Przetargi.pl
Adaptacja budynku przy ulicy Górnej na mieszkania socjalne

Gmina Miejska Kętrzyn ogłasza przetarg

  • Adres: 11-400 Kętrzyn, ul. Wojska Polskiego 11
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 752 05 20 , fax. 89 752 05 31
  • Data zamieszczenia: 2016-02-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Kętrzyn
    ul. Wojska Polskiego 11 11
    11-400 Kętrzyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 752 05 20, fax. 89 752 05 31
    REGON: 51074344000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miastoketrzyn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Adaptacja budynku przy ulicy Górnej na mieszkania socjalne
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku biurowego na socjalny wraz z zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną na dz. nr 70/4, 70/6, 70/8, 70/13 obr. 1 przy ul. Górnej 8 w Kętrzynie wg dokumentacji projektowej opracowanej przez Krzysztofa Miklaszewicza prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą ATM Krzysztof Miklaszewicz - usługi budowlane z siedzibą w Białymstoku. W zakres robót wchodzą m.in.: 1.1) Adaptacja/przebudowa budynku biurowego na mieszkalny wraz z usunięciem starych instalacji i budową nowych, m.in. nowej wymiennikowni ciepła, instalacji wewnętrznych wod-kan, gazowej, c.o., elektrycznej i teletechnicznej - zgodnie z dokumentacją projektową. UWAGA: Należy wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z dokumentacjami wykonawczymi (a nie dokumentacją budowlaną), które zawierają nieistotne odstępstwa od projektu budowlanego, m.in. wykonanie wymiennikowni ciepła a nie kotłowni gazowej. 1.2) Zagospodarowanie terenu zgodnie z dokumentacją projektową (utwardzenia z kostki betonowej oraz z płyt ażurowych, plac zabaw, elementy małej architektury, zieleń). UWAGA 1: Elementy nadające się do ponownego wykorzystania Wykonawca przekaże Zamawiającemu i złoży je w miejscu przez niego wskazanym. Odpady nie nadające się do ponownego wykorzystania Wykonawca zagospodaruje i w razie konieczności zutylizuje we własnym zakresie. Nie należy używać materiałów z rozbiórki do ponownego użycia. UWAGA 2: Wykonawca w ramach przedmiotowego zadania wykona zagospodarowanie działki 1-70/7 (zał. nr 4 do umowy) poprzez wykonanie zieleni oraz umożliwi przejezdność wykonanej drogi na obszarze zaznaczonym na załączniku nr 4 i nr 5 do Istotnych postanowień umowy (zał nr 6 do SIWZ) poprzez wykonanie niwelacji terenu i utwardzenie tego odcinka drogi. Utwardzenie powinno być wykonane kruszywem łamanym lub mieszanką kruszyw do mechanicznej stabilizacji. Nawierzchnia powinna być stabilna, twarda, nadawać się do ruchu pojazdów w każdych warunkach pogodowych. 1.3) Budowę niezbędnej infrastruktury technicznej: a) sieć kanalizacji deszczowej - wg. dokumentacji projektowej, b) sieć kanalizacji sanitarnej - wg. dokumentacji projektowej, c) sieć wodociągowa - wg. dokumentacji projektowej, d) sieć c.o. - wg. dokumentacji projektowej, e) sieć elektroenergetyczna - zakres wg. dokumentacji projektowej. UWAGA1: Do dnia 31.05.2017 r. w związku ze zmianą mocy przyłączeniowej budynku Przedsiębiorstwo Energetyczne zobowiązało się dla Zamawiającego wykonać przyłącze energetyczne. Do tego terminu należy wstrzymać się z układaniem nawierzchni drogowych. Wcześniejsze ułożenie nawierzchni drogowych Zamawiający dopuszcza jedynie w przypadku uzgodnienia przez Wykonawcę z Przedsiębiorstwem Energetycznym wykonania przez Przedsiębiorstwo swoich robót pod projektowanymi nawierzchniami utwardzonymi we wcześniejszym terminie lub w przypadku, gdy Wykonawca na swój koszt odtworzy rozebrane przez Przedsiębiorstwo Energetyczne nawierzchnie. UWAGA2: Przy przebudowie urządzeń elektroenergetycznych wg dokumentacji projektowej Wykonawca pisemnie zawiadomi Przedsiębiorstwo Energetyczne o odbiorach częściowych i końcowych nie później niż na 5 dni przed wyznaczonym terminem odbioru, celem umożliwienia Przedsiębiorstwu energetycznemu udziału w w/w odbiorach. f) instalacja oświetlenia ulicznego - wg. dokumentacji projektowej, g) kanalizacja teletechniczna - zakres wg. dokumentacji projektowej, h) przebudowa sieci w przypadku jakichkolwiek kolizji. 1.4) Wykonanie robót ziemnych według poniższych wytycznych: Roboty ziemne wykonywane w drogach i chodnikach mają być zasypywane w 100% nową pospółką. Jeśli grunt rodzimy nadaje się do wbudowania w drogach (niewysadzinowy, zagęszczalny, bez cząstek organicznych) uzgodnić z Zamawiającym na danych odcinkach możliwość zasypywania gruntem rodzimym. Wymagany wskaźnik zagęszczenia przez inwestora: a) w drogach, chodnikach i nawierzchniach gruntowych służących do ruchu pieszego lub jezdnego: - górna warstwa, do 1,2 m od powierzchni terenu docelowego: Is jest większe lub równe od 1,00 - poniżej 1,2 m: Is jest większe lub równe od 0,98 b) w terenach zielonych dopuszczalny zasyp gruntem rodzimym: - Is jest większe lub równe od 0,95 UWAGA1: Jeżeli właściciel lub zarządca działki/drogi nie należącej do Zamawiającego lub inny podmiot decyzyjny będą wymagać wyższych parametrów zagęszczenia lub materiału na zasyp o lepszych parametrach niż Zamawiający - Wykonawca ma obowiązek dostosować się do tych wytycznych. UWAGA2: Do Wykonawcy należy wywóz ziemi z wykopu. Miejsce, w które Wykonawca wywiezie ziemię nie będzie wskazane przez Zamawiającego, Wykonawca we własnym zakresie zagospodaruje tę ziemię. 1.5) Wykonanie dodatkowych dokumentów odbioru (poza wynikającymi z odnośnych przepisów i praktyki budowlanej): a) Opracowanie instrukcji obsługi i eksploatacji obiektu/budynku, b) opracowanie świadectwa charakterystyki energetycznej wybudowanego obiektu, c) jeśli wymagane to uzyskanie dokumentów odbioru z Urzędu Dozoru Technicznego wszelkich urządzeń i instalacji (decyzja zezwalająca na eksploatację urządzeń) oraz rozruch wymiennikowni ciepła, d) przygotowanie wszelkich niezbędnych dokumentów odbiorowych dla Państwowej Straży Pożarnej, Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej oraz Nadzoru Budowlanego. 1.6) Przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji rozwiązań aranżacji wnętrz pomieszczeń budynku (rodzaje kuchenek elektrycznych, armatury, mebli, kolorystyka ścian, posadzek, lokalizacja i kolorystyka elementów wystroju wnętrz itp.). Standard wyposażenia: kabiny prysznicowe mają być trwałe i szczelne, kuchenki i szafki estetyczne i funkcjonalne - rozwiązania w/w wyposażenia (kabiny, kuchenki, szafki) nietrwałe i z najniższej półki cenowej nie będą akceptowane. 1.7) Uczestnictwo kierownika budowy we wszystkich spotkaniach i odbiorach przeprowadzanych przez instytucje zewnętrzne tj. Państwową Straż Pożarną, PINB, SANEPID celem uzyskania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 1.8) Wykonanie przedmiotu zamówienia i wszelkich innych robót i czynności nieuwzględnionych w dokumentacji w celu uzyskania przez Zamawiającego ostatecznej i prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 2. Szczegółowy zakres zamówienia zawiera dokumentacja projektowa pn.: Dokumentacja projektowa na przebudowę wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku biurowego przy ul. Górnej 8 w Kętrzynie na socjalny wraz z zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną wykonana przez Krzysztofa Miklasiewicz prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą ATM Krzysztof Miklasiewicz - Usługi Budowlane z siedzibą w Białymstoku - załącznik nr 1 do umowy i stanowiąca jej integralną część. W skład dokumentacji wchodzą: a) Projekt wykonawczy zagospodarowania terenu - branża architektoniczno-budowlana; b) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych do dokumentacji technicznej na zagospodarowanie terenu na działkach nr geod. 70/4, 70/6, 70/13, 70/8 przy ul. Górnej 8 w Kętrzynie (roboty zewnętrzne); c) Projekt wykonawczy budynku - branża architektoniczno -budowlana; d) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych do dokumentacji technicznej na przebudowę wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku biurowego na lokale socjalne wraz z zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach nr geod. 70/4, 70/6, 70/13, 70/8 przy ul. Górnej 8 w Kętrzynie (budynek); e) Projekt wykonawczy przyłączy: wodociągowego, kanalizacji sanitarnej, deszczowej; f) Projekt wykonawczy przebudowy przyłącza sieci cieplnej; g) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót instalacyjnych: przyłączy zewnętrznych i przebudowy przyłącza sieci cieplnej; h) Projekt wykonawczy węzła cieplnego; i) Projekt wykonawczy instalacji wod-kan, solarnej, centralnego ogrzewania i instalacji gazowej; j) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót instalacyjnych wewnętrznych; k) Projekt wykonawczy zagospodarowania terenu - branża teletechniczna (elektryczna); l) Projekt techniczny przebudowy sieci elektroenergetycznej; m) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - branża elektryczna - zagospodarowanie terenu; n) Projekt wykonawczy budynku - branża teletechniczna (elektryczna); o) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - branża elektryczna - przebudowy wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku biurowego na lokale socjalne wraz z zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach nr geod. 70/4, 70/6, 70/13, 70/8, 70/7 przy ul. Górnej 8 w Kętrzynie (roboty wewnątrz budynku); p) Oświadczenia Projektanta o wyrażeniu zgody na zamianę źródła ciepła zasilającego budynek z kotłowni gazowej na wymiennikownię ciepła; q) Projekt budowlany na przebudowę wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku biurowego na socjalny wraz z zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną (wewnętrzna instalacja gazowa, instalacja doziemna kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, instalacja oświetlenia zewnętrznego) na działkach nr geod. 70/4, 70/6, 70/13, 70/8, przy ul. Górnej 8 w Kętrzynie. 3. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patent czy pochodzenie - należy przyjąć, że Zamawiający podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach techniczno /eksploatacyjno /użytkowych nie gorszych niż te, podane w opisie przedmiotu zamówienia. Podstawa prawna: art. 29 ust. 3 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 4. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej oraz SIWZ pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z uzyskanym pozwoleniem na budowę, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej i SIWZ oraz będą zgodne pod względem: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych), b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje, itd.), e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, f) standardów emisyjnych, g) izolacyjności cieplnej. 5. Zamawiający udostępnił wraz z SIWZ przedmiary robót. Przedmiary robót stanowią jedynie dokument pomocniczy do przygotowania wyceny i mogą nie obejmować wszystkich robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia lub błędnie określać ilości i rodzaje robót do wykonania. Jeżeli istnieją roboty, które Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności może przewidzieć lub skorygować na etapie zapoznania się z dokumentacją przetargową w tym w szczególności z dokumentacją projektową, ale nie objęte lub źle określone w przedmiarach robót - Zamawiający nie będzie ich traktował jako roboty dodatkowe. 6. Termin wykonania zamówienia od dnia podpisania umowy do 15.09.2017 r. (Przekazanie placu budowy nie później niż dwa tygodnie od podpisania umowy). 7. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy uwzględniając kolejność i terminy następujących czynności: 7.1) Wykonawca do dnia 01.04.2017 r. postara się zakończyć prace budowlano-montażowe związane z instalacjami elektrycznymi wewnętrznymi, 7.2) Wykonawca musi udostępnić plac budowy dla Przedsiębiorstwa Energetycznego w celu wykonania zwiększenia mocy przyłączeniowej, tym samym wykonanie nawierzchni utwardzonych powinny zostać wykonane w późniejszym terminie (najlepiej w miesiącach czerwiec 2017 r. - sierpień 2017 r.) w celu umożliwienia wykonania przyłączy i podłączeń, 7.3) Wykonanie polbruków w zakresie umożliwiającym geodecie wykonanie map powykonawczych - do dnia 30.08.2017 r., 7.4) Dostarczenie map geodezyjnych powykonawczych, wszelkich protokołów i sprawdzeń i innych dokumentów odbiorowych oraz zgłoszenie dla Zamawiającego gotowości do odbioru do dnia 15.09.2017 r., 7.5) Odbiór przez Zamawiającego nastąpi po dokonaniu odbiorów przez Nadzór Budowlany, Państwową Straż Pożarną, Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną oraz Urząd Dozoru Technicznego., 7.6) Wcześniejsze oddanie przez Wykonawcę budynku dla Zamawiającego w użytkowanie niż wyznaczony termin 15.09.2017 r. może nastąpić jedynie po uzyskaniu przez Wykonawcę wszelkich pozwoleń, decyzji administracyjnych niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie oraz po wykonaniu przez dysponentów sieci własnych prac budowlano-montażowych na placu budowy. 8. Zamawiający przewidział ryzyko zmiany terminu realizacji zamówienia i określił w istotnych postanowieniach umowy warunki do wprowadzenia ewentualnej zmiany terminu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium, 2) wadium w wysokości 75.000,00 złotych (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy zł 00/100) należy wnieść przed upływem terminu na składanie ofert, 3) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy: Pekao SA nr konta 94 1240 5598 1111 0000 5032 0624 z dopiskiem (tytuł postępowania, którego wadium dotyczy) w terminie do dnia 17.03.2016 r. do godz. 10:00, a kopię dowodu wpłaty dołączyć do oferty. Za termin wniesienia wadium uważa się datę wpłynięcia środków na konto wskazane przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5) wadium w pozostałych formach należy wnieść w oryginale wraz z ofertą, przy czym należy je dołączyć w sposób umożliwiający późniejszy zwrot. 6) Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 7) Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. 8) Wadium składane w formie innej niż pieniądz musi zawierać klauzule gwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy; Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: a) w art. 46 ust. 4a ustawy PZP, tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) w art. 46 ust. 5 ustawy PZP, tj.: jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; 9) Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania. 10) Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium zgodnie z art. 46 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: okres rękojmi i gwarancji jakości na roboty budowlane i wbudowane materiały/wyroby budowlane
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.miastoketrzyn.pl/zamowienia_publiczne/110/status/rodzaj/wzp/zwr/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach