzie w szczególności: 1) nr raportu, 2) dane kontaktowe sporządzającego raport, 3) datę sporządzenia raportu, 4) identyfikator punktu wywozowego, 5) datę i godzinę stwierdzenia nieprawidłowości, 6) opis stwierdzonej nieprawidłowości, 7) udokumentowanie nieprawidłowości poprzez utrwalenie na zdjęciu zaistniałej nieprawidłowości. 3.4.9.Wykonawca ma obowiązek uzgodnić harmonogram dostaw odpadów komunalnych do wskazanej w Planie gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017 Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK). Harmonogram stanowić będzie załącznik do umowy. 3.4.10. Wykonawca dostarczy odebrane odpady komunalne do instalacji zastępczej, tylko w przypadku odmowy przyjęcia odpadów przez RIPOK, bez dodatkowego wynagrodzenia od Zamawiającego. 3.4.11. Zamawiający przed zawarciem umowy na odbiór i transport odpadów dostarczy Wykonawcy wykaz punktów wywozowych objętych przedmiotem zamówienia, zawierający identyfikator punktu wywozowego i jego adres. Wykaz ten zostanie zaktualizowany po zebraniu od mieszkańców deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 3.4.12. Zamawiający w okresie trwania umowy z częstotliwością jeden raz w miesiącu zobowiązuje się informować Wykonawcę o zmianie danych objętych powyższym wykazem. 3.4.13. W przypadku zmian w wykazie, o którym mowa w pkt. 3.4.11., skutkującym rozszerzeniem listy punktów wywozowych, Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym umieszczono w systemie informację o złożeniu deklaracji. 3.4.14. W przypadku zmian w wykazie, o którym mowa w pkt. 3.4.11, skutkującym zmniejszeniem listy punktów wywozowych, Wykonawca zobowiązany będzie do zakończenia świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym otrzymał informację o wykreśleniu punktu wywozowego z wykazu. 3.4.15. Odbiór odpadów, realizowany będzie w oparciu o harmonogram sporządzony przed podpisaniem umowy przez Wykonawcę, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza. 3.4.16. Harmonogram musi uwzględniać listę punktów wywozowych, o których mowa w ppkt 3.4.11. oraz częstotliwość odbioru, o której mowa w ppkt 3.2.6. - 3.2.10. 3.4.17. Odpady pochodzące z nieruchomości, do których jest utrudniony dojazd wymienionych w pkt 3.3. ppkt 9 mogą być dostarczone transportem pomocniczym do pojazdów specjalistycznych w dniu ich odbioru w danej miejscowości lub do PSZOK, celem tymczasowego magazynowania odpadów, do chwili ich odbioru przez Wykonawcę. 3.4.18. Wykonawca stwarza możliwość wyposażenia nieruchomości w pojemnik do zbierania zamieszanych odpadów nieruchomości, za opłatą ponoszoną przez właściciela nieruchomości.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości 3500 zł. (słownie: trzy tysiące pięćset złotych). 11.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach określonych art. 45 ust. 6 ustawy PZP tj. : 1) w pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 11.3. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 11.7. bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 11.4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego - Powiatowy Bank Spółdzielczy w Opolu Lubelskim Oddział w Karczmiskach; konto nr: 81 8734 0008 0040 0299 2000 0070. Kserokopię dowodu wpłaty (polecenie przelewu) należy dołączyć do oferty. 11.5.W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Ponadto oryginał tego dokumentu należy złożyć do depozytu w siedzibie Zamawiającego pok. nr 11, najpóźniej w dniu składania oferty. 11.6. Zwrot wadium: 1) zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11.7. 1) specyfikacji, 2) wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11.6.1. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 11.6. , jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11.7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń lub pełnomocnictw o których mowa w art. 25 ust. 1, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 2) Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.karczmiska.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach