Przetargi.pl
Oczyszczalnia ścieków w miejscowości Zachorzów Kolonia wraz z siecią kanalizacji sanitarnej i przyłączami - ETAP I A

Gmina Sławno ogłasza przetarg

  • Adres: 26-332 Sławno, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 31
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 755-18-50 , fax. 044 755-18-51
  • Data zamieszczenia: 2009-12-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sławno
    ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 31 31
    26-332 Sławno, woj. łódzkie
    tel. 044 755-18-50, fax. 044 755-18-51
    REGON: 59064817800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Oczyszczalnia ścieków w miejscowości Zachorzów Kolonia wraz z siecią kanalizacji sanitarnej i przyłączami - ETAP I A
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia obejmują wybudowanie kanalizacji sanitarnej, która obejmuje swoim zasięgiem: 5 miejscowości Zachorzów, Zachorzów Kolonia Psary, Owadów, Kozenin Zakres rzeczowy 1. Sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej fi 250 - 941,1 mb 2. Sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej fi 200 - 3.878,7 mb 3. Sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej fi 160 (przyłącza ) - 3.489,5 mb 4. Rurociągi tłoczne kanalizacji sanitarnej PE fi 125 - 3.764,3 mb 5. Kompletne zestawy przepompowni - - kpl. 5 6. Sieć wodociągowa PCV fi110 - 411,5 mb, 7. Przyłącza wodociągowe PE fi40 - 30,0 mb 8. Oczyszczalnia ścieków ze stacją zlewną do przyjmowania ścieków dowożonych przepustowości 2× 250 m3)d = 500 m3)d. - w tym zakres I Etapu 250m3)dobę ( w miejscowości Zachorzów Kolonia ) Elementy składowe oczyszczalni: -Pompownia ścieków surowych; -Budynek techniczny; -Reaktor biologiczny; -Punkt zlewny ścieków dowożonych; -Zbiornik uśredniający; -Zbiornik osadu; -Pomieszczenie na kontener na osad odwodniony; -Agregat; 9.Szczegółowy zakres oraz technologia wykonania robót budowlanych zawiera załączona dokumentacja projektowa, specyfikacja technicznego wykonania odbioru robót budowlanych ( zwana dalej stwior) oraz przedmiar robót. 10. Warunkiem koniecznym dla prawidłowego przygotowania oferty przetargowej jest zapoznanie się ze SIWZ oraz w szczególności z dokumentacją projektową, stwior dotyczącą przedmiotowego zamówienia oraz przedmiarem robót, które stanowią załącznik do SIWZ. 11. Nie dopuszcza się możliwości złożenia oferty przewidującej odmienny sposób wykonania przedmiotu zamówienia niż określony w dokumentacji przetargowej. Opis ten zawiera minimalne wymagania, co oznacza, ze wykonawca może zaoferować przedmiot zamówienia charakteryzujący się zbliżonymi parametrami technicznymi, lub (równoważnymi) . II. WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY JEST W RAMACH WW ROBÓT DO: 1) Wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową, pozwoleniami na budowę, technologią wskazaną przez Projektanta, z zasadami wiedzy technicznej, wskazaniami Zamawiającego oraz obowiązującymi przepisami, w szczególności z zapisami zawartymi w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, załączonymi do niniejszej specyfikacji. 2) Wykonania Projektów Organizacji Ruchu na bieżąco przez Wykonawcę w miarę postępu robót. Wykonania, oznakowania w czasie trwania robót oraz demontażu po wykonaniu robót. 3) Zabezpieczenia składowanych tymczasowo na placu budowy materiałów i urządzeń do czasu ich wbudowania przed zniszczeniem lub utratą jakości, właściwości lub parametrów. 4) Zorganizowania zaplecza budowy, podłączenia mediów we własnym zakresie i na swój koszt oraz pokrycia kosztów ich eksploatacji przez cały okres trwania budowy. 5) Zabezpieczenia terenu robót na czas ich wykonywania przed osobami postronnymi, a w szczególności do przeciwdziałania wypadkom z udziałem osób trzecich. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w wyniku prowadzonych prac, od dnia przekazania placu budowy. 6) Natychmiastowego usunięcia w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót. 7) Pokrycia kosztów związanych z bieżącą obsługą geodezyjną inwestycji, w tym odtworzenia na swój koszt znaków osnowy geodezyjnej w przypadku gdy w/w znaki znajdują się na terenie realizacji robót. 8) Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art.3 ust. 3 pkt. 22 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą o odpadach (tj. Dz. U. z 2007 Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.) oraz zgłoszenia informacji o wytwarzanych odpadach, sposobie ich zagospodarowania do Wydziału Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego z kopią do wiadomości Zamawiającego. W cenie oferty Wykonawca ma obowiązek uwzględnić odległość, koszt wywozu i utylizacji odpadów. 9) Prowadzenia robót rozbiórkowych, montażowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. nr 47 poz. 401). 10) Sporządzenia i przekazania Zamawiającemu planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, sporządzonego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003r. Nr 120, poz. 1126). Przekazanie planu BIOZ winno nastąpić w ciągu 14 dni od daty przekazania placu budowy. 11) Wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej i prób szczelności zakończonego odcinka robót wraz ze sporządzeniem protokołu robót ulegających zakryciu. 12) Przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej po sprawdzeniu jej kompletności przez Inspektora Nadzoru, najpóźniej w terminie do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i przekazania kompleksowej geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przyjętej do zasobów przez Powiatowy Ośrodek Geodezji (w 3 egzemplarzach) najpóźniej do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. 13) Wykonania próby szczelności rurociągów kanalizacji sanitarnej zgodnie z PN-EN 1610, i sieci wodociągowej z której należy sporządzić protokół z udziałem inspektora nadzoru inwestorskiego. 14) Sporządzenia w dwóch egzemplarzach instrukcji eksploatacji dla oczyszczalni i przepompowni oraz przekazania ich Zamawiającemu w dniu podpisania protokołu odbioru końcowego. 15) Odbudowy nawierzchni dróg w przypadku, gdy podczas wykonywania prac budowy kanalizacji sanitarnej w przejściach pod jezdniami oraz w pasie drogi zostanie uszkodzona. 16) Uwzględnienia kosztów związanych z zajęciem pasa drogowego podczas realizacji robót (drogi gminne i powiatowe). 17) Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia opłat za usunięcie drzew po uzyskaniu wymaganych zgód. 18) Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia opłaty przyłączeniowej za wykonanie zasilania energetycznego oczyszczalni i przepompowni ścieków. 19) Materiały, urządzenia i wyposażenie użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być dopuszczone do stosowania na terenie RP oraz spełniać warunki określone w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r. Nr 92, poz. 881 ) oraz m.in. w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie sposobów deklarowania zgodności wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym z 11 sierpnia 2004 r. (Dz. U. z 2004r., Nr 198, poz. 2041). 20) Wszystkie nazwy własne urządzeń i materiałów użyte w dokumentacji przetargowej, określają minimalne oczekiwane parametry jakościowe, techniczne oraz wymagany standard, należy je traktować jako propozycje projektanta. 21) Dopuszcza się stosowanie materiałów i urządzeń równoważnych, jednak ich parametry techniczne muszą odpowiadać zaproponowanym w dokumentacji projektowej. 21) Obowiązek udowodnienia równoważności ciąży na Wykonawcy zgodnie z art. 30 ust 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 22) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty potwierdzające, iż wszystkie wyroby budowlane użyte do wykonania zamówienia nadają się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych. 23) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). 24) Wykonawca przygotuje oraz złoży w formie trwale spiętej wszelkie dokumenty za wykonany przedmiot zamówienia, a zwłaszcza : a) dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urządzeń, b) protokoły z badania materiałów i urządzeń, c) dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, d) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji, zwłaszcza rysunki z naniesionymi zmianami w trakcie realizacji zadania. 25) Wykonawca zaopatrzy obiekty tj. przepompownie i oczyszczalnie ścieków w oznaczenia i instrukcje wymagane obowiązującymi przepisami ( p.poż., sanitarne, bhp ). 26) Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do uzyskania niezbędnej decyzji pozwolenia na użytkowanie oraz dokumentację powykonawczą. 27) Wykonanie robót będzie się uważać za zakończone - odbiór ostateczny, jeżeli odbiór nastąpi bez usterek i Zamawiający uzyska decyzję pozwolenia na użytkowanie. Uwaga! Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie, gdzie mają być wykonywane roboty oraz uzyskał wszelkie niezbędne informacje, w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez zamawiającego które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy. III. Wykonawca może powierzyć wykonywanie robót budowlanych podwykonawcom. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie części zamówienia, którą część zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom / jeżeli dotyczy/, art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz.1655) IV. Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia. 1. Z wybranym wykonawcą zostanie zawarta umowa za cenę ryczałtową obejmującą zakres rzeczowy zamówienia określony w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz projektu budowlano- wykonawczego i przedmiarów robót ( dalej zwanych dokumentacją projektową ) i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót (stwior ), a także zastrzeżeń wynikających z wydanej decyzji pozwolenia na budowę. 2.Z uwagi na ryczałtową formę wynagrodzenia podstawą wyceny oferty jest dokumentacja projektowa tj. projekt budowlano - wykonawczy oraz przedmiary robót, stwior. W pierwszej kolejności ważność zachowuje projekt budowlano - wykonawczy, a w drugiej kolejności przedmiary robót. Jeżeli wystąpią różnice pomiędzy projektem, a przedmiarami - do wyceny należy przyjąć wielkości zawarte w projekcie. 3.Wynagrodzenie wykonawcy jest ceną ryczałtową za wykonanie przedmiotu zamówienia wynikającego swoim zakresem z dokumentacji projektowej i jakikolwiek błąd w jej obliczeniu nie ma znaczenia na poprawność obliczenia ceny oferty. 4. Zamawiający dopuszcza rozliczenia za wykonane części robót. Podstawą do wystawienia faktury będzie harmonogram rzeczowo - finansowy wykonany przez wykonawcę oraz protokół wykonania i odbioru części robót. Protokół wykonania części robót podlegać będzie zatwierdzeniu przez Inspektora Nadzoru oraz przez wyznaczonego i upoważnionego pracownika Zamawiającego. 5. Harmonogram rzeczowo - finansowy wykonania robót opracowany przez wykonawcę musi być sporządzony z uwzględnieniem następujących uwarunkowań: 1) poszczególne części wykonania zamówienia muszą tworzyć element możliwy do odbioru, 2) płatność za realizację przedmiotu zamówienia w kolejnych latach przedstawia się następująco: I faktura na dzień 30.11.2010 r. dla I Etapu II faktura na dzień 30 .11.2011 r. dla II Etapu 6.Podstawą wystawienia faktury ostatecznego rozliczenia będzie protokół ostatecznego odbioru oraz wydana decyzja pozwolenia na użytkowanie obiektu. 7. Zamawiający uzna zamówienie za wykonane, jeżeli przedmiot zamówienia będzie odebrany bez usterek, spełniał będzie warunki jego przeznaczenia i Zamawiający uzyska decyzję pozwolenia na użytkowanie. 8. Zamawiający może upoważnić wykonawcę do reprezentowania go i wykonywania wszelkich czynności przed organami administracji związanych z uzyskaniem decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu. V. Dostępność dokumentacji projektowej. 1) Dokumentacja projektowa kompletna w wersji tradycyjnej jest dostępna w siedzibie Zamawiającego w pokoju Nr 12 u Pana Jana Woźniaka w dniach roboczych w godzinach służbowych. 2) Zamawiający może wypożyczyć komplet dokumentacji projektowej w celu powielenia przez wykonawcę za kaucją w wysokości 5.000,00 zł na okres do 2 dni. Utrata lub zniszczenie choćby części dokumentacji pozbawi pożyczającego wniesioną kaucję.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452313008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 150.000,00 PLN ( słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych ) 2.. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach w zależności od wyboru Wykonawcy: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy NR 58 8992 0000 0007 8445 2000 0060 z dopiskiem - Realizacja projektu pn. : Oczyszczalnia ścieków w miejscowości Zachorzów Kolonia wraz z siecią kanalizacji sanitarnej i przyłączami - ETAP I A Nr 34100 25 ) 2009(PL) Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy najpóźniej do dnia i godziny składania ofert. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w sekretariacie Urzędu Gminy Sławno pokój Nr 13 , a kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 4. Z treści powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium składane przez Konsorcjum w formie poręczeń lub gwarancji ma wskazywać Lidera Konsorcjum i pozostałych konsorcjantów. 6. Gwarancja lub poręczenie wadium musi dodatkowo zawierać klauzulę wypłaty kwoty wadialnej Zamawiającemu, zarówno wówczas gdy Lider Konsorcjum uchyli się od zawarcia umowy z Zamawiającym w przypadku gdy zostanie wybrana oferta Konsorcjum, jak i wtedy, gdy od zawarcia umowy uchyli się którykolwiek z pozostałych członków Konsorcjum. 7. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium, jeżeli: a) upłynie termin związania ofertą; b) zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego i zostanie wniesione zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy; c) zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostaną ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynie termin do ich wnoszenia. 8. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium, na pisemny wniosek wykonawcy: a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; b) który został wykluczony z postępowania; c) którego oferta została odrzucona. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium zgodnie z punktem 9.b i 9.c, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11 Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, Prawo zamówień publicznych, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12 Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13. Oferta w trakcie trwania procedury przetargowej od dnia składania ofert do dnia podpisania umowy (termin związania ofertą 30 dni) winna być przez cały okres zabezpieczona wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: I. Opis warunków udziału w postępowaniu a) wykonawca udzieli co najmniej 36 miesięcznego okresu gwarancji jakości na wykonane roboty, a na zamontowane urządzenia gwarancji ustalonej przez producenta, ale nie krócej niż na okres 24 miesięcy licząc od daty odbioru ostatecznego, O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą oferenci spełniający następujące warunki wynikające z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ). tj. 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; Tj. Doświadczenie zawodowe a) o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy dysponujący doświadczeniem rozumianym jako zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu ( 5 ) lat od daty przekazania ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonać ( zakończyć )- co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca na budowie)rozbudowie)przebudowie - kanalizacji sanitarnej ( kanalizacja grawitacyjna, tłoczna ) o długości co najmniej 5 km ( liczonej bez długości przyłączy ) i - oczyszczalni ścieków sanitarnych o przepustowości min. 250 m3/dobę o łącznej wartości robót budowlanych co najmniej 5.000.000,00 PLN ( brutto ) ( zakres sieci kanalizacyjnej i oczyszczalni musi zostać spełniony w jednym zadaniu ) ( Na potwierdzenie w)w powinny być załączone - referencje, protokóły odbioru lub inne dokumenty będące potwierdzeniem, że Wykonawca wykonał swoje prace należycie ) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w)w warunek. Potencjał techniczny b) o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają, dysponują lub będą dysponować niezbędnym sprzętem budowlanym do wykonania zamówienia, tj. minimum: Zgodnie z art. 336 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny Posiadaczem rzeczy jest zarówno ten, kto nią faktycznie włada jak właściciel (posiadacz samoistny), jak i ten, kto nią faktycznie włada jak użytkownik, zastawnik, najemca, dzierżawca lub mający inne prawo, z którym łączy się określone władztwo nad cudzą rzeczą (posiadacz zależny). Lp Wyszczególnienie (parametry) Jednostka miary Min. liczba jednostek 1. koparki gąsienicowe szt. 3 2. koparki kołowe szt. 2 3. koparko-ładowarki szt. 3 4. spycharki szt. 2 5. samochody ciężarowe o ładowności powyżej 12 ton szt. 5 6. zagęszczarki płytowe szt. 3 7. równiarka samojezdna szt 1 8. szalunki systemowe kpl 20 9. zestawy odwodnieniowe kpl 3 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w)w warunek. Potencjał kadrowy c) o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub mają możliwość dysponowania następującymi osobami, które po stronie Wykonawcy będą kierować wykonaniem zamówienia, mającymi doświadczenie zawodowe, należącymi do właściwej Izby Samorządu Zawodowego i posiadającymi nw uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie bez ograniczeń: 1) Kierownika budowy - ( 1 osoba ) posiadający: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych ( lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów ) - zgodnie z art. 12,art.12a ust.1,art.14 ust.1 z uwzględnieniem art. 104 ustawy z dnia 7.7.1994 r. - Prawo budowlane ( j. t. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm. ) Osoba wskazana powinna posiadać doświadczenie zawodowe polegające na kierowaniu budową w okresie ostatnich pięciu ( 5 ) lat przed dniem wszczęcia postępowania o zamówienie publiczne polegające na kierowaniu robotami na co najmniej jednym zadaniu obejmującymi swoim zakresem budowlaną polegająca na budowie)rozbudowie)przebudowie - kanalizacji sanitarnej ( kanalizacja grawitacyjna, tłoczna ) o długości co najmniej 5 km ( liczonej bez długości przyłączy ) i - oczyszczalni ścieków sanitarnych o przepustowości min. 250 m3na dobę o łącznej wartości robót budowlanych co najmniej 5.000.000,00 PLN ( brutto ) 2) kierowników robót branżowych posiadających uprawnienia budowlane w specjalnościach: a) konstrukcyjno - budowlanej, ( 1 osoba ) b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, ( 1 osoba ) c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, ( 1 osoba ) ( lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów ) - zgodnie z art. 12,art.12a ust.1,art.14 ust.1 z uwzględnieniem art. 104 ustawy z dnia 7.7.1994 r. - Prawo budowlane ( j. t. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm. ) Osoby wskazane powinny posiadać doświadczenie zawodowe polegające na kierowaniu robotami w okresie ostatnich co najmniej 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o zamówienie publiczne na co najmniej jednej inwestycji polegające na kierowaniu robotami obejmującymi swoim zakresem budowę kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni. Na potwierdzenie spełnienia powyższych uprawnień należy załączyć: 2a. Kserokopie uprawnień budowlanych dla osób odpowiedzialnych za realizację zamówienia, (Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie , o których mowa w ustawie Prawo budowlane) 2b. Kserokopie zaświadczeń o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa aktualne na dzień składania ofert dla osób odpowiedzialnych za realizację zamówienia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w)w warunek. 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; Potencjał ekonomiczno - finansowy a) o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy którzy osiągnęli średni roczny przychód netto w ostatnich 3 latach obrotowych ( rok 2006, 2007, 2008 ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, co najmniej 5.000.000,00 PLN ( na podstawie Rachunku zysków i strat pozycja Przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi). W tym celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć Rachunek zysków i start, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty potwierdzające przychody ze sprzedaży - za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. ( Wykonawca np. złoży stosowne PIT-y , te same które złożył w urzędzie skarbowym - potwierdzone przez właściwy Urząd Skarbowy ) W przypadku Wykonawców zagranicznych do przeliczenia wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego ( NBP), opublikowany w dniu zamieszczenia Ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych tj. dnia 18.12.2009 r. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ww warunek b) o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy którzy muszą wykazać że ( posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową minimum w wysokości 5.000.000,00 PLN ) - w opinii musi być zapis o wielkości posiadanych środków lub sumie kredytu jaki firma może zaciągnąć. W przypadku Wykonawców zagranicznych do przeliczenia wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego ( NBP), opublikowany w dniu zamieszczenia Ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych tj. dnia 18.12.2009 r. Zamawiający uzna za spełnienie warunku, o którym mowa powyżej przedłożenie informacji łącznej z banków, w których Wykonawca posiada rachunki bankowe. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w)w warunek c) o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy którzy powinni wykazać, że posiadają polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia polisa na wartość nie mniejszą niż 5.000.000,00 PLN W przypadku Wykonawców zagranicznych do przeliczenia wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego ( NBP), opublikowany w dniu zamieszczenia Ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych tj. dnia 18.12.2009 r. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ww warunek. 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą - spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych poniżej. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił. Oceny warunków nie stopniuje się.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Dokumenty wymagane w ofercie: a) wypełniony formularz ofertowy - ( wg załączonego wzoru Nr 1 do siwz ), b) oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz.1655 ) (wg załączonego wzoru Nr 2 do siwz ) c) oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych ( t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz.1655 ) ( wg załączonego wzoru Nr 3 do siwz ) d) dokument pełnomocnictwa - ( oryginał lub notarialnie poświadczona kopia ) tylko w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik inny niż prokurent; pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać zakres umocowania i wskazywać osobę pełnomocnika, w przypadku podmiotów występujących wspólnie w dokumencie pełnomocnictwa należy wskazać wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, a każdy z nich powinien podpisać się pod tym dokumentem ( jeżeli dotyczy ) e) wstępny harmonogram rzeczowo - finansowy, uwzględniający wykonanie całego przedmiotu umowy w poszczególnych latach od dnia podpisania umowy do końca jej trwania (załącznik Nr 4 do siwz ) f) kopia dowodu wniesienia wadium g) przedmiar robót - kosztorys ofertowy służący do celów poglądowych h) Oświadczenie o: udzieleniu co najmniej 36 miesięcznego okresu gwarancji jakości na wykonane roboty, a na zamontowane urządzenia gwarancji ustalonej przez producenta, ale nie krócej niż na okres 24 miesięcy licząc od daty odbioru ostatecznego, (załącznik Nr 5 do siwz ) 1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zamawiający żąda następujących dokumentów: 1. aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; (zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione wcześniej powinny posiadać adnotację organu wystawiającego - dokonaną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - potwierdzającą aktualność zawartych w nim danych - np. (aktualne na dzień ....) lub tożsame...). 2. aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 3. aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 4. aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich. 2. W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda następujących dokumentów: 1. wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie; Tj. Doświadczenie zawodowe a) o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy dysponujący doświadczeniem rozumianym jako zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu ( 5 ) lat od daty przekazania ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonać ( zakończyć )- co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca na budowie)rozbudowie)przebudowie - kanalizacji sanitarnej ( kanalizacja grawitacyjna, tłoczna ) o długości co najmniej 5 km ( liczonej bez długości przyłączy ) i - oczyszczalni ścieków sanitarnych o przepustowości min. 250 m3nadobę o łącznej wartości robót budowlanych co najmniej 5.000.000,00 PLN ( brutto ) ( zakres sieci kanalizacyjnej i oczyszczalni musi zostać spełniony w jednym zadaniu ) ( Na potwierdzenie ww powinny być załączone - referencje, protokóły odbioru lub inne dokumenty będące potwierdzeniem, że Wykonawca wykonał swoje prace należycie ) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ww warunek. Wykaz powinien zawierać co najmniej informacje określone w załączniku nr 6 do siwz oraz dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie. 2. wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca; tj. Potencjał techniczny b) o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają, dysponują lub będą dysponować niezbędnym sprzętem budowlanym do wykonania zamówienia, tj. minimum: Zgodnie z art. 336 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny Posiadaczem rzeczy jest zarówno ten, kto nią faktycznie włada jak właściciel (posiadacz samoistny), jak i ten, kto nią faktycznie włada jak użytkownik, zastawnik, najemca, dzierżawca lub mający inne prawo, z którym łączy się określone władztwo nad cudzą rzeczą (posiadacz zależny). Lp Wyszczególnienie (parametry) Jednostka miary Min. liczba jednostek 1. koparki gąsienicowe szt. 3 2. koparki kołowe szt. 2 3. koparko-ładowarki szt. 3 4. spycharki szt. 2 5. samochody ciężarowe o ładowności powyżej 12 ton szt. 5 6. zagęszczarki płytowe szt. 3 7. równiarka samojezdna szt 1 8. szalunki systemowe kpl 20 9. zestawy odwodnieniowe kpl 3 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w)w warunek. Wykaz powinien zawierać co najmniej informacje określone w załączniku nr 7do SIWZ 2a. pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 2, ( powyżej ) wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował; 3. wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności; Tj. Potencjał kadrowy c) o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub mają możliwość dysponowania następującymi osobami, które po stronie Wykonawcy będą kierować wykonaniem zamówienia, mającymi doświadczenie zawodowe, należącymi do właściwej Izby Samorządu Zawodowego i posiadającymi n)w uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie bez ograniczeń: 1) Kierownika budowy ( 1 osoba ) - posiadający: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych ( lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów ) - zgodnie z art. 12,art.12a ust.1,art.14 ust.1 z uwzględnieniem art. 104 ustawy z dnia 7.7.1994 r. - Prawo budowlane ( j. t. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm. ) Osoba wskazana powinna posiadać doświadczenie zawodowe polegające na kierowaniu budową w okresie ostatnich pięciu ( 5 ) lat przed dniem wszczęcia postępowania o zamówienie publiczne polegające na kierowaniu robotami na co najmniej jednym zadaniu obejmującymi swoim zakresem budowę/rozbudowę/przebudowę - kanalizacji sanitarnej ( kanalizacja grawitacyjna, tłoczna ) o długości co najmniej 5 km ( liczonej bez długości przyłączy ) i - oczyszczalni ścieków sanitarnych o przepustowości min. 250 m3)dobę o łącznej wartości robót budowlanych co najmniej 5.000.000,00 PLN ( brutto) 2) kierowników robót branżowych posiadających uprawnienia budowlane w specjalnościach: a) konstrukcyjno - budowlanej, ( 1 osoba ) b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, ( 1 osoba ) c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, ( 1 osoba ) ( lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów ) - zgodnie z art. 12,art.12a ust.1,art.14 ust.1 z uwzględnieniem art. 104 ustawy z dnia 7.7.1994 r. - Prawo budowlane ( j. t. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm. ) Osoby wskazane powinny posiadać doświadczenie zawodowe polegające na kierowaniu robotami w okresie ostatnich co najmniej 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o zamówienie publiczne na co najmniej jednej inwestycji polegające na kierowaniu robotami obejmującymi swoim zakresem budowę kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni. Na potwierdzenie spełnienia powyższych uprawnień należy załączyć: 2a. Kserokopie uprawnień budowlanych dla osób odpowiedzialnych za realizację zamówienia, (Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie , o których mowa w ustawie Prawo budowlane) 2b. Kserokopie zaświadczeń o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa aktualne na dzień składania ofert dla osób odpowiedzialnych za realizację zamówienia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunek. Wykaz powinien zawierać co najmniej informacje określone w załączniku nr 8 do SIWZ 3a. pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 3,( powyżej ) wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował; 4. stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. ( Dokumenty stwierdzające, że osoby, którymi będzie dysponował Wykonawca na funkcje kierowników budowy i kierowników robót posiadają wymagane uprawnienia, a także dokumenty potwierdzające wpis na listę członków właściwej Izby Samorządu Zawodowego). W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny, kadrowy oraz kwalifikacje i doświadczenie. 3. W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda następujących dokumentów: 1. sprawozdania finansowego albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe ( 2006, 2007, 2008 ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres; Tj. a) o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy którzy osiągnęli średni roczny przychód netto w ostatnich 3 latach obrotowych ( rok 2006, 2007, 2008 ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, co najmniej 5.000.000,00 PLN ( na podstawie Rachunku zysków i strat pozycja Przychody ze sprzedaży i zrównan z nimi). W tym celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć Rachunek zysków i start, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty potwierdzające przychody ze sprzedaży - za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. ( Wykonawca np. złoży stosowne PIT-y , te same które złożył w urzędzie skarbowym - potwierdzone przez właściwy Urząd Skarbowy ) W przypadku Wykonawców zagranicznych do przeliczenia wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego ( NBP), opublikowany w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych tj. dnia 18.12.2009 r. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ww warunek 2. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; Tj . b) o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy którzy muszą wykazać że ( posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową minimum w wysokości 5.000.000,00 PLN ) - w opinii musi być zapis o wielkości posiadanych środków lub sumie kredytu jaki firma może zaciągnąć. W przypadku Wykonawców zagranicznych do przeliczenia wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego ( NBP), opublikowany w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych tj. dnia 18.12.2009 r. Zamawiający uzna za spełnienie warunku, o którym mowa powyżej przedłożenie informacji łącznej z banków, w których Wykonawca posiada rachunki bankowe. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ww warunek 3. polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. Tj. c) o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy którzy powinni wykazać, że posiadają polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia polisa na wartość nie mniejszą niż 5.000.000,00 PLN W przypadku Wykonawców zagranicznych do przeliczenia wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego ( NBP), opublikowany w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych tj. dnia 18.12.2009r. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ww warunek. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci Wykonawcy, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnienie tego warunku. 4.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej: 1) pkt 6.1.1.; 6.1.2.; 6.1.4 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2) pkt 6.1.3. - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. 2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a i c oraz pkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie o udzielenie zamówienia, czyli w szczególności spółki cywilne, konsorcja, dokumenty wymienione odpowiednio w pkt. .I.b i .I.c niniejszego rozdziału składa każdy z Wykonawców oddzielnie. Ponieważ w przypadku ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich. Uwaga: Oświadczenie o spełnieniu warunków w postępowaniu w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, może być złożone wspólnie, lecz w takim wypadku oświadczenie musi być złożone podpisane przez wszystkich Wykonawców lub ich pełnomocnika. Dokumenty, o których mowa wyżej mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem obustronnie w przypadku druku na dwóch stronach przez wykonawcę lub osobę uprawnioną do potwierdzania dokumentów firmy (upoważnienie powinno być zawarte w ofercie) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, a zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób. Ocena spełniania w)w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia - nie spełnia), w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w powyżej Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w)w warunki wykonawca spełnił. Oceny warunków nie stopniuje się.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: ugslawno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach