Przetargi.pl
„Budowa kanalizacji sanitarnej wraz lokalną oczyszczalnią ścieków, sieci wodociągowej oraz przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Szczaniec”

Gmina Szczaniec ogłasza przetarg

  • Adres: 66225 Szczaniec, Szczaniec
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 683 410 379 , fax. 683 410 379
  • Data zamieszczenia: 2018-01-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szczaniec
    Szczaniec 73
    66225 Szczaniec, woj. lubuskie
    tel. 683 410 379, fax. 683 410 379
    REGON: 97077051100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szczaniec.pl , www.bip.szczaniec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa kanalizacji sanitarnej wraz lokalną oczyszczalnią ścieków, sieci wodociągowej oraz przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Szczaniec”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Część I: Budowie kanalizacji sanitarnej wraz z lokalną oczyszczalnią ścieków w miejscowości Smardzewo Na przedmiot zamówienia składa się: a) budowa mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków o przepustowości 110 m3/d, w technologii SBR, która składa się z obiektów technologicznych, lokalnej infrastruktury drogowej, technologicznej oraz elektroenergetycznej obsługującej projektowaną oczyszczalnię b) budowa sieci kanalizacyjnej sanitarnej tłoczonej z przyłączami (kanalizacja grawitacyjna) uzbrojonej w przepompownie przydomowe, w tym: i. sieci kanalizacji sanitarnej – tłoczonej: • PE Ø40 – 2478,0 m, • PE Ø50 – 1543,0 m, • PE Ø63 – 2395,1 m, • PE Ø75 – 510,3 m, • przepompownie przydomowe jedno pompowe – 109 szt., • przepompownie przydomowe dwu pompowe – 4 szt.; ii. przyłącza kanalizacji sanitarnej – grawitacja: • PP Ø160 – 508,9 m, • studnie kanalizacyjne DN 1000 – 7 szt., • studnie kanalizacyjne DN 400 – 40 szt.; c) budowa przyłącza wodociągowego do projektowanej oczyszczalni: i. PE Ø90 – 267,1 m, ii. studzienka wodomierzowa – 1 szt. W ramach ww. przedmiotu zamówienia wykonane zostaną m.in. następujące prace: • wytyczenie sieci w terenie, • wykonanie robót porządkujących po trasie sieci z przygotowaniem do wejścia dla sprzętu, • lokalizacja poprzez wykonanie wykopów ręcznych odkrywkowych istniejącego uzbrojenia terenu wraz z zaznaczeniem miejsc kolizyjnych, • wykonanie robót demontażowych, • roboty ziemne mechaniczne i ręczne (wykonanie wykopów pod obiekty oczyszczalni ścieków, rurociągi technologiczne i sanitarne z uzbrojeniem, ułożenie podsypki pod rurociągi, przewierty, w tym w szczególności przewierty sterowane, zasypanie z zagęszczeniem wykopów pod rurociągi i obiekty oczyszczalni), • wykonanie budynku technicznego nr 1, budynku technicznego nr 2, płyty fundamentowej pod obiekty oczyszczalni, dróg dojazdowych oraz zjazdów, ogrodzenia wraz z bramą wjazdową oczyszczalni, • roboty instalacyjne (montaż studni, montaż przepompowni, montaż rurociągów, montaż przewodów elektroenergetycznych, montaż obiektów oczyszczalni wraz z instalacjami technologicznymi i sanitarnymi), • próby zamontowanych urządzeń służących do oczyszczania ścieków oraz urządzeń pomocniczych, • próby szczelności rurociągów technologicznych i sanitarnych, • próby szczelności instalacji technologicznych i sanitarnych wewnątrz obiektów oczyszczalni, • wykonanie wylotu betonowego, • wykonanie nawierzchni dróg, • roboty wykończeniowe i uporządkowanie terenu po robotach, • roboty budowlane końcowe – rozruch oczyszczalni ścieków, • sporządzenie dokumentacji powykonawczej. Szczegółowy zakres robót objętych zamówieniem określają dokumentacje projektowe/techniczne (załącznik nr 8): a) Projekt budowlany, b) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót , c) Przedmiary robót - dokumenty pomocnicze, dołączone do niniejszej SIWZ są wyłącznie dokumentami informacyjnymi, z których może skorzystać wykonawca, ale nie ma takiego obowiązku. Przedmiary pełnią tylko pomocniczą funkcję zarówno pod względem ilościowym i rodzajowym – mogą być korygowane przez wykonawcę bez późniejszej oceny przez Zamawiającego. Przed sporządzeniem oferty należy zapoznać się z aktualnymi warunkami terenowymi w miejscach realizacji; d) warunki określone w decyzjach i pozwoleniach organów, np.: pozwoleniu na budowę, pozwoleniu wodno-prawnym, skutecznym zgłoszeniu robót, a także uzgodnienia branżowe lub z zarządcami sieci KOD CPV: • 45000000-7 - Roboty budowlane • 45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków, • 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne, • 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków, • 45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków, • 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne, • 45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu, • 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg. 2) Część II: Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Dąbrówka Mała Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci wodociągowej wraz z odnogami do granic nieruchomości w miejscowości Dąbrówka Mała, w gminie Szczaniec. Zasilanie w wodę budowanej sieci wodociągowej odbywać się będzie z istniejącej sieci wodociągowej zlokalizowanej na działkach nr 241 i 242 obręb Dąbrówka Mała, która stanowi własność Gminy Szczaniec. W ramach inwestycji należy wybudować sieci wodociągowe: • z rur PE 100 SDR 17 PN 10 dz 90 mm o łącznej długości - 284,2 m, • z rur PE 100 SDR 17 PN 10 dz 50 mm o łącznej długości - 6,5 m, • z rur PE 100 SDR 17 PN 10 dz 32 mm o łącznej długości - 75,2 m. W ramach ww. przedmiotu zamówienia wykonane zostaną następujące prace: • wytyczenie sieci w terenie, • wykonanie robót porządkujących po trasie sieci z przygotowaniem do wejścia dla sprzętu, • roboty ziemne wykonywane mechanicznie i tylko częściowo ręcznie (zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej, wykopy wąskoprzestrzenne umocnione), • układanie sieci wodociągowej rozdzielczej, • układanie odnóg wodociągowych, • zgrzewanie elektrooporowe rur PE, • układanie rur ochronnych, • montaż hydrantów p.pożarowych nadziemnych, zasuw odcinających, itp. • próby szczelności rurociągów, • odtworzenie nawierzchni dróg, • sporządzenie dokumentacji powykonawczej. Szczegółowy zakres robót objętych zamówieniem określają dokumentacje projektowe/techniczne (załącznik nr 9): a) Projekt budowlany, b) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, c) Przedmiary robót - dokumenty pomocnicze, dołączone do niniejszej SIWZ są wyłącznie dokumentami informacyjnymi, z których może skorzystać wykonawca, ale nie ma takiego obowiązku. Przedmiary pełnią tylko pomocniczą funkcję zarówno pod względem ilościowym i rodzajowym – mogą być korygowane przez wykonawcę bez późniejszej oceny przez Zamawiającego. Przed sporządzeniem oferty należy zapoznać się z aktualnymi warunkami terenowymi w miejscach realizacji. d) warunki określone w decyzjach i pozwoleniach organów, np.: pozwoleniu na budowę, pozwoleniu wodno-prawnym, skutecznym zgłoszeniu robót, a także uzgodnienia branżowe lub z zarządcami sieci. KOD CPV: • 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków • 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne • 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg. 3) Część III: Budowa 86 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Szczaniec. Szczegółowy zakres robót i lokalizacje poszczególnych oczyszczalni objętych zamówieniem określają dokumentacje projektowe/techniczne (załącznik nr 10): a) Dokumentacje techniczne, - Przydomowe oczyszczalnie ścieków z drenażem rozsączającym – szt. 2 - Przydomowe oczyszczalnie ścieków (hydrofitowe) – szt. 51 - Naturalne przydomowe oczyszczalnie ścieków – szt. 33 b) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót , c) Przedmiary robót - dokumenty pomocnicze, dołączone do niniejszej SIWZ są wyłącznie dokumentami informacyjnymi, z których może skorzystać wykonawca, ale nie ma takiego obowiązku. Przedmiary pełnią tylko pomocniczą funkcję zarówno pod względem ilościowym i rodzajowym – mogą być korygowane przez wykonawcę bez późniejszej oceny przez Zamawiającego. Przed sporządzeniem oferty należy zapoznać się z aktualnymi warunkami terenowymi w miejscach realizacji. d) warunki określone w decyzjach i pozwoleniach organów, np.: pozwoleniu na budowę, pozwoleniu wodno-prawnym, skutecznym zgłoszeniu robót, a także uzgodnienia branżowe lub z zarządcami sieci. KOD CPV: • 45000000-7 - Roboty budowlane • 45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków, • 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne, • 45232460-4 - Roboty sanitarne, • 45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu, • 45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne, • 45112400-9 - Roboty wykopaliskowe. Dla każdej części przedmiotu zamówienia jw. : 3.3. Podstawą wykonania przedsięwzięcia jest wersja papierowa dokumentacji projektowych i technicznych, które posiada Zamawiający 3.4. Wykonawca winien zapoznać się z kompletem dokumentów składających się na SIWZ. Przed sporządzeniem oferty Wykonawca zobowiązany jest dokonać wizji terenowej miejsca budowy celem sprawdzenia czy nie wystąpiły w stosunku do informacji zawartych w całej dokumentacji zmiany np. warunków terenowych, gruntowo-wodnych, placu budowy i warunków związanych z wykonaniem wszystkich prac będących przedmiotem przetargu oraz w celu uzyskania dodatkowych informacji przydatnych do oceny i możliwości wykonania wszystkich prac. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. 3.5. Do każdej z nazw firm, znaków firmowych, zgłoszeń patentowych, patentów, itp., które zostały wymienione w niniejszej specyfikacji, dokumentacjach projektowych, dokumentacjach technicznych przydomowych oczyszczalni ścieków, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarach robót (stanowiących załącznik do niniejszej specyfikacji) – dodaje się słowa „lub równoważne”. Ponadto w przypadku, gdy, w którejkolwiek części specyfikacji opisano przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych opisywanym. Oferowane materiały i urządzenia muszą być równoważne jakościowo z materiałami i urządzeniami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty. 3.6. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia Zamawiającemu gwarancji jakości na całość wykonanych robót objętych umową na okres minimum 4 lat (48 miesięcy) licząc od dnia dokonania odbioru końcowego robót. Uwaga: wydłużenie okresu gwarancji jakości podlega punktacji zgodnie z kryteriami oceny ofert określonymi w pkt 15.3. SIWZ. Udzielona gwarancja nie ma wpływu na roszczenia i terminy na ich wykonanie w ramach obligatoryjnego systemu rękojmi. 3.7. Zamawiający wymaga, aby osoby wskazane przez Wykonawcę, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadały biegłą znajomość języka polskiego. W przypadku gdy ww. osoby nie będą posiadały biegłej znajomości języka polskiego na okres i dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest zapewnić tłumacza na własny koszt i własnym staraniem. 3.8. Zamawiający, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawców oraz dalszych podwykonawców na podstawie umów o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w przepisie art. 22 § 1 Kodeksu pracy. Zamawiający wymaga, aby osoby zatrudnione bezpośrednio przy wykonywaniu robót budowlanych były zatrudniane na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób wykonujących pracę fizyczną rozumianą jako wykonywanie czynności wymagających ruchu oraz wysiłku, w tym związanych z posługiwaniem się określonymi narzędziami lub urządzeniami. Wymóg ten nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. Wyłoniony Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy oświadczenie wraz wykazem wszystkich osób wykonujących pracę w powyższym rozumieniu..
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium, w wysokości: 1) dla części I w wysokości: 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych); 2) dla części II w wysokości: 2.000,00 zł (słownie: dwa tysięcy złotych); 3) dla części III w wysokości: 12.000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych). 10.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 10.3. Formy i zasady wnoszenia wadium reguluje art. 45 Pzp. 10.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego nr konta - 82 8367 0000 0062 3283 2006 0112 / z dopiskiem: w zależności od zakresu robót w złożonej ofercie/, przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert, zaś dowód wniesienia wadium powinien być dołączony do oferty. 10.5. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału w Sekretariacie Urzędu Gminy w Szczańcu pok. nr 1, a kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy dołączyć do oferty. 10.6. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 10.7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. 10.8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 Pzp. 10.9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10.10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10.11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10.8 SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie powyższego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, na zasadach określonych w art. 22a Pzp. 7.2. Wykonawca do ofert załącza zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie takie winno określać: zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; oraz wskazanie czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7.3. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 7.4. W przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innego podmiotu, podmiot ten nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 oraz 5 Pzp. Wykonawca zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 6.1 SIWZ. 7.5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeżeli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 7.6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna innych podmiotów, o których mowa w pkt 7.1. SIWZ nie potwierdzą spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 5 SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach