Przetargi.pl
Kontynuacja przebudowy drogi powiatowej nr 1535D, celem poprawy bezpieczeństwa oraz dostępności do terenów zabudowy mieszkaniowej i przemysłowej w rozwojowej miejscowości Nadolice Małe w gminie Czernica.

Starostwo Powiatowe we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-440 Wrocław, ul. Kościuszki 131
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. +48 71 72 21 700 , fax. +48 71 72 21 706
  • Data zamieszczenia: 2015-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe we Wrocławiu
    ul. Kościuszki 131 131
    50-440 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. +48 71 72 21 700, fax. +48 71 72 21 706
    REGON: 93195012300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiatwroclawski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kontynuacja przebudowy drogi powiatowej nr 1535D, celem poprawy bezpieczeństwa oraz dostępności do terenów zabudowy mieszkaniowej i przemysłowej w rozwojowej miejscowości Nadolice Małe w gminie Czernica.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z przebudową drogi powiatowej nr 1535D, celem poprawy bezpieczeństwa oraz dostępności do terenów zabudowy mieszkaniowej i przemysłowej w rozwojowej miejscowości Nadolice Małe w gminie Czernica. 2. Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia: Droga powiatowa nr 1535D w miejscowości Nadolice Małe, w gminie Czernica, obejmująca odcinek drogi 1535D o długości 1387m, od zjazdu do osiedla Dobrzykowice Park do skrzyżowania z drogą gminną - ul. Rowerową (włącznie ze skrzyżowaniem). 3. Rodzaj i zakres prac Roboty będą prowadzone na drodze powiatowej nr 1535D w miejscowości Nadolice Małe i Nadolice Wielkie oraz drodze powiatowej nr 1930D w Chrząstawie Małej i Chrząstawie Wielkiej. Przewiduje się wykonanie robót w pasie drogowym obejmujących: - przebudowę istn. drogi, - przebudowę istn. zjazdów, - przebudowę istn. rowów przydrożnych i przepustów, - budowę kanalizacji deszczowej, - budowę chodników, - montaż urządzeń bezpieczeństwa i obsługi ruchu oraz wykonanie oznakowania pionowego i poziomego. - urządzenie zieleni w pasie drogowym. Przebudowa istn. drogi obejmować będzie: - wzmocnienie istniejącej konstrukcji jezdni z poprawą jej profilu i spadków poprzecznych, - utwardzenie poboczy kruszywem kamiennym, - ustawienie krawężnika betonowego w obszarach zabudowy, - wykonanie wydzielonych zatok autobusowych, Zaprojektowano przebudowę istn. zjazdów. Po rozbiórce istniejącej nawierzchni (kostki betonowa, kamienna, beton asfaltowy), wykonać nawierzchnie z kostki betonowej czerwonej gr. 8cm. W miejscach rowu, projektuje się demontaż istn. przepustów i ścianek czołowych oraz ułożenie rur PEHD wraz z wykonaniem wlotu i wylotu w postaci ścianki betonowej z betonu cementowego. Zaprojektowano przebudowę istniejących rowów i przepustów polegającą na oczyszczeniu i pogłębieniu istniejących rowów przydrożnych i melioracyjnych oraz zasypanie części istniejących rowów przydrożnych pod budowę chodników. Projektuje się przebudowę istniejących przepustów tj.: - w km 0+170,50 przepust z rur żelbetowych 1000mm i długości 17,6m, - w km 1+081,50 przepust z rur PEHD 1050mm i długości 10,8m, Budowa kanalizacji deszczowej polegać będzie na: - wykonaniu ośmiu odcinków kanalizacji deszczowej z rur polietylenowych PEHD średnic od 250 do 300 mm o łącznej długości 279,5m wraz z osadnikami betonowymi 1500mm o pojemności 2,0m3 (2 szt.), - wykonaniu studni rewizyjnych 1000mm i 1200mm ( 11szt.), - wykonaniu wpustów deszczowych betonowych w ilości 25szt., - wykonaniu przykanalików deszczowych z rur PEHD 160mm i 110mm o łącznej długości 189,6m, - wykonaniu koryt liniowych (11 szt.) na zjazdach szer.10cm. z polimerobetonu z rusztem żeliwnym klasy C250 o łącznej długości 58,0m. Zaprojektowano chodniki wzdłuż drogi z kostki betonowej szarej gr.8cm. Szerokość chodnika odsuniętego od jezdni 1,50m, chodnika bezpośrednio przy jezdni 2,00m. Nawierzchnię chodnika ograniczono obrzeżem betonowym 8x30cm. Zaprojektowano montaż barier zabezpieczających ruch pieszych wzdłuż chodników. Zastosowano balustrady stalowe, z kształtowników stalowych o wysokości 1,10m. W miejsce rozebranych i zdemontowanych wiat przystankowych, projektuje się montaż wiat z profili stalowych, ocynkowanych malowanych proszkowo, ze ścianami ze szkła hartowanego i dachem z poliwęglanu komorowego. Projektowane oznakowanie pionowe i poziome zostało ujęte w projekcie docelowej organizacji ruchu. Urządzenie zieleni w pasie drogowym obejmuje wycinkę drzew oraz założenie trawników i nasadzenia. Przed przystąpieniem do właściwych robót należy dokonać wycinki drzew zestawionych w tabeli i pokazanych na projekcie zagospodarowania terenu. Przed przystąpieniem do prac należy zabezpieczyć istniejące drzewa znajdujące się w obrębie projektowanych prac. Wycinka drzew przeznaczonych do wycinki zostanie wykonana do końca kwietnia 2015r. Zaprojektowano wykonanie trawników oraz nasadzenia zieleni wysokiej. Przy zakładaniu trawników przyjęto zasadę, że wszystkie powierzchnie pomiędzy obrzeżem chodnika w stronę projektowanej krawędzi jezdni zostaną zagospodarowane pod trawnik. Do nasadzeń zieleni wysokiej projektuje się drzewa o zróżnicowanym pokroju koron i kolorystyki. W Nadolicach Małych zaprojektowano łącznie 13 sztuk drzew: Drzewa do nasadzeń muszą posiadać obwody nie mniejsze niż 16-18cm. - Lipa drobnolistna - Tilia Cordata Simone - szt. 7 - Jesion wyniosły - Fraxinus excelsior - szt. 3 - Klon pospolity - Acer platonoides columnare - szt. 3 Przebudowa istn. drogi Przebudowa drogi obejmuje: - przebudowę jezdni tj. wzmocnienie konstrukcji, wykonanie miejscowych poszerzeń, poprawę profilu podłużnego i spadków poprzecznych, ustawienie krawężników oraz ulepszenie poboczy, wykonanie bram wjazdowych strefy uspokojenia ruchu, - przebudowę zatok autobusowych, - przebudowę zjazdów, - przebudowę dróg bocznych w obrębie skrzyżowań, - przebudowę rowów i przepustów, - montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz wiat przystankowych, - wykonanie nowego oznakowania pionowego i poziomego. W celu ograniczenia kosztów projektuje się przebudowę istniejącej drogi z wykorzystaniem materiału z rozbiórki istniejącej nawierzchni. Przebudowa jezdni Zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni jezdni (od góry): - warstwa ścieralna z mastyksu grysowego modyfikowanego gumą SMA-G 8S gr.4cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego BA16W gr.8cm, - podbudowa z mieszanki MCE (mieszanka mineralno - cementowo - emulsyjna) gr.20cm. W miejscach poszerzeń (skrzyżowania, bramy wjazdowe) pod wyżej przyjętą konstrukcję, projektuje się: - warstwę podbudowy pomocniczej - mieszanka niezwiązana 0/31.5 gr.15cm, - warstwę odsączającą - grunt niewysadzinowy (pospółka k>8m/dobe) gr.20cm Z uwagi na układ warstw nawierzchni oraz charakter zagospodarowania przyległego terenu przedmiotową drogę podzielono na odcinki: Odcinek 1 (0+000÷0+676.5) - od początku opracowania do początku pierwszej bramy wjazdowej Budowę nawierzchni i podłoża obrazują otwory geologiczne od O-7 do O-11. Istniejąca konstrukcja na tym odcinku składa się z następujących warstw: - warstwy bitumiczne - gr. średnia 10cm (od 10 do 13cm) , - kruszywo łamane gr. średnia - 20cm (od 10 do 30cm) - piasek średni, piasek gruby, kamienie Zaprojektowano całkowite sfrezowanie warstw bitumicznych oraz rozbiórkę podbudowy z kruszywa na gr.10cm. Niweletę zaprojektowano z rzędnymi ok. +12cm w stosunku do rzędnych istniejącej nawierzchni miejscowo max. do +22cm (z uwagi na wymagane spadki podłużne i przykrycie nad proj. przepustem). Odcinek 2 (0+676.5÷1+131) -między bramami wjazdowymi, Budowę nawierzchni i podłoża obrazują otwory geologiczne od O-12 do O-13. Istniejąca konstrukcja składa się z następujących warstw: - warstwy bitumiczne - gr. średnia 15cm (od 12 do 18cm), - kruszywo łamane gr. średnia - 15cm (od 10 do 22cm), - piasek średni, piasek gruby, kamienie. Zaprojektowano całkowite sfrezowanie warstw bitumicznych oraz rozbiórkę podbudowy z kruszywa na gr.10cm. Niweletę zaprojektowano z rzędnymi ok. +7cm w stosunku do rzędnych istniejącej nawierzchni miejscowo max. do +13cm (z uwagi na wymagane spadki podłużne). Odcinek 3 (1+131÷1+387) - od końca drugiej bramy wjazdowej do końca opracowania Budowę nawierzchni i podłoża obrazują otwory geologiczne od O-15 do O-16. Istniejąca konstrukcja składa się z następujących warstw: - warstwy bitumiczne - gr. średnia 15cm (od 12 do 17cm), - kruszywo łamane gr. średnia - 25cm (od 23 do 26cm), - piasek zagliniony Zaprojektowano całkowite sfrezowanie warstw bitumicznych oraz rozbiórkę podbudowy z kruszywa na gr.15cm. Niweletę zaprojektowano z rzędnymi jak istniejąca nawierzchnia z miejscową korektą do max. +14cm (z uwagi nawymagane spadki podłużne). Nawierzchnię jezdni na odcinku 1 (częściowo) i 2 ograniczono krawężnikiem betonowym 20x30cm na ławie betonowej C12/15 (wysokość krawężnika w świetle 12cm).Wzdłuż krawężnika, w celu usprawnienia odwodnienia nawierzchni zaprojektowano ściek płaski z 2 rzędów kostki betonowej kwadrat 16x16 (szara) gr.16cm na ławie z betonu C12/15. Prace należy rozpocząć od wytyczenia punktów charakterystycznych osi jezdni oraz założenia hektometrażu. Następnie zniwelować punkty charakterystyczne wzdłuż wyznaczonej osi jezdni i porównać z profilem drogi z niniejszego projektu. W przypadku znaczących różnic między rzędnymi z profilu a rzędnymi z pomiaru, należy zwrócić się do autorów niniejszego opracowania, w celu korekty zaprojektowanej niwelety. Technologia wykonania robót obejmuje: 1. wykonanie wykopów wzdłuż krawędzi jezdni, mające na celu uzyskanie miejsca dla warstwy podbudowy (odsadzki) na głębokość ok. 30cm, 2. wykonanie warstwy odsączającej i podbudowy pomocniczej na poszerzeniach, 3. sfrezowanie istniejących warstw bitumicznych nawierzchni (na szerokości 1 pasa) z odwiezieniem destruktu z frezowania do węzła (założono lokalizację węzła w odległości do 5km od miejsca robót), 4. rozbiórka części istn. podbudowy z kruszywa z odwiezieniem materiału z rozbiórki do węzła, 5. wyprodukowanie mieszanki MCE w węźle z ewentualnym doziarnieniem wg receptury, 6. transport do miejsca wbudowania i wykonanie podbudowy z mieszanki MCE, 7. wykonanie badań kontrolnych, 8. wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego, 9. wykonanie warstwy ścieralnej z mastyksu grysowego modyfikowanego gumą, 10. wykonanie nawierzchni poboczy z kruszywa łamanego. Przebudowa zatok autobusowych Zaprojektowano zatoki o szerokości 3,00m, długości krawędzi zatrzymania 20,00m i następującej konstrukcji: - warstwa ścieralna - kostka betonowa kwadrat 16x16cm (szara) gr.16cm - podsypka cem.- piaskowa (1:4) gr.5cm - podbudowa - beton cementowy C16/C20 gr.22cm - warstwa odsączająca -grunt niewysadzinowy (pospółka k>8m/dobe) gr.20cm Przebudowa istn. zjazdów Przebudowa zjazdów polegać będzie na rozbiórce istniejącej nawierzchni z kostki betonowej, kamiennej, z beton asfaltowego i wykonaniu nowej konstrukcji tj.: - nawierzchnia - kostka betonowa czerwona typ dwuteownik gr.8cm - podsypka - miał kamienny 0/4 gr.4cm - podbudowa - mieszanka niezwiązana 0/31.5 gr.15cm - warstwa odsączająca -grunt niewysadzinowy (pospółka >8m/dobe) gr.20cm Nawierzchnię ograniczono obrzeżem betonowym 8x30cm na ławie betonowej C12/15, a od strony pobocza krawężnikiem najazdowym 15x22cm na ławie betonowej C12/15 (wysokość krawężnika w świetle 1÷2cm). W miejscach rowu, przewiduje się demontaż części przelotowych istn. przepustów oraz ścianek czołowych. Części przelotowe przepustów dopuszcza się pozostawić bez ich rozbiórki gdy znajdują się poza obrysem projektowanej jezdni lub rowu. W innym przypadku należy je odkopać i rozebrać, a wykop zasypać gruntem niespoistym i zagęścić do wymaganego wskaźnika zagęszczenia. Ścianki czołowe z betonu, cegły, bloczków betonowych należy: - rozebrać w całości gdy znajdują się w obrysie projektowanej jezdni a wykop zasypać gruntem niespoistym i zagęścić do wymaganego wskaźnika zagęszczenia, - rozebrać w części tak, by umożliwić wykonanie pełnej konstrukcji zjazdów, chodników lub trawnika gdy znajdują się w ich projektowanym obrysie, W ciągu projektowanych rowów, pod zjazdami projektuje przepusty z rur PEHD ?400÷600mm wraz z wykonaniem wlotu i wylotu w postaci ścianek czołowych, betonowych gr.25cm z betonu cementowego C25/30. Przebudowa dróg gminnych w obrębie skrzyżowań Drogi boczne tj.: - kostka betonowa typ dwuteownik szara gr.8cm - podsypka z miału kamiennego 0/4 gr.4cm - podbudowa - mieszanka niezwiązana 0/31.5 gr.25cm - warstwa odsączająca - grunt niewysadzinowy (pospółka >8m/dobe) gr.20cm Nawierzchnię jezdni ograniczono obrzeżem betonowym 8x30cm na ławie betonowej C12/15 zwykłej. Przebudowa rowów i przepustów Zaprojektowano: - przebudowę istniejących rowów przydrożnych, - oczyszczenia i pogłębienie istniejących rowów melioracyjnych, - zasypanie części istniejących rowów przydrożnych pod budowę chodników, - przebudowę istniejących przepustów tj.: - w km 0+170,50 - przepust betonowy rurowy 1000mm i długości 17,6m, - w km 1+081,50 przepust z rur PEHD 1050mm i długości 10,8m, Na obiektach inżynierskich zaprojektowano balustrady typowe o wysokości 1,10m z kształtowników stalowych. Montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz wiat przystankowych oraz wykonanie oznakowania pionowego i poziomego Wzdłuż chodników na wytypowanych odcinkach projektuje się barierki zabezpieczające ruch pieszych. Zaprojektowano barierki typowe o wysokości 1,10m z rur stalowych. Zaprojektowano rozbiórkę wiaty murowanej i demontaż wiaty stalowej i montaż w ich miejsce wiat z profili stalowych ze ściankami bocznymi z cofniętym słupkiem. Takie rozwiązanie, z uwagi na ograniczoną ilość miejsca, zapewnia minimalną szerokość chodnika-peronu przestankowego. Wiaty z profili ocynkowanych, malowanych proszkowo, ze ścianami ze szkła hartowanego i dachem z poliwęglanu komorowego. Długość wiaty w zależności od przyjętego modelu od 3,5÷4,0m. Oznakowanie pionowe i poziome. Zaprojektowane oznakowanie pionowe i poziome zostało ujęte w projekcie docelowej organizacji ruchu. Budowa kanalizacji deszczowej Zaprojektowana kanalizacja ma za zadanie rozwiązać problem odprowadzenia wód opadowych z przebudowywanej drogi powiatowej oraz projektowanych chodników. Obliczono wielkości przewidywanego spływu wód opadowych metodą stałych natężeń deszczu oraz dobrano średnice projektowanych kanałów deszczowych. Zaprojektowane kanały obliczono na prawdopodobieństwo wystąpienia p=20% czyli raz na 5 lat. Do odprowadzenia wód deszczowych zaprojektowano kanalizację z rur polietylenowych PEHD klasy SN8 średnic od 250 do 300mm. Zaprojektowano dwa odcinki kanalizacji deszczowej o długości łącznej 279,5m średnicy 250mm i 300mm z włączeniem do przebudowywanego rowu (odcinek 1) i istniejącego cieku Mrówka (odcinek 2). Długość projektowanych kanałów z podziałem na poszczególne średnice: - 300 - 135,1 m - 250 - 144,4 m Pozostałe szczegóły lokalizacji (trasa, spadki, rozwiązanie kolizji z uzbrojeniem istniejącym i projektowanym, zagłębienie) pokazano na rysunkach profilu podłużnego (rys. nr 7). Studnie zaprojektowano w miejscach zmiany kierunku trasy, spadku kanału oraz na odcinkach prostych w odstępach uzasadnionych sytuacją terenową. Studnie betonowe zaprojektowano z elementów prefabrykowanych z betonu o klasie wytrzymałości nie niższej niż B45, wodoszczelnego (W8), mało nasiąkliwego (nw< 4%) i mrozoodpornego (F-50) o średnicy od 1000mm (1szt.) do 1200mm w zależności od wielkości kanału. Łącznie zaprojektowano 11 szt. studni. Studzienki ściekowe (wpusty) zaprojektowano z elementów prefabrykowanych z betonu o klasie wytrzymałości nie niższej niż B45, wodoszczelnego (W8), mało nasiąkliwego (nw< 4%) i mrozoodpornego (F-50). Każdy wpust powinien posiadać osadnik wysokości min. 85cm. Wysokość bezwzględna wpustu 2,0m.Łącznie zaprojektowano 25 szt. wpustów deszczowych. Zaprojektowano przykanaliki deszczowe z rur PEHD sztywności SN8 o średnicy 160mm i łącznej długości 134,7m. Dodatkowo w celu zebrania wód opadowych z powierzchni zjazdów zaprojektowano odwodnienia w postaci koryt liniowych szerokości 10cm wykonanych z polimerobetonu z rusztem żeliwnym klasy C250. Każde koryto wyposażono w skrzynkę odpływową o wym. 0,5m x 0,61m z otworem odpływowym średnicy 110mm. Łącznie zaprojektowano 11 koryt liniowych o łącznej długości 58,0m. Do odprowadzenia wód opadowych z proj. koryt liniowych zaprojektowano przykanaliki z rur PEHD SN8 średnicy 110mm o łącznej długości 54,9m. Włączenia przykanalików do projektowanego kanału głównego przeprowadzono poprzez projektowane studnie betonowe średnicy 1000mm i 1200mm. Przykanaliki z proj. koryt liniowych włączono do rowów, wpustów i proj. kanalizacji deszczowej (poprzez trójniki). Minimalny spadek przykanalików 1,0 % w przypadkach jednostkowych 0,5%. W celu podczyszczenia wód opadowych przed zrzutem do odbiorników zastosowano dwa osadniki piasku poziome zbudowane z kręgów betonowych o średnicy 1,5m pojemności 2,0m3. Po podczyszczeniu wody opadowe trafią do istniejących rowów. W miejscach wylotów skarpy i dna rowów należy umocnić brukiem kamiennym na zaprawie cementowopiaskowej na długości 5,0m. Na wylotach w celu ochrony projektowanych urządzeń zaprojektowano klapy przeciwcofkowe z HDPE średnicy 300mm (2szt.) Budowa chodników W uzgodnieniu z inwestorem przyjęto, że chodniki przywiązane do krawężnika jezdni będą miały szerokość 2,00m i konstrukcję z dopuszczeniem postoju samochodów o ciężarze do 2,5t. tj.: - kostka betonowa typ dwuteownik szara gr.8cm - podsypka z miału kamiennego 0/4 gr.4cm - podbudowa - mieszanka niezwiązana 0/31.5 gr.15cm - ulepszone podłoże - grunt niewysadzinowy (pospółka) gr.10cm Chodniki odsunięte od jezdni będą miały szerokość 1,50m i konstrukcję jak wyżej ale bez warstwy podbudowy. Nawierzchnię chodników ograniczono obrzeżem betonowym 8x30cm na ławie betonowej C12/15. Odległość obrzeża od krawędzi skarpy min.0,5m. Spadek poprzeczny chodnika 2% w kierunku jezdni. Zamawiający jednocześnie informuje, że w okresie przebudowy drogi 1535D w m. Nadolice Małe, Gmina Czernica planuje rozpoczęcie prac związanych z budową oświetlenia drogowego. Przebieg trasy sieci został podany w osobnych załącznikach graficznych, W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany będzie do skoordynowania prac z firmą wskazaną przez Gminę Czernica. Powyższe należy uwzględnić w harmonogramie robót. 5. Ustalenia organizacyjne związane z wykonaniem zamówienia: 1) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia, uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 2) Wykonawca po podpisaniu umowy przekaże Zamawiającemu numery telefonów kontaktowych i faksów oraz dokonywać będzie na bieżąco ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 6. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca zobowiązuje się przejąć teren budowy w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy. 2) Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy, zgodnie ze sztuką budowlaną oraz obowiązującymi przepisami. 3) Wykonawca zobowiązuje się udostępnić przejęty od Zamawiającego teren budowy dla Wykonawcy Gminy Czernica w przypadku zawarcia przez Gminę Czernica z ww. Wykonawcą umowy na wykonanie oświetlenia ulicznego. 4) Wykonawca zobowiązuje się zorganizować, zagospodarować oraz należycie zabezpieczyć plac budowy oraz zaplecze budowy w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób przebywających na terenie budowy i w jej obrębie, zabezpieczyć teren przed dostępem osób trzecich, ewentualnie wystąpić o warunki przyłączenia dla placu budowy, warunki obsługi komunikacyjnej placu budowy, ponosić koszty zużycia wody, energii, zrzutu ścieków, ogrzewania i inne dla potrzeb placu budowy, 5) Organizacja robót prowadzona będzie zgodnie z wymogami BHP oraz p. poż., a także przepisami dotyczącymi ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa ruchu drogowego. 6) Wykonawca poinformuje wszystkich zainteresowanych o przystąpieniu do robót i ewentualnych utrudnieniach, 7) Wykonawca własnym staraniem zapewni ciągły, bezpieczny dojazd i dojście do posesji znajdujących się na odcinku remontowanej drogi. 8) Wykonawca zobowiązuje się powiadomić Zamawiającego oraz wszystkich użytkowników obiektów i gestorów sieci na piśmie o terminie rozpoczęcia prac i ich zakończenia z 14-dniowym wyprzedzeniem, celem inwentaryzacji istniejącej sieci i armatury, oceny stanu technicznego infrastruktury, sprawdzenia szczelności sieci, nadzór nad prowadzonymi robotami, uczestnictwa w odbiorach i komisyjnej kontroli sieci i armatury, 9) Wykonawca zapewni czynny udział w odbiorach przez służby zewnętrzne, 10) Wykonawca wykona wszystkie niezbędne próby, badania, uzgodnienia, nadzory i odbiory z użytkownikami infrastruktury, 11) Wykonawca sporządzi stosowne protokoły z przeprowadzonych prób i badań odbiorczych i przekazać je Zamawiającemu, 12) Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z obsługą nadzoru technicznego sieci uzbrojenia podziemnego, w tym również koszty wyłączeń, włączeń, prób eksploatacyjnych i innych pomiarów, a także koszty geodezyjnej inwentaryzacji tych sieci wraz z ewentualną dokumentacją techniczną przed- i powykonawczą w zakresie niezbędnym dla realizacji robót objętych umową z Zamawiającym. 13) Wykonawca winien informować Zamawiającego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego o terminie zakrycia robót zanikających (ulegających zakryciu) oraz o terminie odbioru robót zanikających i uzyskanie pisemnej zgody Zamawiającego na dalsze prowadzenie prac oraz uzyskanie potwierdzenia przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w dzienniku budowy ich prawidłowego wykonania. Jeżeli Wykonawca nie poinformował o tych terminach Zamawiającego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, Wykonawca zobowiązany jest odkryć roboty zanikające lub wykonać otwory niezbędne do zbadania robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego na swój koszt. 14) Bez uprzedniej zgody Zamawiającego wykonywane mogą być jedynie prace niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa i likwidacji zagrożeń oraz wynikających z konieczności zapobieżenia awarii. 15) Wykonawca zobowiązuje się sporządzić - zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2003r. Nr 120, poz. 1126) - przed rozpoczęciem robót, plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz przedstawić go do zatwierdzenia Zamawiającemu, 16) Wykonawca zobowiązuje się sporządzić przed przystąpieniem do robót Program Zapewnienia Jakości oraz przedstawić go do zatwierdzenia Zamawiającemu 17) Wykonawca na terenie robót będzie prowadził gospodarkę odpadami. Każdy odpad musi być zagospodarowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca odpowiedzialny jest za przechowywanie dowodów potwierdzających ich zagospodarowanie. 18) Opłaty i kary za przekroczenie w trakcie realizacji robót norm określonych w odpowiednich przepisach dotyczących ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu poniesie wyłącznie Wykonawca, co oznacza, że nie są uwzględnione w wynagrodzeniu Wykonawcy, o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy, stanowiącej załącznik do SIWZ. 19) Wykonawca zobowiązuje się zapewnić, na czas trwania robót kierownictwa: kierownika budowy oraz innych osób wskazanych przez Wykonawcę, działajacych w granicach umocowania okreslonego przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, a w przypadku koniecznosci zmiany którejkolwiek osoby uzgodnienie nowego kandydata z Zamawiajacym. 20) Wykonawca zobowiazuje się do utrzymania ładu i porządku na terenie budowy, a po zakończeniu robót usuniecie poza teren budowy wszelkich urządzeń tymczasowego zaplecza oraz pozostawienie calego terenu budowy i robót czystego i nadającego sie do użytkowania. 21) Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia opłat za czasowe zajęcie działek i pokrycia wszystkich kosztów, które wynikają z czasowego ich zajęcia wraz z protokolarnym przekazaniem i odbiorem tych działek oraz doprowadzenia ich do stanu pierwotnego. 22) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zaleceń wpisanych do dziennika budowy. 23) Wykonawca zobowiązany jest do czyszczenia opon sprzętu wyjeżdżającego z budowy na drogę. 24) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie działania i zaniechania osób i podmiotów, przy pomocy których realizuje przedmiot umowy odpowiada za bezpieczeństwo w trakcie wykonywania robót. 25) Wykonawca ponosi ryzyko obrażeń lub śmierci osób oraz utraty lub uszkodzeń mienia Wykonawcy i osób trzecich. 26) Wykonawca odpowiada za szkody wynikłe na terenie budowy w terminie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę, do daty protokolarnego odebrania robót przez Zamawiającego oraz zobowiązuje się na własny koszt natychmiastowo usuwać w sposób docelowy wszelkie szkody i awarie powstałe podczas realizacji robót. 27) Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia zinwentaryzowanych urządzeń podziemnych uszkodzonych w trakcie prowadzenia prac, z tym że koszt ich napraw ponosi wyłącznie Wykonawca co oznacza, że nie są uwzględnione w wynagrodzeniu Wykonawcy, o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy, stanowiącej załącznik do SIWZ. 28) Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia Zamawiajacemu o problemach lub okolicznościach mogących wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót. 29) Wykonawca winien niezwłocznie poinformować Zamawiajacego o zaistniałych na terenie budowy kontrolach i wypadkach. 30) Wykonawca zobowiązuje się zabezpieczyć teren robót, zgodnie z wymogami przewidzianymi w polskim prawie, strzec mienia znajdującego się na tym terenie. 31) Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt wykona, uzyska jego zatwierdzenie i wdroży projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177, poz. 1729). 32) Wykonawca wykona na własny koszt i zapewni należytą eksploatację oznakowania tymczasowego, stanowiącego zabezpieczenie robót i ruchu zastępczego przez cały okres realizacji robót, zgodnie z projektem, o którym mowa powyżej, na warunkach określonych w zatwierdzeniu organu zarządzającego ruchem na drogach powiatowych. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie i oznakowanie miejsca robót w sposób widoczny zarówno w dzień jak i w nocy i utrzymanie ich w należytym stanie przez okres trwania robót. 33) Wykonawca w cenie oferty zapewni obsługę geodezyjną w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania robót oraz ich odbioru w formie operatu kolaudacyjnego, pomiarów powykonawczych w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym oraz Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego. 34) Wykonawca dokona pomiarów rzędnych geodezyjnych istniejących. W przypadku zmiany rzędnych terenu wyregulowanie poziomu istniejących urządzeń infrastruktury podziemnej do projektowanej niwelety, 35) Wykonawca zobowiązuje się wykonać na własny koszt inwentaryzację powykonawczą (w wersji elektronicznej), przez osobę uprawnioną. Wersja elektroniczna mapy zasadniczej, skalibrowana w formatach do wyboru: a) grafika wektorowa - DXF, SHAPE, b) grafika rastrowa - pliki TIF i TFW o takiej samej nazwie w jednym katalogu. 36) używać materiały i urządzenia odpowiadające wymogom dokumentacji przetargowej i projektowej, a ponadto: a) oznakowane CE, co oznacza, że dokonano oceny ich zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi, albo b) umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami wiedzy technicznej, albo c) oznakowane, z zastrzeżeniem art. 5 ust. 4 ustawy z dnia 16.04.2004r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2004r. nr 92 poz. 881 z poźn. zm.), znakiem budowlanym, d) wprowadzone do obrotu legalnie w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, nieobjęte zakresem przedmiotowym norm zharmonizowanych lub wytycznych do europejskich aprobat technicznych Europejskiej Organizacji do spraw Aprobat Technicznych (EOTA), jeżeli jego właściwości użytkowe umożliwiają spełnienie wymagań podstawowych przez obiekty budowlane zaprojektowane i budowane w sposób określony w odrębnych przepisach, w tym przepisach przed techniczno-budowlanych oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, e) zaakceptowane przez Zamawiającego. 37) Wykonawca winien uczestniczyć, na żądanie Zamawiającego, w naradach i innych czynnościach w trakcie realizacji przedmiotu umowy oraz w okresie gwarancji i rękojmi. 38) Wykonawca zgłosi Zamawiającemu gotowość do odbioru częściowego i końcowego przedmiotu umowy i zobowiązuje się uczestniczyć w odbiorach. 39) Wykonawca zdemontuje obiekty tymczasowe i uporządkuje teren po zakończeniu robót. 40) W dniu odbioru końcowego Wykonawca przekaże Zamawiającemu protokoły odbioru od właścicieli urządzeń obcych znajdujących się na obiekcie oraz oświadczenia właścicieli działek, z których korzystano podczas realizacji zadania. 7. Szczegółowy zakres robót budowlanych zawiera: Dokumentacja projektowa stanowiąca załączniki do niniejszej SIWZ, jako oddzielne pliki.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć złożoną ofertę wadium w wysokości: 54 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Przedłużenie okresu gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://powiatwroclawski.ibip.wroc.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach