Przetargi.pl
„Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05”

AGENCJA KOMUNALNA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ogłasza przetarg

  • Adres: 32-620 Brzeszcze, ul. Kościelna 7
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-09-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: AGENCJA KOMUNALNA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
    ul. Kościelna 7
    32-620 Brzeszcze, woj. małopolskie
    REGON: 272203933
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.akbrzeszcze.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywny odbiór (w tym transport) i zagospodarowanie (stosowanie) wytworzonych przez Zamawiającego (powstających w instalacji oczyszczalni ścieków komunalnych) ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 w okresie rocznym w ilości ok. 1.800 Mg/rok odwodnionych na prasie taśmowej (sucha masa ok. 18-20 %).2. Pod pojęciem zagospodarowania należy rozumieć czynności takie jak: zbieranie, odzysk lub unieszkodliwianie, w tym przygotowanie poprzedzające odzysk (m.in. higienizacja odpadu o kodzie 19 08 05 jeśli będzie konieczna) lub unieszkodliwianie – odpowiednio zastosowane do poszczególnych rodzajów odpadów.3. Zamawiający gwarantuje wykonanie umowy w minimalnym zakresie 70% tonażu, tj. przekazanie Wykonawcy do odbioru, transportu i zagospodarowania minimum 1260 Mg w okresie obowiązywania umowy (ilość wytwarzanych osadów jest oszacowana na pod-stawie danych historycznych).4. Zagospodarowanie osadu odbywać się będzie wyłącznie w sposób przewidziany w usta-wie Prawo Ochrony Środowiska. Ustawie o Odpadach i rozporządzeniach wykonawczych w tym zakresie. 5. W razie rolniczego wykorzystania osadów Wykonawca zobowiązany jest do wykonania w imieniu Zamawiającego dokumentacji dotyczącej stosowania komunalnych osadów ściekowych na glebach, na których planuje się przeprowadzenie procesu zagospodarowania osadów, w tym do przeprowadzenia wymaganych badań gruntów, na których będą stosowane osady ściekowe oraz przekazanie badań gruntów Zamawiającemu.6. W razie rolniczego wykorzystania osadów Wykonawca zobowiązany jest do obliczenia w imieniu Zamawiającego dawki osadów w oparciu o wyniki badań gruntu oraz wyniki badań osadów ściekowych. Badanie osadów należy do obowiązków Wykonawcy.7. Wszystkie badania należy wykonać w akredytowanym laboratorium.8. Osady ściekowe mają być transportowane i zagospodarowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony środowiska. W razie rolniczego wykorzystania nie mogą być składowane przez Wykonawcę, tylko niezwłocznie zmieszane z gruntem.9. Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia zastrzega możliwość dokonania wizji lokalnej w miejscu wykonywania działalności przez Wykonawcę.10. W przypadku kontroli Inspekcji Państwowych i ewentualnych kar finansowych nałożonych na zamawiającego (jako wytwórcę) wynikających z zagospodarowania osadu ściekowego niezgodnie z przepisami prawa i warunkami zawartymi w umowie , Zamawiający obciąży finansowo Wykonawcę.11. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może zmienić sposób zagospodarowania osadów (z wykluczeniem odzysku prowadzonego zgodnie z art. 96 ust. 1 pkt 1 i 2) z za-strzeżeniem, że nie wpłynie to na cenę jednostkową oraz wartość umowy. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu wszystkich niezbędnych pozwoleń (w tym aktualnej decyzji zezwalającej na odzysk lub unieszkodliwienie odpadów o kodzie 19 08 05).12. Zasady odbioru osadów:a) Zamawiający załaduje kontener/naczepę/wannę.b) Waga osadów podawana w karcie przekazania odpadów w systemie BDO będzie orientacyjna i korygowana po zważeniu przez Wykonawcę.13. Dokumentem potwierdzającym realizację usługi będzie karta przekazania odpadu wystawiona przez Zamawiającego w systemie BDO i potwierdzona przez Wykonawcę w zakresie transportu odpadu i przyjęcia odpadu do zagospodarowania. 14. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia podwykonawcom prac związanych z transportem i/lub rozprowadzaniem, mieszaniem osadu na gruncie zgodnie z warunkami rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie komunalnych osadów ściekowych (t.j.: Dz. U. 2023 poz. 23) oraz z uwzględnieniem wymogów określonych w opracowaniu przekazanym przez Wykonawcę Zamawiającemu przed odbiorem osadów.15. Odbiór osadów odbywał się będzie w dniach pracy Zamawiającego w godz. 6-14 sukcesywnie, według zgłoszeń wywozu uzgodnionych z Zamawiającym z częstotliwością do-stosowaną do ich nagromadzenia (nie częściej niż 1 raz w tygodniu) w czasie nie dłuższym niż 72 godziny od chwili zgłoszenia o potrzebie wywozu.16. Wykonawca jest zobowiązany, podczas poddawania odzyskowi lub unieszkodliwianiu komunalnych osadów ściekowych, przestrzegać przepisów art. 20 ust. 3-5 ustawy o od-padach.17. Zamawiający nie dopuszcza możliwości odzysku w zakresie określonym w art. 96 ust.1 pkt. 1 i 2 ustawy o odpadach.18. W przypadku kontroli Inspekcji Państwowych i ewentualnych kar finansowych nałożonych na Zamawiającego (jako na wytwórcę) wynikających z transportu i/lub zagospodarowania osadu ściekowego realizowanych przez Wykonawcę niezgodnie z prawem lub z warunkami zawartymi w umowie , Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia od Wykonawcy zwrotu kosztów do wysokości faktycznie poniesionej szkody.19. Zamawiający zastrzega decydowanie o skierowaniu do przetwarzania osadów ścieko-wych w procesie odzysku innym niż R10.20. Zakres zamówienia obejmuje transport oraz odzysk lub/i unieszkodliwienie odpadów o kodzie 19 08 05 z Oczyszczalni Ścieków przy ulicy Świętego Wojciecha 89 w Brzeszczach zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. z 2023r., poz. 1587) i Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (t.j.: Dz. U. z 2023r. poz. 23).21. Załadunek po stronie Zamawiającego.22. Odbiór odpadów maksymalnie 1 x na tydzień.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513600-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępujący do przetargu zobowiązany jest do złożenia wadium w wysokości: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100),2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.Szczegółowy opis wymagań związanych z wadium zawiera rozdz. 20 swz.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) Nie podlegają wykluczeniu, na podstawie art. art. 108 ust 1 ustawy i art. 109 ust. 1 pkt. 4, 7, 8, 10 ustawy, z zachowaniem przepisów art. 110 ust. 2 ustawy.2) Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Nie dotyczy – Zamawiający nie stawia w ww. punkcie wymagań.b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:1) zezwolenie na transport odpadów (o kodzie 19 08 05) wydane przez właściwy organ lub wpis do rejestru podmiotów prowadzony przez Marszałka Województwa zgodnie z wymogami ustawy o odpadach (w zakresie transportu osadów ściekowych o kodzie 19 08 05)Zamawiający dopuszcza złożenie oświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami w zakresie transportu oraz miejsca prowadzenia działalności odpadów o kodzie 19 08 05 prowadzonego przez Marszałka województwa na podstawie art. 49, ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach wraz z wydrukiem z bazy BDO.oraz2) zezwolenie/a na składowanie, przetwarzanie lub unieszkodliwianie komunalnych osadów ściekowych (o kodzie 19 08 05) w procesie odzysku R 3, w szczególności w okresie zimowym zgodnie z wymogami ustawy o odpadach wydane przez organ właściwy odpowiednio ze względu na miejsce składowania, przetwarzania lub unieszkodliwiania odpadów.- w zakresie odzysku osadów ściekowych w procesie R10:3) Akt własności/tytuł prawny do nieruchomości lub umowę dzierżawy gruntu – jako dokumenty określające tytuł prawny do władania gruntami, na których mają być stosowane komunalne osady ściekowe, z tym, że wymagane jest co najmniej posiadanie tytułu prawnego do co najmniej 5 ha gruntu;4) W przypadku umowy dzierżawy, dzierżawca przedstawi dokument, iż jest władają-cym powierzchnią ziemi, czyli jest podmiotem wpisanym do ewidencji gruntów i budynków.W przypadku dzierżawy konieczna jest zgoda właściciela gruntów na zastosowanie na nich komunalnych osadów ściekowych. Powierzchnia działek musi zapewnić zagospodarowanie na nich komunalnego osadu ściekowego w czasie trwania umowy tj. wymagane jest co najmniej posiadanie tytułu prawnego do co najmniej 5 ha gruntu;5) Wypis i wyrys z ewidencji gruntów określający miejsce stosowania komunalnych osadów ściekowych: miejscowość, nr działki, numer obrębu geodezyjnego - wydany przez właściwy organ. – zgodnie z zasadą bliskości opisaną w swz.Zezwolenia, o których mowa w lit. b) mają zapewnić odbiór przez okres obowiązywania umowy komunalnych osadów ściekowych w ilości min. 1800 Mg.W przypadku składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:wykażą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 500 000,00 zł.W przypadku składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców, Wykonawcy mogą wykazywać spełnianie w/w warunku łącznie, tj. dopuszczalne jest sumowanie sum gwarancyjnych z dokumentów potwierdzających, że Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w celu uzyskania łącznej sumy gwarancyjnej nie mniejszej niż 500 000,00 PLN.d) Zdolności technicznej lub zawodowej:.d.1. posiadania wiedzy i doświadczenia:W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej dwie usługi zrealizowane na podstawie dwóch odrębnych umów, których przedmiotem były usługi odbioru/ wywozu i zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych. Każda z usług musi być:1) wykonana (a w przypadku usług niezakończonych – wykonywana) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie;2) obejmować swoim zakresem odbiór, transport i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych w ilości minimum 2500 Mg;3) wykonywana w okresie następujących po sobie min. 12 miesięcy.W przypadku usług niezakończonych (wykonywanych) każda z nich musi być zrealizowana przynajmniej w ilości min. 2500 Mg w okresie następujących po sobie min. 12 miesięcy.Niedopuszczalne jest łączenie liczby usług wykonanych (a w przypadku usług niezakończonych – wykonywanych) przez różnych Wykonawców, aby uzyskać wymaganą liczbę min. 2 usług.W przypadku, gdy Wykonawca nie posiada wymaganego doświadczenia, może on polegać na doświadczeniu innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 pzp., z odpowiednim uwzględnieniem zasad opisanych w zdaniu poprzednim.Uwagi:1. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na do-świadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.2. Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres usług od wymaganych przez Za-mawiającego.d.2. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia): Nie dotyczy – Zamawiający nie stawia w ww. punkcie wymagań.d.3. dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym:Nie dotyczy – Zamawiający nie stawia w ww. punkcie wymagań.Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-09-19

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach