Przetargi.pl
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Sosnowica

Urząd Gminy w Sosnowicy ogłasza przetarg

  • Adres: 21-230 Sosnowica, ul. Spokojna 10
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 0-82 5912152 , fax. 0-82 5912152
  • Data zamieszczenia: 2013-05-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Sosnowicy
    ul. Spokojna 10 10
    21-230 Sosnowica, woj. lubelskie
    tel. 0-82 5912152, fax. 0-82 5912152
    REGON: 00054579700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugsosnowica.bip.lubelskie.pl, www.sosnowica.bip.lublin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Sosnowica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Sosnowica w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania. 2. Powierzchnia Gminy Sosnowica wynosi 172,35km2. 3. Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Sosnowica na koniec 2012 roku wynosiła 2776 osoby. 4. Orientacyjna liczba nieruchomości zamieszkałych, z których będą odbierane odpady komunalne szacuje się na 800sztuk, w tym nieruchomości objęte selektywną zbiórką odpadów 780. 5. Szacunkowa liczba osób stale zamieszkałych na terenie Gminy Sosnowica - 2350. 6. Uwaga: Ilości nieruchomości zamieszkałych jest orientacyjna. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów. Ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec zmianie. Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości sporządzony na podstawie złożonych deklaracji w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. 7. Na terenie Gminy Sosnowica znajduje się jeden punkt selektywnego zbierania odpadów w Sosnowicy /ul. Wojska Polskiego 134/ - punkt zbierania metalu, papieru i tektury, szkła oraz odpadów opakowaniowych z tych materiałów, zużytych baterii i akumulatorów oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz opon. 8. Szacunkowa ilość odpadów planowanych do odbioru i zagospodarowania wynosi 80Mg. Ilość wytworzonych i odebranych z terenu Gminu Sosnowica odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Podaną wyżej ilość odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia czy odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. 9. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 2.07.2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2010r. Nr 220 poz. 1447 z późn. zm.), ustawa z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz.U. z 2013r. poz. 21), ustawa z dnia 13.09.1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012r. poz. 391 z późn. zm.), ustawa z dnia 1.07.2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2011r. Nr 152 poz. 897), ustawa z dnia 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2008r. Nr 25 poz. 150 z późn. zm.), ustawa z dnia 29.07.2005r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z 2005r. Nr 180 poz. 1495 z późn. zm.), ustawa z dnia 24.04.2009r. o bateriach i akumulatorach (Dz.U. z 2009r., Nr 79 poz. 666 z późn. zm.), ustawa z dnia 18.07.2001r. Prawo wodne (Dz.U. z 2012r. poz. 145 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16.07.2009r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz.U. 2009r. nr 104 poz. 868), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8.12.2010r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. 2010r. nr 249 poz. 1673), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27.09.2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. 2001r. nr 112 poz. 1206), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29.05.2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U z 2012r. poz. 645), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29.05.2012r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2012r. poz. 630), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25.05.2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz.U. z 2012r. poz. 676), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013r. poz. 122), Uchwała Nr XXIV/397/2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30.07.2012r. w sprawie wykonania -Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017, Uchwały Nr XXI/147/12 Rady Gminy Sosnowica z dnia 10.12.2012r. w sprawie uchwalenia -Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sosnowica i uchwała Nr XXI/151/12 Rady Gminy Sosnowica z dnia 10.12.2012r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. 10. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13.09.1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012r. poz. 391), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29.05.2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25.05.2012r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, Uchwała Nr XXIV/397/2012 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30.07.2012r. w sprawie wykonania -Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2017. 11. Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne oraz informacje o zmianach w trakcie realizacji zamówienia. 12. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 13. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. 14. Wykonawca wraz z Zamawiającym opracuje zgodnie z regulaminem utrzymania czystości harmonogram odbioru odpadów. Wykonawca przy współpracy z Zamawiającym zobowiązany będzie dostarczyć harmonogram mieszkańcom w ciągu 14 dni od podpisania umowy. 15. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z zadeklarowanego w deklaracji obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację potwierdzającą zaistniałą sytuację. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, jakiej nie prawidłowości w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 16. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów do instalacji regionalnej lub zastępczej w przypadku braku regionalnej lub awarii regionalnej instalacji. 17. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych zostały określone uchwałą Nr XXI/151/12 Rady Gminy Sosnowica z dnia 10.12.2012r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Odbiór odpadów biodegradowalnych, zielonych, kuchennych odbywać się będzie co dwa tygodnie; odpadów segregowanych (suchych), opakowaniowych raz w miesiącu; zbiórka uliczna odpadów wielkogabarytowych, AGD, RTV w czasie realizacji zamówienia raz; odbiór z punktu zbiórki selektywnej w Sosnowicy w miarę potrzeb. 18. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia spełniając odpowiednie standardy sanitarne dotyczące wykonania zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14.12.2012r. o odpadach, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi, uchwały Nr XXI/147/12 Rady Gminy Sosnowica z dnia 10.12.2012r. w sprawie uchwalenia -Regulaminu utrzymywania czystości i porządku na terenie gminy Sosnowica. 19. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9n ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29.05.2012r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 20. Zamawiający zastrzega możliwość żądania innych dokumentów od Wykonawcy monitorujących gospodarkę odpadami na terenie gminy 21. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 8.12.2010r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów. 22. Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, o jakim mowa w SIWZ. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie - Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium na wykonanie przedmiotu zamówienia

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugsosnowica.bip.lubelskie.pl/index.php?id=79, www.sosnowica.bip.lublin.pl/index.php?id=79
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach