Przetargi.pl
Zagospodarowanie terenu wokół pomnika barokowej Kolumny Maryjnej przy pl. Świętojańskim we Wrocławiu

Zarząd Zieleni Miejskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 50-231 Wrocław, ul. Trzebnicka 33
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3286611/12 , fax. 071 3286611/12
  • Data zamieszczenia: 2015-06-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Zieleni Miejskiej
    ul. Trzebnicka 33 33
    50-231 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3286611/12, fax. 071 3286611/12
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzm.wroc.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie terenu wokół pomnika barokowej Kolumny Maryjnej przy pl. Świętojańskim we Wrocławiu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Zakres robót: 1)Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie terenu wokół pomnika barokowej Kolumny Maryjnej przy pl. Świętojańskim we Wrocławiu, które będzie realizowane w dwóch etapach: Etap I: wykonanie robót budowlanych tj. zagospodarowanie terenu wokół pomnika barokowej Kolumny Maryjnej przy pl. Świętojańskim we Wrocławiu - polegające na wykonaniu ciągów komunikacyjnych w tym placu centralnego z kostki granitowej, iluminacji zewnętrznej wokół pomnika wraz z przyłączem elektrycznym, wyposażeniu terenu w elementy małej architektury oraz zieleń, Etap II: pielęgnacja zieleni w okresie 3 lat (36 kolejnych miesięcy kalendarzowych) od dnia protokolarnego odbioru robót budowlanych. 2)Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: Etap I: wykonanie robót budowlanych - szczegółowy zakres prac związanych z zagospodarowaniem terenu wokół pomnika barokowej Kolumny Maryjnej przy pl. Świętojańskim we Wrocławiu zawiera dokumentacja projektowa wykonana przez Ewę Milejską-Mędrek prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą EWA MILEJSKA-MĘDREK E.M.M.-VISION STUDIO PROJEKTOWE, zwaną dalej: projektantem, obejmująca: projekt budowlany i projekt wykonawczy, przedmiar robót oraz specyfikację techniczna wykonania i odbioru robót a)przygotowanie terenu - wykonanie prac ziemnych: odkopanie i oczyszczenie obrzeży okalających pomnik, zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej i złożenie jej na hałdzie, zagęszczenie ręczne i mechaniczne podłoża, załadunek, wywiezienie i utylizacja gruzu oraz urobku, b)roboty pomiarowe przy powierzchniowych robotach ziemnych, tyczenie układu przestrzennego oraz ukształtowanie terenu, c)korytowanie w celu wykonania nawierzchni utwardzonej, wykopy pod fundamenty elementów małej architektury, d)usunięcie żywopłotu przez wykarczowanie, e)roboty ziemne w celu posadowienia obrzeży betonowych, f)wykonanie ław z betonu pod obrzeża betonowe oraz fundamentów pod ławki kamienne, g)wykonanie podbudowy pod nowe nawierzchnie, h)wykonanie nawierzchni z kostki granitowej z odzysku 10/11 na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową Uwaga: koszt materiału tj. kostki granitowej leży po stronie Inwestora, koszt transportu kostki z magazynu Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu (ul. Długa 49, 53-633 Wrocław) leży po stronie Wykonawcy, i)zakup i osadzenie obrzeży Eko-Bord Uni 45x80x1000 cm lub równoważnych w celu wydzielenia opasek żwirowych i trawników, j)wypełnienie grysem pasa między nawierzchnią utwardzoną a żywopłotem, k)wykonanie pasa o szerokości 25 cm z płyt chodnikowych 25x50x6 cm na podsypce cementowo piaskowej, l)przygotowanie terenu do nasadzeń oraz wykonania trawników poprzez oczyszczenie terenu z resztek budowlanych, gruzu i śmieci i ich wywóz, spulchnienie ziemi glebogryzarką, ręczne profilowanie terenu do rzędnych projektowanych, dostawa i rozścielenie ziemi urodzajnej, m)wykonanie trawników z siewu z nawożeniem i przykryciem nasion 2 cm warstwą torfu, a następnie agrowłókniną, n)sadzenie krzewów liściastych i iglastych, krzewów żywopłotowych wraz z dostawą materiału roślinnego, o)naprawa murka betonowego przez oczyszczenie, uzupełnienie braków, gruntowanie preparatem do betonu i malowanie farbą do betonu, p)dostawa i montaż: ławek kamiennych i parkowych na fundamentach betonowych, koszy na śmieci, q)przestawienie ławki wraz z fundamentami na przystanku autobusowym, r)wykonanie iluminacji pomnika wraz z przyłączem elektrycznym dla iluminacji, w tym: wykonanie rowu kablowego, ułożenie kabla, ułożenie rury osłonowej stalowej DN 50 mm nad siecią kanalizacyjną, osadzenie kabla YKY 3X4 mm2 na słupie oświetleniowym, montaż w nawierzchni lamp ledowych, wykonanie skrzynki sterowniczej do iluminacji pomnika z wyłącznikiem, zasilaczem LED, zabezpieczeniem i czujnikiem zmierzchowym, wykonanie uziomu poziomego dla skrzynki sterowniczej, s)badania i pomiary instalacji elektrycznej, Etap II: pielęgnacja zieleni w okresie 3 lat od dnia protokolarnego odbioru robót budowlanych. a)dla trawników: -koszenie osiem razy w roku (w okresie kwiecień-październik, termin koszenia będzie wyznaczany przez Zamawiającego w zależności od warunków atmosferycznych i tempa przyrostu trawy) wraz z odsłanianiem krawężników oraz zbieraniem pokosu w tym samym dniu, -renowacja (usuwanie ubytków poziomych i przedeptów), b)dla krzewów: -cięcia kształtujące pokrój krzewów, -przycinanie żywopłotów trzy razy w roku (w miesiącach: maj, lipiec, wrzesień, termin cięcia będzie wyznaczany przez Zamawiającego w zależności od warunków atmosferycznych i tempa przyrostu krzewów), w trzech płaszczyznach, -odchwaszczanie krzewów (na bieżąco), -zabezpieczanie na zimę (dotyczy krzewów wrażliwych na mróz), -dosadzenia uzupełniające krzewów w miejsce uschniętych i zniszczonych, c)w trakcie prowadzonej pielęgnacji dla wszystkich form zieleni należy wykonywać: -podlewanie w zależności od warunków atmosferycznych, -ochronę przed szkodnikami i chorobami, -bieżące odchwaszczanie, -nawożenie (w zależności od przyjętego okresu pielęgnacji), -utrzymanie terenu zieleni w czystości (grabienie liści, gałęzi, suchej trawy), -bieżące wywożenie urobku (biomasy). 2.Materiały (wyroby), które zostaną wbudowane, powinny spełniać wymogi zgodnie z warunkami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 3.Podane w dokumentacji projektowej nazwy lub typy materiałów i produktów mają na celu wskazanie parametrów jakościowych. W przypadku materiałów i wyrobów określonych w dokumentacji projektowej nazwą producenta, znakiem towarowym, patentem bądź pochodzeniem, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów) równoważnych o parametrach techniczno/eksploatacyjno-użytkowych nie gorszych od przyjętych w dokumentacji projektowej. 4.Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W tym celu Wykonawca jest zobowiązany przedstawić karty katalogowe: opraw ledowych, ławek z rysunkami i opisem technicznym lub certyfikaty/ poświadczenia zgodności z normami, aby Zamawiający mógł ocenić równoważność tych urządzeń. 5.Obiekty i urządzenia budowlane oraz budowle zlokalizowane w pasie drogowym winny spełniać warunki zawarte w rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999r. nr 43 poz. 430 z późn. zm). 6.Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie w celu uzyskania informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny robót. 7.Do obowiązku Wykonawcy należy: 1)wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z: pozwoleniem na wykonanie robót budowlanych polegających na zagospodarowaniu terenu wokół pomnika barokowej Kolumny Maryjnej przy pl. Świętojańskim we Wrocławiu (Decyzja Prezydenta Wrocławia nr 3191/2014 z dnia 15.07.2014 r.), obowiązującymi przepisami i normami oraz zasadami wiedzy technicznej, 2)uzyskanie wszelkich danych i materiałów niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, 3)wykonywanie robót budowlano-montażowych zgodnie z specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, sztuką budowlaną. Wszelkie odstępstwa od projektu należy konsultować z projektantem mgr inż. arch. Ewą Milejską-Mędrek prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą EWA MILEJSKA-MĘDREK E.M.M.-VISION STUDIO PROJEKTOWE z siedzibą przy ul. F. Stefczyka 11, 51-662 Wrocław, 4)niezwłoczne sygnalizowanie Zamawiającemu zaistnienia istotnych problemów, których Wykonawca, mimo dołożenia należytej staranności nie będzie w stanie rozwiązać we własnym zakresie. Zamawiający zastrzega, że nie będzie wykonywał za Wykonawcę działań, do których Wykonawca zobowiązał się na podstawie zawartej umowy, 5)wykonanie zamówienia z dołożeniem należytej staranności, 6)stosowanie materiałów odpowiadających wymogom dla wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą Prawo budowlane i przepisami wykonawczymi do ustawy, 7)uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go protokołem zdawczo-odbiorczym Zamawiającemu w dacie odbioru końcowego robót, 8)przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.). 9)zapewnienie materiałów, sprzętu, narzędzi, transportu i dostaw niezbędnych do wykonania robót objętych umową, zgodnie z jej warunkami, oraz zgodnie z dokumentacją, o której mowa w ust. 1. Wbudowane materiały muszą odpowiadać normom oraz posiadać stosowne atesty. 10)okazanie na każde żądanie Zamawiającego, w stosunku do wskazanych materiałów certyfikatów zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną, 11)współpraca z projektantem i prowadzenie robót pod jego nadzorem autorskim, 12)oznakowanie terenu budowy tablicą informacyjną oraz wykonanie i utrzymanie w należytej sprawności oznakowania i zabezpieczenia terenu budowy, 13)zabezpieczenie miejsc wykonywania prac przed dostępem osób trzecich, 14)przestrzeganie przepisów BHP oraz przepisów przeciwpożarowych, 15)przestrzeganie w czasie prowadzenia robót wszelkich przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego, 16)wykonywanie badań zagęszczenia gruntów w miejscach wykonania wykopów oraz dołączenie wyników badań do dokumentacji powykonawczej, 17)protokolarne przejęcie terenu, na którym będą wykonywane roboty, 18)urządzenie terenu budowy i zaplecza budowy, 19)zapewnienie możliwości przejazdu (służby komunalne, służby ratownicze) oraz dojazdu i dojścia do wszystkich obiektów zlokalizowanych w rejonie budowy, 20)prowadzenie dziennika budowy, księgi obmiaru robót, 21)opracowanie harmonogramu finansowo - rzeczowego z podziałem na etapy oraz przekazania Zamawiającemu ww. harmonogramu w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy, 22)zapewnienie na koszt własny bieżącej obsługi geotechnicznej i geodezyjnej, łącznie z geodezyjną inwentaryzacją wszelkich robót, zatwierdzoną przez Zarząd Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu, a także dokonanie aktualizacji geodezyjnej mapy zasadniczej powykonawczej, sporządzenie wykazu zmian danych ewidencyjnych i po zatwierdzeniu przez Zarząd Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu przekazanie Zamawiającemu 3 egzemplarzy powykonawczej mapy sytuacyjno - wysokościowej w skali 1:500, 23)naprawienie wszelkich szkód powstałych w trakcie realizacji robót oraz doprowadzenie terenu budowy po zakończeniu robót do stanu pierwotnego, 24)zawiadomienie inspektora nadzoru inwestorskiego z 3-dniowym wyprzedzeniem o terminie robót ulegających zakryciu. Jeżeli Wykonawca nie poinformuje o tych faktach inspektora nadzoru inwestorskiego, zobowiązany będzie na jego żądanie odkryć roboty, a następnie przywrócić do stanu poprzedniego na swój koszt, 25)w przypadku odkrycia zabytków archeologicznych natychmiastowe zawiadomienie Zamawiającego oraz spółki AKME Zdzisław Wiśniewski Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Wierzbowej 3 we Wrocławiu, która prowadzi nadzór archeologiczny nad przedmiotowym zadaniem, 26)powiadomienie właścicieli poszczególnych sieci o rozpoczęciu i zakończeniu robót oraz poprowadzenie prac pod ich nadzorem, 27)opracowanie i uzgodnienie z odpowiednimi jednostkami projektu organizacji ruchu zastępczego na czas realizacji robót drogowych (przed rozpoczęciem prac należy wystąpić do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta o zgodę na zajęcie pasa drogowego), 28)poniesienie kosztów zajęcia pasa drogowego, 29)przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej budowy, w skład której powinny wejść następujące dokumenty: -oryginał dziennika budowy, -inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza wniesiona w zasób Zarządu Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu, -protokoły odbiorów technicznych, atesty, gwarancje i świadectwa pochodzenia wbudowanych materiałów i urządzeń, -dokumentacja powykonawcza obiektu wraz z naniesionymi zmianami dokonanymi w trakcie budowy, potwierdzonymi przez kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego i projektanta, a w razie zmian nieodstępujących w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę, dokonanych podczas wykonywania robót, należy dołączyć rysunki wchodzące w skład zatwierdzonego projektu budowlanego, z naniesionymi zmianami, a w razie potrzeby także uzupełniający opis, -oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami, -oświadczenie kierownika budowy o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także zajętego pasa drogowego, -protokoły badań i sprawdzeń. 8.Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 36 miesięcznej gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia, licząc od następnego dnia od odbioru końcowego robót. 9.Do obowiązków Zamawiającego należy: 1) przekazanie Wykonawcy dokumentacji projektowej, o której mowa w ust. 1 w dniu podpisania umowy oraz dziennika budowy, 2) przekazanie Wykonawcy protokolarnie terenu, gdzie będą wykonywane roboty w terminie 7 dni licząc od dnia podpisania umowy, 3) wyznaczenie miejsca zaplecza budowy, 4) zapewnienie na swój koszt nadzoru inwestorskiego, nadzoru autorskiego i archeologicznego, 5) dokonanie odbioru przedmiotu umowy i zapłata umówionego wynagrodzenia za należyte wykonanie umowy. 10.Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 36 miesięcznej gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, licząc od następnego dnia od odbioru końcowego robót. 11.Termin wykonania zamówienia: ETAP I - wykonanie robót budowlanych: do 8 tygodni od dnia podpisania umowy ETAP II - pielęgnacja zieleni w okresie 3 lat (36 kolejnych miesięcy kalendarzowych) od dnia protokolarnego odbioru robót budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 38 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 3700,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące siedemset 00/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zzm.wroc.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach