Przetargi.pl
Zorganizowanie warsztatów w ramach Programu Aktywności Lokalnej dla osób niepełnosprawnych w wieku 18-64 lata na rok 2014

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 24-100 Puławy, al. Królewska 3
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81888 04 92 , fax. 81888 04 92
  • Data zamieszczenia: 2014-06-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
    al. Królewska 3 3
    24-100 Puławy, woj. lubelskie
    tel. 81888 04 92, fax. 81888 04 92
    REGON: 43102992600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sppulawy.bip.lubelskie.pl; www.efs-pcpr.pulawy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka organizacyjna samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie warsztatów w ramach Programu Aktywności Lokalnej dla osób niepełnosprawnych w wieku 18-64 lata na rok 2014
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie 12 dniowego wyjazdu szkoleniowego dla 25 uczestników Programu i 8 osób z ich otoczenia - razem 33 osoby łącznie z zakwaterowaniem i wyżywieniem, ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków, wyżywieniem w trakcie podróży (obiad oraz suchy prowiant), dowozem z Puław do miejsca zakwaterowania oraz z zapewnieniem powrotu do Puław.Uczestnicy programu to dorosłe osoby niepełnosprawne w wieku od 18 do 64 r. ż. z orzeczoną grupą inwalidzką lub stopniem niepełnosprawności z różnymi dysfunkcjami m.in. z: dysfunkcją narządu ruchu, chorobami neurologicznymi, chorobami układu oddechowego i krążeniowego, chorobą psychiczną oraz z ogólnego stanu zdrowia. Wśród uczestników programu są 2 osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich oraz 1 osoba niewidoma. Osoby z otoczenia to osoby związane z uczestnikami programu środowiskowo, którzy razem z nimi obowiązkowo biorą udział w jednym instrumencie aktywnej integracji tj. w warsztatach z trenerem pracy nt. Spółdzielnia socjalna - pomysł na biznes. W pozostałych zajęciach osoby z otoczenia mogą wziąć udział, jeśli osoba niepełnosprawna potrzebuje wsparcia. 1) Miejsce realizacji zamówienia: Zamawiający zastrzega, aby miejscem realizacji zamówienia była miejscowość nadmorska położona pomiędzy miastem Świnoujście a miastem Krynica Morska z uwzględnieniem terenu tych miast i z wyłączeniem terenu miasta Jastrzębia Góra - przy czym odległość ośrodka tj. miejsca zakwaterowania uczestników do morza nie może przekraczać 1km. Wymagania wobec ośrodka:- ośrodek winien być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, a szczególnie łazienka (wyposażona m.in. w stanowisko prysznicowe, uchwyty przy sanitariatach) oraz podjazd umożliwiający swobodny wjazd wózkiem inwalidzkim,- ośrodek winien posiadać aktualny wpis do rejestru ośrodków i organizatorów turnusów rehabilitacyjnych prowadzonego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej (https://empatia.mpips.gov.pl), uprawniający do przyjmowania osób niepełnosprawnych, szczególnie osób z dysfunkcją narządu ruchu poruszających się na wózkach inwalidzkich,- ośrodek winien być całoroczny, z możliwością włączenia centralnego ogrzewania.2) Termin realizacji i czas trwania zamówienia:Zamawiający zastrzega, aby zamówienie zrealizowane było w okresie pomiędzy 1 września 2014r. a 30 września 2014r., przy czym czas trwania zamówienia to 12 dni. 3) Wymagany minimalny zakres tematyczny zajęć: a) trening kompetencji i umiejętności społecznych:nabycie większej pewności siebie i wiary we własne możliwości,budowanie poczucia własnej wartości,nabycie podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej, budowanie pozytywnego obrazu siebie oraz motywacji do podejmowania nowych zadań,zdobywanie umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji oraz skutecznego realizowania zadań, b) poradnictwo prawne nt. praw i uprawnień osób niepełnosprawnych: praw, uprawnień i ulg przysługujących osobom niepełnosprawnym (m.in. ulgi w PKP, PKS i MZK, karta parkingowa, ulgi podatkowe, ulgi w komunikacji, uprawnienia niepełnosprawnego pracownika oraz pracodawcy zatrudniającego osobę niepełnosprawną),instytucje orzekające - procedury i zasady orzekania oraz odwoływania się od decyzji, orzekanie do celów rentowych i pozarentowych, omówienie świadczeń przysługujących osobom niepełnosprawnym (m.in. komu przysługuje, w jakiej wysokości) tj. zasiłku pielęgnacyjnego, dodatku pielęgnacyjnego, świadczeń pielęgnacyjnych oraz specjalnego zasiłku opiekuńczego, kurator, pełnomocnik czy opiekun prawny? - jak zgodnie z przepisami wyręczyć osobę niepełnosprawną w załatwianiu spraw urzędowych. c) zajęcia fizyczne usprawniające psychoruchowo nordic walking: ćwiczenia rozgrzewające,dobór kijków,techniki chodzenia,jak się ubrać,ćwiczenia rozciągające na koniec zajęć,d) warsztaty z trenerem pracy nt. Spółdzielnia socjalna - pomysł na biznes:założyciele i członkowie spółdzielni socjalnej, kto i gdzie może ubiegać się o środki finansowe na założenie spółdzielni socjalnej, procedura tworzenia spółdzielni socjalnej (m.in. biznesplan, statut, zebranie założycielskie, rejestracja, kolejne kroki...),struktura organizacyjna spółdzielni socjalnych,łączenie i podział spółdzielni socjalnych,inne: najważniejsze akty prawne, przydatne adresy internetowe, polecana lektura, przykładowe dokumenty związane z powołaniem i prowadzeniem spółdzielni socjalnej.4) Sposób prowadzenia szkolenia oraz czas trwania poszczególnych zajęć:a) trening kompetencji i umiejętności społecznych:sposób prowadzenia: warsztaty grupowe; czas trwania: 22 godziny, przy czym 1 godzina treningu to 45 minut zajęć,b) poradnictwo prawne nt. praw i uprawnień osób niepełnosprawnych:sposób prowadzenia: warsztaty grupowe; czas trwania: 8 godzin, przy czym 1 godzina treningu to 45 minut zajęć,c) zajęcia fizyczne usprawniające psychoruchowo nordic walking:sposób prowadzenia: zajęcia grupowe; czas trwania: 10 godzin, przy czym 1 godzina treningu to 45 minut zajęć, d) warsztaty z trenerem pracy nt. Spółdzielnia socjalna - pomysł na biznes: sposób prowadzenia: warsztaty grupowe; czas trwania: 24 godziny, przy czym 1 godzina treningu to 45 minut zajęć.5) Wymagane minimalne kwalifikacje kadry, która będzie prowadziła zajęcia:a) trening kompetencji i umiejętności społecznych: Zajęcia mają być prowadzone przez jedną osobę, która posiada co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku psychologia oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe jako psycholog i aktualnie wykonuje zawód psychologa, b) poradnictwo prawne nt. praw i uprawnień osób niepełnosprawnych: Zajęcia mają być prowadzone przez jedną osobę z wykształceniem minimum wyższym o kierunku prawo,c) zajęcia fizyczne usprawniające psychoruchowo z trenerem nordic walking:Zajęcia mają być prowadzone przez instruktora, który posiada legitymację Instruktora Nordic Walking nadaną przez Polską Federację Nordic Walking,d) warsztaty z trenerem pracy nt. Spółdzielnia socjalna - pomysł na biznes:Szkolenie ma być prowadzone przez minimum 1 osobę, która ma posiadać co najmniej wykształcenie policealne i przeprowadziła minimum 2 szkolenia z zakresu podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej.6) Inne wymagania jakie ma spełnić wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia: a) transport - autokarem ze sprawną klimatyzacją z Puław do miejsca zakwaterowania oraz przywóz uczestników do Puław;b) transport - w przypadku, gdy odległość od miejsca zakwaterowania do miejsca,w którym odbywać się będą zajęcia przekracza 0,5 km; c) obiad w trakcie podróży do miejsca zakwaterowania oraz w trakcie powrotu do Puław dla 33 osób, składający się z drugiego dania i kompotu;d) pełne wyżywienie - 3 posiłki dziennie, tj. śniadanie, obiad (zupa, drugie danie, kompot, deser) i kolację dla wszystkich uczestników oraz osób z otoczenia tj. dla 33 osób, przy czym w dniu dowozu uczestników wykonawca ma zapewnić kolację,a w dniu powrotu śniadanie - w miejscu zakwaterowania uczestników;e) bazę noclegową: zakwaterowanie uczestników wyjazdu w domu wczasowym, pensjonacie lub hotelu, zakwaterowanie uczestników w pokojach wyłącznie 2-osobowych,wszystkie pokoje mają być z pełnym węzłem sanitarnym (łazienkami i toaletami) oraz wyposażone w ręczniki (2 sztuki), czajnik elektryczny, szklanki(2 sztuki) oraz telewizor;f) opłatę klimatyczną, miejscową i inną związaną z pobytem uczestników wyjazdu za cały okres pobytu, jeśli jest wymagana;g) komplet kijków do nordic walking dla 22 uczestników; oznaczone logotypem PCPR w Puławach, UE, EFS i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacji Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnymi u Zamawiającego (logo PCPR w Puławach) oraz na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy);h) materiały biurowe dla 25 uczestników programu tj. po 1 teczce na gumkę, po 1 notatniku A-4, po 1 długopisie i po 1 zakreślaczu, które po zakończeniu szkolenia stają się własnością uczestników. Wszystkie materiały szkoleniowe i biurowe wydawane uczestnikom winny być oznaczone logotypem PCPR w Puławach, UE, EFS i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacji Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnymi u Zamawiającego (logo PCPR w Puławach) oraz na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy);i) serwis kawowy dla wszystkich 25 uczestników podczas trwania zajęć grupowych (tj. co najmniej kawa, herbata, cukier, śmietanka do kawy, woda mineralna, ciastka); j) suchy prowiant na drogę w obie strony dla 33 osób, tj. co najmniej dla każdego uczestnika wyjazdu po 2 kanapki, 1 batonie, 1/2 litra wody mineralnej;k) ubezpieczenie uczestników i osób z otoczenia, tj. 33 osób od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania wyjazdu łącznie z podróżą (tj. na okres od wyjazdu z Puław do powrotu do Puław); l) co najmniej 1 koordynator wyjazdu - do zadań którego należeć będzie m.in. nadzór nad prawidłową realizacją harmonogramu wyjazdu (harmonogram wyjazdu ma zawierać w szczególności plan każdego dnia wyjazdu z uwzględnieniem posiłków, szkoleń, zajęć, imprez o charakterze integracyjnym, a także godzin i czasu podróży), nadzór nad zaopatrzeniem uczestników w apteczkę pierwszej pomocy, zapoznanie uczestników z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnienie warunków do ich przestrzegania, nadzór nad prowadzeniem dokumentacji; ł) sale szkoleniowe wyposażone w sprzęt niezbędny do przeprowadzenia zajęć a w szczególności stoły, krzesła, tablicę, ekran projekcyjny; sale mają być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich; m) zapewnienie dostępu do opieki medycznej tzn. zapewnienie przez wykonawcę dowozu uczestnika do przychodni zdrowia w przypadku wystąpienia potrzeby udzielania pomocy lekarskiej lub pielęgniarskiej; n) organizację co najmniej 2 wycieczek krajoznawczych dla 33 osób np. do pobliskiej atrakcyjnej miejscowości; o) organizację co najmniej 2 ognisk/grillów i 2 dyskotek/wieczorków tanecznych; p) uczestnicy mają otrzymać zaświadczenia o uczestnictwie odrębne dla każdego rodzaju zajęć tj. Treningu kompetencji i umiejętności społecznych, Poradnictwa prawnego nt. praw i uprawnień osób niepełnosprawnych, Zajęć fizycznych usprawniających psychoruchowo - nordic walking, Warsztatów z trenerem pracy nt. spółdzielnia socjalna - pomysł na biznes (w tym przypadku również osoby z otoczenia). Wszystkie zaświadczenia mają być oznaczone logotypem PCPRw Puławach, UE, EFS, i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnymi u Zamawiającego (logotyp PCPR w Puławach) oraz na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sppulawy.bip.lubelskie; www.efs-pcpr.pulawy.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach