Przetargi.pl
BANKOWA OBSŁUGA BUDŻETU POWIATU TCZEWSKIEGO TJ. STAROSTWA POWIATOWEGO I PODLEGŁYCH JEDNOSTEK

Powiat Tczewski ogłasza przetarg

  • Adres: 83110 Tczew, ul. Piaskowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 587 734 800
  • Data zamieszczenia: 2018-05-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tczewski
    ul. Piaskowa 2
    83110 Tczew, woj. pomorskie
    tel. 587 734 800
  • Adres strony internetowej zamawiającego: powiat.tczew.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BANKOWA OBSŁUGA BUDŻETU POWIATU TCZEWSKIEGO TJ. STAROSTWA POWIATOWEGO I PODLEGŁYCH JEDNOSTEK
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia jest usługa kompleksowej bankowej obsługi budżetu Powiatu Tczewskiego. 2.2 Wykaz jednostek i służb powiatowych objętych przedmiotem zamówienia, tj. wchodzących w skład struktury organizacyjnej powiatu tczewskiego: 1) Starostwo Powiatowe w Tczewie, 2) Centrum Administracyjne Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Tczewie, 3) Dom Pomocy Społecznej w Damaszce, 4) Dom Pomocy Społecznej w Gniewie, 5) Dom Pomocy Społecznej w Pelplinie, 6) Dom Pomocy Społecznej w Rudnie, 7) Dom Pomocy Społecznej w Stanisławiu, 8) Dom Pomocy Społecznej w Wielkich Wyrębach, 9) I Liceum Ogólnokształcące w Tczewie, 10) II Liceum Ogólnokształcące w Tczewie, 11) Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Tczewie, 12) Ognisko Wychowawcze w Tczewie, 13) Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Tczewie, 14) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Tczewie, 15) Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Tczewie, 16) Powiatowe Centrum Sportu w Tczewie, 17) Powiatowy Urząd Pracy w Tczewie, 18) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Pelplinie, 19) Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie, 20) Zespół Kształcenia Zawodowego w Tczewie, 21) Zespół Szkół Budowlanych i Odzieżowych w Tczewie, 22) Zespół Szkół Ekonomicznych w Tczewie, 23) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Pelplinie, 24) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Gniewie, 25) Zespół Szkół Rzemieślniczych i Kupieckich w Tczewie, 26) Zespół Szkół Technicznych w Tczewie oraz inne jednostki organizacyjne, których konieczność obsługi wystąpi w związku z realizacją zadań przez Powiat Tczewski. 2.3 Zakres zamówienia dla każdej jednostki w szczególności obejmuje: 2.3.1 Otwarcie i prowadzenie rachunków bieżących i pomocniczych dla budżetu powiatu i wyżej wymienionych jednostek. 2.3.2 Możliwość otwarcia dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie obowiązywania umowy w zależności od potrzeb. 2.3.3 Potwierdzenie otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych. 2.3.4 Przyjmowanie wpłat i dokonywanie wypłat gotówkowych przez posiadacza rachunku. 2.3.5 Realizacja zleceń płatniczych – przelewów przekazywanych w formie elektronicznej oraz papierowej. Zlecenia płatnicze złożone do godziny 14-tej realizowane powinny być w tym samym dniu. 2.3.6 Umieszczenie na wyciągach bankowych nazwy rachunku obok numeru rachunku. 2.3.7 Wdrożenie systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych na dowolnej ilości stanowisk, jednolitego dla rachunków bankowych wszystkich jednostek, przekazywanie i instalowanie wersji aktualizujących w okresie trwania umowy oraz świadczenie serwisu oprogramowania. W ramach elektronicznej obsługi bankowej posiadacz rachunku będzie miał zapewnione w szczególności: a) dostępność systemu bankowości elektronicznej poprzez sieć szerokopasmową, b) uzyskiwanie w czasie rzeczywistym wiadomości o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach bieżących i rachunkach pomocniczych, c) tworzenie zbiorów danych rachunków, kontrahentów i innych danych ewidencyjnych z możliwością modyfikacji, d) przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich rachunkach, e) składanie poleceń przelewów, w tym poleceń przelewów do ZUS i US, ze wszystkich rachunków w ramach dostępnych środków, f) uzyskiwanie raportów o zrealizowanych operacjach, g) generowanie (wydruk) wyciągów niewymagających stempla bankowego, h) generowanie potwierdzenia zrealizowanego przelewu, i) generowanie pliku zawierającego wyciągi bankowe z rachunków, na których dokonano operacji finansowych w dniu poprzednim, j) możliwość tworzenia paczek zleconych przelewów wraz z możliwością wydruku indywidualnej (jednej) paczki, k) przeszkolenie pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi systemu, l) umożliwienie użytkownikowi dysponowania podpisem elektronicznym, m) zapewnienie wsparcia informatycznego, w razie awarii programu, n) wydawanie opinii i zaświadczeń bankowych o prowadzonych rachunkach bankowych, o) sporządzanie historii rachunków na żądanie jednostek. 2.3.8 Oprocentowanie środków na rachunkach jednostek ustalane w oparciu o WIBID 3M. 2.3.9 Oprocentowanie lokat „overnight” każdego dnia po godzinie 15-tej określone w oparciu o stawkę WIBID 6M. 2.3.10 Naliczanie i kapitalizacja odsetek od środków na rachunkach powinno następować co miesiąc, ostatniego dnia miesiąca. O wysokości oprocentowania w każdym miesiącu Bank zawiadomi Zamawiającego, poprzez ujęcie stosownej informacji na wyciągach bankowych. 2.3.11 Automatyczny przelew środków każdego dnia na lokatę „overnight” po godzinie 15-tej, w przypadku kiedy oprocentowanie na lokacie „overnight” będzie wyższe niż oprocentowanie lokaty na rachunku bieżącym. Przelew dotyczy środków na wszystkich rachunkach bankowych (konsolidacja). 2.3.12 Zerowanie rachunków bieżących i pomocniczych jednostek, zgodnie z dyspozycjami, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na wyżej wymienionych rachunkach (np. odsetki bankowe) na rachunek bieżący budżetu Powiatu. 2.3.13 Wyznaczenie jednego doradcy klienta – dla Starostwa Powiatowego i innych jednostek. Doradztwo prowadzone będzie w godzinach pracy Banku. 2.3.14 Udostępnienie służbowych kart płatniczych i możliwości dokonywania wydatków z budżetu powiatu tczewskiego oraz innych czynności związanych z użyciem karty płatniczej, udostępnienie kanałów bankowości elektronicznej. 2.3.15 Prowadzenie punktu obsługi kasowej w siedzibie Zamawiającego (Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2), w ramach którego Bank zapewni: a) bezpłatne operacje gotówkowe i bezgotówkowe (m.in. umożliwiające dokonywanie płatności przy użyciu kart kredytowych) związane z działalnością Powiatu, b) operacje gotówkowe i bezgotówkowe w zakresie czynności niezwiązanych z działalnością Powiatu, w szczególności z tytułu przyjmowanych opłat paszportowych i opłat skarbowych (w zakresie opłaty skarbowej należy zawrzeć stosowną umowę z Gminą Miejską Tczew). 2.3.16 Finansowanie kredytem, w rachunku bieżącym prowadzonym dla budżetu Powiatu, występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Powiatu do wysokości wynikającej z uchwały budżetowej Rady Powiatu na dany rok budżetowy (w roku 2018 jest to kwota do wysokości 6 mln zł). Kredyt będzie miał charakter odnawialny. UWAGA: dla zabezpieczenia kredytu Zamawiający nie może udzielić pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym. Marża stała przez cały okres obowiązywania umowy – oprocentowanie określone w oparciu o WIBOR 1M. 2.3.17 Udostępnienie skrytki sejfowej dla Starostwa Powiatowego i jednostek. 2.3.18 Bank nie będzie pobierał żadnych prowizji i opłat z tytułu świadczonych usług w szczególności: a) otwarcia i prowadzenia rachunków bankowych, b) wydawania zaświadczeń bankowych o prowadzonych rachunkach, c) potwierdzenia salda na rachunkach bankowych, d) sporządzania wyciągów bankowych, e) realizacji wszystkich poleceń przelewów, f) wpłat i wypłat gotówkowych, dotyczących realizacji zadań związanych z działalnością Powiatu, g) wpłat bezgotówkowych, dotyczących realizacji zadań związanych z działalnością Powiatu, h) wydawania opinii i historii rachunków bankowych, i) udostępnienia skrytki sejfowej, j) zainstalowania oraz korzystania z elektronicznej obsługi bankowej, k) potwierdzenia otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych, l) czynności wykonywanych przez doradcę klienta. 2.3.19 Oświadczenie, że Wykonawca dysponuje lub do dnia rozpoczęcia świadczenia usługi będzie dysponował siedzibą, oddziałem, filią lub placówką banku na terenie miasta Tczewa. 2.4 Informacje o Zamawiającym, tj. następujące dokumenty: 1) budżet Powiatu Tczewskiego na 2018 r. wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej, 2) Wieloletnia Prognoza Finansowa na 2018 r. wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej, 3) wykonanie budżetu Powiatu Tczewskiego za 2017 r. wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej, 4) Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS za 2017 r., 5) uchwały Rady Powiatu Tczewskiego o powołaniu: Starosty, Wicestarosty i Skarbnika, 6) uchwała Rady Powiatu Tczewskiego w sprawie odstąpienia od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu części nieruchomości położonej przy ul. Piaskowej 2 w Tczewie. Wszelkie te informacje znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej: BIP > BUDŻET I MAJĄTEK POWIATU > Budżet > Opinie wydawane przez RIO BIP > ORGANY POWIATU > Rada powiatu > Uchwały Rady Powiatu BIP > BUDŻET I MAJĄTEK POWIATU > Budżet > Sprawozdania budżetowe BIP > BUDŻET I MAJĄTEK POWIATU > Budżet > Informacje z wykonania budżetu 2.5 Z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia, Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 36a ust. 2 pkt 1 Ustawy, zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowej części zamówienia w zakresie, o którym mowa w pkt 2.3.19 SIWZ, odnoszącym się do posiadania siedziby/oddziału/filii lub placówki banku na terenie miasta Tczewa. 2.6 INFORMACJA O PODWYKONAWCACH: 2.6.1 Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w swojej ofercie (Załączniku Nr 1 do SIWZ – Formularzu oferty) części zamówienia, którą zamierza powierzyć podwykonawcy wraz z podaniem nazwy oraz danych kontaktowych podwykonawców (osób do kontaktu z nimi), zaangażowanych w realizację przedmiotu umowy. Brak takich określeń w ofercie oznaczać będzie, iż Wykonawca deklaruje wykonanie całego przedmiotu zamówienia samodzielnie. 2.6.2 Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy będzie dotyczyć podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Ustawy w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podmiot samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2.6.3 Przy realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców zastosowanie mają przepisy art. 36ba ust. 1 i 2 ustawy Pzp. 2.6.4 Powierzenie części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia i zaniedbania jego własnych pracowników. 2.8 Realizacja niniejszego zamówienia nie wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę, gdyż brak jest czynności polegających na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę: 10.000,00 PLN (słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100). 8.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w punkcie 11.1 SIWZ. 8.3 Wadium może być wnoszone w następujących formach: 8.3.1 pieniądzu, 8.3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 8.3.3 gwarancjach bankowych, 8.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, 8.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 8.4 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu to należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Getin Noble Bank S.A.: 06 1560 0013 2226 4983 1000 0003. Wykonawca powinien dołączyć do oferty kserokopię wniesienia wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium – przetarg nr ZP.272.15.2018”. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego, który należy złożyć łącznie z ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, o których mowa w punkcie 8.3 SIWZ muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, w treści tego dokumentu powinno znaleźć się, co następuje: 1) treść art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy, określająca okoliczności zatrzymania wadium przez Zamawiającego, 2) jednoznaczny zapis o gwarantowaniu wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie, 3) gdy oferta zostanie złożona przez podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjantów) – informacja identyfikująca podmioty, których dotyczy zabezpieczenie wadialne oferty. Brak którejś z powyższych adnotacji w treści dokumentu wadialnego, będzie skutkować odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 7b Ustawy, to jest z uwagi na wniesienie wadium w sposób nieprawidłowy. 8.6 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w pkt 8.4 SIWZ. 8.7 Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa Ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 4.3 Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1b pkt 1 Ustawy, dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej (opisany w pkt 4.1.2 ppkt 1 SIWZ), jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe – inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe z dnia 31 stycznia 1989 r., bądź inny dokument potwierdzający, iż jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.2 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w trybie art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy, Wykonawca, zgodnie z art. 24 ust. 11 Ustawy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, sporządzone według wzoru (część A w Załączniku Nr 2 do SIWZ) – w oryginale. Wyjaśnienie dla Wykonawców: 1. Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert przetargowych, na swojej stronie internetowej zamieści informacje, o których mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy. 2. Wykonawca w ciągu 3 dni od zamieszczenia przedmiotowych informacji zobowiązany będzie do przekazania oświadczenia – Załącznika Nr 2 do SIWZ. 3. Wyjątkiem będzie sytuacja, w której zostanie złożona jedna oferta przetargowa w zakresie danej części zamówienia – wówczas Wykonawca, który ją złożył zwolniony będzie z obowiązku przekazania oświadczenia w przedmiocie przynależności do grupy kapitałowej. UWAGI: 1) Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie składa każdy z Wykonawców. 3) W przypadku, gdy Wykonawca na dzień składania ofert nie jest powiązany z żadnym podmiotem, a zatem nie należy do jakiejkolwiek grupy kapitałowej, Wykonawca – w celu usprawnienia procedury przetargowej – może wraz z ofertą złożyć oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej, sporządzone według wzoru (część B w Załączniku Nr 2 do SIWZ) – w oryginale. 5.4 Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1b pkt 2 lub 3 Ustawy, będzie polegać na zasobach podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: 5.4.1 w celu oceny, iż będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, winien przedstawić w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów bądź inny dokument (przedstawione w oryginale), zawierające informacje w zakresie określonym w §9 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór treści zobowiązania stanowi Załącznik Nr 1C do SIWZ. 5.4.2 oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu tego podmiotu, znajdujące się w jednej z części oświadczenia Wykonawcy, o którym mowa w pkt 5.1.1 SIWZ 5.5 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 5.3.4 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Niniejszy dokument lub dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.6 Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.5 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapisy 5.5 SIWZ stosuje się.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach