Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Demontaż, unieszkodliwienie oraz zastąpienie wyrobów azbestowych materiałami nieszkodliwymi dla zdrowia na terenie nieruchomości należących do osób fizycznych, zlokalizowanych w Gminie Psary w ramach projektu pn. „Usunięcie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Psary”

Urząd Gminy w Psarach ogłasza przetarg

  • Adres: 42-512 Psary, ul. Malinowicka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 294 49 00 wew. 41, , fax. 32 294 49 01
  • Data zamieszczenia: 2018-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Psarach
    ul. Malinowicka 4
    42-512 Psary, woj. śląskie
    tel. 32 294 49 00 wew. 41, , fax. 32 294 49 01
    REGON: 53724300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.psary.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Demontaż, unieszkodliwienie oraz zastąpienie wyrobów azbestowych materiałami nieszkodliwymi dla zdrowia na terenie nieruchomości należących do osób fizycznych, zlokalizowanych w Gminie Psary w ramach projektu pn. „Usunięcie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Psary”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    ROZDZIAŁ III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na demontażu, unieszkodliwieniu oraz zastąpieniu wyrobów azbestowych materiałami nieszkodliwymi dla zdrowia na terenie nieruchomości należących do osób fizycznych, zlokalizowanych w Gminie Psary, w ramach projektu pn. „Usunięcie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Psary”, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa V. Ochrona środowiska i efektywne wykorzystanie zasobów, działanie 5.2 Gospodarka odpadami, poddziałanie 5.2.1. Gospodarka odpadami ZIT. Podstawowym celem realizacji zamówienia jest wyeliminowanie ze środowiska wyrobów zawierających azbest z równoczesnym zastąpieniem tych wyrobów materiałami budowlanymi dopuszczonymi do stosowania w budownictwie. 2. W ramach przedmiotu zamówienia Zamawiający przewiduje w szczególności wykonanie następujących prac: 2.1. Demontaż materiałów zawierających azbest z dachów/elewacji budynków mieszkalnych lub gospodarczych, należących do osób fizycznych, zlokalizowanych w Gminie Psary wraz z utylizacją azbestu, w tym w szczególności: 2.1.1. Sporządzenie ewidencji jakościowej i ilościowej przewidzianych do usunięcia materiałów (określenie rodzaju materiału, sposobu zamocowania, funkcji, rodzaju azbestu w materiale, powierzchni, z której będzie usuwany), 2.1.2. Opracowanie planu prac, 2.1.3. Opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), 2.1.4. Rozbiórka istniejącego pokrycia dachowego budynku/ elewacji zawierającego azbest, 2.1.5. Pakowanie odpadów zawierających azbest, 2.1.6. Usunięte odpady zawierające azbest muszą być odpowiednio oznakowane, 2.1.7. Transport odpadów na dedykowane składowisko odpadów, 2.1.8. Utylizacja (unieszkodliwienie) wyrobów zawierających azbest poprzez zdeponowanie odpadów zawierających azbest na składowisku odpadów zawierających azbest (wymagania dotyczące składowania dla odpadów zawierających azbest, wymienionych w katalogu odpadów oznaczonych kodami: 17 06 01 i 17 06.05 określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 marca 2003 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących lokalizacji, budowy, eksploatacji i zamknięcia, jakim powinny odpowiadać poszczególne typy składowisk odpadów). 2.1.9. Uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu prac. 2.1.10. Powyższy zakres prac będzie realizowany w 8 lokalizacjach na terenie Gminy Psary. Są to nieruchomości należące do osób fizycznych, co do których Gmina Psary posiada prawo dysponowania na cele realizacji projektu pn. „Usunięcie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Psary”, na podstawie zawartych z właścicielami/współwłaścicielami umów użyczenia nieruchomości. Szacowana łączna waga azbestu planowanego do unieszkodliwienia to ok. 10.935,00 kg. 2.1.11. Podane ilości wyrobów zawierających azbest są wielkościami orientacyjnymi i mają jedynie charakter informacyjny. Wykonawca oświadcza, że nie będzie względem Zamawiającego wnosił roszczeń z tytułu zlecenia usunięcia mniejszej lub większej ilości ww. wyrobów. 2.1.12. Wykaz lokalizacji: L.p. Adres inwestycji Szacowana ilość azbestu w kg 1. Malinowice, ul. Wiejska 46 1 725,00 2. Malinowice, ul. Szkolna 13B 225,00 3. Dąbie, ul. Kościelna 74 1 500,00 4. Sarnów, ul. Wiejska 134 900,00 5. Psary, ul. Szkolna 55 2 550,00 6. Sarnów, ul. Kamienna 1A 2 700,00 7. Sarnów, ul. Wiejska 145 525,00 8. Brzękowice Dolne 9A 810,00 2.1.13. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ – Programy Funkcjonalno-Użytkowe opracowane dla każdej ze wskazanych lokalizacji inwestycji. 2.1.14. Zamawiający zwraca uwagę, iż PFU zostały opracowane wg stanu prawnego na październik 2017 r. Zamawiający dokonuje aktualizacji wymagań stawianych Wykonawcy zgodnie z aktualnym stanem prawnym (np. w PFU opisano konieczność posiadania przez Wykonawcę zezwolenia na transport odpadów. Zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. 2018.992 z późn. zm) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania aktualnego wpisu do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, prowadzonego przez Marszałka województwa, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. 2018.992 z późn. zm). 2.2. Demontaż materiałów zawierających azbest z dachów budynków mieszkalnych lub gospodarczych, należących do osób fizycznych, zlokalizowanych w Gminie Psary wraz z utylizacją azbestu i odtworzeniem dachów z innych materiałów, w tym w szczególności: 2.2.1. Zakres prac demontażowych elementów zawierających azbest obejmuje m.in.: 2.3.1.1. Sporządzenie ewidencji jakościowej i ilościowej przewidzianych do usunięcia materiałów (określenie rodzaju materiału, sposobu zamocowania, funkcji, rodzaju azbestu w materiale, powierzchni, z której będzie usuwany), 2.3.1.2. Opracowanie planu prac, 2.3.1.3. Opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), 2.3.1.4. Rozbiórka istniejącego pokrycia dachowego budynku zawierającego azbest, 2.3.1.5. Pakowanie odpadów zawierających azbest, 2.3.1.6. Usunięte odpady zawierające azbest muszą być odpowiednio oznakowane, 2.3.1.7. Transport odpadów na dedykowane składowisko odpadów, 2.3.1.8. Utylizacja (unieszkodliwienie) wyrobów zawierających azbest poprzez zdeponowanie odpadów zawierających azbest na składowisku odpadów zawierających azbest (wymagania dotyczące składowania dla odpadów zawierających azbest, wymienionych w katalogu odpadów oznaczonych kodami: 17 06 01 i 17 06.05 określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 marca 2003 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących lokalizacji, budowy, eksploatacji i zamknięcia, jakim powinny odpowiadać poszczególne typy składowisk odpadów). 2.3.1.9. Uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu prac. 2.3.1.10. Wykonawca jest zobowiązany uzyskać ostateczne decyzje o pozwoleniu na użytkowanie bądź dokonać zgłoszeń zakończenia budowy wraz z uzyskaniem potwierdzenia braku sprzeciwu wobec dokonanego zgłoszenia – jeżeli będzie to wymagane. 2.2.2. Zakres prac odtworzeniowych obejmuje m.in.: 2.3.2.1. Wykonanie nowych elementów nośnych pod pokrycia dachowe, pozwalających na bezpieczną eksploatację obiektów ze szczególnym uwzględnieniem obciążenia śniegiem (wymiana elementów konstrukcyjnych dachu, w tym więźby dachowej – jeśli będzie wymagana), 2.3.2.2. Wykonanie nowych pokryć dachowych wraz z niezbędnymi obróbkami blacharskimi. 2.2.3. Powyższy zakres prac będzie realizowany w 23 lokalizacjach na terenie Gminy Psary. Są to nieruchomości należące do osób fizycznych, co do których Gmina Psary posiada prawo dysponowania na cele realizacji projektu pn. „Usunięcie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Psary”, na podstawie zawartych z właścicielami/współwłaścicielami umów użyczenia nieruchomości. Szacowana łączna waga azbestu planowanego do unieszkodliwienia to ok. 51.330,00 kg. 2.2.4. Podane ilości wyrobów zawierających azbest są wielkościami orientacyjnymi i mają jedynie charakter informacyjny. Wykonawca oświadcza, że nie będzie względem Zamawiającego wnosił roszczeń z tytułu zlecenia usunięcia mniejszej lub większej ilości ww. wyrobów. 2.2.5. Wykaz lokalizacji: L.p. Adres inwestycji Szacowana ilość azbestu w kg 1. Psary, ul. Łączna 18 2 775,00 2. Preczów, ul Dębowa 4 3 300,00 3. Preczów, Sosnowa 33 2 400,00 4. Malinowice, ul. Wiejska 1B 495,00 5. Strzyżowice, ul. Belna 55 630,00 6. Dąbie, ul. Kościelna 76 3 150,00 7. Goląsza Dolna 57A 1 650,00 8. Goląsza Dolna 57 1 125,00 9. Psary, ul. Wiejska 56 330,00 10. Dąbie, ul. Kościelna 74 1 200,00 11. Dąbie, ul. Pocztowa 54 4 800,00 12. Sarnów, ul. Wiejska 133 3 000,00 13. Preczów, ul. Polna 14 1 725,00 14. Sarnów, ul. Główna 24 525,00 15. Malinowice, ul Krótka la 3 900,00 16. Malinowice, ul. Szkolna 11 2 700,00 17. Malinowice, ul. Wiejska 44A 1 200,00 18. Dąbie Chrobakowe 5 1 500,00 19. Psary, ul. Zwycięstwa 28B 2 700,00 20. Preczów, ul. Polna 4 3 000,00 21. Dąbie, ul. Pocztowa 36 2 550,00 22. Psary, ul. Wiejska 190 2 925,00 23. Dąbie, ul. Kościelna 79 3 750,00 2.2.6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ – Programy Funkcjonalno-Użytkowe opracowane dla każdej ze wskazanych lokalizacji inwestycji. 2.2.7. Zamawiający zwraca uwagę, iż PFU zostały opracowane wg stanu prawnego na październik 2017 r. Zamawiający dokonuje aktualizacji wymagań stawianych Wykonawcy zgodnie z aktualnym stanem prawnym (np. w PFU opisano konieczność posiadania przez Wykonawcę zezwolenia na transport odpadów. Zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. 2018.992 z późn. zm) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania aktualnego wpisu do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, prowadzonego przez Marszałka województwa, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. 2018.992 z późn. zm). 2.3. Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zakresu prac objętych przedmiotem zamówienia. 2.3.1. Przedmiot zamówienia obejmuje również opracowanie kompletnych dokumentacji projektowo-kosztorysowych dla zakresu prac objętego przedmiotem zamówienia wraz z uzyskaniem (jeśli będą wymagane) ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę/rozbiórkę lub zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych/robót rozbiórkowych wraz z uzyskaniem informacji o braku sprzeciwu wobec dokonanych zgłoszeń. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania wniosku o wydanie pozwolenia na budowę/rozbiórkę lub dokonania zgłoszenia robót budowlanych/robót rozbiórkowych wraz ze wszelkimi wymaganymi załącznikami. Szczegółowe wymagania dotyczące dokumentacji projektowej zostały określone w Programach Funkcjonalno-Użytkowych opracowanych dla każdej ze wskazanych lokalizacji inwestycji. 2.3.2. Wykonawca prac przed przystąpieniem do prac polegających na demontażu wyrobów zawierających azbest z obiektu zobowiązany jest do opracowania pełnej dokumentacji zgłoszenia lub pozwolenia na demontaż azbestu oraz zgłoszenia tego faktu właściwemu organowi nadzoru budowlanego, a także właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu. Dokumentacja, o której mowa wyżej, musi być zgodna z obowiązującymi przepisami.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262660-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: ROZDZIAŁ XIX. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 15.000,00 zł. (słownie: piętnaście tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2016, poz. 359 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Bank Spółdzielczy w Będzinie Oddział Psary: nr 44 843800010000025720160003 z dopiskiem „wadium” na przetarg o nazwie: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Demontaż, unieszkodliwienie oraz zastąpienie wyrobów azbestowych materiałami nieszkodliwymi dla zdrowia na terenie nieruchomości należących do osób fizycznych, zlokalizowanych w Gminie Psary w ramach projektu pn. „Usunięcie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Psary” Uwaga nr 8. Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 4. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 5. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze ofer-ty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9.1. niniejszego rozdziału SIWZ. 6. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 5 niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: 1) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możlimości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ, c) zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 3.1.1. Wykonawca musi posiadać aktualny wpis do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, prowadzonego przez Marszałka województwa, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. 2018.992 z późn. zm).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. Wykaz oświadczeń i dokumentów, potwierdzających brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w pkt 2 i 3 SIWZ: 4.1. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w pkt 2 i 3 do oferty należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 oraz nr 3 do SIWZ (oświadczenie z art. 25a ustawy Pzp). Informacje zawarte w Oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 4.2. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca przekazuje, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Uwaga nr 5. W przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę, oświadczenia, o którym mowa wyżej, zobowiązany jest złożyć każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę. 1. Do oferty należy dołączyć: 1.1. Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SIWZ. 1.2. Oświadczenia zgodne z załącznikiem nr 2 oraz nr 3 do SIWZ (oświadczenia z art. 25a ustawy), które należy złożyć w formie pisemnej. 1.3. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - na formularzu oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. 1.4. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie. 1.5. Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, złożony w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby. 1.6. Dowód wniesienia wadium: 1.6.1. w przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium – zgodnie z pkt. 2.1. Rozdziału XIX SIWZ; 1.6.2. w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do oferty kopii potwierdzenia nadania przelewu. 1.7. Spis wszystkich załączonych dokumentów (spis treści) – zalecane, nie wymagane.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach