Przetargi.pl
Adaptacja budynku na potrzeby świetlicy wiejskiej w m. Krasne Dłusko

GMINA PRZYTOCZNA ogłasza przetarg

  • Adres: 66-340 Przytoczna, ul. Rokitniańska 4
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-09-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA PRZYTOCZNA
    ul. Rokitniańska 4
    66-340 Przytoczna, woj. lubuskie
    REGON: 21096682300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przytoczna.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Adaptacja budynku na potrzeby świetlicy wiejskiej w m. Krasne Dłusko
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania: „Adaptacja budynku na potrzeby świetlicy wiejskiej w m. Krasne Dłusko” polegająca na rozbudowie, przebudowie i zmianie sposobu użytkowania budynku handlowo-usługowego na budynek użyteczności publicznej – salę wiejską. Lokalizacja obiektu – Krasne Dłusko, dz. nr 245/1 obr. Krasne Dłusko. Budynek istniejący handlowo – usługowy, parterowy, nie podpiwniczony. Metoda wykonawstwa – tradycyjna o dachu jednospadowym w konstrukcji drewnianej, kryty papą.Stan techniczny obiektu jest dobry. Parametry projektowanej rozbudowy:- powierzchnia zabudowy istniejąca 59 m2, po rozbudowie 65,20 m2 (zwiększenie ok. 6,20 m2); - powierzchnia użytkowa istniejąca 43,60 m2, po rozbudowie 48,60 m2 (zwiększenie ok. 5,00 m2); - kubatura obiektu istniejąca 191,70 m3; po rozbudowie 206,10 m3 (zwiększenie ok. 14,40 m3);- szerokość elewacji frontowej istniejąca 9,17 m, po rozbudowie 9,93 m (zwiększenie ok. 0,76 m);Zadanie obejmuje kompleksowe wykonanie adaptacji oraz rozbudowy budynku handlowo – usługowego z przeznaczeniem pomieszczeń na potrzeby świetlicy wiejskiej w tym w szczególności:- rozbiórka istniejącej kotłowi;- rozbiórka ścian działowych w obiekcie;- rozbudowa budynku o pomieszczenia WC dla osób niepełnosprawnych oraz pom. gospodarcze;- wydzielenie w obiekcie przedsionka do WC;- dostosowanie obiektu do wymogów świetlicy wiejskiej;- przebudowa instalacji wewnętrznych w niezbędnym zakresie;Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, w skład której wchodzi:a) projekt budowlany „Rozbudowy, przebudowy i zmiany sposobu użytkowania budynku handlowo-usługowego na budynek użyteczności publicznej – salę wiejską” wraz pozwoleniem na budowę – decyzją Starosty Międzyrzeckiego nr 484.2020 z dnia 22.12.2020 r. - załącznik nr 9a do SWZ, b) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiąca załącznik nr 9b do SWZ,c) Przedmiar robót - jako dokument pomocniczy, załącznik nr 10 do SWZ,d) Szacunkowe zbiorcze zestawienie kosztów, załącznik nr 11 do SWZ. Załączony do SWZ przedmiar robót (załącznik nr 10) ma jedynie charakter pomocniczy, informacyjny. Wobec powyższego mogą występować rozbieżności pomiędzy ilością i zakresem prac wykazanych w załączonym przedmiarze robót, a ilością i zakresem prac do wykonania wynikających ze specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Ilości i zakres prac wskazany w przedmiarze robót nie jest wiążący dla wykonawcy.Wymienione powyżej dokumenty oraz pozostałe dokumenty przetargowe będą używane, odczytywane i interpretowane według następującego pierwszeństwa:1) umowa;2) formularz oferty;3) niniejsza SWZ;4) dokumentacja projektowa;a) projekt budowlany wraz z pozwoleniem na budowę;b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych;c) przedmiar robót jako dokument pomocniczy;d) szacunkowe zbiorcze zestawienie kosztów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:o warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej: 250.000 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto,4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) w zakresie doświadczenia:- wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie budynku o wartości umowy co najmniej 250.000 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto,UWAGA!W przypadku składania oferty wspólnej w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców w całości. W przypadku gdy wykonawca polega na zdolnościach technicznych i zawodowych podmiotów trzecich na zasadach określonych w art.22a ustawy Pzp powyższe zastrzeżenie dotyczy również tych podmiotów.Zamawiający uwzględni tylko zadania zakończone.b) w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia:- wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na potrzeby realizacji zamówienia publicznego osobami, posiadającymi określone poniżej uprawnienia i funkcje:I) co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła obowiązki Kierownika Robót Budowlanych;II) co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła obowiązki Kierownika Robót w branży sanitarnej;III) co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła obowiązki Kierownika Robót branży elektrycznej.Szczegółowe informacje zgodnie z rozdz. VII SWZ.UWAGA!Zamawiający dopuszcza wskazanie przez Wykonawcę w ofercie tej samej osoby na dwa stanowiska (pełnienia dwóch funkcji), pod warunkiem posiadania przez tę osobę wymaganych przez Zamawiającego uprawnień dla dwóch specjalności (stanowisk). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia mogą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek,3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.4. W przypadku, gdy podmiot trzeci, którego potencjałem wspiera się wykonawca realizował zamówienie, w zakres którego wchodziły roboty budowlane określone w punkcie 2 ppkt 4 lit. a wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby podmiot trzeci udostępniający potencjał wykonawcy faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót budowlanych;5. W przypadku, gdy zamówienie, w zakres którego wchodzą roboty budowlane, o których mowa w punkcie 2 ppkt 4 lit. a były realizowane przez wykonawcę wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót budowlanych.6. Jeżeli wykonawca lub podmiot trzeci, którego potencjałem wspiera się wykonawca realizował zadanie w trybie zaprojektuj i wybuduj, zamawiający uzna robotę budowlaną, o której mowa w punkcie 2 ppkt 4 lit. a za spełniającą warunek, jeżeli robota ta będzie odpowiadała swoim zakresem i wartością wymogom określonym w punkcie 2 ppkt 4 lit. a.7. Zamawiający uwzględni tylko zadania prawidłowo ukończone tj. takie, dla których wydano ostateczne pozwolenie na użytkowanie lub – jeżeli pozwolenie na użytkowanie nie było wymagane – wobec których organ nadzoru budowlanego nie wniósł sprzeciwu, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) zwane dalej „Prawem budowlanym” lub dla których wydano zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w art. 54 ust. 2 ustawy Prawo budowlane albo dla których wydano inny równoważny dokument/dokumenty, zgodnie z przepisami kraju, w którym zostały wykonane wykazywane roboty budowlane).8. Zamawiający na etapie składania i oceny ofert nie wymaga, aby osoby posiadające uprawnienia budowlane, a będące obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, poza legitymowaniem się posiadaniem uprawnień budowlanych zdobytych poza terytorium Polski, musiały dysponować odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych, by spełniły wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa(tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r., poz. 551), dotyczące świadczenia usług transgranicznych, tj. aby uzyskały one tymczasowy wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego,9. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. W celu uniknięcia wątpliwości zaleca się podanie daty wydania uprawnień i dokładne cytowanie zakresu uprawnień z posiadanego zaświadczenia,10. Wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku wykonawca udostępni wystarczającą ilość tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalnościach występujących przy realizacji zamówienia.11. Ilekroć w treści SWZ jest mowa o:-„budowie, przebudowie lub remoncie” - należy przez to rozumieć budowę, przebudowę albo remont w rozumieniu ustawy Prawo budowlane;-„kierowniku budowy”, „kierowniku robót” - należy przez to rozumieć kierownika budowy lub kierownika robót w rozumieniu ustawy Prawo budowlane.12. W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania. Za datę wszczęcia postępowania zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na swojej stronie internetowej. Jeżeli w tym dniu średni kurs NBP nie będzie opublikowany zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem ogłoszenia. Jeżeli w jakimkolwiek dokumencie złożonym przez wykonawcę wskazane zostaną kwoty wyrażone w walucie nie znajdującej się aktualnie w obrocie, zamawiający dokona przeliczenia tych kwot na złotówki na podstawie ostatniego średniego miesięcznego kursu złotego w stosunku do tych walut, ujawnionego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-09-19

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach