Przetargi.pl
Modernizacja zabytkowego pawilonu Rafał dawnego Szpitala Miejskiego nr 1 na cele kulturalne

Miasto Rybnik ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, Bolesława Chrobrego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48324392302 , fax. +48324224124
  • Data zamieszczenia: 2019-04-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Rybnik
    Bolesława Chrobrego 2
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. +48324392302, fax. +48324224124
    REGON: 27625543000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja zabytkowego pawilonu Rafał dawnego Szpitala Miejskiego nr 1 na cele kulturalne
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania zabytkowego budynku „Rafał” dawnego szpitala „Juliusz” w Rybniku na cele ekspozycyjno-wystawowe. Obiekt zlokalizowany jest w obrębie istniejącego kompleksu poszpitalnego z wjazdem od ul. Miejskiej. W bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji znajdują się zabytkowe budynki szpitalne (nieużytkowane), kaplica oraz zabudowania Zasadniczej Szkoły Zawodowej. Ogólny zakres robót: a) roboty ogólnobudowlane: - zbiórka fragmentów stropów, ścian wewnętrznych, części schodów wewnętrznych, zewnętrznych, części kominów, - całkowita rozbiórka dachu, warstw posadzki piwnicy oraz stropu nad 2 piętrem, - powiększenie otworów drzwiowych, - demontaż zewnętrznej i wewnętrznej stolarki okiennej i drzwiowej, rynien, rur spustowych, - demontaż wyposażenia wewnętrznego, - demontaż wszystkich instalacji wewnętrznych, - skucia tynków wewnętrznych wszystkich ścian i stropów, - zerwanie warstw posadzkowych stropów (podłóg, wylewek, płyt suprema, wypełnień), - przebudowa schodów zewnętrznych, - wykonanie szybu dźwigowego, - wykonanie nowej konstrukcji i pokrycia dachów, - wykonanie nowej konstrukcji klatki schodowej, - wykonanie nowych ścian i ścianek działowych, - wykonanie nowych stropów, - wykonanie nowych okładzin ścian, podłóg i sufitów, - montaż nowej stolarki okiennej i drzwiowej, - zabudowa systemowych okładzin ściennych demontowalnych z paneli HPL na podkonstrukcji aluminiowej, - roboty wykończeniowe, - wykonanie izolacji, - renowacja elewacji polegająca na czyszczeniu i uzupełnieniu ubytków wątków ceglanych oraz elementów kamiennych, - zagospodarowanie trenu w zakresie przebudowy schodów zewnętrznych, nawierzchni oraz założenia trawników, - zabudowa wyposażenia w tym technicznego: wc, windy oraz podnośnika dla niepełnosprawnych. b) instalacje sanitarne: - przyłącza wodno-kanalizacyjnego, - instalacja wodno-kanalizacyjna, - instalacja centralnego ogrzewania, - instalacja wentylacji mechanicznej, - instalacja klimatyzacji. c) instalacje elektryczne i słaboprądowe: - przyłącze światłowodowe, - tablice rozdzielcze, urządzenia przeciwpożarowe, - instalacje oświetlenia (technicznego, wystawy, ewakuacyjnego), - instalacja gniazd, - instalacja zasilania urządzeń wentylacji i klimatyzacji, - instalacja przyzywowa, - instalacja ogrzewania rynien i rur spustowych, - instalacja zasilania windy, platform i kurtyn powietrznych, - instalacja odgromowa, uziemiająca, ochrony przepięciowej i przeciwporażeniowej, - instalacja sieci strukturalnej LAN, - instalacja systemu telewizji dozorowej IP (CCTVIP), - instalacja sygnalizacji włamań i napadu SSWIN, - instalacja systemu sygnalizacji pożaru SAP, - instalacja oddymiania klatki schodowej. Szczegółowo zakres całego zamierzenia budowlanego opisuje wielobranżowa dokumentacja projektowa. Obowiązkiem Wykonawcy będzie opracowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego z uwzględnieniem etapizacji zamówienia i terminów realizacji robót przy założeniu, że wartość robót w żadnym etapie nie przekroczy 20% ceny ofertowej, a ilość robót przewidziana w danym etapie będzie adekwatna do wartości tego etapu. Opracowany harmonogram należy przedstawić Zamawiającemu w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy w celu uzyskania jego akceptacji. W ramach zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania tablicy informacyjnej (tablica zainstalowana na placu budowy w czasie prowadzenia robót) oraz tablicy pamiątkowej (zainstalowana na obiekcie po zakończeniu budowy), każda o wymiarach 1,2 x 0,8 m związanych z dofinansowaniem ze środków unijnych, szczegóły na stronie: https://rpo.slaskie.pl/czytaj/zasady_promocji_od_1_stycznia_2018 Tablice z tworzywa sztucznego, nadruk odporny na warunki atmosferyczne. Przedmiot zamówienia określony został w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, które to dokumenty stanowią załącznik do SIWZ. Termin usunięcia wad: do 14 dni liczone od powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego o wadzie. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia minimum 36-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty, zastosowane materiały i zabudowane urządzenia. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W związku z wymaganiami ustawy Prawo ochrony środowiska oraz zapisami „Programu Ochrony Powietrza dla stref województwa śląskiego, w których stwierdzone zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu”, Zamawiający informuje, że w trakcie prowadzenia prac budowlanych będzie wymagał zastosowania technologii wykonania robót, które ograniczają do minimum pylenie stosowanych materiałów budowlanych oraz są nieuciążliwe dla środowiska. Szczególnie dla Zamawiającego jest ważne, by w trakcie prowadzenia prac budowlanych były zachowane zasady: - zraszania wodą terenu prowadzenia robót (miejsce rozładunku, plac składowy materiałów) w okresach suszy, - stosowania zabezpieczenia pylastych materiałów sypkich przed rozwiewaniem (przykrycie plandekami, zraszanie), - transportu materiałów sypkich samochodami wyposażonymi w plandeki ograniczające pylenie przewożonych materiałów, - stosowanie gotowych mieszanek budowlanych przygotowywanych w wytwórniach. Ponadto Zamawiający będzie prowadził monitoring pojazdów obsługujących budowę pod kątem ograniczenia zanieczyszczenia dróg. W przypadku stwierdzenia uchybień, które zagrażają środowisku naturalnemu i są niezgodne z przepisami polskiego prawa i powyższymi zapisami, Zamawiający wstrzyma prowadzenie robót. Przypomina się również, że: - wykonawca jest zobowiązany do używania sprzętu i maszyn, które są zgodne z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi ich użytkowania; - organizacja placu budowy i prowadzenie prac budowlanych nie mogą zagrażać środowisku naturalnemu. Stosownie do treści art. 30 ust. 8 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że projekt zapewnia dostępność obiektu dla osób niepełnosprawnych, poprzez zainstalowanie elektrycznego podnośnika dla osób niepełnosprawnych na poziomie parteru w „łączniku” oraz windy wewnętrznej łączącej wszystkie kondygnacje. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający poniżej określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: - wykonanie prac rozbiórkowych, - wykonanie prac konstrukcyjnych, - wykonanie instalacji sanitarnych, - wykonanie instalacji elektrycznych, - wykonania instalacji słaboprądowych, - wykonanie prac wykończeniowych. W odniesieniu do Wykonawców mających siedzibę poza granicami Polski Zamawiający dopuszcza zatrudnienie pracowników na podstawie równoważnych regulacji prawnych kraju macierzystego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: 1) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 2) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (np. wypisu z Krajowego rejestru sądowego) – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 5. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zamieści informacje, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy w pliku o nazwie „Zbiorcze zestawienie ofert” na swojej stronie internetowej www.bip.um.rybnik.eu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach