Przetargi.pl
„Zmiana sposobu użytkowania oraz przebudowa i nadbudowa budynku usługowego na budynek mieszkalny wielorodzinny w miejscowości Klasztorne” III

Gmina Bierzwnik ogłasza przetarg

  • Adres: 73-240 Bierzwnik, Kopernika 2
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 95 768 01 30 , fax. 96 768 01 11
  • Data zamieszczenia: 2022-10-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bierzwnik
    Kopernika 2
    73-240 Bierzwnik, woj. zachodniopomorskie
    tel. 95 768 01 30, fax. 96 768 01 11
    REGON: 210967030
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bierzwnik.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zmiana sposobu użytkowania oraz przebudowa i nadbudowa budynku usługowego na budynek mieszkalny wielorodzinny w miejscowości Klasztorne” III
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    10. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Zmiana sposobuużytkowania oraz przebudowa i nadbudowa budynku usługowego na budynek mieszkalny wielorodzinny w miejscowościKlasztorne”, które obejmują wykonanie wszystkich prac prowadzących do osiągnięcia stanu zgodnego z dokumentacjąprojektową, a także wszelkie prace pomocnicze i towarzyszące jakie z technicznego punktu widzenia są konieczne doprawidłowego wykonania oraz przekazania do użytkowania11. Forma zamówienia to wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane orazsprawowanie nadzoru nad całością inwestycji pn. „Zmiana sposobu użytkowania oraz przebudowa i nadbudowa budynkuusługowego na budynek mieszkalny wielorodzinny w miejscowości Klasztorne”12. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w projekcie budowlanym, który stanowi załącznik nr 2 do SWZ.13. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych14. Inwestycja zawiera w swoim zakresie m.in. zmianę sposobu użytkowania na budynek mieszkalny wielorodzinny,wykonanie zewnętrznej pochylni dla osób niepełnosprawnych, rozbiórkę ww. budynku, budowę parkingu dziesięciostanowiskowegooraz zewnętrzną instalacją do przyłączy.15. Inwestycja zlokalizowana jest w miejscowości Klasztorne, dz. nr 325/1; 326/3; 923, obr. : 0015 Klasztorne, gminaBierzwnik.16. Do obowiązków wykonawcy będzie należało przede wszystkim:1) po podpisaniu umowy opracowanie harmonogramu realizacji inwestycji – w uzgodnieniu z Zamawiającym ( w terminie 14dni);2) przygotowanie rozliczenia końcowego robót;3) sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej,4) sporządzenie i przekazanie dokumentacji powykonawczej;5) przedstawienie do akceptacji wymaganych atestów, deklaracji zgodności dla wbudowanych materiałów, przedstawianiewymaganych wyników badań, pomiarów,6) pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych,7) zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej przez uprawnione służby geodezyjne,8) zapewnienie dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,9) utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwanie na bieżąco zbędnychmateriałów, odpadów i śmieci,10) w razie uszkodzenia lub zniszczenia wykonanych robót naprawić je i doprowadzić do stanu poprzedniego bez żądaniadodatkowego wynagrodzenia,11) po zakończeniu robót doprowadzenie placu budowy do stanu pierwotnego lub uporządkowanie,12) wykonanie w okresie rękojmi i gwarancji wymaganych przez producentów zamontowanych urządzeń przeglądów,konserwacji tych urządzeń oraz ewentualnych napraw wszelkich zabudowanych urządzeń na zewnętrz, jak i wewnątrzobiektu.17. Zamawiający wstrzyma prowadzone roboty budowlane w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zakresieprzestrzegania przepisów BHP, p-poż, stosowania „planu BIOZ” i „Instrukcji organizacji bezpiecznej pracy”, czy teżwystąpienia zagrożeń zdrowia i życia ludzi.18. Szczególne wymagania:Zakres prac wchodzących w skład przedmiotu Zamówienia obejmuje w szczególności:- wykonanie zmiany sposobu użytkowania oraz przebudowy i nadbudowy budynku usługowego na budynek mieszkalnywielorodzinny, miejsc postojowych wraz z zagospodarowaniem terenu oraz zewnętrzną instalacją do przyłączy. Inwestycjabędzie pełnić funkcję mieszkalną – wielorodzinną. Budynek przeznaczony do zmiany sposobu użytkowania orazprzebudowy i nadbudowy o trzech kondygnacjach nadziemnych z częściowym podpiwniczeniem. Budynek o podstawieprostokąta. Dach płaski – dwuspadowy kryty papą termozgrzewalną, dach podzielony na dwie części o rożnychwysokościach. Budynek o konstrukcji tradycyjnej: murowany z elementów murowych – cegła pełna. Budynek z możliwościądostępu dla niepełnosprawnych poprzez zewnętrzną pochylnię i bezpośredni dostęp do mieszkania na parterze.- sporządzenie planu dotyczącego bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ);- zapewnienie nadzorów specjalistycznych w branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej;- zapewnienie terenu pod zaplecze budowy, czasowe składowanie ziemi,- zapewnienie zaopatrzenia w wodę i energię elektryczną do terenu budowy;- wszystkie roboty realizowane zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi wykonania i odbioru robót oraz obowiązującymizasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej;- ubezpieczenie terenu robót,- przygotowanie dokumentacji powykonawczej oraz złożenie kompletnego wniosku do Powiatowego Inspektora NadzoruBudowlanego o udzielenie pozwolenia na użytkowanie, w imieniu Zamawiającego i uzyskanie tego pozwolenia;- Zamawiający będzie czynnie uczestniczył w tworzeniu poszczególnych opracowań,- wyposażenie obiektu w wymagane w projekcie budowlanym elementy wyposażenia;- wykonanie robót budowlanych związanych z inwestycją wraz z uprzątnięciem i uporządkowaniem terenu po wykonanychpracach zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót zawartymi w niniejszym projekcie budowlanym;- zapewnienie kierownika budowy i kierowników robót w odpowiednich specjalnościach,- dokonanie przez Wykonawcę wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji i rozruchu, pozwalającychna eksploatację obiektu,- opracowanie instrukcji obsługi i eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci oraz przeszkolenie użytkowników końcowych wzakresie bieżącej obsługi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111300-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga złożenia wadium:w wysokości 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).2. Zgodnie z art. 97 ust. 7 Pzp „Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następującychformach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. outworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).3. Zgodnie z art. 97 ust. 8 Pzp „Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazanyprzez zamawiającego”. Nr rachunku, na który należy wpłacić wadium: Gospodarczy Bank Spółdzielczy o. Bierzwniknr rachunku: 16 8355 0009 0019 3584 2000 0005Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunkubankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.4. Zgodnie z art. 97 ust. 10 Pzp jeżeli wadium będzie wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 7pkt 2–4 ustawy , wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej przedupływem składania ofert.5. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, z wyjątkiem przypadków o których mowa w art. 98ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.6. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum w imieniu całego konsorcjum uważa się za wniesioneprawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki udziału w postępowaniu dotyczą:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.2) Uprawnień do prowadzeni określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczejzwiązanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.250.000,00 zł (słownie: jeden miliondwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych).W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia warunek musispełniać w całości co najmniej jeden z Wykonawców.4) zdolności technicznej lub zawodowej ocena spełniania warunku będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia, napodstawie złożonych dokumentów.Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:Minimalny poziom zdolności: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne i zawodowezapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że:4.1.1 wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum 1 roboty budowlanej polegającej na budowie, przebudowielub remoncie budynku o wartości robót co najmniej 650.000,00 zł brutto (sześćset pięćdziesiąt tysięcy brutto) wraz zzałączeniem dowodów określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostaływykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej.W przypadku robót, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tejwaluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót (w przypadku robót rozliczanychwyłącznie w walutach innych niż PLN).Uwaga: w celu spełnienia wymagań wynikających z treści art. 117 ust. 3 Pzp w sytuacji, gdy powyższy warunek będziespełniony przez jednego ze wspólników konsorcjum to ten wspólnik musi wykonać roboty budowlane, do realizacji którychzdolności te są wymagane.Uwaga: w celu spełnienia wymagań wynikających z treści art. 118 ust. 2 Pzp w sytuacji, gdy powyższy warunek będziespełniony nie przez wykonawcę lub wspólnika konsorcjum, a przez „podmiot udostępniający zasoby wykonawcy” (tzw.podmiot trzeci”), to „podmiot” ten musi być podwykonawcą robót budowlanych, do realizacji których te zdolności sąwymagane.Zamawiający nie dopuszcza sumowania robót w celu osiągnięcia żądanej wartości.4.1.2. dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia, umożliwiającymi jego realizację na odpowiednimpoziomie jakości, tj. Wykonawca na funkcję wymienioną poniżej, wskaże osoby, które musi mieć dostępne do realizacjizamówienia, spełniające następujące wymagania:a) co najmniej jedną osobę, która będzie pełnić w trakcie realizacji zamówienia funkcję kierownika budowy posiadającymuprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotami w specjalnościkonstrukcyjno – budowlanej, ponadto posiada co najmniej 2 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lubkierownika robótb) co najmniej jedną osobę, która będzie pełnić w trakcie realizacji zamówienia funkcję kierownika robót branży sanitarnejposiadającym uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotamibudowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,wodociągowych i kanalizacyjnychc) co najmniej jedną osobę, która będzie pełnić w trakcie realizacji zamówienia funkcję kierownika robót branży elektrycznejposiadającym uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotamibudowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.UWAGI!1. Kierownicy winni posiadać aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.2. Zamawiający dopuszcza połączenia wyżej wskazanych funkcji przez jedną osobę w sytuacji gdyby spełniała powyższewarunki.3. Osoby, które będą pełnić funkcję kierowników budowy/ robót muszą posiadać uprawnienia budowlane wymaganezgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz.: 2351) oraz Rozporządzeniem MinistraInwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnychfunkcji technicznych w budownictwie (jt. Dz. U z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, którezostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.4. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadachokreślonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadachuznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (jt. Dz.U. z 2021, poz. 1646).5. Kierownik budowy - odpowiedzialny będzie za koordynację robót i przebieg budowy oraz współpracę z Inspektoremnadzoru oraz Zamawiającym.6. W celu potwierdzenia spełniania warunku doświadczenia zawodowego Wykonawca zobowiązany jest podać w wykazieosób (zał. nr 8 do SWZ) - informacje umożliwiające Zamawiającemu zliczenie wymaganego w warunku okresudoświadczenia zawodowego tej osoby.Doświadczenie zawodowe będzie obliczane zgodnie z następującymi zasadami:• Wykonawca wskaże okresy, w których Kierownik budowy/robót pełnił swoją funkcję; Na potrzeby spełnienia powyższegowarunku, należy przyjąć, że jeden miesiąc jest równy 30 dniom sprawowania funkcji;• suma okresów sprawowania funkcji przez Kierownika budowy/robót musi odpowiadać liczbie lat doświadczeniazawodowego wymaganego w warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-10-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach