Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie chodników, przystanków autobusowych i parkingów w sezonie 2011/2012

Gmina Stare Babice ogłasza przetarg

  • Adres: 05-082 Stare Babice, Rynek 32
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-22 722 95 36 , fax. 0-22 722 95 36
  • Data zamieszczenia: 2011-10-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stare Babice
    Rynek 32 32
    05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie
    tel. 0-22 722 95 36, fax. 0-22 722 95 36
    REGON: 01327185500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.stare-babice.waw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie chodników, przystanków autobusowych i parkingów w sezonie 2011/2012
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie chodników i przystanków autobusowych w sezonie 2011-2012 w zakresie odśnieżania, zwalczania śliskości zimowej mieszanką piaskową solną. 2. Zasady zimowego utrzymania chodników i przystanków autobusowych (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) zaliczonych do kategorii 1 - opis stanu utrzymania chodników: 1) Utrzymanie chodników i przystanków autobusowych - 1 kategoria. a) ciąg pieszy odśnieżony na całej szerokości, b) ciąg pieszy posypany na całej szerokości. 2) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (po ustaniu odpadów śniegu) - 1 kolejność zimowego utrzymania: a) śnieg luźny - do 5 godzin, b) języki śnieżne - występuje, c) zaspy - występują do 5 godzin, 3) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (od stwierdzenia występowania zjawisk) - 1 kolejność zimowego utrzymania: a) gołoledź - do 5 godzin, b) śliskość pośniegowa - do 5 godzin, c) lodowica - do 5 godzin, 4) Opis stanu utrzymania przystanków autobusowych - 1 kolejności zimowego utrzymania: a) przystanek autobusowy odśnieżony na całej szerokości i długości; b) przystanek autobusowy posypany na całej szerokości i długości; 5) Lokalizacja chodników i przystanków zaliczonych do 1 kolejności zimowego utrzymania: a) chodnik i przystanki autobusowe ul. Rynek w Starych Babicach - obustronnie; b) ciąg pieszy pomiędzy kościołem a szkołą podstawową w Starych Babicach (dojście do szkoły podstawowej); c) chodnik wzdłuż ul. Polnej (od ul. Sikorskiego do szkoły podstawowej w Starych Babicach) - obustronnie; d) ciąg pieszy pomiędzy ul. Sienkiewicza a ul. Berberysową w Kwirynowie (na wysokości marketu MARCPOL); e) chodnik wzdłuż ul. Sienkiewicza (na odcinku od ul. Warszawskiej do ul. Rynek); f) chodnik i przystanki autobusowe wzdłuż ul. Szkolnej i Akacjowej we wsi Koczargi Stare (od ul. Warszawskiej do ul. Klonowej); g) chodnik i przystanki autobusowe wzdłuż ul. Warszawskiej przy szkole podstawowej w Borzęcinie Dużym (na odcinku od ul. Kosmowskiej do ul. Poprzecznej we wsi Borzęcin Duży); h) przystanki na ul. Trakt Królewski we wsi Wojcieszyn, Wierzbin, Zalesie i Borzęcin Duży , na ul. Klonowej we wsi Koczargi Stare, na ul. Lutosławskiego, Szymanowskiego, Ciećwierza, Ekologicznej w Klaudynie, na ul. Spacerowej, Kwiatowej w Mariewie, na ul Kosmowskiej w Borzęcinie Dużym i Małym, wzdłuż ul Warszawskiej na całej długości od Borzęcina do Blizne Łaszczyńskiego i) chodnik wzdłuż ul. Pocztowej i ul. Kresowej w Starych Babicach; j) chodnik od ul Sienkiewicza do Al. Dębów w Starych Babicach 3. Zasady prowadzenia akcji zimowego utrzymania chodników i przystanków autobusowych (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) zaliczonych do kategorii 2 - opis stanu utrzymania chodników - 2 kolejności zimowego utrzymania: 1) Utrzymanie chodników i przystanków autobusowych - 2 kategoria. a) ciąg pieszy odśnieżony na całej szerokości, b) prowadzi się interwencyjne usuwanie gołoledzi, c) chodnik posypany po odśnieżaniu w miejscach wyznaczonych przez pracownika Zamawiającego; 2) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (po ustaniu odpadów śniegu) - 2 kolejność zimowego utrzymania: a) śnieg luźny - występuje do 10 godzin, b) zaspy - występują do 15 godzin, 3) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (od stwierdzenia występowania zjawisk) - 2 kolejność zimowego utrzymania w miejscach wyznaczonych - wszystkie rodzaje śliskości po odśnieżaniu; 4) Opis stanu utrzymania przystanków autobusowych - 2 kolejności zimowego utrzymania: a) przystanek autobusowy odśnieżony na całej szerokości i długości; b) przystanek autobusowy posypany na całej szerokości i długości; 5) Lokalizacja chodników i przystanków zaliczonych do 2 kolejności zimowego utrzymania: a) chodnik i przystanki autobusowe na całej długości ul. Hubala - Dobrzańskiego (na odcinku od ul. Sikorskiego do ul. Łaszczyńskiego); b) chodnik i przystanki autobusowe wzdłuż ul. Łaszczyńskiego, ul. Granicznej i ul. Przejazd we wsi Blizne Łaszczyńskiego - obustronnie; c) chodnik wzdłuż ul. Kościuszki w Blizne Jasińskiego - obustronnie; d) osiedle Kwirynów - ul. Graniczna, ul. Irysowa, ul. Modrzewiowa, ul. Konwaliowa, ul. Berberysowa, chodnik pomiędzy ul. Graniczną a ul. Polną - obustronnie; e) chodnik i przystanki autobusowe wzdłuż ul. Sienkiewicza w Starych Babicach (na odcinku od ul. Rynek do ul. Izabelińskiej); f) chodnik wzdłuż ul. Gen. Kutrzeby we wsi Stare Babice; g) chodnik wzdłuż ul. Południowej we wsi Zielonki Parcele; h) chodnik i przystanki autobusowe wzdłuż ul. Okulickiego i ul. Sikorskiego, na całej długości; i) chodnik i przystanki autobusowe wzdłuż ul. Mościckiego we wsi Lipków; j) chodnik i przystanki wzdłuż ul. Ogrodniczej we wsi Babice Nowe; k) chodnik od ul Ogrodniczej do ul Warszawskiej we wsi Babice Nowe: 4. Zasady prowadzenia akcji zimowego utrzymania chodników i przystanków autobusowych (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) zaliczonych do kategorii 3 - opis stanu utrzymania chodników: 1) Utrzymanie chodników i przystanków autobusowych - 3 kategoria. a) ciąg pieszy odśnieżony na całej szerokości, b) prowadzi się interwencyjne usuwanie gołoledzi, c) chodnik posypany po odśnieżaniu w miejscach wyznaczonych przez pracownika Zamawiającego. 2) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (po ustaniu opadów śniegu) - 3 kolejność zimowego utrzymania: a) śnieg luźny - do 24 godzin, b) zaspy - występują do 24 godzin, 3) Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania ciągów pieszych (od stwierdzenia występowania zjawisk) - 3 kolejność zimowego utrzymania w miejscach wyznaczonych - wszystkie rodzaje śliskości po odśnieżaniu; 4) Opis stanu utrzymania przystanków autobusowych - 3 kolejności zimowego utrzymania: a) przystanek autobusowy odśnieżony na całej szerokości i długości; b) przystanek autobusowy posypany na całej szerokości i długości; 5) Lokalizacja chodników i przystanków zaliczonych do 3 kolejności zimowego utrzymania - ul. Warszawska na całej długości gminy; 5. Utrzymanie zimowe parkingów: 1) Odśnieżanie miejsc trudnodostępnych (parkingi) - opis stanu utrzymania parkingów: a) parking odśnieżony na całej szerokości i długości, b) parking posypany mieszanką piaskową po odśnieżaniu, na całej szerokości i długości; c) prowadzi się interwencyjne usuwanie gołoledzi, 2) Lokalizacja parkingów: a) parking przy ul. Rynek 32 w Starych Babicach, przy Urzędzie Gminy; b) parking przy ul. Rynek 21 w Starych Babicach, przy Urzędzie Gminy; c) parking przed kościołem w Starych Babicach; d) parking przy ul. Polnej w Starych Babicach, przy szkole podstawowej; e) parking przy ul. Pocztowej w Starych Babicach; f) parking przy ul. Kościuszki w Blizne Jasińskiego, przy przedszkolu; g) parking przy ul. Akacjowej w Koczargach Starych, przy gimnazjum; h) parking przy ul. Poprzecznej w Borzęcinie Dużym, przed szkołą podstawową; 3) Wykonawca musi rozpoczynać odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej na parkingach po wykonaniu prac na chodnikach zaliczonych do pierwszej kolejności utrzymania zimowego, lecz nie później niż 3 godziny od momentu pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opadu śniegu, wystąpienie śliskości na parkingach itp.) i w chwili, gdy opady się ustabilizują. 4) Do odśnieżania parkingów należy używać szczotek mechanicznych i odśnieżarek prowadzonych ręcznie. Celowe jest dodatkowe oczyszczanie z resztek śniegu szczotkami mechanicznymi. Niedopuszczalne jest odkładanie śniegu z parkingów na jezdnię. 5) Parkingi odśnieża się po zakończeniu prac związanych z odśnieżaniem chodników zaliczonych do I kategorii lub jednocześnie, jeśli warunki pogodowe na to pozwalają. 6. Wykonawca musi rozpoczynać roboty związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej w momencie pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opady śniegu, wystąpienie śliskości na chodnikach itp.), nie później niż 1 godzinę po wystąpieniu w/w okoliczności, lecz nie wcześniej niż po ustabilizowaniu się opadu, bez konieczności kontaktu telefonicznego z pracownikiem Zamawiającej. 7. W przypadku zapowiadanych długotrwałych opadów śniegu powyższego zapisu dotyczącego rozpoczęcia prac po ustabilizowaniu opadu się nie stosuje. Zimowe utrzymanie chodników można prowadzić tylko i wyłącznie za pomocą pojazdu przystosowanego do poruszania się po chodnikach z zamontowanym pługiem oraz urządzeniem do posypywania, wjazd cięższym sprzętem może spowodować zniszczenie chodnika i jeżeli powyższe miałoby miejsce wówczas Wykonawca w najbliższym możliwym terminie będzie musiał dokonać naprawy zniszczonej nawierzchni chodnika. 8. Śnieg z miejsc oczekiwania pasażerów (zadaszeń, wiat) należy usunąć. Celowe jest dodatkowe oczyszczanie z resztek śniegu szczotkami mechanicznymi. Niedopuszczalne jest odkładanie śniegu z chodników na jezdnię. 9. Wywóz nadmiaru śniegu z chodników, przystanków autobusowych i parkingów, odbywał się będzie wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającego. Miejsce wywozu śniegu znajdowało się będzie na terenie gminy Stare Babice możliwie jak najbliżej terenu wykonywania robót. 10. Wszelkie zgłoszenia zakresu prac lub inne informacje związane z zimowym utrzymaniem będą zgłaszane telefoniczne osobie uprawnionej ze strony Wykonawcy i potwierdzane za pomocą faksu. Wykonawca będzie podejmował prace po zgłoszeniu telefonicznym. 11. Oprócz chodników, przystanków autobusowych i parkingów będących przedmiotem niniejszej siwz Zamawiający może również zgłaszać inne chodniki, przystanki i parkingi nie ujęte w wykazie, celem przeprowadzenia na nich akcji zimowego utrzymania, a Wykonawca będzie miał obowiązek podjęcia tych robót. 12. Za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót odpowiedzialny jest Wykonawca prac. 13. Środki użyte do zwalczania śliskości zimowej powinny odpowiadać warunkom określonym w następujących normach: 1) Środki chemiczne: a) sól (NaCl) PN-86-0-84081-02, b) chlorek wapnia techniczny PN-75-0-84127, c) solanka BN-86-6011-07 2) Materiały uszorstniające: a) piasek PN-87-6774-04, b) żużel wielkopiecowy PN-88-B-23004, 3) mieszanka piaskowo - solna powinna w swej masie zawierać, co najmniej 40 % zawartości ww środków chemicznych używanych do zwalczania śliskości zimowej. 14. Wykonawca do wykonania prac związanych z zimowym utrzymaniem musi użyć odpowiedniego sprzętu. 15. Prace związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej na ciągach pieszych powinny być prowadzone w godzinach nocnych i porannych, tak aby w momencie nasilenia się ruchu pieszego tj. około godziny 7:00 i 15:00, były odśnieżone i pozbawione śliskości (w przypadku gdy nie występują intensywne opady). W dni wolne od pracy, gdy sytuacja tego wymaga Wykonawca musi również prowadzić prace związane z zimowym utrzymaniem, a meldunki o wykonanych pracach powinny być przesłane w pierwszym dniu po dniach wolnych. 16. Zasady odbioru robót przy zimowym utrzymaniu: 1) odbiorem objęte są prace wykonywane na ciągach pieszych, przystankach i parkingach, na podstawie pisemnych meldunków składanych do Zamawiającego, najpóźniej do godziny 1000 następnego dnia po wykonaniu prac, meldunek powinien zawierać wykaz miejsc, na których prowadzono zimowe utrzymanie wraz z długością, zakres wykonanych prac oraz godziny prowadzenia prac, 2) Zamawiający przeprowadza wyrywkową kontrolę grubości pozostawionego śniegu oraz ilości rozsypanych środków w ciągu 2 - 3 godzin po wykonaniu prac, jeśli warunki pogodowe będą ustabilizowane, 3) w przypadku stwierdzenia nieuzasadnionych odstępstw od standardów zimowego utrzymania Wykonawca ponosi kary zgodnie z podpisaną umową. 17. Inne obowiązki Wykonawcy: 1) W przypadku nie podjęcia obowiązków ciążących na Wykonawcy, a wynikających z ustalonych warunków umowy na zimowe utrzymanie chodników, Zamawiający w trybie awaryjnym zleci wykonanie prac innej firmie, a kosztami obciąży Wykonawcę. 2) Strony ustalają, że Zamawiający obciąży Wykonawcę kosztem zapewnienia zastępczego zimowego utrzymania chodników. 3) Wykonawca wyraża zgodę na pokrycie kosztów zastępczego zimowego utrzymania z kolejnej wystawionej faktury. 18. Do odbioru, kontroli oraz kontaktowania się z Wykonawcą Zamawiający wyznacza inspektora d/s drogownictwa Henryka Zawadzkiego, a w przypadku jego nieobecności kierownika referatu gospodarki komunalnej Marcina Klimka. 19. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Wykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania Wykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności. 20. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilnoprawną, w tym płatność ewentualnych należności za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków spowodowane zawinionym przez siebie niewłaściwym zimowym utrzymaniem chodników objętych niniejsza umowa oraz wypełnianiem obowiązków wynikających z niniejszej umowy. 21. Wykonawca ponosi pełna odpowiedzialność wobec Zamawiającego za usługi wykonywane przez podwykonawców. 22. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Podwykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, a będącymi następstwem działania podwykonawcy, rażącego niedbalstwa, braku należytej staranności 23. Wykonawca będzie zobowiązany umową do przyjęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie: a) Organizacji i wykonywania usługi b) Zabezpieczenia interesów osób trzecich c) Ochrony środowiska d) Warunków bezpieczeństwa i higieny pracy e) Organizacji i utrzymywania zaplecza wykonywania prac f) Bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego g) Ochrony mienia związanego z prowadzeniem prac
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 3 000 zł (słownie: trzy tysiące zł) w formie przewidzianej w siwz

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.stare-babice.waw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach