Przetargi.pl
Badanie efektów projektów obejmujących kursy językowe oraz ICT, realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim

Województwo Pomorskie ogłasza przetarg

  • Adres: 80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 3261555 , fax. 58 3261556
  • Data zamieszczenia: 2014-04-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Pomorskie
    ul. Okopowa 21/27 21/27
    80-810 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 58 3261555, fax. 58 3261556
    REGON: 19167483600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomorskie.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Badanie efektów projektów obejmujących kursy językowe oraz ICT, realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania ewaluacyjnego pn Badanie efektów projektów obejmujących kursy językowe oraz ICT, realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim Uzasadnienie badania Od początku realizacji komponentu regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim zawartych zostało 1922 umów o dofinansowanie projektów, wśród których jedną z najpowszechniejszych form wsparcia stanowiły kursy języków obcych oraz szeroka gama kursów komputerowych (od tych, których celem było wyposażenie uczestników w podstawowy wachlarz umiejętności posługiwania się komputerem, po zaawansowane kursy obsługi wyspecjalizowanych aplikacji księgowych, graficznych itp.) . Waga powyższych kwalifikacji podkreślona została w zapisach Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2006/962/WE z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie. Na mocy tych wytycznych kompetencje informatyczne i językowe podniesione zostały do rangi tzw. kompetencji kluczowych, tj. tych, których przekazywanie w procesie uczenia się przez całe życie, powinno być kluczowe w obliczu globalizacji oraz przejścia do modelu gospodarki opartej na wiedzy. Zważywszy, że coraz większą rolę w gospodarce województwa pomorskiego odgrywają i odgrywać będą przedsiębiorstwa o charakterze międzynarodowym oraz przedsiębiorstwa funkcjonujące na rynku usług IT, szerokie świadczenie wsparcia obejmującego kursy językowe oraz szeroko rozumiane kursy ICT jest szczególnie uzasadnione w świetle osiągania założeń odnowionej Strategii Lizbońskiej, jak również strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego do roku 2020 . Obserwowane w projektach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki znaczne rozpowszechnienie wsparcia obejmującego kursy językowe i szkolenia ICT spodziewane jest również w kolejnych latach wdrażania EFS w województwie pomorskim. Odnosi się to w szczególności do osób pozostających bez zatrudnienia, co przemawia za dalszym finansowaniu tej formy wsparcia w przyszłym okresie programowania Unii Europejskiej (2014 - 2020). W świetle powyższego uzasadniona jest realizacja badania, które odpowie na szereg pytań przedstawionych poniżej i pozwoli na opracowanie rekomendacji dotyczących efektywnego wykorzystania funduszy unijnych w perspektywie finansowej Unii Europejskiej 2014 - 2020. W ujęciu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 - 2013 ewaluacja prowadzona będzie na bieżąco (on-going), gdyż część projektów jest w trakcie realizacji. Cel badaniaOcena wpływu projektów realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim obejmujących kursy języków obcych oraz szkolenia komputerowe (ICT) na indywidualną sytuację uczestników projektów na rynku pracy w województwie pomorskim. Odbiorcy badania Bezpośrednim odbiorcą niniejszego badania jest Samorząd Województwa Pomorskiego, który:w systemie wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 (PO KL 2007 - 2013) w województwie pomorskim pełni przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego rolę Instytucji Pośredniczącej oraz funkcję Instytucji Ogłaszającej Konkursy w ramach Priorytetów VI - IX (z wyłączeniem Działania 6.1) PO KL 2007 - 2013, w systemie wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 (PO KL 2007 - 2013) w województwie pomorskim pełni przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku rolę Instytucji Pośredniczącej II Stopnia oraz funkcję Instytucji Ogłaszającej Konkursy w ramach Priorytetu VI, Działania 6.1 PO KL 2007 - 2013, w systemie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013 (RPO WP 2007 - 2013) pełni przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego rolę Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym, w systemie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020 (RPO WP 2014 - 2020) pełni przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego funkcję Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym o charakterze dwufunduszowym obejmującym zarówno wsparcie ze środków EFS jak również EFRR.Pośrednimi odbiorcami wyników badania będą m.in. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, pełniące okresie programowania Unii Europejskiej 2014 - 2020 funkcję Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Wiedza, Edukacja, Rozwój, potencjalni beneficjenci Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020, potencjalni beneficjenci Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój oraz oraz Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, które w bieżącym okresie programowania Unii Europejskiej (2007 - 2013) pełni funkcję Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Kapitał Ludzki na lata 2007-2013, zaś w przyszłym okresie programowania Unii Europejskiej (2014-2020) pełnić będzie funkcję Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Wiedza, Edukacja, Rozwój na lata 2014 - 2020 Wyniki badania oraz sformułowane wnioski i rekomendacje przedstawione zostaną Podkomitetowi Monitorującemu Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Pomorskiego oraz Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020 w celu podjęcia decyzji o konieczności ich wdrożenia.OPIS PRZEDMIOTU EWALUACJI - TŁO BADANIA Opis Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 Zgodnie z Narodowymi Strategicznymi Ramami Odniesienia (NSRO) całość interwencji Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce na lata 2007-2013 została ujęta w ramach PO KL 2007 - 2013, którego celem jest umożliwienie pełnego wykorzystania potencjału zasobów ludzkich poprzez wzrost zatrudnienia i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw i ich pracowników, podniesienie poziomu wykształcenia społeczeństwa, zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego oraz wsparcie budowy struktur administracyjnych państwa. W ramach Programu wsparciem objęte są następujące obszary: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, rozwój potencjału adaptacyjnego pracowników i przedsiębiorstw, a także zagadnienia związane z rozwojem zasobów ludzkich na terenach wiejskich, z budową sprawnej i partnerskiej administracji publicznej wszystkich szczebli oraz z promocją zdrowia. PO KL wpisuje się w cel główny NSRO 2007-2013, realizując przede wszystkim drugi cel horyzontalny, tj. poprawę jakości kapitału ludzkiego i zwiększenie spójności społecznej. Program realizuje ten cel za pośrednictwem celu głównego programu, który został sformułowany jako: Wzrost poziomu zatrudnienia i spójności społecznej. Cel główny NSRO 2007-2013 osiągany będzie poprzez realizację celów strategicznych, do których zalicza się:1.Podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych i biernych zawodowo. 2.Zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego. 3.Poprawa zdolności adaptacyjnych pracowników i przedsiębiorstw do zmian zachodzących w gospodarce. 4.Upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia przy równoczesnym zwiększeniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy. 5.Zwiększenie potencjału administracji publicznej w zakresie opracowywania polityk i świadczenia usług wysokiej jakości oraz wzmocnienie mechanizmów partnerstwa. 6.Wzrost spójności terytorialnej. Program Operacyjny Kapitał Ludzki składa się z 9 Priorytetów merytorycznych, realizowanych równolegle na poziomie centralnym i regionalnym. Priorytety realizowane centralnie to: Priorytet I:Zatrudnienie i integracja społeczna; Priorytet II:Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących; Priorytet III:Wysoka jakość systemu oświaty; Priorytet IV:Szkolnictwo wyższe i nauka; Priorytet V:Dobre rządzenie. Priorytety realizowane na szczeblu regionalnym (w województwie pomorskim) to: Priorytet VI:Rynek pracy otwarty dla wszystkich; Priorytet VII:Promocja integracji społecznej; Priorytet VIII:Regionalne kadry gospodarki; Priorytet IX:Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach; Ponadto realizowany jest Priorytet X Pomoc techniczna, którego celem jest zapewnienie właściwego zarządzania, wdrażania oraz promocji EFS. W ramach komponentu regionalnego środki przeznaczane są na wsparcie dla osób i grup społecznych, natomiast w ramach komponentu centralnego środki przeznaczane są przede wszystkim na wsparcie struktur i systemów. Z uwagi na konieczność wypracowania standardowych rozwiązań, stosowanych w całym kraju, na poziomie centralnym, wzmacnia się w sposób kompleksowy systemy i struktury, a wsparcie skierowane do grup o jednolitych potrzebach w skali kraju ma charakter ogólnopolski i ponadregionalny. W Priorytetach regionalnych pomoc jest kierowana do osób, grup społecznych z terenu poszczególnych regionów. Wybór projektów w komponencie regionalnym odbywa się przede wszystkim na zasadzie konkursów zamkniętych, co zapewnia nowatorskie podejście wobec wyzwań jakie stawia rynek pracy. Łączna wielkość środków finansowych zaangażowanych w realizację PO KL wynosi ok. 11,7 mld EUR. W ramach tej kwoty wielkość alokacji z Europejskiego Funduszu Społecznego wynosi ok. 10 mld EUR, a wkład krajowy stanowi ok. 1,7 mld EUR. Poziom krajowego współfinansowania został oszacowany na poziomie minimalnym tj. 15 procent . W ramach Programu ok. 60% alokowanych środków przeznaczona jest na wsparcie realizowane przez regiony, zaś pozostałe 40procent środków wdrażane jest sektorowo przez odpowiednie resorty. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na finansowanie komponentu regionalnego PO KL w województwie pomorskim wynosi ogółem 401 133 250 EUR (środki EFS i środki krajowe). Sposób wdrażania PO KL (komponent regionalny)Zgodnie z art. 60 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 za właściwe zarządzanie i wdrażanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) odpowiada Instytucja Zarządzająca (IZ), nadzorowana przez Komitet Monitorujący PO KL. Zgodnie z przepisami ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, funkcję Instytucji Zarządzającej w PO KL pełni minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego. Zgodnie z regulaminem wewnętrznym przygotowanym przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, obowiązki IZ pełni jednostka organizacyjna w ramach Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Obecnie funkcję tą pełni Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym. Ze względu na zakres merytoryczny programu oraz wagę finansową poszczególnych Priorytetów, zarządzanie i nadzór nad ich wdrażaniem powierzony został Instytucjom Pośredniczącym. W komponencie centralnym, gdzie realizowane jest przede wszystkim wsparcie systemowe o charakterze ogólnokrajowym, funkcje Instytucji Pośredniczących powierzone zostały właściwym ministrom. Natomiast wsparcie dla osób indywidualnych, zgodnie z decyzją o decentralizacji, udzielane jest przede wszystkim w ramach komponentu regionalnego, dlatego zadania Instytucji Pośredniczących powierzone zostały samorządom województw. Ponadto, każda Instytucja Pośrednicząca, biorąc pod uwagę specyfikę Priorytetu, za który odpowiada, oraz doświadczenie instytucji działających w danym obszarze, może - w uzgodnieniu z Instytucją Zarządzającą - oddelegować realizację części zadań do Instytucji Pośredniczących II stopnia. W województwie pomorskim rolę Instytucji Pośredniczącej pełni Samorząd Województwa Pomorskiego poprzez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, natomiast rolę Instytucji Pośredniczącej II stopnia pełni Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku. ZAKRES PODMIOTOWY I TERYTORIALNY BADANIA Badanie obejmie uczestników 250 projektów finansowanych w ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim, zrealizowanych lub będących w trakcie realizacji w dniu 31.12.2013 r. w których oferowane było wsparcie w formie kursów językowych oraz szkolenia komputerowe (ICT). W powyższych projektach wsparciem w formie kursów językowych i/lub komputerowych (ICT) objętych zostało przeszło 17 000 osób. Po podpisaniu umowy z wybranym w przetargu Wykonawcą badania, IP przekaże mu aktualne dane z bazy PEFS, w związku z czym wskazane powyżej liczby mogą ulec niewielkim zmianom ZAKRES PRZEDMIOTOWY I KRYTERIA BADANIA Badanie obejmie 250 projektów, zrealizowanych lub będących w trakcie realizacji w dniu 31.12.2013 r. finansowanych w ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim. Kryteria ewaluacyjne Badanie realizowane będzie w oparciu o poniższe kryteria ewaluacyjne. Efektywność - rozumiana jako ocena poziomu nakładów finansowych poniesionych na realizację działań w ramach projektów obejmujących kursy językowe oraz szkolenia ICT w komponencie regionalnym PO KL dla województwa pomorskiego w stosunku do stopnia w jakim wpłynęły one na osiągnięte efekty projektów. Skuteczność - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim wsparcie obejmujące kursy językowe oraz szkolenia ICT w ramach projektów realizowanych w komponencie regionalnym PO KL w województwie pomorskim przyczyniło się do osiągnięcia celów tych projektów oraz celów poszczególnych Priorytetów PO KL wdrażanych w województwie. Użyteczność - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim osiągnięte efekty i rezultaty projektów obejmujących kursy językowe oraz szkolenia ICT w ramach komponentu regionalnego PO KL dla województwa pomorskiego odpowiadają potrzebom uczestników tych projektów. Trwałość - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim działania podjęte w ramach projektów obejmujących kursy językowe oraz szkolenia ICT w komponencie regionalnym PO KL przyczyniły się do trwałej zmiany sytuacji uczestników inicjatyw. Trafność - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim przyjęte cele projektów obejmujących kursy językowe oraz szkolenia ICT w ramach komponentu regionalnego PO KL w województwie pomorskim odpowiadają problemom i potrzebom regionu oraz realnym potrzebom uczestników projektów. Osiągnięciu celu głównego badania posłuży realizacja następujących celów szczegółowych: Cel szczegółowy I - Analiza rodzajów wsparcia oferowanego w ramach projektów realizowanych w ramach Komponentu regionalnego POKL w Województwie Pomorskim obejmujących kursy języków obcych oraz szkolenia komputerowe (ICT), z uwzględnieniem kompleksowości wsparcia oraz dostosowania do indywidualnych potrzeb uczestników projektów oraz potrzeb regionalnego/lokalnego rynku pracy. Cel szczegółowy II - Ocena trafności, skuteczności oraz użyteczności wsparcia obejmującego kursy językowe oraz szkolenia komputerowe (ICT) w kontekście zdolności do podjęcia/utrzymania zatrudnienia lub poprawy warunków zatrudnienia osób objętych wsparciem tego rodzaju, z uwzględnieniem trwałości uzyskanych efektów. Cel szczegółowy III - Ocena efektywności wsparcia oferowanego w ramach projektów realizowanych w ramach Komponentu regionalnego POKL w Województwie Pomorskim w formie kursów języków obcych oraz szkoleń komputerowych (ICT) oraz sformułowanie rekomendacji co do maksymalnie efektywnego modelu projektów obejmujących tego rodzaju wsparcie w przyszłej perspektywie finansowej (2014-2020) w szczególności w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020. Dla poszczególnych celów szczegółowych określono podstawowe zagadnienia badawcze i przypisano katalog pytań badawczych. Cel szczegółowy I Analiza rodzajów wsparcia oferowanego w ramach projektów realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim obejmujących kursy języków obcych oraz szkolenia komputerowe (ICT), z uwzględnieniem kompleksowości wsparcia oraz dostosowania do indywidualnych potrzeb uczestników projektów oraz potrzeb regionalnego/lokalnego rynku pracy 1.W jaki sposób w projektach obejmujących kursy językowe/ICT beneficjenci formułowali diagnozę sytuacji problemowej ? Jaka była jakość tych diagnoz (czy była oparta o rzetelnie przeprowadzone rozeznanie potrzeb szkoleniowych potencjalnych uczestników projektów oraz czy rozeznanie to było ponawiane po/na etapie rekrutacji uczestników projektów)? Z czego to wynikało? 2.Wśród projektów obejmujących swym zakresem kursy językowe oraz komputerowe jaki jest udział tych, w których oferowane jest wyłącznie wsparcie tego typu (kursy komputerowe i językowe) a jaki jest udział projektów o charakterze kompleksowym (obejmujących poza kursami komputerowymi i językowymi również inne wsparcie powiązane tematycznie) (szkolenia zawodowe, staże itp.)? Czy zakres szkolenia językowego/komputerowego był związany tematycznie z zakresem pozostałego wsparcia oferowanego w ramach projektu (czy można w tym przypadku mówić o spójności i kompleksowości wsparcia)? 3.Czy zakres kursu językowego/komputerowego uwzględniał specyfikę rodzaju/stanowiska pracy uczestnika wsparcia czy raczej nawiązywał do klasycznego ogólnego kanonu kursów językowych/komputerowych? 4.Czy zakres kursów językowych/komputerowych odpowiadał potrzebom regionalnego/lokalnego rynku pracy? 5.W jaki sposób i na jakim etapie realizacji/konstruowania projektu przeprowadzana była analiza potrzeb szkoleniowych bezpośrednich odbiorców wsparcia / firm z których byli oni rekrutowani? 6.Czy wsparcie oferowane przez Beneficjanta w projekcie pokrywało się z ofertą usług stale świadczonych przez tego samego Beneficjenta na rynku? 7.W jaki sposób na etapie realizacji projektu przeprowadzana była rekrutacja uczestników? Cel szczegółowy II Ocena trafności, skuteczności oraz użyteczności wsparcia obejmującego kursy językowe oraz szkolenia komputerowe (ICT) w kontekście zdolności do podjęcia/utrzymania zatrudnienia lub poprawy warunków zatrudnienia osób objętych wsparciem tego rodzaju, z uwzględnieniem trwałości uzyskanych efektów. 1.Czy zakres kursu językowego/komputerowego odpowiadał indywidualnym potrzebom uczestników projektów? Czy był użyteczny na zajmowanych przez nich stanowiskach pracy? 2.Czy w trakcie realizacji projektów obejmujących kursy językowe/komputerowe zakres wsparcia był dostosowywany do indywidualnych potrzeb uczestników projektów? 3.Czy w wyniku objęcia wsparciem uczestnicy projektów poprawili swoją sytuację na rynku pracy (przejawiającą się w znalezieniu, utrzymaniu lub poprawie warunków zatrudnienia)? Jak efekty te przedstawiają się w podziale na uczestników projektów objętych wyłącznie jednym rodzaj wsparcia (kursem językowym/komputerowym) i wieloma rodzajami wsparcia? Czy efekty te można przypisać wyłącznie kursom językowym/komputerowym? 4.W jaki sposób wiedza nabyta w ramach kursów językowych/komputerowych jest wykorzystywana w praktyce? Czy jest pogłębiana po zakończeniu uczestnictwa w projekcie? 5.Odnośnie powyższych pytań, czy można zidentyfikować różnice pomiędzy projektami otwartymi a projektami objętymi regułami pomocy publicznej ? Jeśli tak - to jakie? Czy projekty objęte regułami pomocy publicznej, obejmujące wsparcie w postaci kursów językowych/komputerowych zostałyby zrealizowane pomimo braku dofinansowania ze środków EFS? Dlaczego? 6.Czy specyfika uczestników projektów miała wpływ na jakość uzyskiwanych rezultatów projektu? W szczególności czy wpływ na jakość rezultatów ma przyjęta w systemie realizacji PO KL 2007 - 2013 struktura wieku czy wykształcenia uczestników projektu? Cel szczegółowy III Ocena efektywności wsparcia oferowanego w ramach projektów realizowanych w ramach Komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim w formie kursów języków obcych oraz szkoleń komputerowych (ICT) oraz sformułowanie rekomendacji co do maksymalnie efektywnego modelu projektów obejmujących tego rodzaju wsparcie w przyszłej perspektywie finansowej (2014-2020) w szczególności w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020. 1Jak przedstawia się trwałość efektów wsparcia obejmującego kursy językowe/komputerowe? 2.Jak przedstawia się efektywność kosztowa projektów obejmujących kursy językowe/komputerowe przed i po wprowadzeniu obowiązku stosowania stawek jednostkowych w ramach POKL? 3.Czy jakość efektów wsparcia uległa zmianie w następstwie wprowadzenia stawek jednostkowych kursów językowych/komputerowych w ramach POKL? 4.Jaki model wsparcia (model popytowy lub podażowy), obejmujący kształcenie w zakresie kwalifikacji językowych i/lub komputerowych byłyby najwłaściwszy dla osób bezrobotnych i/lub wykluczonych społecznie? 5.Jaki jest najskuteczniejszy model (w systemie popytowym) kształcenia ustawicznego w zakresie kwalifikacji językowych i/lub komputerowych dla specyficznych grup odbiorców w poszczególnych priorytetach inwestycyjnych? 6.Czy można zidentyfikować różnice pomiędzy projektami otwartymi a projektami objętymi regułami pomocy publicznej? 7.Jakich branż regionalnej gospodarki oraz jakich stanowisk zawodowych dotyczy w największym i najmniejszym stopniu zapotrzebowanie na kompetencje językowe i komputerowe? METODOLOGIA I SPOSÓB ORGANIZACJI BADANIA Ewaluacja powinna dostarczyć wyczerpujących i wiarygodnych odpowiedzi na wymienione w zakresie badania zagadnienia. Wykonawca zobowiązany jest do znalezienia odpowiedzi na postawione przez Zamawiającego pytania. Od Wykonawcy badania oczekuje się przedstawienia spójnej koncepcji realizacji badania ewaluacyjnego. W zależności od przyjętej koncepcji dopuszczalna jest modyfikacja lub uzupełnienie pytań badawczych zaproponowanych przez Zamawiającego. Wykonawca powinien zaproponować również metodologię badania, w tym szczegółowe zestawienie metod/technik, które wykorzysta do uzyskania odpowiedzi na pytania badawcze. Ze względu na charakter badania, niezbędne jest zastosowanie starannie przemyślanego zestawu ilościowych oraz jakościowych metod i technik zbierania i analizy danych. Wymagane minimum metodologiczne obejmuje: PRZEWIDYWANE MINIMUM METODOLOGICZNE: ANALIZA DANYCH ZASTANYCH (DESK RESEARCH) Dokumentacja co najmniej 150 projektów obejmujących swym zakresem wsparcie w postaci kursów językowych oraz szkoleń ICT. Dokumenty programowe dotyczące perspektywy finansowej 2007-2013 (m.in. PO KL, SzOP PO KL), dokumentacje konkursowe. Strategia Rozwoju Województwa 2020, Regionalny Program Strategiczny w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Aktywni Pomorzanie (RPS AZS). Dokumenty programowe dotyczące perspektywy finansowej 2014-2020 (Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020). Dostępne statystyki, raporty i opracowania dot. zapotrzebowania regionalnego i lokalnego rynku pracy na kwalifikacje w zakresie ICT oraz znajomości języków obcych. ANKIETA CATI Z uczestnikami projektów. ANKIETA CAWI Z Beneficjentami oraz partnerami projektów. WYWIAD POGŁĘBIONY Z przedstawicielami Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego UMWP (3); Z przedstawicielami Departamentu Edukacji i Sportu UMWP (2); Z przedstawicielami Beneficjentów (5); Z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, do których obowiązków należy realizacja zadań w zakresie POWER, związanych z programowaniem wsparcia w obszarze tematycznym niniejszego badania (1); CASE STUDY Wybrane projekty, uzgodnione z Zamawiającym, wykazujące się szczególną użytecznością oraz kompleksowością wsparcia. WYWIAD ZOGNISKOWANY Z przedstawicielami beneficjentów i uczestników projektów, z przedstawicielami pracodawców uczestników projektów; Z przedstawicielami organizacji pracodawców/samorządów gospodarczych, z przedstawicielami Spółek Akcyjnych powołanych do życia przez samorząd terytorialny, mających na celu promocję gospodarki województwa pomorskiego wśród zagranicznych przedsiębiorców; Z przedstawicielami Departamentów: Rozwoju Regionalnego, Edukacji i Sportu, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego; Z przedstawicielami Pomorskiego Klastra ICT. Podana powyżej propozycja narzędzi badawczych nie jest listą wyczerpującą, stanowi minimum metodologiczne proponowane przez Zamawiającego i może podlegać modyfikacjom lub/i uzupełnieniom. Oczekuje się, iż Wykonawca, w oparciu o swoją wiedzę i dotychczasowe doświadczenie zaproponuje w ofercie w Metodologii realizacji zamówienia, właściwy z punktu widzenia celów ewaluacji, pełny katalog metod, technik, narzędzi badawczych wraz z określeniem liczebności i struktury badanych grup. Ponadto, w ofercie w Metodologii realizacji zamówienia, powinna znaleźć się propozycja uszczegółowienia opisu i sposobu doboru próby badawczej, wielkości próby i opis jej struktury (do poszczególnych narzędzi z uzasadnieniem przyjętego podejścia metodologicznego), wskazanie konkretnej liczby pogłębionych wywiadów indywidualnych, ankiet oraz innych narzędzi zaproponowanych przez Wykonawcę, jak również sposoby zagwarantowania rzetelności oraz trafności zastosowanych narzędzi. Po podpisaniu umowy, na etapie przedłożenia i uzgodnienia raportu metodologicznego Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym, dokona uszczegółowienia narzędzi badawczych zaproponowanych przez Wykonawcę w ofercie. ZAKRES DOSTĘPNYCH DOKUMENTÓW I WIEDZY W OBSZARZE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA W celu prawidłowej realizacji badania należy zapoznać się m.in. z poniżej wymienionymi dokumentami: 1.Strategiczne dokumenty krajowe dotyczące PO KL 2007 - 2013: a)Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013, b)Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, c)System Realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, d)Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, e)Wytyczne w sprawie wdrażania projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, f)Wytyczne w zakresie udzielania pomocy publicznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, g)Podręcznik przygotowywania wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, h)Zakres realizacji projektów partnerskich określony przez Instytucję Zarządzającą Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, i)Projekt Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. 2.Strategiczne dokumenty regionalne: a)Strategia Rozwoju Województwa Pomorskiego do roku 2020, b)Regionalny Program Strategiczny Aktywni Pomorzanie, c)Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013, d)Projekt Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014 - 2020 przyjęty uchwałą nr 107/325/14 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 07.02.2014 r. 3.Dokumenty wewnętrzne IP dotyczące PO KL: a)Plany Działania dla województwa pomorskiego na lata 2007-2008, 2009, 2010, 2011, 2012 dla Priorytetów VI, i VIII PO KL. 4.Dokumentacja projektów realizowanych w Poddziałania 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałania 8.1.2 POKL, obejmujących udzielenie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych, 5.Dane Beneficjentów z Podsystemu Monitorowania EFS niezbędne do realizacji badania.6.Dane dotyczące projektów z KSI SIMIK 07 - 13 niezbędne do realizacji badania. Dokumenty określone w punktach od 1 do 3 znajdują się na stronach: www.efs.gov.pl, www.urzad.pomorskie.eu/pl oraz defs.pomorskie.eu/pl W trakcie realizacji badania Wykonawcy zostaną udostępnione dokumenty określone w punktach 4 do 6. Wykonawca powinien również we własnym zakresie poszerzyć listę opracowań, wykorzystując także inne źródła i opracowania zgodnie z przyjętą koncepcją badania. Wykonawca jest zobowiązany do sprawnej i terminowej realizacji badania oraz współpracy z Zamawiającym, w tym: konsultowania na etapie sporządzania raportu metodologicznego, szczegółów narzędzi badawczych zaproponowanych uprzednio przez Wykonawcę w złożonej ofercie, przygotowania kwestionariuszy/scenariuszy/materiałów do badania, realizacji prac terenowych, zapewnienia respondentom pełnej anonimowości w celu uzyskania jak najbardziej wiarygodnych danych, zachowania pełnej poufności danych dotyczących udostępnionej dokumentacji analizowanych projektów oraz danych ich Beneficjentów. pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania odpowiednio do potrzeb, kontakt telefoniczny i e-mail, wyznaczenie osoby do kontaktów roboczych) - minimum 4 spotkania robocze w siedzibie Zamawiającego w zależności od jego decyzji, informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji badania (na bieżąco). Wykonawca obowiązany jest co dwa tygodnie przedstawić Zamawiającemu informację na temat bieżących czynności badawczych podejmowanych w ramach badania. Na żądanie Po wyborze oferty a przed podpisaniem umowy Wykonawca uzgodni z Zamawiającym Szczegółowy plan prac zespołu badawczego określający zadania jakie będą realizowane w trakcie badania, członków zespołu badawczego odpowiedzialnych za te zadania oraz terminy ich wykonania (zgodne z Harmonogramem wskazanym w SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712410009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 154 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Metodologia i sposób realizacji zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pomorskie.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach