Przetargi.pl
Budowa budynku usługowo - handlowego oraz rozbiórka istniejących garaży przy ul. Curie - Skłodowskiej w Grudziądzu (działka nr 26/2 i 26/3 - obręb 36).

Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 86-300 Grudziądz, ul. Mickiewicza 28/30
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 056 4504901 , fax. (056) 4504934
  • Data zamieszczenia: 2009-05-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia Sp. z o.o.
    ul. Mickiewicza 28/30 28/30
    86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 056 4504901, fax. (056) 4504934
    REGON: 87048561800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wodociagi.grudziadz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa budynku usługowo - handlowego oraz rozbiórka istniejących garaży przy ul. Curie - Skłodowskiej w Grudziądzu (działka nr 26/2 i 26/3 - obręb 36).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana pn. Budowa budynku usługowo - handlowego oraz rozbiórka istniejących garaży przy ul. Curie - Skłodowskiej w Grudziądzu (działki 26/2, 26/3 obręb 36). Zamówienie obejmuje realizację inwestycji do stanu surowego otwartego wraz z kompletnymi dachami. Zakresem robót objęto: wykonanie robót rozbiórkowych (istniejące garaże murowane, ogrodzenie, nawierzchnia z kostki z podbudową, studnia kanalizacyjna, nieczynne instalacje i urządzenia podziemne); przebudowę przyłącza gazowego oraz instalacji zewnętrznej gazu ziemnego; budowę stanu surowego (wraz z kompletnymi dachami i jego obróbkami) budynku usługowo-handlowego; Budynek o głównej konstrukcji żelbetowej szkieletowej ze ścianami wypełniającymi z bloczków z betonu komórkowego. Budynek częściowo podpiwniczony z 4 kondygnacjami nadziemnymi. Posadowienie częściowo na palach. Dach o konstrukcji stalowej (część zachodnia) oraz z drewna klejonego (część wschodnia). Podstawowe wskaźniki liczbowe charakteryzujące budynek: ogólna powierzchnia zabudowy - 296,20 m2, ogólna powierzchnia użytkowa - 968,00 m2, ogólna kubatura - 4314,04 m3. W zakres robót związanych z realizacją inwestycji wchodzi: a) wykonanie robót rozbiórkowych (istniejące garaże, ogrodzenie, nawierzchnia z kostki z podbudową, studnia kanalizacyjna, nieczynne instalacje i urządzenia podziemne), b) roboty ziemne (wykopy pod fundamenty oraz skrzynię żelbetową), c) wykonanie umocnienia (obudowy) wykopów na potrzeby realizacji posadowienia, d) przebudowa przyłącza oraz instalacji zewnętrznej gazu ziemnego, e) wykonanie posadowienia części budynku na palach fundamentowych, f) wykonanie skrzyni żelbetowej na palach (wraz ze stropem), g) wykonanie izolacji skrzyni fundamentowej, h) wykonanie ław oraz stóp fundamentowych (z miejscowym podchwyceniem ław istniejącego budynku), i) wykonanie żelbetowych podwalin pod ściany, j) wykonanie ścian fundamentowych, słupów, żeber do poziomu zero budynku, k) wykonanie izolacji poziomych i pionowych ścian fundamentowych, l) zasypanie wykopów z zagęszczaniem gruntu, m) wykonanie płyty betonowej pod posadzkę na gruncie, n) wykonanie konstrukcji żelbetowej budynku powyżej poziomu zero budynku (słupy, rygle, ramy, żebra, belki, stropy, balkon, biegi schodów, wieńce), o) wykonanie łuków i ozdobnych elementów (belek i słupów żelbetowych) elewacji frontowej budynku nie stanowiących konstrukcji budynku, p) wykonanie ścian gazobetonowych (wypełniających, usztywniających) z wyjątkiem działowych wewnątrz budynku, q) wykonanie konstrukcji stalowej dachu (w części zachodniej budynku), r) wykonanie konstrukcji drewnianej dachu wraz z lukarnami dachowymi i montażem okien w lukarnach i połaci (w części zachodniej budynku), s) wykonanie pokrycia dachu z obróbkami i odwodnieniem z płyt warstwowych (w części zachodniej budynku), t) wykonanie pokrycia dachu (oraz ułożenie izolacji) wraz z obróbkami i odwodnieniem z blachy miedzianej (w części zachodniej budynku), u) wykonanie konstrukcji drewnianej dachu wraz z pokryciem z papy i obróbkami dachu (w części wschodniej budynku), v) uporządkowanie terenu budowy z odtworzeniem zniszczonej nawierzchni na i w obrębie placu budowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w załączonych do specyfikacji istotnych warunków zamówienia Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót (SST) oraz Projektach budowlanych. Na kompletną dokumentację projektową niezbędną do wykonania zadania składają się następujące opracowania załączone do niniejszej SIWZ: Plan zagospodarowania terenu autorstwa mgr inż. arch. Marka Grosza; Projekt architektoniczno - budowlany autorstwa mgr inż. arch. Marka Grosza; Projekt konstrukcji budynku autorstwa mgr inż. Krzysztofa Dąbrowskiego; Projekt przebudowy przyłącza gazowego autorstwa mgr inż. Aleksandry Skamierskiej; Projekt przebudowy zewnętrznej instalacji gazowej autorstwa mgr inż. Aleksandry Skamierskiej; Projekt zamienny budynku (branża architektoniczna i konstrukcyjna); Projekt zmiany organizacji ruchu na czad budowy; Dokumentacja geotechniczna określająca warunki posadowienia projektowanego budynku autorstwa mgr Wojciecha Andrzejewskiego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 7 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 30 000 zł (słownie złotych : trzydzieści tysięcy). 3. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity - Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 5. Postanowienia pkt 4. stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych w pkt 3.b) i 3.e). 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Nazwa Zamawiającego: Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia Sp. z. o.o., Adres: ul. Mickiewicza 28/30, 86-300 Grudziądz, Nr konta: 91 1160 2202 0000 0000 6088 4611, Kod Swift: BIGBPLPWXXX, IBAN: PL 91 1160 2202 0000 0000 6088 4611, Bank: Bank Millennium. Na przelewie należy umieścić tytuł postępowania i dopisać wadium przetargowe. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 1. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w sposób następujący: a) oryginał dokumentu - w kasie Zamawiającego (czynna codziennie oprócz sobót, niedziel i świąt w godz. od 7:30 do 14:30), przy przekazaniu dokumentu osoba go składająca otrzyma odpowiednie potwierdzenie, b) kopia dokumentu - w ofercie. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 3. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1, 2 i 4 ustawy Pzp. 4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictwa, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): a) doświadczenie zawodowe - Zrealizowanie jako Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 inwestycji o zakresie rzeczowym porównywalnym z zakresem przedmiotu zamówienia tj. budowy budynku mieszkalnego wielorodzinnego, zamieszkania zbiorowego lub użyteczności publicznej o kubaturze nie mniejszej niż 5000 m3 i podobnej złożoności technologicznej o wartości zadania inwestycyjnego (robót budowlanych) powyżej 1.500.000 zł netto każda; b) potencjał kadrowy - mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel w celu obsadzenia stanowisk kierowniczych na budowie w wymaganych specjalnościach niezbędnych do realizacji zadania tj.: konstrukcyjno-budowlanej, i instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych przy czym kierownik budowy oraz kierownicy robót - 5 lat doświadczenia zawodowego popartego posiadaniem uprawnień budowlanych oraz zaświadczeniem o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa (uwaga: ilość lat doświadczenia należy liczyć od daty wystawienia uprawnień budowlanych dla tego typu robót); mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel w celu bezpośredniej realizacji robót, tj.: wykazać liczbę min. 25 pracowników produkcyjnych (fizycznych); 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, na potwierdzenie czego należy posiadać polisę, a przypadku jej braku innych dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia; 5) spełniają warunek dodatkowy w postaci udzielenia gwarancji na wykonane roboty na okres min. 60 miesięcy od daty odbioru robót. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów opisanych w pkt 8 SIWZ, według formuły spełnia / nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy muszą dostarczyć: 1. Formularz oferty. 2. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (z art. 22 ust. 1 ust. Pzp). 3. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Wykaz inwestycji spełniających warunki jak w punkcie 7.1.2.a. zrealizowanych w ostatnich 5-ciu latach przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania. Na każdą wykazaną w niniejszym załączniku wykonaną robotę budowlaną należy dołączyć dokument stwierdzający (referencje), że inwestycje zostały wykonane należycie. 5. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. 6. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia - wyłącznie w przypadku, gdy w wykazie, o którym mowa w pkt 5 Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 7. Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia budowlane oraz zaświadczenia o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa. Uwaga: W przypadku osób będących obywatelami państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, w celu udokumentowania posiadanych uprawnień przez ww. osoby do oferty należy dołączyć kserokopię decyzji w sprawie nadania uprawnień budowlanych, o których mowa w art. 12a ust. 2 ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (dz. U. z r. 2003 Nr 20 poz. 2016 z późn. zm.) wydawaną przez właściwy organ samorządu zawodowego. W przypadku, gdy ww. osoby nie znają języka polskiego wymagane jest, aby Wykonawca zapewnił pełną usługę tłumaczenia na i z języka polskiego. 8. Bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatni rok obrachunkowy, sporządzony i podpisany zgodnie z zasadami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (jednolity tekst - Dz. U. z 2002 r. Nr 76 poz. 694 ze zmianami). 9. Polisa, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 10. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie: 1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; a) Wymagane oświadczenia i dokumenty wskazane w pkt 2, 3, 8, 9, powinny być złożone przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; b) Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarnie odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu zamówienia. 2) Dokumenty mogą być złożone w oryginale lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 3) Dokumenty złożonych pełnomocnictw muszą być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 4) Stosownie do treści §2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. (Dz. U. Nr 87, poz. 605 z późn. zm.) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane: a) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 3 powyżej (pkt 8.1.3. SIWZ), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 3 powyżej (pkt 8.1.3. SIWZ), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, odpowiednio kraju pochodzenia osoby, lub kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wodociagi.grudziadz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach