Przetargi.pl
Zakup energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Radziechowy-Wieprz

Gmina Radziechowy - Wieprz ogłasza przetarg

  • Adres: 34-381 Radziechowy, Wieprz
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 8676610 w. 112 , fax. 338 676 613
  • Data zamieszczenia: 2020-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Radziechowy - Wieprz
    Wieprz 700
    34-381 Radziechowy, woj. śląskie
    tel. 33 8676610 w. 112, fax. 338 676 613
    REGON: 55084100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.radziechowy-wieprz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Radziechowy-Wieprz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej na potrzeby Gminy RADZIECHOWY-WIEPRZ w planowanej ilości około: 297,172 MWh w tym : a) C12 a I i II strefa - 72,424 MWh b) C12 b I i II strefa - 9,200 MWh c) C22A I i II strefa - 45,000 MWh d) C11 I strefa - 170,548 MWh w okresie od 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2022 roku, dla punktów poboru określonych w załącznik nr 6 do SIWZ. 2. Podane ilości MWh wg. taryf określone w załączniku nr 1 (formularz ofertowy) do SIWZ są ilościami szacunkowymi. Określenie przewidywanego poboru energii służy wyborowi najkorzystniejszej oferty i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii elektrycznej w podanych ilościach. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości, bez konieczności zmiany warunków umowy oraz sporządzenia aneksu do umowy. Faktyczne zużycie energii (mniejsze lub większe od prognozy zużycia energii wskazanej w załączniku nr 1 do SIWZ), uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, z tym że niezależnie od wielkości zużycia Wykonawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w ofercie ceny energii. Na powyższe Wykonawca wyraża zgodę. 3. Rozliczenie dostawy energii odbywać się będzie na podstawie rzeczywistego zużycia energii (wskazań układów pomiarowych) wg cen i stawek opłat wynikających ze złożonej oferty. 4. Dostawa energii elektrycznej realizowana będzie na podstawie umowy sprzedaży, o której mowa w art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 833 ze zm.) – zwanej dalej „ustawą – Prawo energetyczne”. 5. Niniejsze zamówienie nie obejmuje świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej. 6. Wykonawca zapewni sprzedaż energii elektrycznej zgodnie z obowiązującymi standardami jakościowymi obsługi odbiorców określonymi w aktach wykonawczych wydanych na podstawie ustawy – Prawo Energetyczne. Warunkiem rozpoczęcia dostaw jest skuteczne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy. 7. Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia obowiązków podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe dla energii elektrycznej sprzedanej w ramach przedmiotu zamówienia. 8. Wykonawca musi posiadać aktualne umowy lub promesę zawarcia umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego OSD, tj. Tauron Dystrybucja S.A. umożliwiające sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej OSD do punktów poboru Zamawiającego. 9. Wyłoniony Wykonawca przygotuje, wypełni i wyśle poprzez właściwą platformę wymiany informacji (należącą do lokalnego OSD) zgłoszenia sprzedaży energii elektrycznej (oraz w imieniu Zamawiającego zgłosi potrzebę zawarcia nowych umów na dystrybucję energii elektrycznej, o ile będzie to konieczne) na wszystkie punkty poboru energii elektrycznej (wymienione w załączniku nr 6 do SIWZ) do Operatora Systemu Dystrybucyjnego (Tauron Dystrybucja S.A.) – w celu uzyskania pozytywnej ich weryfikacji na dzień 1 stycznia 2021 r. W tym celu Wykonawca przygotuje również stosowne pełnomocnictwo/pełnomocnictwa (w ciągu 2 dni od zawiadomienia Zamawiającego o wyborze oferty Wykonawcy), które przedłoży Zamawiającemu do podpisu. W przypadku negatywnej weryfikacji któregoś punktu poboru energii elektrycznej Wykonawca powiadomi niezwłocznie (7 dni liczone od momentu, gdy zgłoszenie umowy sprzedaży otrzyma status „negatywny”) o tym Zamawiającego wraz z podaniem przyczyny negatywnej weryfikacji. Po ustaleniu Zamawiającego z Wykonawcą przyczyn negatywnej weryfikacji, Wykonawca zgłosi umowę sprzedaży powtórnie do Operatora Systemu Dystrybucyjnego. 10. Wykaz punktów poboru energii elektrycznej zawarto w załączniku nr 6 do SIWZ. 11. Zamawiający w załączniku nr 5 do SIWZ zawarł Istotne postanowienia umowy, których treść Wykonawca zobowiązany będzie zawrzeć w umowie z Zamawiającym. 12. Zamawiający ustala minimalny termin płatności na 21 dni, z zastrzeżeniem, że Wykonawcy mogą zaoferować termin zapłaty dłuższy, na warunkach opisanych w niniejszej SIWZ. 13. Zamawiający do wykonania powyższego zamówienia nie wskazuje czynności w zakresie realizacji zamówienia, w stosunku do których wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09000000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości: 2 000 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100) 2. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299). Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego: Nazwa Banku Bank Spółdzielczy Ziem Górskich KARPATIA nr konta 93 8140 0009 0000 0127 2000 0110. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, gdy wpływ środków na rachunek zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, dokument ten musi jednoznacznie określać zakres odpowiedzialności gwaranta, który musi pokrywać się z wszystkimi przypadkami działań i zaniechań wykonawcy określone w art. 46 ust 4a i 5 ustawy Pzp, uprawniające Zamawiającego do zatrzymania wadium. Dokument ten powinien wymieniać nazwy wszystkich podmiotów działających wspólnie lub może zostać wystawiony tylko na jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, pod warunkiem, że ten pomiot jest prawidłowo umocowanym pełnomocnikiem, uprawnionym do działania w imieniu i na rzecz wszystkich współwykonawców. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, oryginały dokumentów, o których mowa wyżej należy złożyć w kasie Urzędu (parter), natomiast do oferty należy załączyć ich kserokopię. W przypadku przesyłania wadium (w formie innej niż w pieniądzu) drogą pocztową lub kurierem – Wykonawca odpowiada za właściwy opis koperty zapewniający jej skierowanie do siedziby Zamawiającego oraz zachowanie terminu na wniesienie wadium. Dokument w formie poręczenia lub gwarancji winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 3. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium oraz żąda ponownego wniesienia wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 3 ustawy – Prawo zamówień publicznych. 4. Oferta niezabezpieczona wadium zostanie odrzucona. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę, jako najkorzystniejszej. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 7. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W ramach niniejszego warunku, Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada: - aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, - aktualną umowę lub promesę umowy z Tauron Dystrybucja S.A., umożliwiającą sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej Tauron Dystrybucja S.A. do punktów poboru Zamawiającego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oprócz oświadczeń lub dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu wstępnego potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zobowiązani są również dołączyć do oferty: 3.1 Wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ 3.2 Dokumenty, z których będzie wynikało, że oferta podpisana jest przez osoby uprawnione (np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualny statut spółki itp.), Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie będzie wynikało z załączonego dokumentu, należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie. 3.3 Pisemne zobowiązanie potwierdzającego udostępnienie zasobów przez inne podmioty(załączyć jeżeli dotyczy). Zobowiązanie należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 3.4 Dokument pełnomocnictwa do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna, itp.) w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załączyć jeżeli dotyczy), 3.5 Kopia dowodu wniesienia wadium. 3.6 Oświadczenie w zakresie RODO – zał. nr 7 do SIWZ. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia, zamieszcza informacje o tych podmiotach w dołączonym do oferty oświadczeniu, o którym mowa w ust.2, sporządzonym wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 3 do SIWZ. 5. Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieścił informację o podwykonawcach w dołączonym do oferty oświadczeniu, o którym mowa w ust.2, sporządzonym według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 (w części* Uwaga: zastosować tylko wtedy, gdy w formularzu ofertowym wskazano podwykonawców) do SIWZ. Oświadczenie składane w terminie do 3 dni, liczonym od dnia ogłoszenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji „z otwarcia ofert”, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp – załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach