Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć w ramach Programu aktywności lokalnej dla rodziców wychowujących dzieci niepełnosprawne

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 24-100 Puławy, al. Królewska 3
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81888 04 92 , fax. 81888 04 92
  • Data zamieszczenia: 2014-06-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
    al. Królewska 3 3
    24-100 Puławy, woj. lubelskie
    tel. 81888 04 92, fax. 81888 04 92
    REGON: 43102992600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sppulawy.bip.lubelskie.pl; www.efs-pcpr.pulawy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka organizacyjna samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć w ramach Programu aktywności lokalnej dla rodziców wychowujących dzieci niepełnosprawne
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie treningu kompetencji wychowawczych wraz z kursem pomocy przedmedycznej, indywidualną terapią psychologiczną a także poradnictwem prawnym podczas 9 - dniowego wyjazdu dla 56 uczestników wyjazdu łącznie z zakwaterowaniem, ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków, wyżywieniem, dowozem z Puław do miejsca zakwaterowania i zapewnieniem powrotu. Uczestnicy programu Uczestnicy wyjazdu to 20 uczestników programu (osoby dorosłe w wieku 20-56 lat) i 27 dzieci uczestników programu w wieku 2-18 lat (w tym 17 dzieci niepełnosprawnych tj. z orzeczoną niepełnosprawnością lub stopniem niepełnosprawności, z różnymi dysfunkcjami m.in. z chorobami neurologicznymi, dysfunkcją narządu słuchu, mowy, ruchu i z ogólnego stanu zdrowia) oraz 9 osób dorosłych (małżonkowie uczestników w wieku 24-60 lat). Łącznie 16 rodzin.Liczba uczestników wyjazdu może ulec zmianie w granicach do 15% in minus. 1) Miejsce realizacji zamówienia: Zamawiający zastrzega, że miejscem realizacji zamówienia ma być miejscowość nadmorska położona na obszarze województwa pomorskiego, z wyłączeniem terenu miasta Jastrzębia Góra oraz miejscowości Karwia - przy czym odległość ośrodka tj. miejsca zakwaterowania uczestników do morza nie może przekraczać 1000 m, lub miejscowość nadmorska na obszarze województwa zachodniopomorskiego, z wyłączeniem terenów miasta Świnoujście, oraz powiatów: kamieńskiego, gryfickiego i kołobrzeskiego - przy czym odległość ośrodka tj. miejsca zakwaterowania uczestników do morza nie może przekraczać 1000 m, Ośrodek winien być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.2) Termin realizacji i czas trwania zamówienia: Zamawiający zastrzega, że zamówienie ma być zrealizowane w okresie pomiędzy 26 lipca 2014 r. a 20 sierpnia 2014 r. przy czym czas trwania zamówienia to 9 dni. 3) Wymagany minimalny zakres tematyczny zajęć:Podczas wyjazdu szkoleniowego wykonawca ma zrealizować następujące zajęcia oraz zagadnienia tematyczne: a)Trening kompetencji wychowawczych - radzenie sobie z własnymi uczuciami w kontekście wychowania dziecka niepełnosprawnego oraz sposoby pomagania dziecku w radzeniu sobie z trudnymi emocjami, wzmacnianie mocnych stron dziecka,opieka nad dzieckiem niepełnosprawnym; b) Kurs pomocy przedmedycznej Program kursu pierwszej pomocy powinien obejmować omawianie postępowania m.in: przy padaczce, utracie przytomności, zadławieniu, ranach różnego rodzaju, nagłym zatrzymaniu krążenia lub oparzeniach, czyli takich schorzeniach i urazach, na jakie możemy się natknąć w życiu codziennym, ze szczególnym uwzględnieniem niepełnosprawności. Ponadto uczestnicy powinni nabyć wiedzę jak zabezpieczyć miejsce wypadku, a także zapoznać się z podstawowymi elementami ratownictwa drogowego. Ww. program ma pozwolić kursantom, po zakończonym szkoleniu, poradzić sobie w większości sytuacji, w których zdrowie lub życie są zagrożone. c) Indywidualna terapia psychologiczna - konsultacje dostosowane do potrzeb indywidualnych (zgłaszanych podczas zajęć); - Chcę być mamą a nie terapeutą- techniki radzenia sobie z postawą rodzicielską mam wychowujących niepełnosprawne dzieci, zmiana tych postaw, - wsparcie psychologiczne d) Poradnictwo prawne - poradnictwo prawne z zakresu prawa rodzinnego,- poradnictwo prawne z zakresu praw i uprawnień oraz ulg dla osób niepełnosprawnych z wyszczególnieniem wsparcia rodzin wychowujących dzieci niepełnosprawne.4) Sposób prowadzenia szkolenia oraz czas trwania poszczególnych zajęć:a)Trening kompetencji wychowawczych Zajęcia mają być realizowane w formie grupowej. Udział w nich ma wziąć 29 osób. Łącznie podczas wyjazdu szkoleniowego wykonawca ma zrealizować 12 godzin zajęć, przy czym 1 godzina zajęć to 45 minut. Po każdych 2 godzinach zajęć wykonawca ma zapewnić 15 minut przerwy.b) Kurs pomocy przedmedycznej Kurs ma być realizowany w formie grupowej. Udział w nich ma wziąć 34 osoby tj. 20 uczestników programu, 5 dzieci i 9 współmałżonków uczestników. Uczestnicy kursu maja być podzieleni na 2 grupy szkoleniowe, czas trwania zajęć to łącznie 12 godzin (po 6 godzin na grupę), przy czym 1 godzina dydaktyczna to 45 minut. Po każdych 2 godzinach zajęć wykonawca ma zapewnić 15 minut przerwy.c) Indywidualna terapia psychologiczna Zajęcia mają być realizowane w formie indywidualnej. Udział w nich bierze 16 uczestników. Z każdym z uczestników wykonawca ma przeprowadzić po 2 godziny terapii, przy czym 1 godzina indywidualnej terapii psychologicznej to 45 minut zegarowych (łącznie 32 godziny). d) Poradnictwo prawne Zajęcia mają być prowadzone w formie indywidualnej. Udział w nich bierze 16 uczestników programu. Z każdym z uczestników wykonawca ma przeprowadzić po 2 godziny poradnictwa, przy czym 1 godzina poradnictwa prawnego to 45 minut zegarowych (łącznie 32 godziny). 5) Wymagane minimalne kwalifikacje kadry, która będzie prowadziła zajęcia: a)Trening kompetencji wychowawczych Zajęcia powyższe mają być prowadzone przez minimum 1 osobę, która posiadać ma co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku psychologia oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe jako psycholog i aktualnie wykonuje zawód psychologa. b)Kurs pomocy przedmedycznej Kurs ma być prowadzony przez minimum 2 osoby, z których każda posiadać ma wykształcenie co najmniej wyższe o kierunku medycyna lub wykształcenie co najmniej policealne o kierunku ratownik medyczny. c)Indywidualna terapia psychologiczna Zajęcia powyższe mają być prowadzone przez minimum 1 osobę, która posiadać ma co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku psychologia oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe jako psycholog i aktualnie wykonuje zawód psychologa.d)Poradnictwo prawne Zajęcia mają być prowadzone przez minimum 1 osobę, która ma posiadać co najmniej wykształcenie wyższe o kierunku prawo. 6) Inne wymagania jakie ma spełnić wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia: Zamawiający zastrzega, że wykonawca nie może pobierać od uczestników żadnych dodatkowych opłat. Wykonawca ma zapewnić oraz wliczyć w koszt zamówienia dla wszystkich uczestników wyjazdu: a)transport 2 autokarami ze sprawną klimatyzacją z Puław do miejsca zakwaterowania oraz przywóz uczestników do Puław, pojazd ma być wyposażony w WC; wykonawca ma zapewnić odpowiedni transport dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich; b)pełne wyżywienie - 4 posiłki dziennie, tj. śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację dla wszystkich uczestników wyjazdu tj. dla 56 osób, przy czym w dniu dowozu uczestników wykonawca ma zapewnić co najmniej obiad i kolację, a w dniu powrotu co najmniej śniadanie i obiad; c)bazę noclegową: - zakwaterowanie uczestników wyjazdu w domu wczasowym, pensjonacie lub hotelu w jednym lub w więcej budynkach położonych obok siebie, - zakwaterowanie uczestników w pokojach: 1 pokój 2-osobowy, 7 pokoi 3-osobowych, 7 pokoi 4-osobowych i 1 pokoju 5-osobowym; pokoje mają być dostosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich wraz z dostosowaną łazienką i toaletą - wszystkie pokoje mają być z pełnym węzłem sanitarnym (łazienkami i toaletami) oraz wyposażone w ręczniki, w czajnik elektryczny, w szklanki po 1 na osobę, - budynek ma być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, d)opłatę klimatyczną, miejscową i inną związaną z pobytem uczestników wyjazdu za cały okres pobytu, jeśli jest wymagana, e)materiały dydaktyczne/szkoleniowe niezbędne do realizacji zajęć dla 34 osób - uczestników programu biorących udział w Treningu kompetencji wychowawczych i w kursie pomocy przedmedycznej tj. po 1 notatniku A-4, po 1 długopisie, po 1 zakreślaczu i po 1 teczce z gumką, które po zakończeniu szkolenia stają się własnością uczestników. Wszystkie materiały szkoleniowe i biurowe wydawane uczestnikom winny być oznaczone logotypem PCPR w Puławach, UE, EFS i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacji Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnymi u Zamawiającego (logo PCPR w Puławach) oraz na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy).f)serwis kawowy dla wszystkich uczestników podczas trwania zajęć grupowych (tj. co najmniej kawa, herbata, cukier, śmietanka do kawy, woda mineralna, ciastka), a dla dzieci w trakcie sprawowania nad nimi opieki przez wykonawcę zapewnione mają być co najmniej soki owocowe, ciastka, ciepła herbata, cukier; g)suchy prowiant na drogę powrotną tj. co najmniej dla każdego uczestnika wyjazdu po: 2 kanapki, 1 batonie, 1/2 litra wody mineralnej niegazowanej;h)ubezpieczenie uczestników wyjazdu od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania wyjazdu łącznie z podróżą (tj. na okres od wyjazdu z Puław do powrotu do Puław), i)co najmniej 1 koordynatora wyjazdu - do zadań którego należeć będzie m.in. nadzór nad prawidłową realizacją Harmonogramu wyjazdu (harmonogram wyjazdu ma zawierać w szczególności plan każdego dnia wyjazdu z uwzględnieniem posiłków, szkoleń, zajęć, imprez o charakterze integracyjnym, a także godzin i czasu podróży), nadzór nad zaopatrzeniem uczestników w apteczkę pierwszej pomocy, zapoznanie uczestników z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnienie warunków do ich przestrzegania, nadzór nad prowadzeniem dokumentacji, j)sala szkoleniowa wyposażona w sprzęt niezbędny do przeprowadzenia zajęć a w szczególności stoły, krzesła, tablicę, ekran projekcyjny, sala szkoleniowa ma być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, sala szkoleniowa, w której odbywały się będą zajęcia ma znajdować się w budynku miejsca zakwaterowania uczestników k)zapewnienie dostępu do opieki medycznej tzn. zapewnienie przez wykonawcę dowozu uczestnika do przychodni zdrowia, w przypadku wystąpienia potrzeby udzielania pomocy lekarskiej lub pielęgniarskiej, l)zapewnienie uczestnikom wyjazdu dostępu do bazy rekreacyjnej, w tym dostępu do sali/świetlicy wyposażonej w TV oraz zapewnienie uczestnikom wyjazdu obsługi kulturalno-oświatowej, programów integracji społecznej tj. co najmniej 1 ognisko z pieczeniem kiełbasek lub grillowanie i co najmniej 1 kilkugodzinna wycieczka do miejscowości atrakcyjnej turystycznie położonej nie dalej niż 30 km od miejsca zakwaterowania m)opiekę nad 25 dziećmi uczestników programu na czas trwania ich zajęć, którą sprawować mają co najmniej 2 osoby jednocześnie, z których każda z osobna posiadać ma minimum wykształcenie średnie i uprawnienia wychowawcy kolonijnego; do obowiązków opiekunów należeć ma w szczególności zapewnienie dzieciom opieki oraz zorganizowanie dla nich zajęć grupowych o charakterze rekreacyjnym; n) każdy z uczestników zajęć ma otrzymać zaświadczenia o uczestnictwie odrębne dla każdego rodzaju zajęć tj. zaświadczenie o uczestnictwie w Treningu kompetencji wychowawczych, zaświadczenie o uczestnictwie w Kursie pomocy przedmedycznej, zaświadczenie o uczestnictwie w Indywidualnej terapii psychologicznej, zaświadczenie o uczestnictwie w Poradnictwie prawnym. Wszystkie zaświadczenia mają być oznaczone logotypem PCPR w Puławach, UE, EFS, i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnymi u Zamawiającego (logotyp PCPR w Puławach) oraz na stronie internetowej www.wup.lublin.pl (pozostałe logotypy).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 9 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sppulawy.bip.lubelskie; www.efs-pcpr.pulawy.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach