Przetargi.pl
Budowa oświetlenia drogowego w Gminie Pabianice

Gmina Pabianice ogłasza przetarg

  • Adres: 95-200 Pabianice, Torowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 2139660, 2139676, , fax. 422 139 660
  • Data zamieszczenia: 2020-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pabianice
    Torowa 21
    95-200 Pabianice, woj. łódzkie
    tel. 042 2139660, 2139676, , fax. 422 139 660
    REGON: 47205780400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pabianice.gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa oświetlenia drogowego w Gminie Pabianice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest budowa oświetlenia drogowego w Gminie Pabianice. Zamówienie podzielone jest na 2 części: Część I: obejmuje budowę oświetlenia drogowego w miejscowości Rydzyny, Wola Żytowska, Piątkowisko, na które Zamawiający posiada dokumentację projektowo-kosztorysową. Część II: obejmuje budowę oświetlenia drogowego wraz z wykonaniem systemu monitoringu i zarządzania oświetleniem na drogach gminnych, powiatowych i wewnętrznych w formule „Zaprojektuj i Wybuduj” Zamawiający przewiduje możliwość składania ofert częściowych na każdą część. Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną liczbę części. 2.2. Zakres zamówienia dla części I, to w szczególności: 1/ Budowa oświetlenia drogowego w miejscowości Rydzyny, która obejmuje roboty budowlane zlokalizowane na dwóch działkach ewidencyjnych: nr 30/2 (przy drodze powiatowej nr 3309E) oraz nr 61/2 (na drodze wewnętrznej). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej, STWIOR oraz w przedmiarach robót które są załącznikami do SIWZ. 2/ Budowa oświetlenia drogowego w miejscowości Wola Żytowska, która obejmuje roboty budowlane zlokalizowane na działkach ewidencyjnych: nr 252 oraz 251/2 (przy drodze gminnej). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej, STWIOR oraz w przedmiarach robót które są załącznikami do SIWZ. 3/ Budowa oświetlenia drogowego w miejscowości Piątkowisko, która obejmuje odcinek ulicy Cynkowej (działki ewidencyjne nr 353/16 i 525) oraz ulicy Parkowej (działki ewidencyjne nr 609/12 i 609/13)- drogi gminne publiczne. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej, STWIOR oraz w przedmiarach robót które są załącznikami do SIWZ. Zamawiający posiada zgłoszenia do właściwego organy nadzoru architektoniczno-budowlanego jak niżej: -Budowa oświetlenia w Rydzynach dz. nr 61/2 zgłoszenie przyjęte bez uwag i sprzeciwu Starostwa Powiatowego w Pabianicach: 20.12.2017 r. znak AB.6743.698.2017 -Budowa oświetlenia w Rydzynach dz. nr 30/2 zgłoszenie przyjęte bez uwag i sprzeciwu Starostwa Powiatowego w Pabianicach: 14.09.2018 r. znak AB.6743.490.2018 -Budowa oświetlenia drogowego Wola Żytowska zgłoszenie przyjęte bez uwag i sprzeciwu Starostwa Powiatowego w Pabianicach: 30.01.2017 r. znak AB.6743.856.2016 -Budowa oświetlenia w Piątkowisku ul. Cynkowa i ul. Parkowa zgłoszenie przyjęte bez uwag i sprzeciwu Starostwa Powiatowego w Pabianicach: 14.09.2018 r. znak AB.6743.492.2018- ul. Cynkowa i 14.09.2018 r. znak AB.6743.493.2018-ul. Parkowa. Zamawiający posiada dla ww. zadania umowy o przyłączenie do sieci dystrybucyjnej z PGE Dystrybucja S.A. jednak z uwagi na nieaktualne terminy przyłączenia, Wykonawca, na podstawie otrzymanych od Zamawiającego stosownych upoważnień, dokona aktualizacji tych umów. 2.3.Zakres zamówienia dla części II, to w szczególności: 1/ Budowa oświetlenia drogowego na drogach gminnych w formule „Zaprojektuj i Wybuduj”, zgodnie z załączonym Programem Funkcjonalno–Użytkowym, która obejmuje oświetlenie drogowe na drogach gminnych w miejscowościach: Gorzew (12 punktów oświetleniowych), Hermanów, (11 punktów oświetleniowych), Pawlikowice (10 punktów oświetleniowych) oraz Szynkielew (13 punktów oświetleniowych), Porszewice (14 punktów oświetleniowych). Łącznie wybudowanych ma być 60 słupów oświetleniowych wraz z oprawami i światłem LED, w formule „Zaprojektuj i wybuduj”. Program funkcjonalno-użytkowy opracowany został w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U.nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) W ramach tego zadania zostaną wykonane roboty związane z wykonaniem dokumentacji projektowej, budową oświetlenia wraz z linią zasilającą oraz stworzeniem systemu monitoringu i zarządzania punktami oświetlenia drogowego na odcinkach nowo budowanych w części drugiej zamówienia, z możliwością w dalszych latach rozbudowy i podłączania nowych odcinków: a) 12 lamp na odcinku ok. 550 mb wzdłuż publicznej drogi gminnej nr 108263E (dz. nr 44) w miejscowości Gorzew obręb nr 2 - od granicy z Górką Pabianicką do krzyża b) 11 lamp na odcinku ok. 500 mb wzdłuż publicznej drogi gminnej nr 108023E (dz. nr 204/1, 168/27, 168/10,168/8, 168/14, 168/12) w miejscowości Hermanów obręb nr 4 - od skrzyżowania Hermanów II z drogą gminną nr 108278E w kierunku północnym c) 10 lamp na odcinku ok. 450 mb wzdłuż publicznej drogi gminnej nr 108023E (dz. nr 59) w miejscowości Pawlikowice obręb nr 16 od ostatniej lamy hybrydowej w kierunku północnym d) 13 lamp na odcinku ok. 600 mb wzdłuż publicznej drogi gminnej nr 108271E (dz. nr 214/2) w miejscowości Szynkielew obręb nr 22 - od ostatniej lampy do przejazdu kolejowego w kierunku północnym e) 14 lamp na odcinku ok 750 mb wzdłuż publicznej drogi gminnej nr 108264E (dz nr 109/20, 109/21,111/8, 111/32, 111/33, 114/2, 242/7 w miejscowości Porszewice obręb nr 19 - od drogi DK 71 do Domu Dziecka. Prace realizowane w 3 etapach: ETAP I: • opracowanie dokumentacji budowlano-wykonawczych wraz z przedmiarami robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót wraz z uzyskaniem prawomocnych decyzji pozwolenia na budowę lub w przypadku kiedy nie jest wymagane pozwolenie na budowę zgłoszeń robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę (zakres obejmuje wszelkie prace i opracowania związane z uzyskaniem w.w. pozwoleń, w tym warunków technicznych przyłączenia urządzeń elektroenergetycznych do sieci nn z PGE Dystrybucja S.A.) • opracowanie projektów tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy i uzgodnienie ich w Urzędzie Gminy Pabianice oraz zatwierdzenie w Starostwie Powiatowym, • lokalizację słupów i przebieg kabli zasilających należy uzgodnić z właścicielem terenu • dokumentację przed złożeniem w celu uzyskania pozwolenia na budowę lub dokonania zgłoszenia zamiaru budowy należy przedłożyć do akceptacji Zamawiającego • dokonanie zgłoszeń rozpoczęcia robót w PINB (w przypadku postawionego wymogu w decyzjach o pozwoleniu na budowę). ETAP II: • wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji technicznej, • dokonanie zgłoszeń zakończenia robót lub uzyskanie pozwolenia na użytkowanie w PINB (w przypadkach postawionego wymogu w decyzji o pozwoleniu na budowę) • wykonanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej • wykonanie i przekazanie Zamawiającemu powykonawczego operatu geodezyjnego. ETAP III: • wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu na etapie tworzenia dokumentacji projektowej informację o wymaganiach sprzętowych dla obsługi systemu monitoringu i zarządzania oświetleniem • przeprowadzenie instalacji systemu, jego konfigurację oraz wykonanie pierwszej wstępnej konfiguracji całości wykonanego oświetlenia, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego • przeprowadzenie szkoleń z obsługi zainstalowanego systemu • opracowanie i przekazanie Zamawiającemu wyników z 1 miesięcznego okresu próbnego pracy zamontowanego oświetlenia • dostarczenie instrukcji technicznych zamontowanych urządzeń dla potrzeb eksploatacji i konserwacji po okresie gwarancji Opracowana dokumentacja projektowo-kosztorysowa dla części II ma być sporządzona zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, w ilościach jak niżej: a) projekt budowlano –wykonawczy – 4 egz. b) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – 1 egz. c) Kosztorysy inwestorskie – 2 egz. d) Przedmiary robót – 2 egz. e) całość opracowań w formie elektronicznej na nośniku CD/DVD. 2/ Budowa oświetlenia drogowego na drogach powiatowych w formule „Zaprojektuj i Wybuduj”, zgodnie z załączonym Programem Funkcjonalno-Użytkowym, na drogach powiatowych w miejscowościach Wola Żytowska (6 punktów oświetleniowych) oraz Kudrowice (14 punktów oświetleniowych). Łącznie wybudowanych ma być 20 słupów oświetleniowych wraz z oprawami i światłem LED, w formule „Zaprojektuj i wybuduj”. Program funkcjonalno-użytkowy opracowany został w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U.nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) W ramach tego zadania należy wykonać roboty budowlane związane z montażem oraz stworzeniem systemu monitoringu i zarządzania punktami oświetlenia drogowego wraz z linią zasilającą na odcinkach powiatowych dróg publicznych: a) 6 lamp na odcinku ok. 280 mb wzdłuż drogi powiatowej nr 4911E (na działce nr 200) w miejscowości Wola Żytowska obręb 25 - od skrzyżowania z drogą gminą w kierunku wschodnim b) 14 lamp na odcinku ok. 600 mb wzdłuż drogi powiatowej nr 4911E (na działce nr 307) w miejscowości Kudrowice obręb 11 - od skrzyżowania z drogą powiatową nr 3308E w Kudrowicach w kierunku wschodnim. Prace realizowane w 3 etapach: ETAP I: • opracowanie dokumentacji budowlano-wykonawczych wraz z przedmiarami robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót wraz z uzyskaniem prawomocnych decyzji pozwolenia na budowę lub w przypadku kiedy nie jest wymagane pozwolenie na budowę zgłoszeń robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę (zakres obejmuje wszelkie prace i opracowania związane z uzyskaniem w.w pozwoleń, w tym warunków technicznych przyłączenia urządzeń elektroenergetycznych do sieci nn z PGE Dystrybucja S.A.) • opracowanie projektów tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy i zatwierdzenie ich w Starostwie Powiatowym w Pabianicach • lokalizację słupów i przebieg kabli zasilających należy uzgodnić z właścicielem terenu • dokumentację przed złożeniem w celu uzyskania pozwolenia na budowę lub dokonania zgłoszenia zamiaru budowy należy przedłożyć do akceptacji Zamawiającego • dokonanie zgłoszeń rozpoczęcia robót w PINB (w przypadku postawionego wymogu w decyzjach o pozwoleniu na budowę). ETAP II: • wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji technicznej, • dokonanie zgłoszeń zakończenia robót lub uzyskanie pozwolenia na użytkowanie w PINB (w przypadkach postawionego wymogu w decyzji o pozwoleniu na budowę) • wykonanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej • wykonanie i przekazanie Zamawiającemu powykonawczego operatu geodezyjnego. ETAP III: • wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu na etapie tworzenia dokumentacji projektowej informację o wymaganiach sprzętowych dla obsługi systemu monitoringu i zarządzania oświetleniem • przeprowadzenie instalacji systemu, jego konfigurację oraz wykonanie pierwszej wstępnej konfiguracji całości wykonanego oświetlenia, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego • przeprowadzenie szkoleń z obsługi zainstalowanego systemu • opracowanie i przekazanie Zamawiającemu wyników z 1 miesięcznego okresu próbnego pracy zamontowanego oświetlenia • dostarczenie instrukcji technicznych zamontowanych urządzeń dla potrzeb eksploatacji i konserwacji po okresie gwarancji Opracowana dokumentacja projektowo-kosztorysowa dla części II ma być sporządzona zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, w ilościach jak niżej: a) projekt budowlano –wykonawczy – 4 egz. b) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – 1 egz. c) Kosztorysy inwestorskie – 2 egz. d) Przedmiary robót – 2 egz. e) całość opracowań w formie elektronicznej na nośniku CD/DVD. 3/ Budowa oświetlenia drogowego na drogach wewnętrznych w formule „Zaprojektuj i Wybuduj”, zgodnie z załączonym Programem Funkcjonalno – Użytkowym. W ramach wykonania przedmiotu umowy powstanie oświetlenie drogowe na drogach wewnętrznych obejmujące miejscowości Hermanów, Jadwinin, Rydzyny, Szynkielew, Piątkowisko oraz Kudrowice. Łącznie wybudowane mają być 93 słupy oświetleniowe wraz z oprawami i światłem LED. Przedmiotowe zadanie będzie realizowane w formule „Zaprojektuj i wybuduj”. Program funkcjonalno-użytkowy opracowany został w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U.nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) W ramach tego zadania należy wykonać roboty budowlane związane z montażem oraz stworzeniem systemu monitoringu i zarządzania punktami oświetlenia drogowego wraz z linią zasilającą na odcinkach niepublicznych dróg gminnych: a) 4 lampy na odcinku ok. 175 mb w miejscowości Hermanów- obręb nr 4 dz.nr 174/14, 173/6, 174/17, 174/16, 175/3, 169/1, 174/9 b) 9 lamp na odcinku ok. 500 mb w miejscowości Jadwinin- obręb nr 5, dz. nr 140/12, 147, 146 c) 5 lamp na odcinku ok. 280 mb w miejscowości Jadwinin- obręb nr 5 dz. nr 165/9, 165/21, 165/19, d) 8 lamp na odcinku ok. 410 mb w miejscowości Rydzyny – obręb nr 20 dz. nr 62/1, 59/1 e) 9 lamp na odcinku ok. 310 mb w miejscowości Szynkielew – obręb nr 22 dz. nr 79/8, 78/5, 79/17, 217/3, 51/4, 215/1, f) 7 lamp na odcinku ok. 330 mb w miejscowości Kudrowice – obręb nr 11 dz. nr 196/25, 258/4, 196/38 g) 12 lamp na odcinku ok. 500 mb w miejscowości Kudrowice - obręb nr 11 dz. nr 287/17 h) 6 lamp na odcinku ok. 350 mb w miejscowości Kudrowice – obręb nr 11 dz. nr 191/11 i) 8 lamp na odcinku ok. 500 mb w miejscowości Kudrowice - obręb nr 11 dz. nr 317/20, 319/9 j) 7 lamp na odcinku ok. 400 mb w miejscowości Piątkowisko - obręb nr 18 dz. nr 346/23, 347/15 k) 4 lampy na odcinku ok. 250 mb w miejscowości Piątkowisko – obręb nr 18 dz. nr 563/21 l) 8 lamp na odcinku ok. 400 mb w miejscowości Piątkowisko – obręb nr 18 dz. nr 662/1, 661/15 m) 6 lamp na odcinku ok. 350 mb w miejscowości Piątkowisko – obręb nr 18 dz. nr 329/21 Prace realizowane w 3 etapach: ETAP I: • opracowanie dokumentacji budowlano-wykonawczych wraz z przedmiarami robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót wraz z uzyskaniem prawomocnych decyzji pozwolenia na budowę lub w przypadku kiedy nie jest wymagane pozwolenie na budowę zgłoszeń robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę (zakres obejmuje wszelkie prace i opracowania związane z uzyskaniem w.w pozwoleń, w tym warunków technicznych przyłączenia urządzeń elektroenergetycznych do sieci nn z PGE Dystrybucja S.A.) • opracowanie projektów tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy i zatwierdzenie ich w Urzędzie Gminy Pabianice, • lokalizację słupów i przebieg kabli zasilających należy uzgodnić z właścicielem terenu • dokumentację przed złożeniem w celu uzyskania pozwolenia na budowę lub dokonania zgłoszenia zamiaru budowy należy przedłożyć do akceptacji Zamawiającego • dokonanie zgłoszeń rozpoczęcia robót w PINB (w przypadku postawionego wymogu w decyzjach o pozwoleniu na budowę). ETAP II: • wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji technicznej, • dokonanie zgłoszeń zakończenia robót lub uzyskanie pozwolenia na użytkowanie w PINB (w przypadkach postawionego wymogu w decyzji o pozwoleniu na budowę) • wykonanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej • wykonanie i przekazanie Zamawiającemu powykonawczego operatu geodezyjnego. ETAP III: • wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu na etapie tworzenia dokumentacji projektowej informację o wymaganiach sprzętowych dla obsługi systemu monitoringu i zarządzania oświetleniem • przeprowadzenie instalacji systemu, jego konfigurację oraz wykonanie pierwszej wstępnej konfiguracji całości wykonanego oświetlenia, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego • przeprowadzenia szkoleń z obsługi zainstalowanego systemu • opracowanie i przekazanie Zamawiającemu wyników z 1 miesięcznego okresu próbnego pracy zamontowanego oświetlenia • dostarczenie instrukcji technicznych zamontowanych urządzeń dla potrzeb eksploatacji i konserwacji po okresie gwarancji Opracowana dokumentacja projektowo-kosztorysowa dla części II ma być sporządzona zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, w ilościach jak niżej: a) projekt budowlano –wykonawczy – 4 egz. b) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – 1 egz. c) Kosztorysy inwestorskie – 2 egz. d) Przedmiary robót – 2 egz. e) całość opracowań w formie elektronicznej na nośniku CD/DVD. Uwaga: Wykonawca zaprojektuje i wykona jeden system monitoringu i zarządzania oświetleniem dla wszystkich rodzajów dróg objętych częścią II zamówienia . Ponadto: a) Wykonawca podczas projektowania i realizacji zamówienia musi uwzględnić konieczność osiągnięcia wskaźnika redukcji emisji CO2, opisanego w ten sposób, że projektowane 173 punkty świetlne (z możliwością redukcji mocy), będą miały zapotrzebowanie na energię elektryczną na takim poziomie, że jej wytworzenie spowoduje maksymalną roczną emisję CO2 w wysokości 16,54 Mg, przy założeniu ich świecenia przez 4 224 godziny rocznie. Rezultat taki Wykonawca winien osiągnąć dobierając dla całego zadania odpowiednie parametry lamp oraz pozostałych elementów przedmiotu zamówienia. Osiągnięcie założonego wskaźnika redukcji emisji CO2 Wykonawca musi udokumentować odpowiednimi obliczeniami, które przedstawi Zamawiającemu w opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej (I etap realizacji). Zamawiający zastrzega sobie prawo oceny przedstawionych obliczeń przez niezależnego, powołanego przez siebie eksperta i na podstawie jego oceny dokona akceptacji dokumentacji wykonanej w ramach I etapu lub zażąda od Wykonawcy jej poprawienia. Zamawiający nie dokona odbioru dokumentacji projektowej, jeżeli nie będzie ona zawierała wymaganych obliczeń lub jej treść będzie wskazywała nieosiągnięcie ww. wskaźnika emisji CO. b) Wykonawca po zakończeniu pierwszego pełnego miesiąca po odbiorze przedmiotu zamówienia dokonuje obliczeń wskaźnika emisji CO2 - zgodnie z wzorem stanowiącym część dokumentacji projektowej - w celu ustalenia osiągnięcia wskaźnika redukcji emisji CO2 w tym miesiącu. Następnie przez ekstrapolację oblicza poziom wskaźnika w odniesieniu do pełnych 12 miesięcy. W przypadku nieosiągnięcia wskaźnika redukcji emisji CO2 Wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną wskazaną w § 17 ust. 2 pkt 11 umowy oraz dokona stosownych zmian w projekcie w celu zagwarantowania osiągnięcia wskaźnika redukcji emisji CO2 a także wykona niezbędne roboty do osiągnięcia wskaźnika bez dodatkowego wynagrodzenia. c) W przypadku nieosiągnięcia wskaźnika redukcji emisji CO2 liczonego dla 12 miesięcy od dnia odbioru przedmiotu zamówienia na skutek okoliczności, za które odpowiada Wykonawca w szczególności błędów w projekcie lub wykonaniu przedmiotu zamówienia ujawnionych po ich odbiorze i utraty w związku z tym dofinansowania z budżetu UE wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia szkody zamawiającego wynikającej z utraty dofinansowania z budżetu UE oraz kosztów poniesionych w związku z przygotowaniem i realizacją projektu. 2.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 2.4.1. dla części I został określony w dokumentacji stanowiącej Załącznik Nr 1 do SIWZ, w skład której wchodzą:  Projekty budowlane,  Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR),  Przedmiary robót. Przedmiary robót załączone do SIWZ mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze i wzorze tabeli elementów rozliczeniowych ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST. 2.4.2. dla części II został określony w PFU stanowiącym, Załącznik Nr 1a do SIWZ: - Program Funkcjonalno - Użytkowy 2.5.Rozwiązania równoważne. - Dotyczy części I: W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną. -Dotyczy części II: W przypadku gdy Program Funkcjonalno-Użytkowy może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Wykonawca analizując PFU powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Wykonawca, który zastosował produkt równoważny, ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały lub urządzenia zostały zamienione, i określić, jakie materiały i urządzenia w ich miejsce proponuje, podając ich parametry techniczne. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną. 2.6. Ubezpieczenie. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę posiadania polisy ubezpieczenia zgodnie z warunkami określonymi przez Zamawiającego w § 11 Projektu umowy. 2.7. Gwarancja. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały na okres wskazany w formularzu oferty. Warunki gwarancji opisuje § 12 Projektu umowy. Długość okresu gwarancji - stanowi również kryterium oceny ofert. Gwarancja minimalna wynosi 60 miesięcy z możliwością wydłużenia: - gwarancji producenta na oprawy o maksymalnie 36 miesięcy, - gwarancji Wykonawcy na roboty instalacyjne o maksymalnie 24 miesiące. Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminie 60 miesięcy – niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na przedmiot zamówienia objęty gwarancją, więc powinien ten koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych. 2.8. Podwykonawcy. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: 1) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (dla części I: Załącznik nr 3 do SIWZ, dla części II: Załącznik nr 3a do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; 2) w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile będą znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację przedmiotu zamówienia. 3) jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są w projekcie umowy. 2.9. Klauzula zatrudnienia. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia w zakresie części I i części II: wykonywanie prac fizycznych przy realizacji robót budowlanych, operatorzy sprzętu i prace fizyczne instalacyjno-montażowe objęte zakresem zamówienia, określonym w pkt. 2.1-2.3 SIWZ. (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w Projekcie umowy stanowiącym dla części I Załącznik Nr 2 do SIWZ, dla części II Załącznik nr 2a do SIWZ. 2.10. Zamawiający informuje, iż zamówienie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa IV Gospodarka Niskoemisyjna, Działanie IV.3 Ochrona Powietrza, Poddziałanie IV.3.1 Ochrona Powietrza – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. 2.11. Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV): - Część I: 45316110-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 31520000-7 Lampy i oprawy oświetleniowe - Część II: 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45316110-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 31520000-7 Lampy i oprawy oświetleniowe 2.12. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45316110-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 6.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: Dla części I: 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy zł). Dla części II: 27 000 PLN (słownie: dwadzieścia siedem tysięcy zł). 6.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; (wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: w banku: Santander Bank Polska S.A. Nr rachunku: 10 1090 1304 0000 0001 4382 7147 z adnotacją „Wadium w postępowaniu na :……….. Część ….(Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu). b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 ze zm.). 6.3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6.4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 6.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). W związku z utrudnieniami związanymi z otrzymaniem wadium w formie tradycyjnej ze względu na ograniczenia funkcjonowania banków i zakładów ubezpieczeń związane z ogłoszonym w Polsce stanem epidemii, zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby umocowanej do reprezentowania gwaranta. W przypadku wniesienia wadium w ww. formie nie może ono zawierać informacji, iż „gwarancja wygasa w momencie zwrotu oryginału dokumentu”. Wadium w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym wnosi się przed upływem terminu składania ofert na adres poczty elektronicznej Zamawiającego: gmina@pabianice.gmina.pl 6.6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 6.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 6.8. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 6.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 6.13. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 4.5.1 i 4.5.4 SIWZ - jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. b) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach