Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg wojewódzkich w sezonie zimowym 2014/2015 wraz z zimowym utrzymaniem chodników i ścieżek pieszo- rowerowych

Zarząd Dróg Powiatowych ogłasza przetarg

  • Adres: 44-100 Gliwice, ul. Zygmunta Starego 17
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2340696 , fax. 032 2340696
  • Data zamieszczenia: 2014-10-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych
    ul. Zygmunta Starego 17 17
    44-100 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 032 2340696, fax. 032 2340696
    REGON: 27628965300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdpgliwice.pzd.net.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg wojewódzkich w sezonie zimowym 2014/2015 wraz z zimowym utrzymaniem chodników i ścieżek pieszo- rowerowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zmówienia jest zimowe utrzymanie dróg wojewódzkich w sezonie zimowym 2014/2015, w II, III standardzie, zimowego utrzymania dróg wraz z zimowym utrzymaniem chodników i ścieżek pieszo- rowerowych. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 zadania (zgodnie z załącznikiem nr 1 do umowy): ZADANIE Nr I : Obejmujące: a) zimowe utrzymanie dróg o długości 36 km, b) zimowe utrzymanie chodników i ścieżek pieszo - rowerowych o powierzchni 7 440 m?, c) działania organizacyjno-techniczne, d) przygotowanie materiałów do usuwania śliskości (przez usuwanie rozumie się również zapobieganie), e) usuwanie śniegu z dróg, f) usuwanie śniegu z chodników i ścieżek pieszo - rowerowych, g) usuwanie śliskości zimowej z dróg poprzez stosowanie środków chemicznych lub materiałów niechemicznych (uszarstniających), h) usuwanie śliskości z chodników i ścieżek pieszo - rowerowych, i) prace porządkowe po sezonie zimowym (oczyszczanie dróg, chodników i ścieżek pieszo - rowerowych z piasku po zimie). ZADANIE Nr II: Obejmujące: a) zimowe utrzymanie dróg o długości 23,1 km, b) zimowe utrzymanie chodników i ścieżek pieszo - rowerowych o powierzchni 28 365 m? c) działania organizacyjno techniczne, d) przygotowanie materiałów do usuwania śliskości (przez usuwanie rozumie się również zapobieganie), e) usuwanie śniegu z dróg, f) usuwanie śniegu z chodników i ścieżek pieszo - rowerowych, g) usuwanie śliskości zimowej z dróg poprzez stosowanie środków chemicznych lub materiałów niechemicznych (uszarstniających), h) usuwanie śliskości z chodników i ścieżek pieszo - rowerowych, i) prace porządkowe po sezonie zimowym (oczyszczanie dróg, chodników i ścieżek pieszo - rowerowych z piasku po zimie). 2. Zamawiający wskaże Wykonawcy chodniki i ścieżki pieszo-rowerowe objęte zamówieniem podczas przekazywania placu realizacji usługi. 3. Termin realizacji zamówienia: - Termin rozpoczęcia: 01 listopada 2014 r. - Termin zakończenia: 31 marca 2015 r. 4. Wykonawca zobowiązany jest do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny prac. Zaleca się ewentualne dokonanie wizji lokalnej. 5. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia tj. wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych. 6. W sezonie zimowym przewidziano po 70 dób prowadzenia akcji czynnych i 81 dób prowadzenia akcji biernej zimowego utrzymania dróg oraz chodników i ścieżek pieszo-rowerowych (zw. dalej odpowiednio akcją czynną lub akcją bierną) w każdym zadaniu. 7. Przez akcję czynną rozumie się wykonywanie czynności związanych z utrzymaniem przejezdności przez usuwanie śniegu i zwalczanie śliskości zgodnie ze szczegółową specyfikacją techniczną zimowego utrzymania dróg oraz chodników i ścieżek pieszo-rowerowych (załącznik nr 2 do umowy) oraz wykazem standardów zimowego utrzymania dróg wojewódzkich oraz chodników i ścieżek pieszo rowerowych (załącznik nr 3 do umowy). 8. Przez akcję bierną rozumie się utrzymywanie sprzętu w tzw. gotowości, działanie punktu dyspozytorskiego, patrolowanie dróg chodników i ścieżek pieszo-rowerowych oraz interwencyjne usuwanie śniegu lub zwalczanie śliskości na polecenie Zamawiającego lub w przypadkach stwierdzonych podczas patrolowania - dotyczy obszaru o bardzo ograniczonym zasięgu. 9. Wykonawca ma obowiązek rozpoczęcia prac natychmiast po otrzymaniu zgłoszenia od Zamawiającego. 10. Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zapewni całodobowy punkt dyspozytorski i zagwarantuje całodobową łączność telefoniczną z Zamawiającym. Wykonawca zapewni łączność radiową lub telefoniczną pomiędzy poszczególnymi jednostkami odśnieżającymi. Wykonawca wyraża gotowość do pracy 24 godziny na dobę. W ramach prowadzenia punktu dyspozytorskiego Wykonawca prowadził będzie obserwacje stanów pogody oraz DZIENNIK zawierający rejestrację temperatury powietrza i opadów śniegu w ciągu doby, mierzonych w odstępach 6-godzinnych. 11. Wykonawca w ramach prowadzonej Akcji Zima doprowadzi drogi do stanu przejezdności i zabezpieczy je przed śliskością do godziny 6.00 rano, kiedy to zwiększa się natężenie ruchu na drogach. Chodniki i ścieżki rowerowe należy odśnieżać przed zintensyfikowaniem się ruchu pieszych w godz. 5.00-7.00, oraz po intensywnych opadach. Niedopuszczalne jest odkładanie śniegu z chodników i ścieżek rowerowych na jezdnię oraz na zjazdy i dojścia do posesji Prace związane z zimowym utrzymaniem wykonywane będą w dniach, w których wymagają tego warunki atmosferyczne (opady śniegu, mróz). O rozpoczęciu i zaprzestaniu odśnieżania zadecyduje upoważniony przedstawiciel Zamawiającego. O decyzji Zamawiającego Wykonawca zostanie powiadomiony telefonicznie,. Na dzień przed prognozowanym atakiem zimy, Wykonawca powinien pozostawać w pełnej gotowości do działania, o czym zawiadomi telefonicznie Zamawiającego. W przypadku gwałtownego pogorszenia się warunków atmosferycznych Wykonawca może podjąć interwencję samodzielnie powiadamiając o powyższym fakcie telefonicznie Zamawiającego. 12. W przypadku wystąpienia szczególnie ciężkich warunków atmosferycznych Zamawiający dopuszcza uruchomienie sprzętu ciężkiego - dodatkowego - poza wykazanym przez Wykonawcę potencjałem technicznym w postaci: spycharek o mocy nie mniejszej niż 100 kM (1 szt. na każde zadanie) oraz ładowarek (1 szt. na każde zadanie.). Uruchomienie powyższego sprzętu będzie możliwe jedynie na wyraźne polecenie Zamawiającego co nastąpi w pierwszej kolejności telefonicznie , a następnie zostanie potwierdzone w formie pisemnej. 13. Wywożenie śniegu. W przypadku zalegania dużych ilości śniegu uniemożliwiającego poruszanie się pieszych lub ograniczającego widoczność dla pojazdów samochodowych , tylko na żądanie Zamawiającego, należy wywieźć zalegający śnieg oraz zutylizować. Zamawiający nie jest w posiadaniu miejsca, na którym istniałaby możliwość składowania śniegu. 14. W przypadku bezśnieżnej zimy, Wykonawca zobowiązuje się do pozostania w stanie pełnej gotowości. Po otrzymaniu jednoznacznego polecenia ze strony upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, Wykonawca rozpoczyna odśnieżanie. Zamawiający, w każdej chwili, jeżeli uzna dalszą akcję odśnieżania za zbędną, może zatrzymać pracę sprzętu i wezwać Wykonawcę do zaprzestania akcji. Za przepracowany czas pracy (liczbę dób, jaka upłynęła od momentu rozpoczęcia akcji odśnieżania) Wykonawca otrzyma określone umową wynagrodzenie za prowadzenie akcji czynnej, za czas pozostawania w gotowości otrzyma wynagrodzenie za akcję bierną. 15. Wynagrodzenie płatne będzie przez Zamawiającego po zakończeniu bieżącego miesiąca, na podstawie protokołu odbioru. Protokół odbioru ma być sporządzony jako ZESTAWIENIE MIESIĘCZNE. 16. Cena ryczałtowa za jedną dobę prowadzenia akcji czynnej powinna uwzględniać w szczególności: koszt odśnieżania i posypywania wszystkich dróg wojewódzkich oraz chodników i ścieżek pieszo- rowerowych wskazanych dla danego zadania przy pełnym wykorzystaniu posiadanych środków technicznych, koszt zakupu materiału, pracy sprzętu i ludzi. 17. Cena ryczałtowa za jedną dobę prowadzenia akcji biernej powinna obejmować koszt tzw. gotowości do działania, działania punktu dyspozytorskiego, patrolowania dróg oraz interwencyjnego zwalczania śliskości dróg (na polecenie Zamawiającego lub stwierdzonych podczas patrolowania dróg). 18. Przesyłane do Zamawiającego (najpóźniej w terminie 3 dni od każdego ostatniego dnia miesiąca) ZESTAWIENIE MIESIĘCZNE obrazować będzie łączną ilość dób w ciągu miesiąca, z podziałem na prowadzenie akcji czynnej i akcji biernej , informację kiedy prowadzone było odśnieżanie oraz godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy sprzętu, zakresu i rodzaju wykonanych prac (odśnieżanie, posypywanie) oraz ilości zużytego materiału. 19. Codziennie do godz. 8.00 rano Wykonawca przesyłał będzie za pomocą faksu, do siedziby Zamawiającego RAPORT O STANIE DRÓG, CHODNIKÓW I ŚCIEŻEK PIESZO - ROWEROWYCH informujący, jakie drogi, chodniki i ścieżki pieszo- rowerowe i o której godzinie zostały odśnieżone w ciągu minionej doby, oraz jaki jest aktualny stan nawierzchni dróg wchodzących w zakres umowy. Przesyłane raporty będą stanowić podstawę do dokonywania wizji w terenie i rozliczania Wykonawcy z wykonanego zadania. Jeżeli wynik kontroli przeprowadzonej w terenie (w przypadku intensywnych opadów śniegu - po 4 do 8 godzin od ich ustania w zależności od standardu) potwierdzi, że drogi, o których mowa w raporcie, nie zostały należycie odśnieżone lub zabezpieczone przed śliskością, to Wykonawca zostanie każdorazowo obciążony karą umowną w wysokości 10% wartości wynagrodzenia brutto za jedną dobę akcji czynnej określoną w § 11 pkt.1.1 umowy. Jeżeli po upływie kolejnych czterech godzin od momentu zgłoszenia o dokonanej kontroli i naliczeniu kary, nadal droga nie zostanie odśnieżona lub zabezpieczona przed śliskością, Wykonawca zostanie obciążony dodatkową karą umowną , w wysokości 20% wartości wynagrodzenia brutto za jedną dobę akcji czynnej, określoną w § 11 pkt.1.2 umowy. W przypadku dalszego braku reakcji ze strony Wykonawcy i braku podjęcia działań zapobiegających zagrożeniu (odśnieżanie lub likwidacja śliskości) kara umowną , w wysokości 40% wartości wynagrodzenia brutto za jedną dobę akcji czynnej, naliczana będzie każdorazowo w odniesieniu do każdych dwóch następnych godzin, które wykażą brak reakcji w danym niebezpiecznym miejscu. 20. Wykonawca we własnym zakresie zapewni odpowiednią ilość soli i piasku, która wystarczy na prowadzenie Akcji Zima w ciągu całego sezonu zimowego. Zgodnie z Zarządzeniem Wojewody Śląskiego Nr 320/2001 z 14 sierpnia 2001r. ilość użytej soli drogowej do posypywania dróg nie może przekroczyć jednorazowo 25-30 g/m2 powierzchni. Sól drogowa wykorzystywana do posypywania dróg winna spełniać wymogi normy PN-86/C-84081/02. Materiały chemiczne stosowane w ramach Akcji Zima, muszą być składowane w odpowiednich, ekologicznych magazynach, nie powodujących uciążliwości dla środowiska, a ich wykorzystywanie winno się odbywać zgodnie z wymaganiami ochrony środowiska określonymi przepisami prawa. 21. W pierwszej kolejności Wykonawca odśnieżał będzie i posypywał drogi II standardu zimowego utrzymania. Obiekty te muszą być przejezdne i zabezpieczone przed śliskością do 4 godzin po ustaniu intensywnych opadów śniegu. Drogi objęte III standardem zimowego utrzymania muszą być przejezdne i zabezpieczone przed śliskością do 6 godzin po ustaniu intensywnych opadów śniegu. 22. Zamawiający może żądać od Wykonawcy wydruków z tachometrów poszczególnych pojazdów biorących udział w Akcji Zima oraz wydruków GPS, jeżeli Wykonawca nimi dysponuje, obrazujących drogę przejazdu oraz pracę sprzętu. Powyższe dokumenty Wykonawca przedstawi w ciągu 24 godzin od momentu wezwania. 23. W przypadku wystąpienia szczególnie niekorzystnych warunków atmosferycznych, Wykonawca posypie miejsca newralgiczne takie jak: strome podjazdy, odcinki wlotowe dróg podporządkowanych do skrzyżowań z drogami z pierwszeństwem przejazdu, przejścia dla pieszych znajdujące się w obrębie skrzyżowań, mieszaniną soli i piasku. Kierowca pojazdu płużącego ma obowiązek wozić ze sobą, a w razie konieczności użyć do ręcznego posypywania lub odśnieżania, sprzęt typu: łopata. Odśnieżaniu i posypywaniu podlega nie tylko tor ruchu pojazdu, ale w przypadku skrzyżowań, również odcinki dróg wlotowych krzyżujących się w ramach jednego skrzyżowania z drogami z pierwszeństwem przejazdu, co ma zapobiec powstawaniu zwałów śniegu w miejscach skrzyżowań z drogami podporządkowanymi. Drogi wlotowe powinny być odśnieżane na odcinku 8 metrów. Odśnieżaniu podlegają również zatoki autobusowe, pasy włączeń i wyłączeń które muszą być odśnieżane przez Wykonawcę w ramach odśnieżania drogi, na której się znajdują. 24. Wykonanie usługi w zakresie zimowego utrzymania chodników i ścieżek pieszo-rowerowych polegać będzie na: a) zwalczaniu śliskości poprzez posypywanie piaskiem lub w przypadku wystąpienia bardzo trudnych warunków zimowych za zgodą Zamawiającego mieszanką piaskowo - solną w stosunku 1:1 nawierzchni chodników i ścieżek pieszo- rowerowych przy użyciu rozsypywarki samojezdnej lub zamontowanej na pojeździe dostosowanym do poruszania się po chodnikach, b) odśnieżaniu nawierzchni chodników i ścieżek pieszo-rowerowych przy użyciu pługa lemieszowego jednostronnego samojezdnego lub zamontowanego na pojeździe dostosowanym do poruszania się po chodnikach (Pługi nie mogą uszkadzać nawierzchni chodnika , krawężników itp.) c) utrzymaniu w gotowości sprzętu i maszyn przewidzianych do realizacji niniejszego zamówienia wraz z ich obsługą, d) zapewnieniu przez Wykonawcę we własnym zakresie obsługi naprawczo-remontowej sprzętu przewidzianego do świadczenia usług. 25. Przed rozpoczęciem akcji zimowego utrzymania chodników, Zamawiający przewiduje przeprowadzenie przy udziale Wykonawcy inwentaryzacji stanu technicznego chodników. 26. W przypadku zalegania dużych ilości śniegu uniemożliwiającego poruszanie się pieszych lub ograniczającego widoczność dla pojazdów samochodowych , tylko na żądanie Zamawiającego, należy wywieść zalegający śnieg oraz zutylizować. Zamawiający nie jest w posiadaniu miejsca, na którym istniałaby możliwość składowania śniegu. Zapewnienie takiego miejsca leżeć będzie po stronie Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: dla zadania nr 1 - 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych) dla zadania nr 2 - 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdpgliwice.pzd.net.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach