Przetargi.pl
„Budowa drogi leśnej o numerze inwentarzowym 220/77 (DSD 103 i 104) na terenie Leśnictwa Czapla”

LASY PAŃSTWOWE NADLEŚNICTWO RADOSZYCE ogłasza przetarg

  • Adres: 26-230 Radoszyce, ul. Piotrkowska 29
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 373 15 95
  • Data zamieszczenia: 2024-01-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: LASY PAŃSTWOWE NADLEŚNICTWO RADOSZYCE
    ul. Piotrkowska 29
    26-230 Radoszyce, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 373 15 95
    REGON: 290020087
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://radoszyce.radom.lasy.gov.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa drogi leśnej o numerze inwentarzowym 220/77 (DSD 103 i 104) na terenie Leśnictwa Czapla”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące w szczególności budowę drogi leśnej nr inwentarzowym 220/77 (DSD 103 i 104) na terenie Leśnictwa Czapla o długości 2375,60 m wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą oraz budowę zjazdu z drogi gminnej – wewnętrznej na działce ewidencyjnej nr 68/1203 w miejscowości Ruda Maleniecka na działkę nr 68/1204 a także przebudowę zjazdu publicznego na działkę nr 52/1200 w pasie drogowym drogi powiatowej nr 0391T (1433T) Wyszyna Rudzka – Maleniec – granica województwa świętokrzyskiego (dz. ewid. nr 198) w miejscowości Wyszyna Rudzka. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w ramach trzech ETAPÓW będących zarazem realizacji przedmiotem odbiorów:1. ETAP I – „Budowa drogi leśnej o numerze inwentarzowym 220/77 (DSD 103 i 104) na terenie Leśnictwa Czapla” – wykonanie robót budowlanych o wartości nie mniejszej niż 1 150 000,00 zł netto (odbiór częściowy robót budowlanych);2. ETAP II – „Budowa drogi leśnej o numerze inwentarzowym 220/77 (DSD 103 i 104) na terenie Leśnictwa Czapla” – wykonanie pozostałych robót budowlanych (odbiór końcowy robót budowlanych);3. ETAP III – „Budowa drogi leśnej o numerze inwentarzowym 220/77 (DSD 103 i 104) na terenie Leśnictwa Czapla” zrealizowanie całego zakresu czynności objętych umową (obiór końcowy przedmiotu umowy).Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:1. budowę drogi leśnej o nawierzchni z kruszywa łamanego o długości 2375,60 m, szerokości 3,5m z poszerzeniami (mijankami) do 6,5m umożliwiającymi wymijanie się pojazdów jadących w przeciwnych kierunkach 4,2. budowę 8 zjazdów leśnych o długości 40m od krawędzi jezdni lub składnicy, szerokości 3,5m o nawierzchni ulepszonej z kruszywa łamanego i krawędziach wyłukowanych na przecięciu się z krawędzią drogi łukiem kołowym o promieniu R=11m, 3. budowę 17 zjazdów leśnych na tereny leśne i drogi oddziałowe o długości 12m lecz nie mniej niż do końca wyłukowania o nawierzchni ulepszonej z kruszywa łamanego i krawędziach wyłukowanych na przecięciu się z krawędzią drogi łukiem kołowym o promieniu R=11m, 4. budowę 2 składnic przyzrębowych o wymiarach 50x12 m zakończonej skosem 1:1,5. budowę rowów przydrożnych obustronnych wzdłuż projektowanej drogi,6. budowę 17 przepustów rurowych Ø400mm z rur PEHD na fundamencie z kruszywa pod zjazdami na drogi oddziałowe z wlotami i wylotami zabezpieczonymi prefabrykowanymi ściankami oporowymi skrzydełkowymi,7. budowę 5 przepustów rurowych Ø600mm z rur PEHD na fundamencie z kruszywa pod koroną drogi z wlotami i wylotami zabezpieczonymi prefabrykowanymi ściankami oporowymi skrzydełkowymi,8. wykonanie rowu odprowadzającego wodę z terenu drogi na teren przyległy,9. budowę mijanki nienormatywnej o szerokości 5m i długości 23m wraz ze skosami na długości 21m,10. budowę zjazdu z drogi gminnej – wewnętrznej na działce ewidencyjnej nr 68/1203 w miejscowości Ruda Maleniecka na działkę nr 68/1204,11. przebudowę zjazdu publicznego na działkę nr 52/1200 w pasie drogowym drogi powiatowej nr 0391T (1433T) Wyszyna Rudzka – Maleniec – granica województwa świętokrzyskiego (dz. ewid. nr 198) w miejscowości Wyszyna Rudzka.Szczegółowy zakres prac znajduje się w opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 7 do niniejszej specyfikacji, na który składa się dokumentacja projektowo - kosztorysowa na budowę drogi leśnej nr inwentarzowym 220/77 (DSD 103 i 104) na terenie Leśnictwa Czapla o długości 2375,60 m wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą oraz dokumentacja na budowę zjazdu z drogi gminnej – wewnętrznej na działce ewidencyjnej nr 68/1203 w miejscowości Ruda Maleniecka na działkę nr 68/1204 a także dokumentacja na przebudowę zjazdu publicznego na działkę nr 52/1200 w pasie drogowym drogi powiatowej nr 0391T (1433T) Wyszyna Rudzka – Maleniec – granica województwa świętokrzyskiego (dz. ewid. nr 198) w miejscowości Wyszyna Rudzka sporządzona przez firmę JR-Justyna Rybak z siedzibą w msc. Wielka Wieś 8a, 27 – 215 Wąchock zawierająca:1. Projekt budowlany (architektoniczno-budowalny PAB; zagospodarowania terenu PZT; techniczny).2. Projekt wykonawczy.3. Projekty na budowę oraz przebudowę zjazdów.4. Projekt stałej organizacji ruchu (dotyczy drogi powiatowej).5. Szczegółową specyfikację techniczną.6. Przedmiar.7. Informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.8. Opinię geotechniczną.9. Waloryzację przyrodniczą terenu inwestycji wraz z oceną oddziaływania na środowisko.Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części i tym samym nie dopuszcza składania ofert częściowych.Roboty budowlane stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia realizowane będą w oparciu o pozwolenie na budowę i inne wymagane prawem dokumenty administracyjne. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie lub źródło - należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie lub źródło określają minimalne parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych. W przypadku gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art 101 ust. 1-3 PZP należy rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 101 ust. 4 PZP dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SWZ. Zamawiający informuje, że zaoferowany produkt nie może mieć parametrów gorszych niż wskazane w opisie przedmiotu zamówienia.Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ norma, europejska ocena techniczna, aprobata, specyfikacja techniczna lub inny system referencji technicznych, należy przyjąć, że w odniesieniu do nich użyto sformułowania „lub równoważne”. Wykonawca zadania udzieli minimum 4 lat gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych elementów (części) dotyczących przedmiotu zamówienia. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia Podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem Podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na Formularzu Ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa Wykonawca będzie mógł wprowadzić Podwykonawcę wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego. Zamawiający określił wymagania dotyczące umów o podwykonawstwo w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.UWAGA. W zakresie, w jakim Wykonawca, na podstawie kryteriów oceny ofert zawartych w SWZ, zobowiązał się do samodzielnego wykonywania kluczowych elementów (części) zamówienia, określonych przez Zamawiającego w SWZ, Wykonawca gwarantuje, że samodzielnie wykona te elementy Przedmiotu Umowy, tj. bez udziału Podwykonawców („Samodzielna realizacja kluczowych elementów zamówienia”). Wykonawca obowiązany jest zapewnić w wykonywaniu prac udział osób o odpowiednich kwalifikacjach i w odpowiedniej liczbie. Zgodnie z dyspozycją art. 95 PZP Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby realizujące przedmiot zamówienia na stanowiskach robotniczych i pokrewnych, wykonujące bezpośrednie czynności budowlane były zatrudnione na podstawie umowy o pracę, z uwagi na fakt, iż wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r. poz. 1465) – Obowiązek Zatrudnienia.Zamawiający wymaga, aby w/w zatrudnienie przy realizacji zamówienia, trwało w całym okresie wykonania zamówienia. Szczegółowe warunki realizacji wymagań określonych przez Zamawiającego na podstawie art. 95 ustawy PZP, w szczególności sposób dokumentowania zatrudnienia, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa powyżej oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, zawarte są w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ. Obowiązek realizacji przedmiotu zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę dotyczy również realizacji przedmiotu zamówienia przy pomocy Podwykonawców.Przedmiotowe zadanie zostanie zrealizowane z materiałów własnych Wykonawcy. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie i dopuszczonych do stosowania. Przy wykonywaniu robót budowlanych Wykonawca zastosuje wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r. poz. 1213) oraz w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie w budownictwie takie jak: atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości.Inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza i koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 33 000,00 PLN.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz.U. z 2020 r. poz. 299).Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BGŻ BNP Paribas nr rachunku: 70 2030 0045 1110 0000 0286 5680 z dopiskiem: „Wadium w postępowaniu znak: NZ.270.1.1.2024”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 11.2. ppkt 2) - 4) SWZ należy przekazać Zamawiającemu wraz z ofertą w oryginale w postaci elektronicznej (art. 97 ust. 10 PZP). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP.Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem - określenie przedmiotu zamówienia3) kwotę gwarancji/poręczenia,4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby w treści wadium wnoszonego w formach, o których mowa w pkt 11.2. ppkt 2)-4) SWZ zostali wymienieni wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia albo powinno z niej wynikać, że Wykonawca, na którego gwarancja/poręczenie zostały wystawione działa w imieniu innych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, bądź w ich treści powinien zostać ujęty szerszy zakres odpowiedzialności gwaranta/poręczyciela niż tylko dotyczący działań/zaniechań odnoszących się do Wykonawcy, na którego gwarancja/poręczenie to zostało wystawione.Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z SWZ. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.4) zdolności technicznej lub zawodowej.a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie zrealizował, co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane o podobnym charakterze i zakresie, jakie obejmuje niniejsze zamówienie, tj. budowa, przebudowa, rozbudowa lub remont drogi o wartości, co najmniej 2 100 000,00 zł brutto każda (dwa miliony sto tysięcy złotych brutto), wykonane (zakończone) w ramach dwóch umów;b) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane upoważniające do pełnienia samodzielnej funkcji Kierownika budowy w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub równorzędne uprawniające do kierowania robotami budowlanymi. Osoba przewidziana na stanowisko Kierownika budowy musi legitymować się, co najmniej 5-letnim doświadczeniem zawodowym od uzyskania uprawnień w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub równorzędnych uprawniających do kierowania robotami budowlanymi.Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego który to odsyła do ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 334) przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależność do izby samorządu zawodowego.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w rozdziale 9 SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach