Przetargi.pl
Załadunek, transport i przetwarzanie odpadów ściekowych wytwarzanych na terenach oczyszczani ścieków: Mszana Dolna, „Kasinka Mała” w Lubniu, Pcim, Tokarnia i Rokiciny Podhalańskie

"Górna Raba" Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 34-730 Mszana Dolna, ul. Krakowska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 3310324 , fax. 18 3310324
  • Data zamieszczenia: 2019-06-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: "Górna Raba" Sp. z o.o.
    ul. Krakowska 27E
    34-730 Mszana Dolna, woj. małopolskie
    tel. 18 3310324, fax. 18 3310324
    REGON: 35626754600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gornaraba.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Załadunek, transport i przetwarzanie odpadów ściekowych wytwarzanych na terenach oczyszczani ścieków: Mszana Dolna, „Kasinka Mała” w Lubniu, Pcim, Tokarnia i Rokiciny Podhalańskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje załadunek, transport i przetwarzanie odpadów o kodach zgodnych z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2014, poz. 1923). 1) Część 1 obejmuje załadunek, transport i przetwarzanie osadów ściekowych o kodzie 19 08 05, powstających w następujących oczyszczalniach ścieków: oczyszczalni ścieków w Pcimiu, oczyszczalni ścieków w Mszanie Dolnej, oczyszczalni ścieków w Rokicinach Podhalańskich, oczyszczalni ścieków „Kasinka Mała” w Lubniu, oczyszczalni ścieków w Tokarni, w ilości ok. 3 600,0 Mg/rok, 2) Część 2 obejmuje załadunek, transport i przetwarzanie: a) skratek o kodzie 19 08 01, powstających w następujących oczyszczalniach ścieków: oczyszczalni ścieków w Pcimiu, oczyszczalni ścieków w Mszanie Dolnej, oczyszczalni ścieków w Rokicinach Podhalańskich, oczyszczalni ścieków „Kasinka Mała” w Lubniu, oczyszczalni ścieków w Tokarni w ilości ok. 63,0 Mg/rok, b) zawartość piaskowników o kodzie 19 08 02, powstających w następujących oczyszczalniach ścieków: oczyszczalni ścieków w Pcimiu, oczyszczalni ścieków w Mszanie Dolnej, oczyszczalni ścieków w Rokicinach Podhalańskich, oczyszczalni ścieków „Kasinka Mała” w Lubniu, oczyszczalni ścieków w Tokarni, w ilości ok. 100,0 Mg/rok z zachowaniem wymogów określonych przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2019, poz. 701 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 luty 2015r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. 2015, poz. 257) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2014, poz.1973) oraz innych powiązanych aktów wykonawczych. 3. Odzysk lub unieszkodliwianie odpadów może odbywać się metodami przewidzianymi w załączniku nr 1 do ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.). Zamawiający nie dopuszcza możliwości rolniczego wykorzystania osadów ściekowych. 4. W przypadku kontroli Inspekcji Państwowych i ewentualnych kar finansowych nałożonych na Zamawiającego (jako wytwórcę) wynikających z transportu i przetwarzania odpadów będących przedmiotem zamówienia niezgodnego z prawem lub warunkami zawartymi w umowie, Zamawiający obciąży finansowo Wykonawcę. Jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt usunąć wszelkie nieprawidłowości związane z transportem, zagospodarowaniem i przetwarzaniem odpadów. 5. Wykonawca jest zobowiązany, podczas poddawania odzyskowi komunalnych osadów ściekowych poprzez stosowanie zgodnie z wytycznymi ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2019, poz. 701 z późn. zm.), przestrzegać przepisów art. 20 ust 3-5 tejże ustawy. 6. ILOŚĆ ODPADÓW PRZEZNACZONYCH DO ZAGOSPODAROWANIA. 6.1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów łącznie z wszystkich w/w oczyszczalni ścieków w następujących ilościach przeliczonych na okres trwania umowy tj. 16 miesięcy : a) skratki –63,0 Mg /12 miesięcy = 5,25 Mg x 16 miesięcy = 84 Mg b) zawartość piaskowników – 100 Mg/12 miesięcy = 8,33 Mg x 16 miesięcy = 133 Mg c) ustabilizowane komunalne osady ściekowe – 3 600,00 Mg/12 miesięcy = 300Mg x 16 miesięcy = 4 800 Mg Zamawiający zastrzega, że podane ilości odpadów są ilościami szacunkowymi i ich ilość może ulec zmianie. Wyżej wymienione wartości są uzależnione od ilości i jakości dopływających do oczyszczalni ścieków surowych, ścieków dowożonych do stacji zlewnej wozami asenizacyjnymi jak również od stopnia odwodnienia w przypadku komunalnych osadów ściekowych. Powyższe wartości zostały podane w celu sporządzenia oferty. Podaną ilość odpadów należy traktować jako orientacyjną i Wykonawcy nie przysługuje prawo odszkodowania za nieosiągnięcie wskazanych ilości. 6.2. Z tytułu zmniejszenia ilości wywożonych odpadów Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. W przypadku większej ilości odpadów niż zostały podane Wykonawca zobowiązuje się do ich odbioru. 7. ZAKRES WYKONYWANEJ USŁUGI. Całość prac związanych z odbiorem i przetwarzaniem odpadów powinna obejmować: 7.1. W przypadku oczyszczalni ścieków w Mszanie Dolnej: 7.1.1. Dostarczenie pustego, szczelnego i zamykanego kontenera osobno na skratki i osobno na zawartość piaskownika, o maksymalnych wymiarach 3,65m x 1,70m x 1,30m [długość x wysokość x szerokość] i ładowności od 5,0 do 10,0 Mg i podstawienie ich do załadunku w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego; 7.1.2. Załadunek pełnych kontenerów z piaskiem i skratkami na samochód, którym będą transportowane; 7.1.3. Podstawienie samochodu ciężarowego z pustą, uszczelnioną naczepą ładunkową, zakrywaną plandeką, o maksymalnej wysokości naczepy 2,50 m, a pojemności od 24,0 Mg, do załadunku osadu ściekowego; 7.1.4. transport w/w odpadów do miejsca ich przetwarzania; 7.1.5. przetwarzanie odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2019, poz. 701 z późn. zm.)i rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. 2015, poz. 257) oraz innych powiązanych aktów wykonawczych. 7.2. W przypadku oczyszczalni ścieków w Pcimiu, Rokicinach Podhalańskich i „Kasinka Mała” w Lubniu: 7.2.1. dostarczenie pustego, szczelnego i zamykanego kontenera bądź pojemnika osobno na skratki i osobno na zawartość piaskownika i podstawienie ich do załadunku w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego; 7.2.2. dostarczenie pustego, szczelnego kontenera dostosowanego do odbioru komunalnego osadu ściekowego o maksymalnych wymiarach 3,65m x 1,70m x 1,30m [długość x wysokość x szerokość] i ładowności od 5,0 do 10,0 Mg oraz podstawienie go do załadunku pod podajnik ślimakowy podający komunalny osad ściekowy. W przypadku oczyszczalni ścieków „Kasinka Mała” w Lubniu pusty kontener należy podstawić pod wiatę, pod podajnik ślimakowy podający komunalny osad ściekowy; 7.2.3. załadunek pełnych kontenerów z odpadami, na samochód którym będą transportowane; 7.2.4. transport w/w odpadów do miejsca ich przetwarzania; 7.2.5. przetwarzanie odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2019, poz. 701 z późn. zm.) i rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. 2015, poz. 257). oraz innych powiązanych aktów wykonawczych. 7.3. W przypadku oczyszczalni ścieków w Tokarni: 7.3.1. dostarczenie pustego, szczelnego i zamykanego pojemnika bądź kontenera na skratki i podstawienie go do załadunku w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego; 7.3.2. załadunek pełnego pojemnika lub kontenera ze skratkami, na samochód którym będą transportowane; 7.3.3. transport w/w odpadu do miejsca ich przetwarzania; 7.3.4. przetwarzanie odpadu zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2019, poz. 701 z późn. zm.) 7.4. Komunalny osad ściekowy pochodzący z oczyszczalni ścieków w Tokarni poddawany jest po wstępnym zagęszczeniu dalszej przeróbce (tj. odwadnianiu na mechanicznej prasie filtracyjnej) w oczyszczalni ścieków w Mszanie Dolnej lub „Kasinka Mała” w Lubniu skąd Wykonawca będzie go odbierał. 7.5. Wykonawca będzie zobowiązany wykonywać usługę zgodnie z potrzebami technologicznymi Zamawiającego, po zgłoszeniu mu potrzeby odbioru odpadów przez upoważnioną do tego celu osobę. 7.6. Wymiana kontenera do odbioru osadu ściekowego z oczyszczalni ścieków w Pcimiu, Rokicinach Podhalańskich i „Kasinka Mała” w Lubniu, musi następować w następujący sposób: po zabraniu pełnego kontenera z osadem, w to samo miejsce czyli pod podajnik ślimakowy podający osad z prasy do kontenera, należy podstawić pusty kontener. 7.7. Ilość odebranych odpadów określana będzie poprzez: 7.7.1. ważenie kontenera lub samochodu z naczepą. Koszt ważenia każdorazowej partii wywożonego osadu spoczywał będzie na Wykonawcy. Ważenie będzie odbywać się na wadze samochodowej, w atestowanym punkcie kontroli obsługi obustronnie uzgodnionym, możliwie najbliżej oczyszczalni ścieków eksploatowanej przez Zamawiającego; lub 7.7.2. dokonanie pomiaru objętości zajmowanej przez odpady w kontenerze lub naczepie samochodu ciężarowego po procesie załadunku odpadów. 8. CHARAKTERYSTYKA ODPADÓW PRZEZNACZONYCH DO ZAGOSPODAROWANIA. Osady wytwarzane na poszczególnych oczyszczalniach ścieków eksploatowanych przez Spółkę „Górna Raba” mają w zależności od pory roku oraz ilości i jakości dopływających ścieków surowych i ścieków dowożonych postać mazistą lub ziemistą. Ustabilizowane komunalne osady ściekowe przekazywane Wykonawcy usługi nie podlegają wapnowaniu w procesie technologicznym prowadzonym przez poszczególne oczyszczalnie ścieków. Charakterystyka właściwości fizycznych, chemicznych oraz bakteriologicznych ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych z oczyszczalni, których dotyczy niniejszy przedmiot zamówienia stanowi załącznik nr 9 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i została opracowana przez Laboratorium Spółki „Góra Raba”. Przedstawiona w załączniku nr 9 do SIWZ charakterystyka właściwości fizycznych, chemicznych i bakteriologicznych ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych stanowi wartości średnie i odnosi się do próbek osadów wapnowanych. 9. Ze względu na brak na poszczególnych oczyszczalniach ścieków miejsca pozwalającego na dłuższe magazynowanie odpadów Wykonawca startujący w postępowaniu o zamówienie publiczne, musi zapewnić systematyczny, bieżący odbiór odpadów. 10. Wywóz odpadów odbywać się będzie w sposób ciągły z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy. 11. Odbiór odpadów będzie dokonywany w godzinach od 7:30 do 15:00 w dni robocze ustalone z osobą upoważnioną ze strony Zamawiającego usługę. Zamawiający dopuszcza możliwość pojedynczych przypadków odbioru odpadów będących przedmiotem zamówienia w innych godzinach niż określone powyżej, pod warunkiem wcześniejszego uzgodnienia tego faktu z Zamawiającym. 12. Przy załadunku, transporcie i wyładunku odpadów będących przedmiotem zamówienia Wykonawca odpowiada za utrzymanie czystości i stanu nawierzchni dróg zakładowych i publicznych. 13. Potwierdzeniem przejęcia odpadów przez Wykonawcę będzie wystawiona przez niego na koniec miesiąca kalendarzowego zbiorcza karta przekazania odpadu potwierdzona pod względem ilościowym i merytorycznym (sposób odzysku, podpisy, pieczątki itp.) przez Zamawiającego. 14. Z chwilą załadunku odpadów na środek transportu Wykonawcy, Wykonawca przejmuje całkowitą odpowiedzialność prawną i finansową za zagospodarowanie odpadów zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2019, poz. 701 z późn. zm.). 15. W celu uniknięcia ewentualnych nieporozumień i problemów mogących wystąpić na etapie wykonywania usługi objętej przetargiem zaleca się Wykonawcom do zapoznania z przedmiotem zamówienia.Wizja lokalna może być dokonana na poszczególnych oczyszczalniach ścieków przed terminem składania oferty.Koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi Wykonawca startującyw przetargu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513600-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do składania oferty Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości: a) Część 1 - 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). b) Część 2 – 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium winno być wniesione w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 u.p.z.p.. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Mszanie Dolnej, Rynek 1 nr konta: 97880800060010000054540001 z dopiskiem „Wadium: „Załadunek, transport i przetwarzanie odpadów ściekowych wytwarzanych na terenach oczyszczani ścieków: Mszana Dolna, „Kasinka Mała” w Lubniu, Pcim, Tokarnia i Rokiciny Podhalańskie” z podaniem części zamówienia. 3. Przelew winien być dokonany w terminie gwarantującym wpływ wadium na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, a potwierdzenie wykonania przelewu powinno być załączone w ofercie lub dostarczone do siedziby Spółki, „Górna Raba” Spółka z o.o., 34-730 Mszana Dolna, ul. Krakowska 27e pokój nr 7 przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku wnoszenia wadium w innej niż pieniądz formie, oryginał zabezpieczenia winien być złożony u Zamawiającego tj. w siedzibie „Górna Raba” Sp. z o.o., 34-730 Mszana Dolna, ul. Krakowska 27e pokój nr 7 przed upływem terminu składania ofert w kopercie opisanej „Wadium: „Załadunek, transport i przetwarzanie odpadów ściekowych wytwarzanych na terenach oczyszczani ścieków: Mszana Dolna, Kasinka Mała, Pcim, Tokarnia i Rokiciny Podhalańskie” z podaniem części zamówienia. 5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji (poręczenia), gwarancja musi być bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na pierwsze żądanie, sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, kwotę gwarancji, termin ważności gwarancji, zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w okolicznościach o których mowa w art. 46 ust. 4a lub 5 u.p.z.p.. 6. Oferta nie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona bez rozpatrywania. 7. Zwrot i zatrzymanie wadium następuje na warunkach określonych w art.46 u.p.z.p. 8. Nie wniesienie wadium, o którym mowa w Rozdziale 13 ust. 1 niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia spowoduje, iż Wykonawca zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada: 1. Aktualne dokumenty (zezwolenie, zgody, decyzje) zezwalające na transport odpadów będących przedmiotem zamówienia zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2019, poz. 701) z wyszczególnieniem kodu odbieranych odpadów: 19 08 01 – skratki – dla części 2 19 08 02 – zawartość piaskowników - dla części 2 19 08 05 – ustabilizowane komunalne osady ściekowe – dla części 1 Dokumenty te powinny posiadać ważność przez cały okres trwania umowy. 2. Aktualne dokumenty (zezwolenie, zgody, decyzje) zezwalające na przetwarzanie odpadów będących przedmiotem zamówienia zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2019, poz. 701) z wyszczególnieniem kodu odbieranych odpadów: 19 08 01 – skratki - dla części 2 19 08 02 – zawartość piaskownika - dla części 2 19 08 05 – ustabilizowane komunalne osady ściekowy - dla części 1 Dokumenty te powinny powinna posiadać ważność przez cały okres trwania umowy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zgodnie z art. 24 ust. 11 u.p.z.p. wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust 5 u.p.z.p, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust 1 pkt 23u.p.z.p.– załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Zobowiązanie innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (załącznik nr 8 do niniejszej Specyfikacji).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach