Przetargi.pl
Modernizacja dróg w gminie Moszczenica: Etap I - poprawa efektywności energetycznej oświetlenia ulicznego

Gmina Moszczenica ogłasza przetarg

  • Adres: 97-310 Moszczenica, ul. Kosowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 169 570 , fax. 446 169 625
  • Data zamieszczenia: 2019-03-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Moszczenica
    ul. Kosowska 1
    97-310 Moszczenica, woj. łódzkie
    tel. 446 169 570, fax. 446 169 625
    REGON: 59064794800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.moszczenica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja dróg w gminie Moszczenica: Etap I - poprawa efektywności energetycznej oświetlenia ulicznego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Modernizacja dróg w gminie Moszczenica: Etap I - poprawa efektywności energetycznej oświetlenia ulicznego. 2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45316110-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 31520000-7 Lampy i oprawy oświetleniowe 66133000-1 Usługi w zakresie przetwarzania i rozliczania 45231400-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45232300-5 Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych 3. Przedmiotem zamówienia w ramach zadania inwestycyjnego pn: „Modernizacja dróg w gminie Moszczenica: Etap I - poprawa efektywności energetycznej oświetlenia ulicznego” jest wykonanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj” modernizacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Moszczenica na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego. Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Moszczenica obejmuje: 1) Modernizację istniejącego oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Moszczenica w trybie „zaprojektuj i wybuduj”, w skład której wchodzi: a) Wymiana istniejących opraw oświetlenia ulicznego starego typu (oprawy sodowe i rtęciowe) na oprawy LED w ilości 1383 szt. na terenie Gminy Moszczenica zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym, oraz Wytycznymi dla opraw oświetleniowych. Wymieniane oprawy muszą spełniać wymogi Dyrektywy „Dark Sky”. Wykonawca będzie zobowiązany udzielić gwarancji na całą oprawę. Obecne łączne zużycie energii elektrycznej (wszystkich opraw) przez 1392 oprawy to 645 670 kWh. Wykonawca jest zobowiązany wymienić również wysięgnik co należy wkalkulować w cenę zadania. Wykonawca odpowiada za demontaż obecnie zamontowanych opraw rtęciowych i sodowych a także montaż nowych opraw oświetlenia ulicznego LED. Montaż nowych opraw LED na istniejących słupach oświetleniowych w ilości 1383 sztuk według klas dróg określonych w inwentaryzacji i zgodnie z wytycznymi dla opraw oświetleniowych LED (w tym 12 opraw parkowych montowanych bezpośrednio na słupie). Wymiana zacisków prądowych AI/Cu dla wszystkich opraw na liniach napowietrznych, przy złączu na linii nieizolowanej zastosować zacisk przystosowany do montażu na liniach nieizolowanych, przy złączu na linii izolowanej zacisk przystosowany do montażu na linii izolowanej. Montaż zabezpieczeń dla wszystkich opraw. Dla linii napowietrznej oraz dla linii kablowej - wkładka topikowa 6A. b) Dobudowa nowych punktów świetlnych typu LED w ilości 755 szt. na istniejących słupach ocynkowanych, betonowych i drewnianych nie posiadających urządzeń oświetlających wraz z zainstalowaniem wysięgników i podłączenie do linii kablowej – jeśli dotyczy; montaż nowych opraw LED na istniejących słupach, które nie były użytkowane jako oświetleniowe. Dobudowa 43 słupów z żerdzi E10,5/4,3 i 60 słupów z żerdzi E10,5/2,5 lub ŻN10 w liniach napowietrznych jako uzupełnienie i rozbudowa istniejących sieci oświetleniowych. Dobudowa 49 szt. słupów oświetlenia ulicznego stalowych ocynkowanych na fundamentach prefabrykowanych o wysokości 8 m. Budowa odcinków sieci napowietrznej o łącznej długości ok. 4200 mb wykonanej przewodem typu ASXSN 2x25mm2 i ok. 200 mb przewodem ASNSN 4x25mm2. Budowa odcinków sieci kablowej o łącznej długości 2200 mb wykonanej kablem YAKXS 4x25mm2 i 20 mb kablem YAKXS 4x35mm2. Budowa kanału technologicznego z rur RHDPE 110 o łącznej długości ok. 800 mb. Wymiana zacisków prądowych AI/Cu dla wszystkich opraw na liniach napowietrznych, na linii nieizolowanej zastosować zacisk przystosowany do montażu na liniach nieizolowanych, na linii izolowanej zacisk przystosowany do montażu w liniach izolowanych. Montaż 25 szt. nowych szafek oświetlenia ulicznego związanych z dobudowanymi obwodami i wyniesieniem sterowania z szaf stacji transformatorowych oraz modernizacja pozostałych szaf poprzez demontaż styczników i zegarów sterujących wraz z montażem nowych urządzeń pozwalających na zarządzanie systemem sterowania oświetleniem ulicznym. W wycenie należy uwzględnić wszystkie materiały, wymagany osprzęt, a także próby i pomiary niezbędne do prawidłowego zrealizowania zadania. Zamawiający dysponuje dokumentacją projektową wraz z pozwoleniami na budowę dla następujących odcinków sieci: - Wola Moszczenicka, ul. Projektowana, dz. nr ewid. 452, 486, 561, 496, obręb Wola Moszczenicka; - Moszczenica, ul. Wolborska, dz. nr ewid. 310, 308/1, 308/2, 316/2, obręb Moszczenica; - Podolin, dz. nr ewid. 65/3, 61/1, 60/8, 60/10, obręb Kolonia Podolin; - Wola Moszczenicka, dz. nr ewid. 416, 839/1, 838/2, 838/19, obręb Wola Moszczenicka; - Kosów, dz. nr ewid. 108, 214/1, obręb Lewkówka; - Gazomia Nowa, dz. nr ewid. 726, 152, 151, obręb Gazomia Nowa; - Srock, ul. Spacerowa, ul. Zielona, dz. nr ewid. 372/36, 372/33, 372/21, obręb Srock Rządowy; - Baby, ul. Spacerowa, dz. nr ewid. 318, 327, 326/5, 329, 330, 335, 336, 337, 338, 348, obręb Baby; - Kol. Raków, ul. Słoneczna, dz. nr ewid. 30, 47, 52/16, 52/10, obręb Kolonia Raków; - Sierosław, dz. nr ewid. 72, 71/7, 27/2, 27/5, 27/6, 27/7, 27/8, 19/2, obręb Imielnia; - Rękoraj, dz. nr ewid. 126/4, 141, obręb Rękoraj Dobra; Gajkowice, dz. nr ewid. 25, 347, obręb Gajkowice; - Podolin, dz. nr ewid. 708/4, obręb Podolin, dz. nr ewid. 33/1, 78, 18/18, 18/16, 19/2, 19/3, obręb Kolonia Podolin - Przebudowa oświetlenia ulicznego w miejscowościach Kiełczówka i Baby wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 716 od km 47+760,00 do km 49+670,00 w ramach zadania „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 716 na odcinku Koluszki - Piotrków Trybunalski” Ponadto Zamawiający przewiduje dobudowę sieci oświetlenia ulicznego w następujących ulicach, na które nie posiada dokumentacji technicznej : - Kosów ul. Batorówka; - Kosów ul. Leśna; - Wola Moszczenicka: ul. Dworska, ul. Brzozowa, ul. Dębowa, ul. Wiosenna, ul. Miodowa, ul. Klonowa; - Baby: ul. Szkolna, ul. Brzozowa; - Jarosty ul. Leśna; - Dąbrówka; - Wola Moszczenicka, ul. Zaciszna; - Kiełczówka, ul. Nowa. Pomimo, że zamawiający posiada dokumentację techniczną na część rozbudowywanych obwodów oświetleniowych oczekuje, że wykonawca ją zaktualizuje i dostosuje do zaproponowanego typoszeregu opraw oświetleniowych jak również zastosowanego systemu sterowania oświetleniem ulicznym i uzyska stosowne uzgodnienia i pozwolenia zamienne jeżeli będą tego wymagały przepisy obowiązującego prawa. c) Wykonanie dokumentacji powykonawczej w geodezyjnym układzie odniesienia "2000/5" – format zapisu *.SHP zawierającą szczegółową inwentaryzację nowobudowanego i istniejącego oświetlania, stacji zasilających oraz linii drogowego oświetlenia. Zamawiający wymaga przed przystąpieniem do prac opracowania przez Wykonawcę projektu modernizacji oświetlenia uwzględniającego klasy dróg i kategorie oświetlenia, zapewniającego osiągnięcie wymaganych normami parametrów (spełnienie wymagań określonych w normie oświetlenia drogowego PN-EN 13201:2016 lub równoważnego systemu odniesienia) wraz z uzgodnieniami i obliczeniami fotometrycznymi (lub zweryfikowaniem aktualnie przeprowadzonego audytu zawierającego obliczenia fotometryczne) wraz ze wszystkimi wymaganymi prawem uzgodnieniami w zakresie niezbędnym do uzyskania właściwych decyzji administracyjnych (jeśli są wymagane). Zamawiający posiada uzgodnienia z właścicielem infrastruktury oświetlenia drogowego – operatorem PGE Dystrybucja S.A. w zakresie dobudowy nowych punktów, uzyskanie wszelkich pozostałych niezbędnych zgód, projektów, dopuszczeń i uzgodnień leży po stronie Wykonawcy, jak również uzyskanie późniejszych odbiorów i zatwierdzeń. Wykonawca odpowiada również za ewentualny demontaż obecnie zamontowanych niesprawnych opraw i linii oraz ich utylizację. Należy przewidzieć i zaprojektować najbardziej optymalny sposób zasilania oświetlenia w pierwszej kolejności uwzględniając możliwość podłączenia projektowanego oświetlenia na zasadzie rozbudowy już istniejącego wraz z uwzględnieniem zmian wartości mocy przyłączeniowych. W przeciwnym wypadku należy uwzględnić dogodną lokalizację szaf pomiarowo-sterowniczych. Zamawiający posiada inwentaryzację aktualnych punktów świetlnych oraz audyt oświetlenia i obliczenia fotometryczne. d) Zamawiający przewiduje sterowanie oświetleniem ulicznym za pomocą systemu inteligentnego sterowania oświetleniem, umożliwiającego późniejszą implementację rozwiązań „Smart City”, spełniającego poniższe założenia: Montaż systemu inteligentnego sterowania oświetleniem ulicznym, który składa się z: - komputerowego systemu zarządzania zainstalowanego na serwerze Zamawiającego lub w „chmurze” internetowej - aplikacji służącej do monitorowania systemu uruchamianej w przeglądarce internetowej oraz aplikacji mobilnej; - urządzeń zewnętrznych: hubów i kontrolerów umieszczanych wewnątrz opraw oświetleniowych. Komputerowy system zarządzania zainstalowany na serwerach Zamawiającego, wykorzystującego serwery z rodziny Windows Server 2012 lub nowszy lub w „chmurze” internetowej, którego zadaniem jest zarządzanie, komunikacja i zbieranie danych z kontrolerów, ich przetwarzanie, analizowanie oraz podejmowanie akcji na podstawie wdrożonych algorytmów. System odpowiedzialny będzie również za aktualizację oprogramowania oraz konfigurację urządzeń zainstalowanych w terenie. W przypadku wykorzystania rozwiązania chmurowego, Zamawiający w okresie trwałości projektu nie może ponosić żadnych dodatkowych kosztów poza złożoną ofertą. Zasoby chmurowe niezbędne do realizacji zamówienia muszą być dostępne na czas nieokreślony przez 7 dni w tygodniu 24h na dobę. Zamawiający dysponuje własną siecią światłowodową i WIFI pokrywającymi cały obszar gminy. Zamawiający nie wyrazi zgody na transmisję danych poprzez karty GSM generujące dodatkowe opłaty dla Zamawiającego. System ma zagwarantować użytkownikowi mierzalność następujących parametrów: - aktualna jasność oprawy pokazana w %, - bieżące zużycie energii, współczynnik mocy, - napięcie zasilania oprawy, - alarmy nieprawidłowej pracy oprawy, - informacje o zdarzeniach poprzez e-mail i sms, - mobilny interfejs, - dowolną regulację jasności oprawy, - możliwość wyłączenia poszczególnych opraw, - możliwość tworzenia wielu programów pracy w zależności od dnia tygodnia (dni robocze, dni wolne od pracy, święta) oraz od pory dnia i pozycji geograficznej (zegar astronomiczny) dla pojedynczych opraw, grup opraw lub wszystkich opraw; - system powinien być otwarty tzn. powinien mieć możliwość podpięcia nieograniczonej ilości opraw, - mechanizm aktualizacji oprogramowania, - możliwość zakładania kont użytkowników z różnymi poziomami dostępu oraz możliwość integracji z innymi systemami sterowania. System powinien obsługiwać GPS i wyświetlać pozycję na mapie. Aplikacja do obsługi systemu oraz aplikacja mobilna Aplikacja uruchamiana w przeglądarce internetowej powinna zapewniać: - możliwość konfiguracji ustawień użytkownika - funkcję administratora ze strony klienta z uprawnieninia do zarządzania pozostałymi użytkownikami z jego strony (tworzenie, modyfikowanie i usuwanie kont, przypisywanie ról i uprawnień dla użytkowników) - dashboard z prezentacją najważniejszych informacji dla użytkownika - możliwość diagnostyki oprawy z parametrami pracy w czasie - prezentację mapy wraz z: - planem ulic - schematem sieci oświetleniowej - graficzne odwzorowanie punktów instalacji na mapie Urządzenia zewnętrzne: Zadaniem urządzeń zainstalowanych w terenie ma być kontrola i sterowanie oprawami świetlnymi oraz monitorowanie określonych czynników (jasność, temperatura, itd.) oraz komunikacja z systemem zarządzania. W skład systemu powinny wchodzić następujące urządzenia: - (huby/gateway’e) służące do połączenia systemu zainstalowanego na serwerze Zamawiającego lub w chmurze internetowej z kontrolerami rozlokowanymi w terenie. Sposób połączenia bezprzewodowo za pośrednictwem sieci WIFI, która jest własnością Zamawiającego opcjonalnie LTE lub przez sieć Ethernet lub światłowodowo w miejscach dostępnych do sieci Zamawiającego. Zasilanie: 230V/50Hz; Flash: minimum 32 MB; RAM: minimum 256 MB; zakres temperatur otoczenia: - 30˚C ÷ +55˚C; miejsce instalacji: na słupie oświetleniowym lub w szafie oświetlenia ulicznego; w przypadku montażu na słupie moduł wyposażyć w obudowę zewnętrzną o minimalnych parametrach: IP 66; odporność mechaniczna obudowy IK: 08; klasa ochrony I i II; sposób komunikacji z systemem zainstalowanym na serwerze Zamawiającego lub w „chmurze” internetowej: Sposób połączenia bezprzewodowo za pośrednictwem sieci WIFI, która jest własnością Zamawiającego opcjonalnie LTE lub przez sieć Ethernet lub światłowodowo w miejscach dostępnych do sieci zamawiającego z wykorzystaniem protokołu MQTT i certyfikatów SSL; sposób połączenia z kontrolerami: bezprzewodowo z użyciem standardu Thread lub innego gwarantującego bezawaryjną i właściwą pracę systemu; możliwość podłączenia miernika mocy - kontrolery umieszczone wewnątrz opraw oświetleniowych pozwalające na sterowanie oraz kontrolę punktów świetlnych poprzez interfejs DALI. Zasilanie: 230V/50Hz; zakres temperatur otoczenia: - 40˚C ÷ +85˚C; miejsce instalacji: wewnątrz oprawy oświetleniowej lub przez gniazdo standaryzowane typu NEMA, ZHAGA; obsługa zdefiniowanych planów świecenia oraz zmian natężenia światła w zależności od pory dnia; możliwość pracy autonomicznej z ostatnią konfiguracją przy utracie połączenia z systemem zarządzania lub hubem. Kontroler musi posiadać minimum 4 gniazda pozwalające na podłączenie urządzeń peryferyjnych służących do późniejszego zarządzania sferą „SMART CITY” Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu do zatwierdzenia, w terminie do 3 tygodni od daty podpisania umowy, koncepcji rozwiązań projektowych oraz do uwzględnienia w niej uwag i sugestii Zamawiającego. 4. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z uzyskanymi przez Zamawiającego uzgodnieniami i decyzjami oraz ewentualnymi decyzjami i uzgodnieniami zamiennymi min.: 1) Zgłoszenie znak: AB.6743.759.2018.ZK z dn. 10.07.2018 r. - Wola Moszczenicka, ul. Projektowana, dz. nr ewid. 452, 486, 561, 496, obręb Wola Moszczenicka; 2) Zgłoszenie znak: AB.6743.758.2018.ZK z dn. 10.07.2018 r. - Moszczenicka, ul. Wolborska, dz. nr ewid. 310, 308/1, 308/2, 316/2, obręb Moszczenica; 3) Zgłoszenie znak: AB.6743.759.2018.ZK z dn. 10.07.2018 r. - Podolin, dz. nr ewid. 65/3, 61/1, 60/8, 60/10, obręb Kolonia Podolin; 4) Zgłoszenie znak: IR-II.7843.379.2018.JN z dn. 20.07.2018 r. - Wola Moszczenicka, dz. nr ewid. 416, 839/1, 838/2, 838/19, obręb Wola Moszczenicka; 5) Zgłoszenie znak: AB.6743.805.2018.ZK/NS z dn. 28.06.2018 r. - Kosów, dz. nr ewid. 108, 214/1, obręb Lewkówka; 6) Zgłoszenie znak: AB.6743.805.2018.ZK/NS z dn. 28.06.2018 r. - Gazomia Nowa, dz. nr ewid. 726, 152, 151, obręb Gazomia Nowa; 7) Zgłoszenie znak: AB.6743.805.2018.ZK/NS z dn. 28.06.2018 r. - Srock, ul. Spacerowa, ul. Zielona, dz. nr ewid. 372/36, 372/33, 372/21, obręb Srock Rządowy; 8) Zgłoszenie znak: AB.6743.1002.2018.ZK z dn. 24.08.2018 r. - Baby, ul. Spacerowa, dz. nr ewid. 318, 327, 326/5, 329, 330, 335, 336, 337, 338, 348, obręb Baby; 9) Zgłoszenie znak: AB.6743.806.2018.ZK/NS z dn. 28.06.2018 r. - Kol. Raków, ul. Słoneczna, dz. nr ewid. 30, 47, 52/16, 52/10, obręb Kolonia Raków; 10) Zgłoszenie znak: AB.6743.960.2018.ZK z dn. 08.08.2018 r. - Sierosław, dz. nr ewid. 72, 71/7, 27/2, 27/5, 27/6, 27/7, 27/8, 19/2, obręb Imielnia; 11) Zgłoszenie znak: AB.6743.959.2018.ZK z dn. 08.08.2018 r. - Rękoraj, dz. nr ewid. 126/4, 141, obręb Rękoraj Dobra; Gajkowice, dz. nr ewid. 25, 347, obręb Gajkowice; 12) Zgłoszenie znak: AB.6743.821.2018.ZK/NS z dn. 02.07.2018 r. - Podolin, dz. nr ewid. 708/4, obręb Podolin, dz. nr ewid. 33/1, 78, 18/18, 18/16, 19/2, 19/3, obręb Kolonia Podolin 13) Decyzja o pozwoleniu na budowę nr 259/11 znak: IA-II.7840.259.2011.GP z dn. 29.09.2011 r. 14) Decyzja o przeniesieniu pozwolenia na budowę nr 138/15 znak: IA-II.7840.149.2015.DC z dn. 22.05.2015 r. 5. Ważne: 1) Ze względu na złożoność i specyfikę przedmiotu niniejszego zamówienia Zamawiający zaleca aby Wykonawcy przed złożeniem oferty przeprowadzili wizję lokalną. Wykonawcy zainteresowani wzięciem udziału w wizji lokalnej proszeni są o zgłoszenia drogą elektroniczną ze wskazaniem imienia i nazwiska na adres e-mail: ug@moszczenica.eu. 2) W wycenie należy uwzględnić wszelkie opłaty związane z nadzorami oraz odbiorami wynikającymi z ww. pozwoleń. 3) Osoby zajmujące się montażem elementów oświetlenia ulicznego muszą posiadać: - aktualne świadectwa kwalifikacyjne zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzenia posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacja urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. z 2003 r., nr 89, poz. 828 ze zm); - upoważnienia podstawowe i dodatkowe do wykonywania prac w technologii PPN w zakresie sieci i urządzeń nN 1 kV zgodnie z „Instrukcją zasad nadawania, weryfikacji, zawieszania, cofania upoważnień do wykonywania prac eksploatacyjnych oraz określonych czynności przy urządzeniach elektroenergetycznych eksploatowanych przez PGE Dystrybucja S.A. Oddział Łódź”. 4) Preferowaną metodą prac na urządzeniach oświetlenia ulicznego jest technika prac pod napięciem (PPN) zgodnie z ustaleniami zawartymi w „Instrukcji organizacji prac w sieci dystrybucyjnej PGE Dystrybucja S.A. z udziałem firm zewnętrznych”. 5) Wszelkie prace związane z wykonywaniem prac związanych z konserwacją oświetlenia ulicznego należy wykonywać w uzgodnieniu ze służbami dyspozytorskimi Obszarowego Centrum Dyspozytorskiego. 6) Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić prace z Zarządcą sieci E-Leader (Gminą Moszczenica). 6. Szczegółowy zakres prac do wykonania zawiera program funkcjonalno-użytkowy, inwentaryzacja oświetlenia, wytyczne dla opraw oświetleniowych, projekty budowlane oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z zakresem i warunkami określonymi w niniejszej SIWZ oraz w/w dokumentami. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera program funkcjonalno -użytkowy, wytyczne dla opraw oświetleniowych, dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Przedstawiony opis robót nie ma charakteru wyczerpującego i może nie wskazywać wszystkich prac koniecznych do wykonania przedmiotu umowy, co nie ma wpływu na ryczałtowy charakter ceny. 8. Jeżeli w dokumentacji użyto nazw znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, ich zastosowanie nie jest obowiązkowe, zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych, a nazwy zostały podane jedynie w celach informacyjnych dla umożliwienia porównania równoważności. 9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. Jednocześnie Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 10. Wymagania dot. zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: 1) Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.) osób wykonujących prace ogólnobudowlane i instalatorskie (np. prace operatorów urządzeń, maszyn i sprzętu budowlanego, prace kierowców, prace wykonywane przez pracowników fizycznych). 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) zwane dalej ,,RODO”. Z kolei informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami RODO. 4) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w powyższych punktach czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 1/60 minimalnego wynagrodzenia za pracę za każdą osobę, za każdy dzień, w którym osoba nie była zatrudniona do realizacji zadania na podstawie umowy o pracę. Niezłożenie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1. czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6) Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia w umowie z Podwykonawcą postanowień zobowiązujących do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt 1, oraz umożliwiających Zamawiającemu możliwość skontrolowania niniejszego obowiązku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45316110-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 30 000,00 PLN W przypadku składania ofert na kilka części zamówienia wadium należy wnieść osobno dla każdej z części lub razem dla wszystkich części. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – rozliczeniowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku: BS ZP o/ Moszczenica . Numer konta: 36 8973 0003 0070 0700 0707 0005 z adnotacją: "Wadium - nr sprawy: INW.271. 10 .2019”. Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert. 5. Poręczenia lub gwarancje bankowe, gwarancje ubezpieczeniowe, poręczenia udzielone przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.) w oryginale również w w/w terminie winny znajdować się w kasie Urzędu Gminy. Uwaga: Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Potwierdzoną kserokopię dowodu wniesienia wadium można załączyć do oferty (nie jest to wymagane). Z chwilą zmiany terminu złożenia ofert przez Zamawiającego jednocześnie ulega zmianie termin (dzień) wpłaty wadium, godzina wpłaty pozostaje bez zmian chyba, że w zawiadomieniu o zmianie terminu złożenia ofert podano również zmienioną godzinę wpłaty wadium. 6. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. Zamawiający uzna, że przedstawiona gwarancja nie spełnia wymogu bezwarunkowości, gdy z treści gwarancji: 1) wynika, że dotyczy jedynie należności bezspornych; 2) wynika obowiązek przedłożenia gwarantowi przez Zamawiającego (beneficjenta gwarancji) dokumentów innych niż: a) pisemne wezwanie do zapłaty, b) pisemne oświadczenie o zaistnieniu okoliczności uzasadniających żądanie oraz nie dokonaniu przez Wykonawcę zapłaty wymagalnych należności; 3) wynika, że gwarant może powołać się na zarzuty dotyczące istnienia i ważności umowy podstawowej oraz na rzeczywiste niezrealizowanie się zabezpieczonego rezultatu; 4) wynika, że Zamawiający (beneficjent gwarancji) musi udowodnić zaistnienie okoliczności określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 7. Oferta niezabezpieczona akceptowaną formą wadium, przez cały okres związania ofertą zostanie odrzucona. 8. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na koncie zamawiającego. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 14. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano, 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego; 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy – wg. Załącznika nr 1 do SIWZ; 2) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia potencjału - w przypadku, gdy wykonawca powołuje się na potencjał podmiotu trzeciego w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu; 3) Dokumenty, z których wynika upoważnienie osób podpisujących ofertę do reprezentacji wykonawcy, w szczególności pełnomocnictwo (o ile w imieniu wykonawcy działa pełnomocnik), lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie, jeśli sposób reprezentacji nie wynika z KRS 4) kosztorys uproszczony 5) obliczenia potwierdzające proponowaną skalę redukcji zużycia energii.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach