Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg w mieście Żyrardowie

Miasto Żyrardów Wydział Gospodarki Komunalnej ogłasza przetarg

  • Adres: 96-300 Żyrardów, Plac Jana Pawła II 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2011-10-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Żyrardów Wydział Gospodarki Komunalnej
    Plac Jana Pawła II 1 1
    96-300 Żyrardów, woj. mazowieckie
    REGON: 00059289700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zyrardow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg w mieście Żyrardowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie ulic w mieście Żyrardowie wyszczególnionych w OWZUD w okresie od podpisania umowy do 30 kwietnia 2012 roku w zakresie i na warunkach określonych we wzorze umowy oraz w planie Akcji Zima dla Miasta Żyrardowa w poszczególnych latach realizacji umowy. Prace określone w OWZUD stanowiących załącznik do umowy uwzględniają prowadzenie monitoringu stanu nawierzchni i warunków atmosferycznych przez Wykonawcę usług oraz wymagają aby Wykonawca: 1/ zapewnił właściwy stan techniczny sprzętu oraz pełną jego dyspozycyjność do świadczenia tych usług 2/ zapewnił ciągłą łączność telefoniczną z dyspozytorem tych usług 3/ przygotował roztwór solny (21%) i mieszankę piasku z solą w proporcji 1:1. 4/ płużył jezdnie dróg na całej jej szerokości 5/ usuwał śliskość nawierzchni dróg 6/ płużył jezdnie łącznie z usuwaniem ich śliskości 7/ wywoził nadmiar śniegu na miejsca wyznaczone w planie Akcji Zima, znajdujące się w granicach Miasta zgodnie z protokołem wprowadzenia Zamawiającego 8/ Odśnieżał oraz posypywał piaskiem chodniki nieprzyległe bezpośrednio do posesji wg wskazań Zamawiającego 9/ Odśnieżał oraz posypywał piaskiem przejścia dla pieszych wg wskazań Zamawiającego w obrębie skrzyżowań 10/ Odśnieżał zatoki ogólnodostępne 11/ Odśnieżał zatoki autobusowe oraz powierzchnie przystanków w obrębie wiat i słupków przystankowych. Teren objęty zamówieniem został podzielony według kolejności i standardów zimowego utrzymania ulic. Łączna długość ulic przewidziana do stałego zimowego utrzymania wynosi 107963 mb, w tym długość ulic w trzeciej kolejności zimowego utrzymania 49282 mb, powierzchnia zatok ogólnodostępnych postojowych zimowego utrzymania wynosi 129,6186 ar, powierzchnia chodników nieprzylegających bezpośrednio do posesji wynosi 160,89 ar powierzchnie przystanków w obrębie wiat i słupków do odśnieżania w obrębie chodników oraz powierzchnia zatok autobusowych łącznie wynosi 21,651 ar. Do I kolejności zimowego utrzymania dróg wg standardu II o długości 30 200 mb należy: 1/ Utrzymanie całodobowej gotowości do wykonania prac objętych zimowym utrzymaniem. 2/ Mechaniczne odśnieżanie jezdni 3/ Usuwanie śliskości zimowej, gołoledzi poprzez: a/ zraszanie solanką jezdni na całej jej szerokości ulic lub posypywanie nawierzchnią mieszanką piaskowo- solną przestrzegając zasad wymienionych w postanowieniach końcowych OWZUD, 4/ Zakończenie prac związanych z odśnieżaniem i usuwaniem śliskości powinno nastąpić nie później niż do 3 godzin od stwierdzenia ustąpienia opadów. Do II kolejności zimowego utrzymania dróg o długości 28 481 mb wg standardu III zimowego utrzymania należy: 1/ mechaniczne odśnieżanie jezdni 2/ usuwanie śliskości zimowej gołoledzi poprzez: a/ zraszanie solanką, b) posypywanie piaskiem nawierzchni jezdni przy przestrzeganiu zasad wymienionych w postanowieniach końcowych OWZUD, 3/ zakończenie prac związanych z odśnieżaniem winno nastąpić nie później niż do 6 godzin od ustania opadu (śnieg) natomiast usuwanie śliskości winno nastąpić do 4 godzin od stwierdzenia występowania zjawiska (gołoledź, szron). Do III kolejności zimowego utrzymania dróg- standardu IV zimowego utrzymania wg wskazań Zamawiającego o długości 49 282 mb należy: 1/ mechaniczne odśnieżanie nawierzchni drogi na szerokości 5 m oraz zatok ogólnodostępnych i autobusowych.W przypadkach uniemożliwiających zastosowanie sprzętu mechanicznego należy zastosować odśnieżanie ręczne, 2/ Odśnieżanie chodników nieprzyległych bezpośrednio do posesji znajdujących się w pasach drogowych łącznie z usuwaniem nabojów śnieżnych. Prace wykonywać ręcznie i mechanicznie, 3/ Odśnieżanie przejść dla pieszych w obrębie skrzyżowań na szerokości min. 1,5 mb, 4/ Usuwanie śliskości zimowej na końcówkach dróg gruntowych poprzez posypywanie piaskiem nawierzchni drogi na odcinku 10 m przed i za skrzyżowaniami licząc do lub od końca łuku skrzyżowania, w uzgodnieniu z Zamawiającym, 5/ Sukcesywna wywózka śniegu, lodu wg wskazań Zamawiającego z: a/ obrębu skrzyżowań ulic oraz przejść dla pieszych, b/ przystanków MZK, zatok autobusowych i postojowych, c/ z jezdni i chodników znajdujących się w centrum miasta. POSTANOWIENIA KOŃCOWE W celu maksymalnego ograniczenia możliwości ubocznego oddziaływania solanki (chlorku sodu) należy bezwzględnie przestrzegać następujących zasad: a) zwracać uwagę, aby części przykrawężnikowe jezdni w tym kratki kanalizacji deszczowej, były w okresie zimowym dokładnie oczyszczone ze śniegu i lodu, aby zapewnić swobodny spływ wody powstałej z topniejącego śniegu. b) ściśle przestrzegać jednorazowych dawek rozsypywania na jezdniach środków chemicznych zalecanych w technologii (5-30 g/ m?) c) ściśle przestrzegać, aby szerokość rozrzutu środków chemicznych na jezdnię sprzętem do rozsypywania stanowiła max 90 % szerokości jezdni. d) nie używać środków chemicznych do topienia śniegu jako samoistnego sposobu usuwania śniegu z jezdni e) dążyć do szerokiego stosowania akcji profilaktycznej (zraszanie solanką jezdni bitumicznych przed wystąpieniem opadów lub spadku temperatury przy dużej wilgotności i mokrych nawierzchniach), f) nie składować śniegu z zawartością środków chemicznych pod drzewami i na trawnikach. g) nie dopuszczać do powstawania błota śniegowego na jezdni. h) nie stosowania środków chemicznych na chodnikach i jezdniach o nawierzchni z elementów betonowych. i) nie stosować solanki przy temperaturze spadającej poniżej - 8 C, poniżej temperatury -8 C stosować mieszankę piaskowo-solną W celu skutecznego prowadzenia działań profilaktycznych, Wykonawca wykorzystywał będzie własne wiarygodne źródła dostępu do serwisów pogodowych w celu wczesnego przewidywania wystąpienia utrudnień pogodowych z zakresu ZUD aby odpowiednio wcześniej prowadzić działania prewencyjne na drogach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia wadium zgodnie z art. 45 ust. 2 Ustawy prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zyrardow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach