Przetargi.pl
Zimwe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Bestwina w sezonie zimowym 2010/2011 oraz 2011/2012

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 43-512 Bestwina, ul. Krakowska 111
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 215 77 00 , fax. 0-32 215 77 12
  • Data zamieszczenia: 2010-09-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    ul. Krakowska 111 111
    43-512 Bestwina, woj. śląskie
    tel. 032 215 77 00, fax. 0-32 215 77 12
    REGON: 00099044500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bestwina.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimwe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Bestwina w sezonie zimowym 2010/2011 oraz 2011/2012
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Bestwina w sołectwach Bestwina, Bestwinka, Janowice, Kaniów w sezonie zimowym 2010/2011 oraz 2011/2012: a. odśnieżanie, b. zapobieganie powstawaniu i zwalczanie śliskości zimowej, gołoledzi i szronu, c. likwidowanie warstw zlodowaciałego i ubitego śniegu. 2. Zakres prac objętych przedmiotem zamówienia należy wykonać zgodnie ze szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót związanych z zimowym utrzymaniem dróg oraz parkingów na terenie Gminy Bestwina na lata 2010/2011 oraz 2011/2012, stanowiącą załącznik nr 8 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3. Utrzymanie zimowe dróg odbywać się będzie według wykazu oraz kolejności dróg, stanowiącego załącznik nr 7 (od str. 1 do 5) do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. Łączna długość utrzymywanych dróg wynosi ok. 86 km. Dodatkowo do utrzymywania zaliczone są parkingi przy szkołach, kościołach itp. o powierzchni ok. 20 000 m2, (zgodnie z załącznikiem nr 7). 5. Warunki organizacyjne i techniczne: - Do dnia 01 listopada sezonu zimowego 2010/2011 oraz sezonu zimowego 2011/2012 Wykonawca winien mieć przygotowany zapas materiału do zwalczania śliskości. - Sprzęt winien być przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia w ciągu 1 godziny od wystąpienia zjawisk powodujących konieczność odśnieżania lub zwalczania śliskości. - Jeden pełny cykl (odśnieżania i posypywania) winien trwać nie dłużej niż 5 godzin. - Nośniki pługów odśnieżnych powinny mieć zamontowane płyty czołowe. - Pojazdy używane do wykonywania prac przy odśnieżaniu dróg i zwalczaniu śliskości zimowej powinny być wyposażone w ostrzegawczy sygnał błyskowy barwy żółtej . - Lemiesze powinny mieć oznaczone skrajnie, wystające poza obrys pojazdu części, w skośne pasy pod kątem 45o, barwy na przemian białej i czerwonej. - W przypadku awarii pojazdu lub jednostki sprzętowej Wykonawca zobowiązany jest podstawić do pracy zastępczy środek transportu z zamontowanymi urządzeniami technicznymi. - Pojazdy, nośniki piaskarek używane będą również jako nośniki pługów lemieszowych. - Przeszkolenie pracowników Wykonawcy w zakresie technologii prawidłowej obsługi powierzonego sprzętu i warunków BHP przy robotach zimowego utrzymania dróg przeprowadzi Wykonawca. - Wykonawca wyznaczy osobę odpowiedzialną za wykonywanie usług w zakresie zimowego utrzymania dróg i ulic, wyposażoną w telefon komórkowy, z którą jest możliwy kontakt przez całą dobę. 6. Odśnieżanie dróg: a) Sprzęt podstawowy: Sprzęt podstawowy do odśnieżania dróg stanowią pługi boczne i czołowe, których nośnikami mogą być samochody lub inne pojazdy samobieżne z napędem na dwie lub więcej osi. Układ napędowy nośnika powinien zapewniać długotrwałą pracę na niskich przełożeniach skrzyni biegów przy pełnym obciążeniu silnika. Nośnik powinien być wyposażony w sygnał błyskowy. Ponadto reflektory samochodu oraz kierunkowskazy muszą być umieszczone na wspor?nikach. Podnoszenie i opuszczanie pługa musi odbywać się z kabiny kierowcy. b) Operatorzy sprzętu odśnieżnego: Operatorem sprzętu może być kierowca pojazdu posiadający odpowiednie upraw?nienia tj. wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość DTR obsługiwanego sprzętu i przeszko?lenie do pracy przy zimowym utrzymaniu dróg. c) Zasady odśnieżania: - Zamawiający będzie zlecać wykonanie usług odśnieżania według potrzeb. - Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa zobowiązany będzie do podstawienia sprzętu na wezwanie zamawiającego i w ilości wskazanej przez zamawiającego. - Na odcinkach dróg w terenach zabudowanych z chodnikami dla pieszych prędkość odśnie?żania należy zmniejszyć. - Niedopuszczalne jest zsypywanie śniegu na tory kolejowe i drogi boczne. Przed skrzyżowaniami z drogami i liniami kolejowymi śnieg powinien być usunięty na pobocze. - Przy przejeżdżaniu przez tory pług musi być wolny od śniegu, aby zapobiec nanoszeniu śniegu na nawierzchnię kolejową i międzytorze. - Niedopuszczalne jest prowadzenie prac niezgodnie z obowiązującym na danym pasie kierunku ruchu. - Prędkości robocze pługów: - w terenie zabudowanym średnio -15 km/h - poza terenem zabudowanym średnio -40 km/h. 7. Zwalczanie śliskości: a) materiały do zwalczania śliskości Materiały uszorstniające do zwalczania śliskości powinny odpowiadać warunkom określonym w następujących normach : - Piasek PN-87/6774-04 Mieszanki materiałów uszorstniających powinny być jednorodne i nie powinny zawierać nadziarna- zgodnie z podanymi wyżej normami . Materiały do wytworzenia mieszaniny kruszyw naturalnych zakupuje Wykonawca. b) materiały uszorstniające (do uszorstniania lodu i ubitego śniegu): - Piasek o uziarnieniu do 2 mm BN- 87/6774- 04 - Kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm (zalecane do uszorstniania ubitego śniegu) - Sól (w wyjątkowych sytuacjach). Użyte do zimowego utrzymania dróg materiałów powinny być zaakceptowane przez Zamawiającego i mieć świadectwo dopuszczenia. c) sprzęt do zwalczania śliskości Do rozsypywania materiałów uszorstniających należy używać rozsypywarek dających gwaran?cję rozsypywania w ilości 50 - 150 g/m2. Rozsypywarki materiałów uszorstniających muszą być łatwe w montażu i demontażu na środki transportowe, zapewniać płynną regulację ilości rozsypywanych materiałów oraz równomierny wydatek na m2 bez względu na prędkość jazdy. Talerz rozsypujący musi być umieszczony na odpowiedniej wysokości, aby rozsypywany materiał nie powodował uszkodzeń karoserii pojazdów będących w ruchu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie będzie pobierał wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bestwina.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach