Przetargi.pl
Część 1: Zorganizowanie i przeprowadzenia szkolenia pod nazwą: Komunikacja i skuteczne motywowanie klientów pomocy społecznej Część 2: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Kurs samoobrony

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu ogłasza przetarg

  • Adres: 61-731 Poznań, ul. Nowowiejskiego 11
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 8567-300 , fax. 61 8515-635
  • Data zamieszczenia: 2014-04-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu
    ul. Nowowiejskiego 11 11
    61-731 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 61 8567-300, fax. 61 8515-635
    REGON: 63128432200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rops.poznan.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Część 1: Zorganizowanie i przeprowadzenia szkolenia pod nazwą: Komunikacja i skuteczne motywowanie klientów pomocy społecznej Część 2: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Kurs samoobrony
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część 1: Zorganizowanie i przeprowadzenia szkolenia pod nazwą: Komunikacja i skuteczne motywowanie klientów pomocy społecznej. Cel szkolenia: Celem szkolenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do podejmowania działań na rzecz rozwoju i upowszechniania form aktywnej integracji, poprzez podnoszenie umiejętności interpersonalnych, budowania relacji z klientem pomocy społecznej i motywowanie go do działania. Zakres tematyczny: Budowanie relacji opartej na zaufaniu: pierwszy kontakt, budowanie warunków pierwszego kontaktu, rola pierwszego kontaktu, a w szczególności popełniane błędy i ich skutki dla późniejszej relacji, podstawy interakcji społecznych, budowanie i utrzymywanie relacji opartej na szacunku i zaufaniu. Komunikacja werbalna i niewerbalna: nieporozumienia w komunikacji werbalnej, rola i umiejętność aktywnego słuchania, budowanie i dobór pytań otwierających i precyzujących, prowadzenie rozmowy w oparciu o pytania. Budowanie w kliencie pomocy społecznej motywacji i poczucia wpływu: najczęściej popełniane błędy w motywowaniu, skuteczny wywiad z klientem, precyzowanie celu w oparciu o pytania, budowanie planu działania w oparciu o obszar wpływu i zasadę małych kroków. Budowanie informacji zwrotnej: budowanie informacji zwrotnej adekwatnej do sytuacji, budowanie umiejętności nagradzania małych kroków, budowanie w kliencie umiejętności samooceny i autonagradzania. Sposób organizacji szkolenia: Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić nie więcej niż 6 trzydniowych edycji szkoleń, w wymiarze 21 godzin dydaktycznych dla każdej edycji (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), dla 100 osób, w podziale na grupy (edycje) liczące maksymalnie 20 osób, wraz z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych edycji dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia. Zajęcia będą prowadzone wspólnie przez dwóch szkoleniowców. Materiały szkoleniowe: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 3 dni przed podpisaniem umowy. Materiały powinny być przekazane do akceptacji w wersji ostatecznej. Jeden komplet materiałów Wykonawca przekaże Zamawiającemu w momencie podpisania umowy. Rekrutacja i obsługa administracyjna: Współpraca z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów na szkolenie i tworzenie listy uczestników oznacza: nawiązanie kontaktu Wykonawcy z jednostkami pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce i na podstawie otrzymanych tą drogą zgłoszeń przeprowadzenie wstępnej kwalifikacji uczestników szkolenia oraz sporządzenie listy kandydatów do grupy, przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia każdej edycji, poinformowanie kandydatów, po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, o zakwalifikowaniu się na szkolenie. Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego (baza e-mail jednostek pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce). Zamawiający prowadzi działania wspierające działania Wykonawcy w formie ogłoszeń, listów oraz informacji na stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie o szkoleniu jednostek pomocy społecznej w Wielkopolsce. Organizacja szkolenia Dojazd: Wykonawca jest zobowiązany zorganizować dojazd uczestników na każdą edycję: pierwszego dnia z miejsca zbiórki uczestników szkolenia do miejsca, w którym realizowane będzie szkolenie oraz po zakończeniu edycji powrót do miejsca zbiórki. Miejscem zbiórki uczestników szkolenia jest Dworzec Letni w Poznaniu, ul. Dworcowa 1. Zakwaterowanie: Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników poszczególnych edycji w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno-szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu. Sale szkoleniowe: Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. Wyżywienie: Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom każdej edycji: pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem oraz kolację integracyjną, drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, kolację, trzeciego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, 2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia, składające się z kawy, herbaty, wody mineralnej, soków, owoców; np. jabłko lub banan, wyrobów cukierniczych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 1.1. do SIWZ. Część 2: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pod nazwą: Kurs samoobrony. Cel szkolenia: Celem szkolenia jest nauka pozytywnych i skutecznych zachowań społecznych, zwiększenie poczucia sprawstwa, podniesienie poczucia bezpieczeństwa pracowników instytucji pomocy i integracji społecznej, poznanie podstawowych technik samoobrony oraz nabycie umiejętności zachowania się w sytuacjach zagrożenia. Metoda realizacji szkolenia: WenDo WenDo - jest to połączenie sztuki samoobrony fizycznej z samoobroną psychiczną. Przywiązuje uwagę do asertywności, obrony przed atakiem, uczy jak zatrzymać napastnika, jak wyznaczać granice swoje i szanować granice innych ludzi. Pokazuje jak ważna jest umiejętność rozwiązywania konfliktów, podtrzymywanie komunikacji, niezrywanie kontaktu, profilaktyka przemocy, według Informacji zamieszczonych na stronie http://www.wendo.org.pl/. Zakres tematyczny: Zajęcia teoretyczne: przemoc ze względu na płeć, świadomość działania, strategie działania napastników, doświadczenia uczestników związane z przemocą, poczucie własnej wartości jako wartość kluczowa, obrona konieczna, pomoc przedmedyczna, ćwiczenia fizyczne: proste i skuteczne techniki samoobrony, ćwiczenia praktyczne: nauka postawy, negocjacje, samoocena, asertywność w zachowaniu i obrona własnych granic, własna siła fizyczna i psychiczna jako metoda obrony w sytuacji zagrożenia. Sposób organizacji szkolenia: Wykonawcy ubiegający się o realizację niniejszego zamówienia zobowiązują się zorganizować i przeprowadzić nie więcej niż 6 edycji trzydniowych, 21-godzinnych szkoleń (przy założeniu, że jedna godzina zajęć dydaktycznych to 45 minut), dla 100 uczestników w podziale na grupy maksymalnie 20 osobowe wraz z zapewnieniem uczestnikom poszczególnych edycji dowozu, zakwaterowania oraz wyżywienia. Zajęcia będą prowadzone wspólnie przez dwóch szkoleniowców. Zamawiający przewiduje, w zależności od zainteresowania uczestników, utworzenie grupy zaawansowanej dla osób, które przeszły podstawowy kurs WenDo oraz grupy dla mężczyzn. Materiały szkoleniowe: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdemu uczestnikowi materiały szkoleniowe wraz ze szczegółowym harmonogramem zajęć, w formie papierowej i na nośniku elektronicznym. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane Zamawiającemu do akceptacji nie później niż 3 dni przed podpisaniem umowy. Rekrutacja i obsługa administracyjna: Współpraca z Zamawiającym w zakresie naboru kandydatów na szkolenie i tworzenie listy uczestników oznacza: nawiązanie kontaktu Wykonawcy z jednostkami pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce i na podstawie otrzymanych tą drogą zgłoszeń przeprowadzenie wstępnej kwalifikacji uczestników szkolenia oraz sporządzenie listy kandydatów na każdą edycję, przekazanie sporządzonej listy kandydatów Zamawiającemu w celu uzyskania jej akceptacji. Dostarczenie ww. listy musi nastąpić na 2 dni przed terminem rozpoczęcia każdej edycji szkolenia, poinformowanie kandydatów; po otrzymaniu od Zamawiającego akceptacji zgłoszonych uczestników, o zakwalifikowaniu się na szkolenie. Wykonawca dokonuje ww. czynności posługując się formularzami przygotowanymi przez Zamawiającego i z wykorzystaniem danych kontaktowych udostępnionych przez Zamawiającego (baza e-mail jednostek pomocy i integracji społecznej w Wielkopolsce). Zamawiający prowadzi działania wspierające działania Wykonawcy w formie ogłoszeń, listów oraz informacji na stronie internetowej. Mają one na celu promowanie szkolenia i informowanie o szkoleniu jednostek pomocy społecznej w Wielkopolsce. Organizacja szkolenia Dojazd: Miejscem zbiórki uczestników szkolenia jest Dworzec Letni w Poznaniu, ul. Dworcowa 1. Wykonawca jest zobowiązany zorganizować dojazd uczestników na każdą edycję: pierwszego dnia każdej edycji z miejsca zbiórki uczestników do miejsca, w którym realizowane będzie szkolenie oraz po zakończeniu edycji powrót na Dworzec Letni w Poznaniu. Zakwaterowanie: Wykonawca jest zobowiązany zapewnić zakwaterowanie uczestników szkolenia w pokojach 2 lub 1 osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym lub ośrodku rekreacyjno - szkoleniowym spełniającym standard hotelu trzygwiazdkowego, położonym w woj. wielkopolskim, w tym w mieście Poznaniu. Sale szkoleniowe: Wykonawca powinien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. Wyżywienie: Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia, a dostarczane posiłki powinny zapewniać 100% całodziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnikom podczas szkolenia: pierwszego dnia - obiad dwudaniowy z napojem oraz kolację integracyjną, drugiego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, kolację, trzeciego dnia - śniadanie, obiad dwudaniowy z napojem, 2 serwisy konferencyjne w każdym dniu szkolenia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 1.2. do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium W zakresie Części 1 Zamawiający ustala wadium w wysokości: 2 800,00 zł (słownie: dwa tysiące osiemset złotych 00/100). W zakresie Części 2 Zamawiający ustala wadium w wysokości: 2 800,00 zł (słownie: dwa tysiące osiemset złotych 00/100). Wadium wnosi się pod rygorem wykluczenia z postępowania przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub kilku z niżej wymienionych form: -w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: BGŻ S.A. OO Poznań Rachunek nr 60 2030 0045 1110 0000 0234 9820 -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; -gwarancjach bankowych; -gwarancjach ubezpieczeniowych; -w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w formie pieniężnej, wymagana kwota powinna znajdować się na rachunku zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W przypadku pojawienia się wątpliwości co do wniesienia wadium w formach niepieniężnych wskazane jest zgłosić się do Pani Justyny Sobieskiej nr tel. (61) 856-73-41, w celu uzgodnienia trybu potwierdzenia wniesienia. Przyjęcie przez Zamawiającego dokumentu nie jest jednoznaczne z poprawnością złożonego wadium. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego zgodnie z przesłankami art. 46 ust. 5 ustawy, zaś pozostali Wykonawcy zgodnie z przesłankami art. 46 ust. 4a ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rops.poznan.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach