Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Stężyca .

Gmina Stężyca ogłasza przetarg

  • Adres: 08-540 Stężyca, pl. Senatorski 1
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 8663036
  • Data zamieszczenia: 2013-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stężyca
    pl. Senatorski 1 1
    08-540 Stężyca, woj. lubelskie
    tel. 081 8663036
    REGON: 43102001000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-stezyca.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Stężyca .
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i z nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne z terenu Gminy Stężyca. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru i zagospodarowania każdej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne . Na terenie Gminy Stężyca będą zbierane odpady zmieszane i selektywnie posegregowane, w systemie pojemnikowo - workowym odbierania odpadów komunalnych. 1. Zakres prac obejmuje odbiór i zagospodarowanie następujących odpadów z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych a) zmieszane odpady komunalne i pozostałości z segregacji odpadów, b) papier i tektura, c) szkło, d) tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe, e) odpady ulegające biodegradacji, f) opady wielkogabarytowe, zużyte opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz chemikalia. 2. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, pochodzących z gospodarstw domowych: a) odpady komunalne ulegające biodegradacji, b) odpady segregowane, c) meble i odpady wielkogabarytowe d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, e) odpady remontowe i rozbiórkowe, które powstają w wyniku prowadzenia drobnych robót nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty f) zużyte opony, g) chemikalia, h) tekstylia i odzież, i) przeterminowane leki, j) odpady niebezpieczne (świetlówki, akumulatory, baterie itp.) 3.Odbieranie odpadów z nieruchomości zamieszkałych: Na terenie zabudowy jednorodzinnej (tzw. nieruchomości zamieszkałe stale i sezonowo) odpady będą gromadzone w workach oraz w pojemnikach wrzutowych o pojemności 120 l lub 240 l i kontenerach o pojemności 1100 l. Pojemniki stanowią własność mieszkańców. 4.Na nieruchomościach, na których znajdują się budynki, w których znajdują się więcej niż 2 mieszkania (dalej jako: zabudowa wielorodzinna), szkołach, przedszkolach, żłobkach, lokalach handlowych i gastronomicznych, zakładach pracy, pensjonatach, hotelach odpady komunalne zbierane są w pojemnikach o minimalnej pojemności 120 l, 240 l, 1100 l, 2200 l, 5500 l, KP-7 w zależności od ilości wytworzonych odpadów. 5.Przedmiot zamówienia obejmuje również odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z miejsc publicznie dostępnych na terenie gminy Stężyca tj. przystanków, koszów ulicznych, parkingów, placów zabaw, świetlic, obiektów sportowych, remiz strażackich. 6.Odbiór odpadów wielkogabarytowych i wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon oraz chemikali będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawca jeden raz na pół roku w szczegółowo uzgodnionym terminie. W okresie miedzy wystawkami mieszkańcy będą mogli własnym transportem dowieźć odpady do punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych - Składowisko Odpadów Komunalnych w Brzeźcach. 7.Wykonawca zobowiązany będzie wyposażyć punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) w pojemniki (kontenery) na poszczególne frakcje odpadów wymienione w pkt. 2. Odbiór odpadów z PSZOK polegać będzie na wywozie i opróżnieniu ww. pojemników na bieżąco w zależności od zapotrzebowania (zapełnienia pojemnika) na zgłoszenie pisemne, telefoniczne, faksowe lub e-mailowe. 8.Wykonawca, w ramach zamówienia zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu worków o pojemności 120 litrów z foli LDPE o grubości zapewniającej wytrzymałość worków (tj. co najmniej 60 mikronów) przeznaczonych na gromadzenie odpadów, posiadać nadruk określający jakie odpady należy w nich umieszczać. Worki przeznaczone do segregacji frakcji suchej (odpady surowcowe) powinny mieć grubość 30 - 40 ? oraz wielkość 120L, worki przeznaczone na szkło powinny mieć grubość 40 - 50 ? oraz wielkość 60L lub 120 l Worki dostarczone do realizacji selektywnej zbiórki odpadów mają być wytrzymałe (plastyczne). 9.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia właścicielom nieruchomości worków do selektywnej zbiórki odpadów. Worki muszą być oznaczone przez Wykonawcę informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić. Worki do selektywnej zbiórki muszą też być oznaczone nazwą, adresem Wykonawcy. Czytelna informacja umieszczona na workach ma ułatwić właścicielom nieruchomości prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów. Po podpisaniu umowy Wykonawca winien dostarczyć właścicielowi nieruchomości zabudowy jednorodzinnej minimum po 4 worki do selektywnej zbiórki odpadów (tj. 2 żółte, 1 niebieski, 1 zielony). Kolejne worki dostarczone będą w systemie za każdy odebrany napełniony worek Wykonawca na posesji pozostawi worek pusty. 10.Wykonawca w ramach oferowanej ceny zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w worki do zbierania odpadów komunalnych , w terminie 5 dni od podpisania umowy, w następujących ilościach ; - worki - ok. sztuk 6000 miesięcznie w tym: 1500 szt. w kolorze zielonym o poj. 120 l,lub 60 l, 3000 szt. w kolorze żółtym o poj. 120 l, 1500 w kolorze niebieskim o poj, 120 l. 11.Na każde gospodarstwo domowe powinno przypadać co najmniej po jednym pojemniku ( worku) na: 1)tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, 2)papier, karton (makulatura), 3)opakowania szklane 4)pozostałe odpady komunalne, resztki z sortowania. 12. Określa się minimalną częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w następujący sposób: 1) na obszarach o zabudowie jednorodzinnej: a) odpady zmieszane -1 raz w miesiącu b) odpady surowcowe - 1 raz w miesiącu, c) szkło - 1 raz w miesiącu, 2) na obszarach o zabudowie wielorodzinnej: a) odpady zmieszane -dwa razy w miesiącu, b) odpady surowcowe - dwa razy w miesiącu, c) szkło - raz w miesiącu,. 3) od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, szkołach, przedszkolach, żłobkach, lokalach handlowych i gastronomicznych, zakładach pracy, pensjonatach, hotelach : a) odpady zmieszane -raz w miesiącu b) odpady surowcowe -raz w miesiącu, c) szkło - raz w miesiącu, 13.Odbiór odpadów wielkogabarytowych i wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon oraz chemikali będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą jeden raz na pół roku w szczegółowo uzgodnionym terminie. W okresie między wystawkami mieszkańcy będą mogli własnym transportem dowieźć odpady do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest do utworzenia i prowadzenia PSZOK-u oraz wyposażenia go w odpowiednie pojemniki. Na utworzenie PSZOK Zamawiający wskazuje miejsce na terenie Gminnego Składowiska Odpadów w miejscowości Brzeźce. Sprawy udostępnienia lub dzierżawy terenu wskazanego przez Zamawiającego na utworzenie PSZOK zostaną ustalone między stronami na podstawie odrębnego porozumienia. Odbiór odpadów z PSZOK polegać będzie na wywozie i opróżnieniu ww. pojemników na bieżąco przez Wykonawcę w zależności od zapotrzebowania (zapełnienia pojemnika). 14. Ilość wytworzonych odpadów na terenie gminy Stężyca nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez gospodarstwa domowe. Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do odbioru i zagospodarowania wynosi: 460 Mg/ rok - odpadów niesegregowanych 220 Mg/rok - odpadów segregowanych 3 Mg/rok - zużyty sprzęt AGD/RTV 15 Mg/rok - odpady wielkogabarytowe. 15. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i/lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. Po podpisaniu umowy wykonawca winien dostarczyć właścicielowi nieruchomości minimum po 4 worki do selektywnej zbiorki odpadów ( 2 żółte ,1 zielony, 1 niebieski, ) w terminie 5 dni po podpisaniu umowy. Kolejne worki dostarczone będą w systemie za każdy odebrany napełniony worek. Wykonawca winien pozostawić na posesji worki puste. 16. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu. Wykonawca jest obowiązany do przedstawienia harmonogramu wywozu odpadów przed podpisaniem umowy. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały pisemnej zgody Zamawiającego, . 17. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00-17.00. 18.Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 19. Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia telefonicznego od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić telefonicznie. 20. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 21. Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Stężyca . 22. Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Stężyca Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu zgodnie z obowiązującym prawem), w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przekazywać do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych, ul. Dęblińska 2 w Puławach, wskazanego w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2017 oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów, kwitów wagowych , kart drogowych pojazdów. 23. Wykonawca dostarczy odebrane odpady komunalne do instalacji zastępczej tylko w przypadku odmowy przyjęcia odpadów przez RIPOK w Puławach bez dodatkowego wynagrodzenia od Zamawiającego. 24. Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2012r., poz. 391, z póź. zm.), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012r., poz. 645), oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r. poz. 676). 25. Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni. Wykonawca sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną) na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Wykaz prowadzących selektywne zbieranie odpadów komunalnych Zamawiający przekaże Wykonawcy do przed podpisaniem umowy. 26. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie gminy Stężyca. Odbiorowi podlegają odpady komunalne, które zostały wystawione przed posesję /do krawężnika/.W przypadku, gdy nie jest możliwy dojazd do posesji samochodu Wykonawcy odpady komunalne będą wystawione przez właścicieli nieruchomości do najbliższego ustalonego miejsca odbioru odpadów komunalnych. Miejsca wystawienia odpadów, o których mowa wyżej, a także trasę odbioru odpadów komunalnych należy uzgodnić z pracownikiem gminy Stężyca odpowiedzialnym za wykonanie zadania. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do nieruchomości poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych także zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu. 27. Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), zobowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań w formie pisemnej i elektronicznej i przekazywania ich Wójtowi Gminy Stężyca w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy wraz z dokumentami sporządzanymi na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, 28. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania podczas trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a)ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21, z póź. zm.) b)ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz. 391 z póź. zm..) c)Planu Gospodarowania Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2017
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugstezyca.bip.lubelskie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach