Przetargi.pl
Zagospodarowanie terenu przy Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie, ul. Helclów 2.

Dom Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów ogłasza przetarg

  • Adres: 31-148 Kraków, ul. Helclów
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 126330828 , fax. 126343151
  • Data zamieszczenia: 2017-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dom Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów
    ul. Helclów 2
    31-148 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 126330828, fax. 126343151
    REGON: 000293172
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dpshelclow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie terenu przy Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie, ul. Helclów 2.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie przez Wykonawcę Inwestycji polegającej na zagospodarowaniu terenu przy Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie, ul. Helclów 2 w trybie „Zaprojektuj i Wybuduj” , zgodnie z Programem funkcjonalno – użytkowym (PFU) stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane, których szczegółowy zakres został określony we wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 3 oraz w Programie funkcjonalno – użytkowym (PFU) stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ. 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje ponadto: 1) dokonanie inwentaryzacji stanu istniejącego terenu, 2) wykonanie wymaganych pomiarów i badań koniecznych do opracowania rozwiązań projektowych (pomiary geodezyjne - mapa do celów projektowych, badania geologiczne podłoża gruntowego) – Zamawiający posiada opracowanie, uzyskane w ramach projektowanej budowy III Pawilonu Artysty Seniora, wykonane w maju 2016 r. przez zespół mgr inż. Macieja Broniatowskiego oraz mgr inż. Marii Broniatowskiej – w razie potrzeby Wykonawca wykona dodatkowe badania geotechniczne, 3) opracowanie dokumentacji projektowej (projektu budowlanego celem uzyskania pozwolenia na budowę, projektu wykonawczego, STWiOR, przedmiarów), 4) opracowanie materiałów do uzyskania stosowanych uzgodnień pozwoleń, zezwoleń, zatwierdzeń, zgłoszeń do właściwych organów lub instytucji (wymagań prawnych, projektów branżowych, itp.), 5) opracowanie i zatwierdzenie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, oraz zmiany w stałej organizacji ruchu, 6) uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień, opinii, zatwierdzeń i pozwoleń celem uzyskania pozwolenia na budowę i/lub zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych, 7) uzyskania pozwoleń na zajęcie pasa drogowego, 8) uzyskania ostatecznej decyzji administracyjnej umożliwiającej wykonanie robót budowlanych (pozwolenie konserwatorskie na prowadzenie robót budowlanych w otoczeniu zabytku – wydane na podstawie przedłożonego projektu, pozwolenie na budowę z decyzją stwierdzającą jej ostateczność, a także dokonania skutecznych zgłoszeń w imieniu i na rzecz Zamawiającego dla robót budowlanych dla których nie jest wymagane uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę, o ile Prawo budowlane tego wymaga), 9) uzyskanie zgody na wejście w teren w pasie drogowym (ZIKIT), 10) wykonanie kompleksowego opracowania wielobranżowego dokumentacji wykonawczej projektowej, 11) opracowanie wszelkiej innej dokumentacji, wynikającej z przepisów szczegółowych, wraz z niezbędnymi badaniami i pomiarami, a także uzyskanie wszelkich innych opinii, uzgodnień, zezwoleń i decyzji administracyjnych. 4. Uwaga: W razie potrzeby Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania dwóch lub więcej decyzji o pozwoleniu na budowę (PNB) wymaganych prawem lub dokonania zgłoszeń zamiaru wykonania robót budowlanych. 5. Wykonanie robót budowlanych zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlano – wykonawczym, w szczególności polegać będzie na: 1) rozbiórce ogrodzenia w miejscu bramy pożarowej od strony Al. Słowackiego i wykonaniu bramy pożarowej z automatyką, 2) budowie chodnika z niwelacją terenu, 3) budowie łącznika drogowego, 4) budowie muru pełnego przy wiacie śmietnikowej, 5) utwardzeniu terenu śmietnika i wiaty śmietnikowej, 6) budowie zjazdu pożarowego z powiązaniem do układu drogowego, 7) izolacji bocznej ściany budynku dawnej "kostnicy"/PRO MORTE 8) budowie kanalizacji deszczowej, 9) wykonaniu monitoringu CCTV bramy pożarowej, 10) wykonaniu oznakowania pionowego, 11) rekultywacji terenu, wykonaniu trawników, 12) robotach rozbiórkowych, w tym istniejących nawierzchni, wywóz gruzu z rozbiórek i ziemi oraz ich utylizacja, 13) wycince drzew, karczowaniu i utylizacji, 14) nasadzeniu zieleni izolacyjnej, 15) zabezpieczeniu infrastruktury podziemnej, 16) zasilaniu bramy pożarowej, 17) budowie pola do minigolfa i bulodormu. 6. Wykonawca jest zobowiązany: 1) sprawować nadzór autorski, w tym: a) dokonywać wyjaśnień na każde żądanie Zamawiającego oraz Inspektora Nadzoru, b) potwierdzać zgodność realizacji robót budowlanych z dokumentacją projektową, c) uzupełniać szczegóły dokumentacji, d) wprowadzać w uzgodnieniu z Zamawiających rozwiązania zamienne na wniosek Zamawiającego lub w związku z problemami w realizacji projektu, e) brać udział w komisjach i naradach oraz uczestniczyć w procesie oddawania obiektu do użytkowania, a także w razie potrzeby na wezwanie Zamawiającego brać udział w odbiorach robót, f) dokonać sporządzenia dokumentacji powykonawczej i przekazania jej Zamawiającemu, 2) zapewnić nadzór archeologiczny nad prowadzonymi robotami budowlanymi, a w razie zaistniałej konieczności przeprowadzenie dodatkowych badań archeologicznych w porozumieniu z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków (WUOZ), 3) uzyskać ostateczne decyzje (jedną lub więcej decyzji wymaganych prawem) o pozwoleniu na użytkowanie lub decyzje o umorzeniu postępowania o wydaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie jeżeli instytucja wydająca taką decyzję uzna ją za zbędną dla Inwestycji. 7. Ponadto w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi: 1) wykonanie wszelkich prób szczelności instalacji, 2) zapewnienie niezbędnego nadzoru nad realizacją robót przez osoby dysponujące odpowiednią wiedzą i doświadczeniem oraz posiadające stosowne uprawnienia, w tym: a) kierownika robót w branży konstrukcyjno-budowlanej; b) kierownika robót w branży sanitarnej; c) kierownika robót w branży elektrycznej; d) kierownika robót w branży drogowej; e) pełnienie nadzoru konserwatorskiego zgodnie z uzyskanym pozwoleniem Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków; f) innych osób posiadających stosowną wiedzę i doświadczenie pozwalających prawidłowo wykonać przedmiot Umowy. 3) zapewnienie niezbędnego nadzoru na etapie projektowania przez osoby dysponujące odpowiednią wiedzą i doświadczeniem oraz posiadające stosowne uprawnienia do projektowania, w tym: a) kierownika robót w branży konstrukcyjno-budowlanej; b) kierownika robót w branży sanitarnej; c) kierownika robót w branży elektrycznej; d) kierownika robót w branży drogowej; e) innych osób posiadających stosowną wiedzę i doświadczenie pozwalających prawidłowo wykonać przedmiot Umowy. 8. Zamawiający informuje, że na terenie Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów trwają lub będą trwały również roboty budowlane obejmujące wykonanie: 1) III Pawilonu Domu Artysty Seniora – przewidywany termin zakończenia robót - czerwiec 2018 r., 2) remont muru ogrodzeniowego prowadzonego pomiędzy ul. Helclów, a projektowanym łącznikiem drogowym. Wykonawca zobowiązany jest do współpracy i umożliwienia prowadzenia robót z pozostałymi wykonawcami prowadzącymi wymienione powyżej roboty oraz do współpracy z innymi Wykonawcami prowadzącymi roboty na terenie nieruchomości przy ul. Helclów 2. 9. Informacje dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Zamawiający oświadcza, że będąca własnością Gminy Miejskiej Kraków nieruchomość gruntowa, której dotyczy przedmiot zamówienia posiada powierzchnię 35 976 m2 i składa się z działki nr 116/14 obr. 116 jedn. ewid. Śródmieście; 2) teren planowanej Inwestycji nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Zamawiający uzyskał decyzję o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego nr AU-2/7331/2223/08, z dnia 16.06.2008 r. oraz AU-2/6733/415/2017 z dnia 19.10.2017 r.; 3) obszar na którym będzie realizowany przedmiot zamówienia znajduje się pod ochroną konserwatorską; 10. Pozostałe warunki realizacji przedmiotu zamówienia: 1) roboty budowlane będą prowadzone w pobliżu czynnego obiektu, 2) nieruchomość w czasie trwania robót budowlanych nie zostanie wyłączona z użytku – Wykonawca robót winien uwzględnić utrudnienia i koszty z tym związane; wyłączone mogą zostać wyłącznie części nieruchomości - w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, 3) zakres przedmiotu zamówienia obejmuje pełny proces robót projektowych i budowlanych wraz z zakupem, montażem, dostawą, wbudowaniem materiałów i urządzeń oraz usunięciem z budynku DPS odpadów, materiałów z rozbiórki oraz utylizacją materiałów, 4) Zamawiający wymaga aby Wykonawca prowadził prace równolegle na wszystkich możliwych frontach robót, 11. Wykonawca robót budowlanych jest zobowiązany: 1) przeprowadzić wszystkie wymagane próby niezbędne do uruchomienia wykonanych instalacji i urządzeń oraz dostarczyć Zamawiającemu wymagane certyfikaty i atesty oraz protokoły z badań i pomiarów, 2) przekazać Zamawiającemu wszystkie wymagane przepisami protokoły, 3) powiadomić Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej o terminie zakończenia robót i uzyskać odbiór, 4) powiadomić Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Krakowie o terminie zakończenia robót i uzyskać odbiór, 5) zabezpieczyć obszar, w którym prowadzone będą roboty budowlane w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo osób przebywających na terenie DPS w czasie prowadzenia robót, 6) użyć materiałów i urządzeń wskazanych w zaakceptowanej przez Zamawiającego Ofercie i zgodnych z dokumentacją projektową, a w szczególności z treścią PFU, 7) Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów innych, lecz o parametrach nie gorszych niż wskazane w zatwierdzonej przez Konserwatora Zabytków dokumentacji projektowej oraz PFU z zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany jest uzyskać pisemną akceptację Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na wbudowanie innych materiałów niż przewidziane w projekcie. Powyższą akceptację zastosowania innych materiałów Wykonawca zobowiązany jest uzyskać przed jego wbudowaniem, 8) dokonywać wszelkich uzgodnień zmian w dokumentacji projektowej ze stosownymi instytucjami, 9) wykonać przedmiot zamówienia przy wykorzystaniu fabrycznie nowych i nieużywanych materiałów, urządzeń i sprzętów, których parametry będą nie gorsze niż wskazane w przygotowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej, PFU i pozostałych załącznikach do SIWZ oraz dopuszczonych do stosowania w budownictwie i posiadających odpowiednie certyfikaty i atesty potwierdzające możliwość ich stosowania, 10) przy doborze urządzeń i wyposażenia, Wykonawca ma obowiązek uwzględnić, że zaproponowane urządzenia muszą mieć parametry nie gorsze niż wskazane w dokumentacji wykonawczej oraz PFU, który stanowi załącznik do SIWZ ; winny być dopuszczone do stosowania w budownictwie i posiadać odpowiednie certyfikaty, atesty i aprobaty, 11) w razie konieczności lub na żądanie Zamawiającego wykonywać prace w soboty oraz na zmiany od godziny 6:00 do godziny 22:00, 12) wykonać przedmiot zamówienia w oparciu o dokumentację przetargową, dokumentację projektową, STWiOR, Ofertą Wykonawcy, wszelkimi uzyskanymi pozwoleniami i uzgodnieniami, w tym z pozwoleniem Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz uzgodnieniami z Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie (ZIKiT), a także wszystkimi udostępnionymi przez Zamawiającego decyzjami, pozwoleniami i uzgodnieniami, 13) zorganizować roboty budowlane w sposób niekolidujący z działalnością Zamawiającego przez cały okres realizacji robót budowlanych; wszelkie uciążliwości Wykonawca ma obowiązek ograniczać do minimum i uzgadniać z Zamawiającym, 14) zabezpieczyć miejsce prowadzenia robót budowlanych przed dostępem osób trzecich przed rozpoczęciem robót, jak i w trakcie ich trwania, 15) zapewnić bezpieczny dostęp mieszkańców i pracowników do budynku DPS przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, 16) naprawić i wymalować tynki w miejscach ich uszkodzenia w związku z wykonywanym przedmiotem zamówienia; Wykonawca zobowiązany jest dobrać kolor tynku nieodróżniający się od istniejącego koloru ścian i sufitów, 17) wszystkie materiały i urządzenia służące do prowadzenia prac muszą zostać codziennie po zakończeniu robót uprzątnięte w taki sposób aby nie stanowiły ryzyka dla mieszkańców i pracowników DPS.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od każdego z Wykonawców wniesienia wadium (zgodnie z art. 45 ustawy Pzp.) 2. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert określonym w niniejszej SIWZ, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości zł brutto: 16 000,00 zł (słownie: szesnaście tysięcy złotych 00/100). 3. Wadium może być wnoszone w: 1) pieniądzu - przelewem wpłacane na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego PKO BP SA Depozyty nr 85102028920000550205898608 Tytułem „Wadium – przetarg nieograniczony ”Zagospodarowanie terenu przy Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie, ul. Helclów 2”. tak aby przed upływem terminu składania ofert, wadium znajdowało się na ww. rachunku. UWAGA: W przypadku wnoszenia wadium na rzecz Wykonawcy przez inny podmiot, w tytule przelewu należy wyraźnie wskazać na rzecz jakiego Wykonawcy wnoszone jest wadium. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2016r. poz. 359). 4. Dopuszczalne jest złożenie wadium w więcej niż jednej formie. 5. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi: 1) musi być wystawione na Dom Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów , 31-148 Kraków, ul. Helclów 2 , 2) musi zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, 3) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia – musi obejmować zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań opisanych art. 46 ust. 4a i 5 ustawy każdego z tych wykonawców, 4) okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą. 6. Zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 10, 12. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu Umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. a) W przypadku nie wskazania w ofercie rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium, Zamawiający uzna, że wskazanym rachunkiem bankowym jest rachunek, z którego dokonano przelewu wpłaty wadium. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, 3) zawarcie Umowy w sprawie zamówienia
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dowód wniesienia wadium wraz ze wskazaniem rachunku bankowego, na który Zamawiający winien zwrócić wadium (w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu). ======================================================================== 2. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. a) W przypadku podpisywania oferty przez osoby niewymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia Umowy. b) W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). ======================================================================== 3. Pisemne Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Poleganie przez Wykonawcę na zasobach podmiotów trzecich - (jeżeli dotyczy) 1) Zgodnie z art. 22a ust. 1 Pzp wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3) Treść zobowiązania powinna jednoznacznie wskazywać w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego. W sytuacji, gdy przedmiotem udostępnienia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonywanie zamówienia (w szczególności wiedza, doświadczenia), taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonywaniu zamówienia jako podwykonawcy. 4. Formularz oferty – według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ, wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. 5. Wykaz Wycenionych Elementów (WWE) opracowany na podstawie załączonego wzoru (Załącznik nr 4).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach